Tannoy Devon restauratieproject [Dillema, wie helpt me uit de brand?]

Started by Douma, September 18, 2010, 13:02:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dre73

de wima`s zijn inderdaad wat lastig te vinden voor een leek....
ik kijk even mee :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

scrutinizer

Quote from: Douma on September 21, 2010, 16:13:13
Bedankt voor de tip Anton. Ik zie op die website alleen niet zo snel waarden van boven de 1uF. Ik heb de WIMA's zelf gebruikt in mijn CD104. Waarom zou jij voor de WIMA's gaan in dit geval?

Edit: lastig te vinden die MKP10's. Ik heb 1.5uF, 3.3uF, 4.7uF en 6.8uF nodig. Iemand een mooi adresje hiervoor? Niet dat ik ze direct ga halen, maar dan kan ik voor mezelf gaan bekijken of het me waard is.

Voor hun prettige ( klank) eigenschap vooral bij wat hoger rendement systemen. ;)

http://shop.conrad.nl/componenten/componenten-passief/condensatoren/folie-condensatoren/mkp-condensatoren/

Even doorscrollen naar de MKP 10 serie.

:)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

dre73

daar heb ik vorige keer dus dwars overheen gekeken ::)
mijn ervaring met de mkp10 is er goed in ieder geval!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Douma

Quote from: scrutinizer on September 21, 2010, 19:58:56
Voor hun prettige ( klank) eigenschap vooral bij wat hoger rendement systemen. ;)

http://shop.conrad.nl/componenten/componenten-passief/condensatoren/folie-condensatoren/mkp-condensatoren/

Even doorscrollen naar de MKP 10 serie.

:)

Anton.

Dank je, blijkbaar vanmiddag overheen gekeken. Zie nu inderdaad alle waardes die ik nodig heb op de 6,8uF na. Tja, wordt toch weer een aardige investering die ik hoogstwaarschijnlijk niet terug krijg. Als ik de Devon's zou houden was het een ander verhaal geweest. Ik ga er over nadenken.

Ben nu net begonnen aan het tweede filter.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

Het tweede filter is inmiddels voor een groot gedeelte klaar. Alleen de grote spoelen nog en dan de boel schoonmaken. Dit zal ik waarschijnlijk donderdagavond afronden. Ik ga vrijdagochtend kijken of ik tijd heb om de kasten netjes te schuren en dan misschien 's middags al een begin maken met het fineren.

Ik zie dat de WIMA condensators via eBay voordeliger zijn, zelfs als ik meerdere malen verzendkosten moet betalen. Kan het zijn dat dit geen originele zijn of is dit niet waarschijnlijk? Kun je dit ergens aan zien?

"Nothing lasts, but nothing is lost."

scrutinizer

Quote from: Douma on September 21, 2010, 21:50:55
Het tweede filter is inmiddels voor een groot gedeelte klaar. Alleen de grote spoelen nog en dan de boel schoonmaken. Dit zal ik waarschijnlijk donderdagavond afronden. Ik ga vrijdagochtend kijken of ik tijd heb om de kasten netjes te schuren en dan misschien 's middags al een begin maken met het fineren.

Ik zie dat de WIMA condensators via eBay voordeliger zijn, zelfs als ik meerdere malen verzendkosten moet betalen. Kan het zijn dat dit geen originele zijn of is dit niet waarschijnlijk? Kun je dit ergens aan zien?



Ik ben bang dat het daar te weinig voor opbrengt, aangezien het nog nieuw te koop is voor een paar centen. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Douma

Quote from: scrutinizer on September 21, 2010, 22:16:23
Ik ben bang dat het daar te weinig voor opbrengt, aangezien het nog nieuw te koop is voor een paar centen. ;)

Anton.

Dat is ook zo. Vandaag eens even een rekensommetje maken hoeveel dit totale project mij zal gaan kosten.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

Net een rekensommetje gemaakt en ik kom rond de 100 euro uit. Dit zou het totaalbedrag zijn voor het fineer, plamuur en WIMA condensators. Dus 50 euro per luidspreker. Dit valt me nog mee. De grote vraag is wel, wat zijn de Devon's straks waard?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

#33
Ik heb nog geen beslising genomen over het wel of niet toepassen van WIMA condensatoren. Ik ga eerst rustig de kasten herstellen en dan zien we wel verder.

Inmiddels zit het tweede filter ook volledig in elkaar en hebben beide kasten een schuur-plamuur-schuur beurt achter de rug. Toch nog best wel lastig om de gedeukte hoeken te herstellen. Maar het is nu aardig gelukt. In ieder geval goed genoeg om straks te gaan fineren. Ik heb nu hier en daar nog wat geplamuurd. Volgende week de kasten volledig schuren zodat ook de laklaag eraf is. Ik wil niet riskeren dat deze gaat reageren met de lijm straks.

Deuk:


Weg deuk:


Hersteld hoekje:



"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

Net ook alvast de bevestigingspunten voor het doek verwijderd. Dit ging gelukkig relatief eenvoudig aangezien de lijm waarmee ze ooit vast hebben gezeten volledig uitgedroogd en bros geworden was.



Heeft iemand een idee hoe ik onderstaande sticker er netjes af kan krijgen zodat ik deze terug kan plaatsten na het verven van de baffle?

"Nothing lasts, but nothing is lost."

Dirk

Quote from: Douma on September 26, 2010, 13:51:57
Heeft iemand een idee hoe ik onderstaande sticker er netjes af kan krijgen zodat ik deze terug kan plaatsten na het verven van de baffle?
Heb er geen ervaring mee, maar ik zou persoonlijk iets proberen met een stoomstrijkijzer (met een fijnmazig ertussen)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Douma

#36
Quote from: Dynky on September 26, 2010, 14:05:09
Heb er geen ervaring mee, maar ik zou persoonlijk iets proberen met een stoomstrijkijzer (met een fijnmazig ertussen)

Stoom lijkt me niet direct een goed idee aangezien de sticker van papier is. Maar een gewoon strijkijzer gaat misschien wel lukken. Als ik daarmee de lijm van de sticker kan verwarmen en zacht maken dan krijg ik de sticker er misschien gemakkelijk af.

Bedankt voor de tip!
"Nothing lasts, but nothing is lost."

negotiata

is het projectje ondertussen af  :police:

Ben benieuwd naar het eindresultaat  :headbanging:
- To be or not to be, thats the question -

Douma

Quote from: Negotiata on October 13, 2010, 00:26:23
is het projectje ondertussen af  :police:

Ben benieuwd naar het eindresultaat  :headbanging:

Ik heb nog geen tijd gevonden om met het fineren te beginnen. Daar komt nog bij dat ik ook een ander project heb lopen. Oh, en nu ik er over nadenk ook nog een derde. ::) Ik ga proberen vrijdag te beginnen met de baffle en de achterkant netjes zwart te verven en een proefstukje te fineren.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

negotiata

Quote from: Douma on October 13, 2010, 13:22:11
Ik heb nog geen tijd gevonden om met het fineren te beginnen. Daar komt nog bij dat ik ook een ander project heb lopen. Oh, en nu ik er over nadenk ook nog een derde. ::) Ik ga proberen vrijdag te beginnen met de baffle en de achterkant netjes zwart te verven en een proefstukje te fineren.

Beetje met de zweep erover heen Mr Douma  :angel:

Met zoveel liefde en enthousiasme begonnen.

Ik houd je in de gaten  :P
- To be or not to be, thats the question -

Douma

Quote from: Negotiata on October 13, 2010, 14:58:49
Beetje met de zweep erover heen Mr Douma  :angel:

Met zoveel liefde en enthousiasme begonnen.

Ik houd je in de gaten  :P

Tja, die liefde en enthousiasme moeten nu gedeeld worden met een Saab. :) Maar wees gerust, dit is geen project dat in de ijskast beland.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

Ik heb trouwens laatst nog wel de stickers verwijderd. Ik dacht een goed idee te hebben en heb de fohn erbij gepakt om de lijm van de stickers te verwarmen waardoor ze gemakkelijker los zouden laten. Jammer genoeg zijn de stickers van kunststof. Door het verwarmen werd dit zacht en trok ik de sticker uit zijn vorm.:( De andere sticker bleek ik zonder te verwarmen er zo af te krijgen. Had ik dat nou maar eerst geprobeerd. Het is geen ramp, maar wel jammer.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

Afgelopen vrijdag, samen met JeKa, een poging gedaan de kasten te fineren. Dit is alleen heel wat lastiger dan verwacht. Eigenlijk zo lastig dat ik ben gaan twijfelen of mij dit gaat lukken. Dit heeft te maken met een aantal factoren. Ten eerste heb ik geen goede ruimte, met in ieder geval een grote tafel, om te werken. Het is erg behelpen. Ten tweede heb ik stroken fineer. Ik moet daarom twee stroken naast elkaar leggen. Maar aangezien de stroken die ik heb van 13,5cm breed naar 16,5cm breed lopen en ook nog eens niet perfect recht zijn, kan ik het niet strak genoeg tegen elkaar aan leggen. Er komt een enorme kier. Eerst netjes recht afsnijden is te lastig omdat ik hier geen goed materiaal en ruimte voor heb.

Wat nu? Ander fineer kopen is voor mij geen optie. Dit gaat me te veel kosten en ik wil eigenlijk helemaal niet nog meer geld in dit project steken. Ik krijg het er namelijk toch niet meer uit. Momenteel weet ik het eigenlijk niet meer. Aan de ene kant vind ik het zonde om het project te staken aan de andere kant zie ik geen oplossing dit project zonder extra kosten af te ronden.

Iemand ideeen wat ik het beste zou kunnen doen?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

solitaire

Niemand in de buurd waar je even een geschikte ruimte mag gebruiken (je Saab maakt je mobiel nu) ?



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Douma

Quote from: solitaire on October 18, 2010, 11:31:18
Niemand in de buurd waar je even een geschikte ruimte mag gebruiken (je Saab maakt je mobiel nu) ?



Wolf

Dat is misschien wel een idee. Ik zou een oproep kunnen plaatsen om het zelfbouwaudio forum.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Douma

Quote from: advr on October 18, 2010, 12:07:51

of plamuren en spuiten... ;D

Heel raar is dat niet eens. Ergens zit er een stemmetje in mijn hoofd die zegt: "Niet te veel moeite meer in steken. Gewoon overschilderen en de verkoop in!". Al vind ik dat toch wel jammer en dat kan natuurlijk altijd nog. Ik heb inmiddels op het zelfbouwforum een oproep geplaatst.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

JeKa

Quote from: advr on October 18, 2010, 12:07:51

of plamuren en spuiten... ;D

Was ook mijn idee. Ook al vind je een plek waar je aan de slag kan met fineer, betalen zal je... Tenzij je de illusie hebt dat het fineer dat je hebt gaat werken, maar daar zet ik zo mijn vraagtekens bij.

Douma

Quote from: JeKa on October 18, 2010, 16:39:05
Was ook mijn idee. Ook al vind je een plek waar je aan de slag kan met fineer, betalen zal je... Tenzij je de illusie hebt dat het fineer dat je hebt gaat werken, maar daar zet ik zo mijn vraagtekens bij.

Die illusie heb ik inderdaad wel een beetje. Maar het gaat niet alleen om een geschikte ruimte, maar ook iets waarmee het fineer en snijlineaal vasgeklemd kunnen worden zodat je er netjes een strakke rand af kan snijden.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

AbZ

Het ontbreekt vooral aan een goede snijtafel?

Kan dat niet gewoon op een plaat mdf (eventueel dunne plaat metaal eroverheen) of zoiets?
Over het fineer een stevige lat (liefst een metalen lineaal), vastzetten met lijmklemmen?

:unsure:  of zeg ik nu allemaal bruine vlaai?