nieuwe ht help

Started by zonewarrior, September 27, 2003, 13:11:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

zonewarrior

Wat een verademing dit forum,gelukkig zijn er dus inderdaad meer mensen met  liefde voor film zoals ik. Nu loop ik al een jaartje rond met het idee een ht te maken bij mij thuis
echter ik kan wel wat hulp gebruikenen wel op de volgende gebieden
ten eerste de projector ik heb links en rechts al het nodige gelezen maar als je echt voor top gaat waar moet ik dan aan denken  een beamer of zo,n sparco waar iedereen over te spreken valt
verder wil ik de boel ook nog eens een beetje aankleden (verbouwen).
ik zat aan stof te denken voor mijn muren omdat dat ook meteen een extra isolatie is doe ik daar goed aan? alle hulp is welkom

ps een kliene tip voor de mensen dia al een ht hebben
praat eens met je lokale video boer die hebben vaak reclame materiaal dat ze niet gebruiken bv display,s etc  leuk om ik je ht te plaatsen



J.A.F._Doorhof

Hi,

En welkom op ons forum.

Het zomaar bekleden van een ruimte moet je NOOIT doen.
Plaats sowieso eerst ALLE apparatuur en aankleding die je wilt gaan gebruiken en beslis dan pas of je bekleding langs de muren nodig hebt.
Eventueel meten = weten.  ;)

Qua projector zijn er veel keuzes.

Het allerbeste qua beeld is een CRT projector, denk aan Barco 808 of de Sony serie.
Je hebt voor het optimale beeld wel een scaler nodig bij een CRT.

Je kunt ook voor digitaal kiezen, die units zijn wat kleiner en kunnen vaak zonder scaler gebruikt worden.

Wat ik en iedereen je zal aanraden is EERST goed rond te kijken naar goed afgestelde projectoren en daarna pas je keuze te maken.

heb je meer vragen, SHOOT.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"