Optimale (HD)TV instellingen

Started by jowi, September 15, 2010, 16:17:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stef1978

Handige site gevonden voor bepaalde tv's met daarbij de aangepaste instellingen

http://www.tweaktv.com/tweak-my-tv/

jowi

#76
Quote from: stef1978 on June 11, 2011, 09:53:49
Handige site gevonden voor bepaalde tv's met daarbij de aangepaste instellingen
http://www.tweaktv.com/tweak-my-tv/
Je hebt het hele topic niet begrepen. Je kunt niet zomaar settings van een ander overnemen. Niet aan beginnen. Elke set en elke bron is anders.

KillerbeeNL

Quote from: Starred on January 11, 2011, 09:50:14
Precies, daar loop ik altijd mee te kloten  ;D

ik zou altijd de tv instellen op een bron die optimaal is aangesloten b.v rgb-scart voor SD, hdmi of component voor HD en dan kijken of je bron afwijkt en indien nodig corrigeren in de settings van de bron.

Voor SD en HD kan nog wel eens verschillende settings nodig zijn
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

stef1978

Quote from: jowi on June 11, 2011, 10:05:05
Je hebt het hele topic niet begrepen. Je kunt niet zomaar settings van een ander overnemen. Niet aan beginnen. Elke set en elke bron is anders.

Nou ik heb instellingen van een soort gelijke tv over genomen o.a voor het gamen en moet zeggen ik ben er stukken mee opgeschoten, dat ik zelf ben wezen sleutelen heeft me uren gekost met geen verbetering............Bij mijn heeft het wel geholpen in elke geval.

jowi

#79
Quote from: stef1978 on June 11, 2011, 22:39:22
Nou ik heb instellingen van een soort gelijke tv over genomen o.a voor het gamen en moet zeggen ik ben er stukken mee opgeschoten, dat ik zelf ben wezen sleutelen heeft me uren gekost met geen verbetering............Bij mijn heeft het wel geholpen in elke geval.
Wil je serieus je set goed afstellen dan ga je het niet redden met andermans settings. Dat is hetzelfde als een maatpak kopen wat voor iemand anders is gemaakt. Maar goed, zelf weten hoor.

Als je de simpele stappen doet zoals in het begin van het topic getoond worden dan moet je toch een heel eind op de goede weg zitten, zo moeilijk is het toch niet...?

screamhouse

Jowi, bedankt, beeld is er stuk beter op geworden, met deze relatief eenvoudige stappen
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Jowi,

Ook ik ben vanmiddag in de wereld van HD-TV gedoken....neen mijn Barco hangt nog  >:D....en Neen nog steeds geen TV in de woonkamer. :devil:
Ik heb zojuist een Philips 94 cm Led HD TV gekocht (37PFL8605H 200Hz) als vervanger van een kleine JVC in de slaapkamer...

Eigenlijk gewoon achteloos de MediaMarkt ingestapt en gekocht..... :-X :blush:
Thuis gaan internetten wat ik eigenlijk gekocht heb.... en via andere internet fora bij jou (of all people :turn:) op het HT terecht gekomen.... 8) ;D

Volgende week dinsdag wordt het bezorgd en ga ik zeker proberen het maximale eruit te halen (zit in mijn bloed  :-X) met je eerste posting....

Ik zal de resultaten zeker posten voor de Philips liefhebbers.  ;)

Alvast mijn dank voor de moeite welke je weer hebt genomen.. :thumbs-up:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Snowmaster

Quote from: Erik van Voorst on July 23, 2011, 19:11:04
Volgende week dinsdag wordt het bezorgd en ga ik zeker proberen het maximale eruit te halen (zit in mijn bloed  :-X) met je eerste posting....


Wat als het toch niet maximaal lukt?   Dan kun je altijd nog Apeldoorn bellen.....herstel Emmeloord  ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

screamhouse

Ik hoop dat ik hem hier kan stellen, maar brightness en contrast is duidelijk. Nu ben ik met de kleuren bezig. Via een van de testpatronen met de knipperende blokken en een blauwfilter (van de tv) probeer ik om de knipperende blokken niet meer te zien. Dit lukt echter net niet met de kleur/color instelling. Nu kan ik op mijn Samsung D6500 nog veel meer instellen, maar waar moet ik nu beginnen/verder kijken om de knipperende blokken helemaal weg te krijgen?
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

marconist

SpectraCal breidt z'n pakket voor "automatische" calibratie steeds verder uit:

http://store.spectracal.com/article-closed-loop-video-calibration

ikbenben

Quote from: stef1978 on June 11, 2011, 09:53:49
Handige site gevonden voor bepaalde tv's met daarbij de aangepaste instellingen

http://www.tweaktv.com/tweak-my-tv/

Handige site. Bedankt  :smile:
Panasonic TX55VT60 - Denon AVR 3313 - Monitor Audio RX6 - Monitor Audio R250HD - BK XXLS 400 FF - HDX 1000