Aanschaf stereo versterker en cd ( Marantz ) ( DAC ? ) matchende luidsprekers

Started by cine(d)rama, September 13, 2010, 16:46:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cine(d)rama

Hallo .

Momenteel heb ik een Onkyo TX-SR 705 en denk dat ik voor een beter stereo geluid toe ben aan een losse stereo set .
Of is het voldoende om twee goede stereo luidsprekers en een cd speler aan te schaffen en met de Onkyo aan te sturen .

Anders wil ik een stereo set gaan aanschaffen ( waarschijnlijk tweede hands vanwege budged ) en heb hierover wat vragen .
Ik heb me wel al wat ingelezen maar kom er nog niet hellemaal uit .

Ben op zoek naar een versterker en een cd speler en lees veel over een DAC .
Nu weet ik niet wat een DAC is of doet .

Edit : DAC  Digital analoog converter .

Als versterker denk ik aan een Marantz PM 6000 ki ( Euro ?) en als CD speler dacht ik aan een CD 6000 ose le met buizen ( Gemod door Rick Stoet)( Euro 300 ).
Niet de standaart cd6000 aangezien deze slechte opamps heeft toch . Of een Njoe tjoeb4000 ?
Ik neem aan dat er in de CD speler een DAC zit ?

Vervolgens moet ik ook nog op zoek naar een paar goede luidsprekers waarschijnlijk monitoren vanwege de plaatsing ( woonkamer ) en budget .
Ik dacht aan Usher , monitor 9v6 , rx6 dit zijn vloerstaanders sh.t  :crazy: of eventueel zelfbouw .

Zijn er merken luidsprekers die goed matchen met Marantz volgens ervaringen hier op het Forum ( Geen high end ) ?

En dan nog luidspreker kabel dat qua budget bij de set past (W&W ) .


In afwachting van jullie antwoorden

Gr Andre .

PS : Is het verstandiger om eerst een paar goede luidsprekers uit te kiezen ( veel gaan beluisteren ) en dan pas een goede matchende versterker en cd speler erbij te zoeken ?

Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

cine(d)rama

Hallo .

Ik zag ook een versterker van Cambridge Audio Topas SR10 2 x 85 w Voor euro 395 nieuw en een CD speler Topas CD10 met Wolfson 8761 DAC voor euro 295 nieuw .

Is dat misschien iets of ben ik dan beter af met de Marantz combi ?

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

cine(d)rama

Hallo .

Nog even geen antwoorden maar wel nog wat vraagjes .

Heeft de PM 6000 ki een ringkerntrafo ?
Kan ik niet ook gaan voor een nieuwere of een nieuwe PM 7003/4 en een CD6003/4 of dergelijke of zijn deze minder van kwaliteit ?

Gr Andre
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

cine(d)rama

Of een Njoe tjoeb 4000 ?

Iemand ????
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

jon81

Hoe kom je precies bij Marantz terecht?
Niet dat er wat mis mee is hoor, maar laat ik nu net een stereo set te koop hebben staan. Die is echter wel van Denon.

Denon Pma-1500R, Denon DCD-1550AR en de Denon TU1500RD eventueel ook met een dac van Denon erbij (de DA-500)
Eventueel compleet met Kef Q70 (wel groot!) luidsprekers en bekabeling.

Ik hoor het wel of het wellicht wat voor je is!  8)
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

cine(d)rama

Hallo .

Ik heb al heel lang een lichte voorkeur voor Marantz gehad .
En denk dat door voor dit merk en dan ook nog tweede hands te gaan ik een behoorlijke prijs kwaliteits verhouding krijg .
Zeker met de gemode uitvoeringen !

Gr andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

jon81

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen, het is dat ik min of meer bij toeval bij Denon terecht ben gekomen en ben blijven hangen anders had ik misschien ook wel marantz gehad.
Geen interesse in mijn set dus?
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

cine(d)rama

Quote from: jon81 on September 16, 2010, 07:54:50
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen, het is dat ik min of meer bij toeval bij Denon terecht ben gekomen en ben blijven hangen anders had ik misschien ook wel marantz gehad.
Geen interesse in mijn set dus?


Stuur me eens een PM met de prijs die je voor de set hebben wil en hoe oud hij is enz aub .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

jon81

LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

cine(d)rama

Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

cine(d)rama

Niemand ervaringen met deze componenten of ander advies  ::) .

Eventueel andere merken ?

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Stefan S.

Ik zet vandaag of morgen (als ik tijd heb) mijn Marantz PM 6003 en Quadral Chromium Style luidsprekers in de verkoop wegens verkopen van ons huidige woning.
De Quadral Chromium Style staan nu op een set hoogglans zwarte Dynaudio stand 3. Alles nog geen jaar oud en met toebehoren, misschien is voor jou?  :smile:




cine(d)rama

Quote from: Stefan S. on September 18, 2010, 13:25:38
Ik zet vandaag of morgen (als ik tijd heb) mijn Marantz PM 6003 en Quadral Chromium Style luidsprekers in de verkoop wegens verkopen van ons huidige woning.
De Quadral Chromium Style staan nu op een set hoogglans zwarte Dynaudio stand 3. Alles nog geen jaar oud en met toebehoren, misschien is voor jou?  :smile:





Hallo .

Dat zijn denk ik de Quadral chromium style 30 ?
Hoe oud zijn die en hoe oud is de PM 6003 ?
Ik meen te lezen 1 jaar .

Heb je ook een Cd speler ?

Pm me de prijs voor de speakers maar en voor de versterker los en een prijs voor de speakers en de versterker samen aub .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

reza

Hoi,

Ik draai met de 5003 serie van Marantz en de Elac 207 serie. Echt een geweldige combi.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

cine(d)rama

Quote from: reza on September 18, 2010, 20:14:27
Hoi,

Ik draai met de 5003 serie van Marantz en de Elac 207 serie. Echt een geweldige combi.

Bedankt voor je reactie .

De 207 is toch een vloerstaander en die kan ik in mijn setup niet  ( goed ) kwijt .
Zoek dus eigenlijk naar goede monitoren .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

MovieMax

Als je veel stereo luistert is Marantz wel een veilige keuze. Denon is zeker niet slecht, de kracht van Denon ligt meer bij surround.

Ik heb mijn geld gestoken in high end speakers (Kef reference), omdat de fronts 80% van het resultaat bepalen. Daarna ben ik pas op zoek gegaan naar een versterker. De nieuwe receivers van Marantz staan bij mij hoog op de lijst.

Om speakers te vinden die bij jouw smaak passen zul je wat beurzen moeten aflopen. Binnenkort op 23-26 oktober is er in Utrecht de AV-Nu. Ik heb mijn keuze van luidsprekers bepaald jaren terug op de Hifi select beurs in Maastricht. Op een beurs kun je luisteren zonder dat een verkoper in je nek loopt te hijgen.

De compacte B&W's, Kef IQ serie of Monitor audio vind ik ook wel prettig klinken. Deze klinken redelijk warm en zijn daarom vergevingsgezind tov matchende versterkers. Wat je niet moet doen is speakers die strak en analytisch klinken koppelen aan een analytische versterker (bijv. Arcam FMJ). Dat is teveel van het goede.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

cine(d)rama

Hallo .

Bedankt voor je reactie .

Ik heb de afgelopen tijd al wat speakers beluisterd bij o/a Hobo en speakerland .
Was wel weg van o/a seas en deze drivers zitten toch ook in de XTZ 99.26 ?
Eens een keer gaan luisteren bij Intosurround in eindhoven .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

reza

Quote from: cine(d)rama on September 18, 2010, 21:33:37
Bedankt voor je reactie .

De 207 is toch een vloerstaander en die kan ik in mijn setup niet  ( goed ) kwijt .
Zoek dus eigenlijk naar goede monitoren .

Gr Andre .



Klopt! ok dan wens ik je veel sucses met het zoeken naar de bijpassende monitoren.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"