UPC komt eindelijk met CI+ module en introduceert 'opnemen op afstand'.

Started by Shorty, September 13, 2010, 12:30:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Grote kans dat ze hier ook een pairing op toepassen. GH dat gaat zowieso niet werken, omdat deze MSOs verschillende CAS gebruiken.

nogirard

Net even gebeld met UPC en de man aan de lijn vertelde dat ze "zoals het er nu uitziet" dat over 2 à 3 weken het zover is.
We moesten de site van UPC in de gaten houden voor meer nieuws.

Voor ons inderdaad een goede oplossing. Mooi nieuw model 26 inch Sony in de keuken, maar geen plek voor een losse (hd) decoder, dus nu een analoog beeld.
Ben benieuwd naar de kwaliteit ervan! :pompom:
NAD M33, Revel F30, Siltech MXT New York, Monster HTS5100, Sennheiser HD820/HDV820

wh-vanderpost

Inmiddels is de CI+ module leverbaar, maarja... UPC is wel weer zo 'ranzig' om het voor de alles-in-1 abonnees (digitale TV + internet + telefoon) niet beschikbaar te maken. Alleen mensen met alles los (of in ieder geval TV los) kunnen een CI+ module krijgen in plaats van de settop box.
Tnx UPC :plain: Ik hoop echt dat ik een keer de mogelijkheid krijg om Ziggo abonnee te worden in mijn gemeente... alleen al omdat die hun klanten tenminste niet meer laten betalen voor HD.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

richardnl


wh-vanderpost

Quote from: richardnl on May 31, 2011, 22:11:34
Ik heb wel een module extra kunnen bestellen
Extra... dus naast de losse decoder? Ik heb maar 1 tv in huis, voel er weinig voor om extra voor te gaan betalen en met 2 kaarten te zitten.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest


nogirard

Kijk nu al een tijdje naar het beeld van de CI bron. Op zich is het systeem goed te noemen. leuk is ook de mogelijkheid de zenders helemaal zelf in te delen, dus de HD kanalen eerst vanaf kanaal 1 erin te zetten i.p.v. kanaal 71 en de bediening is ook erg mooi met één en dezelfde afstandsbediening.
Maar de opstart is vrij traag. De CI module moet eerst initialiseren, en dat elke keer als de TV uit is geweest. Heel af en toe heeft het systeem kuren waardoor hij blijft hangen in de initialisering. Maar dat gebeurt gelukkig zelden.
Verder een prima beeld en een aanwinst qua beeld in de keuken als 2de HD tv in huis.
NAD M33, Revel F30, Siltech MXT New York, Monster HTS5100, Sennheiser HD820/HDV820

Roger Black


richardnl

Quote from: Roger Black on August  1, 2011, 14:29:13
Kan iemand uit de specificaties opmaken of mijn TV op de slaapkamer geschikt is? Op de UPC site staat ie er niet bij, maar hij heeft wel zo'n slot aan de zijkant.

http://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/televisions/tv-archive/LE37A656A1FXXC/index.idx?pagetype=prd_detail
http://www.kieskeurig.nl/lcd_tv/samsung/le37a656/specificaties/277984

ik denk het niet. had zelf ook een tv met ci module die er niet bij stond
Die heb ik verkocht omdat de module niet werkte
Nu een model gekocht dat erbij stond en het werkt goed

Groet en succes

richard

opicron

Ben echt blij met UPC CI+.. Geen decoder kastje of afstandbediening meer-- yay!

Opnemen deed ik sowieso niet-- dus dat zal ik nooit gemist hebben.

Enige issue vind ik nog dat de mogelijkheid om kanalen zelf in te delen ontbreekt. Erg achterhaald!

Gatone

Is het iemand gelukt om met een alles-in-1 pakket de mediabox om te ruilen voor een ci+ module? Op de site staat dat niet beschikbaar is voor alles-in-1 abo's. Maandag toch maar eens bellen. Ik heb veel liever ci+ dan die mediabox.

Ton - pa3eia

Quote from: mvs on September 17, 2011, 12:28:52
Is het iemand gelukt om met een alles-in-1 pakket de mediabox om te ruilen voor een ci+ module? Op de site staat dat niet beschikbaar is voor alles-in-1 abo's. Maandag toch maar eens bellen. Ik heb veel liever ci+ dan die mediabox.

Is sinds enkele weken mogelijk.

73's
KDL 46W905a/UPC CI+ | HT-CT260 | CMU BR100 | BDV E370 | Playstation 3 | KDL 37W5720/UPC CI+ | DAV DZ260 | NSZ-GS7 | SMP-N200 | KDL 26EX302 | Tablet S 16GB 3 G | Slingbox Solo | Xperia Sola

opicron

Hier ook erg blij met mijn CI+ kaartje van UPC. Ik heb nooit een setop box gehad want ik wil geen extra ab (of een alles in een ab).

Kanalen zijn helaas niet te wijzigen maar daar kan ik mee leven. Op zich goede indeling op belgie en verenigd koninkrijk na (30, 31 etc dacht ik).

Heel soms krijg ik bij een enkel kanaal geen beeld.. Dat voelt dan wel weer erg amateuristisch aan..

Shorty

QuoteKanalen zijn helaas niet te wijzigen

Je méént het!  :( 't Is eigenlijk te dol voor woorden....  :ph34r:

VrGr,

Bart J

nogirard

Quote from: opicron on November 29, 2011, 16:00:55
Hier ook erg blij met mijn CI+ kaartje van UPC. Ik heb nooit een setop box gehad want ik wil geen extra ab (of een alles in een ab).

Kanalen zijn helaas niet te wijzigen maar daar kan ik mee leven. Op zich goede indeling op belgie en verenigd koninkrijk na (30, 31 etc dacht ik).

Ik kan gewoon in mijn instellingen (sony lcd) de volgorde van de CI UPC kanalen wijzigen. Dat jij het niet kan, zou dan meer aan je TV liggen dan aan het CI kaartje lijkt me. ^-^
NAD M33, Revel F30, Siltech MXT New York, Monster HTS5100, Sennheiser HD820/HDV820

Ton - pa3eia

Quote from: opicron on November 29, 2011, 16:00:55
Kanalen zijn helaas niet te wijzigen maar daar kan ik mee leven. Op zich goede indeling op belgie en verenigd koninkrijk na (30, 31 etc dacht ik).

De vookeuze kanalen zijn gewoon te sorteren, kijk eens in de handleiding.

Quote from: opicron on November 29, 2011, 16:00:55
Heel soms krijg ik bij een enkel kanaal geen beeld.. Dat voelt dan wel weer erg amateuristisch aan..

Het lijkt wel erop dat het interne (CAI)netwerk bij je in huis op een amateuristische wijze is aangelegd.

Wat zijn de waarden van de signaalsterkte/signaalkwaliteit?

73's
KDL 46W905a/UPC CI+ | HT-CT260 | CMU BR100 | BDV E370 | Playstation 3 | KDL 37W5720/UPC CI+ | DAV DZ260 | NSZ-GS7 | SMP-N200 | KDL 26EX302 | Tablet S 16GB 3 G | Slingbox Solo | Xperia Sola