UPC komt eindelijk met CI+ module en introduceert 'opnemen op afstand'.

Started by Shorty, September 13, 2010, 12:30:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shorty

Eindelijk gaan UPC-klanten verlost worden van het verplicht gebruiken van een MediaBox: nog dit jaar wordt gestart met het aanbieden van een "CI+ module".
De grote vraag is nu of bezitters van een tv-toestel met ingebouwd CI+ sleuf ook zo'n module nodig gaan hebben, of dat ze gewoon een kaartje in hun toestel kunnen schuiven....  :unhappy:  Is het nou een module, een kaart, of kan de klant kiezen?

QuoteUPC lanceert 'Opnemen op Afstand' voor iPhone, iPad, mobiel en online

Introductie digitale TV module (CI+) door UPC


Amsterdam, 13 september 2010 – Kabel- en mediabedrijf UPC Nederland heeft vandaag als eerste in Nederland een 'Opnemen op Afstand' applicatie gedemonstreerd. De applicatie wordt op korte termijn beschikbaar gemaakt. Met deze applicatie kunnen klanten van UPC Digitale TV onderweg of op kantoor, opnames op hun UPC Mediabox instellen via hun iPhone, iPad, andere mobiele browsers of online. 'Opnemen op Afstand' is gratis beschikbaar. Deze dienst is ontwikkeld in samenwerking met het Nederlandse mediabedrijf Service2media.

Opnemen op Afstand maakt het voor klanten van UPC met een Mediabox met harde schijf mogelijk de Elektronische Programmagids (EPG) te bekijken en vervolgens een opname voor een programma in te stellen. De klant kan hiervan ook een herinnering of een bevestiging krijgen per email of iPhone Push. UPC geeft haar klanten met deze applicatie de mogelijkheid tot het zoeken op programma's, het instellen van favoriete kanalen, hele series in een keer te laten opnemen, TV tips te krijgen, de On-Demand Top10 of clips van films te bekijken. 'Opnemen op Afstand' wordt gefaseerd in oktober en november uitgerold.


In de nabije toekomst verwacht UPC meerdere gebruiksfuncties toe te voegen aan deze applicatie zoals het door de klant bekijken van de UPC rekening. UPC zal deze dienst in 2011 ook in de andere landen waar ze actief is invoeren.

CI+ module
UPC kondigde vandaag ook de introductie van de Digitale TV module (CI+) aan. Dit is een insteekkaart voor de TV, gebaseerd op het CI+ protocol (Common Interface Plus). Hiermee kunnen klanten genieten van de voordelen van digitale televisie zonder extra apparatuur, afstandsbedieningen of kabels. Deze module biedt ook uitkomst voor digitaal TV kijken via een tweede TV toestel in huis. De CI+ module wordt nog dit jaar op de markt gebracht. Dan wordt ook meer bekend over de prijsstelling, het zenderpakket en de distributie. De CI+ module zal, net als de huidige Mediaboxen bij UPC, in een huurmodel worden aangeboden. Naast de digitale kanalen die in het pakket zitten, kunnen klanten ook het HD pakket en de premium kanalen (zoals Film1 / Sport1) bestellen. CI+ biedt echter geen interactieve mogelijkheden, zoals Video on Demand of Uitzending Gemist.

Deze nieuwe ontwikkelingen bij UPC op het gebied van digitale TV werden door Diederik Karsten, algemeen directeur UPC Nederland, aangekondigd op de IBC 2010 in de RAI in Amsterdam, 's wereld grootste professionele beurs voor de televisie-industrie.
bron: persbericht UPC

VrGr,

Bart J.

Peter O

Opnemen doe ik nooit, laat staan op afstand. Die CI+ module ben ik zeer benieuwd naar, ik heb al zoveel gedonder gehad met de standaard mediabox, inmiddels nr. 5 in huis. Jammer weer dat die dan weer beperkte is in z'n mogelijkheden. Een eredivisie wedstrijd on-demand bestel ik zo af en toe nog wel eens.

blue-eyes

De CI kaart lijkt me  ook tof.
Gewoon om de ruimte besparing, ab, etc.


Ik kan de voordelen van een UPC kast ook wel waarderen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

CI kaart joehoe!!!!

zou mooi zijn, dei trage UPC box kan me gestolen worden, 2 AB's ook, lekker gewoon zappen met m'n orginele PIO AB, liever nog vandaag dan morgen
EPG en on demand is toch prut.
JBL PRX Power!

audiolover

YES....goed nieuws! Ik heb nu de HD box maar wil er liever gisteren vanaf dan morgen.......
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

donaldk

Quote from: Raphie on September 13, 2010, 14:51:35
CI kaart joehoe!!!!

zou mooi zijn, dei trage UPC box kan me gestolen worden, 2 AB's ook, lekker gewoon zappen met m'n orginele PIO AB, liever nog vandaag dan morgen
EPG en on demand is toch prut.

Had de Kuro dan al een CI+ slot dan...


donaldk

Pioneer heeft het alleen over Common Interface (CI), dus hopelijk heb je gelijk.

celerontje

CI+ is een nutteloze uitvinding... maar ja, de content providers bla bla bla bla bla :withstupid: (Canal Digitaal gebruikt gewoon normale CI, dus waar slaat het op...)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Raphie

CI+ zegt alleen iets over de module, niks over het slot wat nog steeds sinds jaar en dag PCMCIA is.
JBL PRX Power!

donaldk


stevefilmfreak54

Ik sluit mij gelijk bij jullie aan, vanavond stond mij cisco aan maar ik had geen beeld, wel geluid. Ff mee gerommeld ineens geen beeld en geen geluid, televisie in de slaapkamer (analoog) deed het gewoon.
Stroom eraf gehaald en weer erin en wat denk ie, jawel toen deed hij het weer, wat een prut dingen zeg en daar betalen wij geld voor, niet te geloven wat een oplichterij zeg.
Ik kan mij zo boos over maken, omdat UPC een monopolie heeft in bepaalde gebieden denken ze dat ze alles kunt maken.
Heb vandaag ook alles van Hirschmann besteld om toch iets betere connecties te maken, persoonlijk geloof ik er niet in dat ik een verbetering krijgt. Al onze dure spullen worden verpest door goedkope oplossingen van UPC namelijk Cisco, Philips en Thomson. Hiervoor had ik een Humax ik zweer het je never nooit problemen gehad, elk keer perfect beeld en geen geouwehoer over controleer je kabels en/of verbindingen. Maar ja dat was met CAI Westland en helaas ben ik naar Rotjeknor verhuisd.
Genoeg geklaagd misschien binnenkort CI+ en hopelijk gaat het dan stukken beter, I don`t know.
gr, Steve
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Henkjan_O

hé dat is goed nieuws.  mss toch ene alternatief voor t glasvezelgedoe?  wel goedkoopjammer dat er in t standaard digitale pakket geen enkele HD zender zit. 
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)


Soonie

 :worship:

Ik zou het ook geweldig vinden als die Mediabox & HDrecorder van UPC eindelijk in de schredder kan verdwijnen..
Voorheen een Humax 5050c in combinatie met Ziggo en probleemloos gefunctioneerd,verhuist en weer aangewezen op UPC. :mad:

Henkjan_O

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

wh-vanderpost

Quote from: Henkjan_O on November 28, 2010, 21:33:09
iemand al de combo UPC en CI+ getest?
Sinds wanneer is dat beschikbaar dan? Voor zover ik weet is het alweer uitgesteld naar 2011 (het was eind 2010).
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Shorty

QuoteOpnemen op Afstand vandaag live bij UPC Nederland
Amsterdam, 20 december 2010 – Kabel- en mediabedrijf UPC Nederland introduceert vandaag als eerste in Nederland officieel de dienst 'Opnemen op Afstand'. Met deze applicatie biedt UPC haar klanten met een abonnement op digitale televisie de mogelijkheid om opnames op hun UPC Mediabox in te stellen, waar zij zich ook bevinden. Opnemen op Afstand is per direct beschikbaar voor internet, mobiele browsers, iPad en iPhone. De dienst is gratis.

Via Opnemen op Afstand kunnen klanten van UPC met een Mediabox overal de Elektronische Programmagids (EPG) van UPC bekijken. Indien zij beschikken over een Mediabox met Digitale Videorecorder, kunnen zij gelijk een opname voor een programma instellen wanneer zij dat programma dreigen te missen. Klanten die geen digitale videorecorder in hun Mediabox hebben, kunnen een reminder instellen zodat zij op tijd klaar zitten voor hun favoriete programma. Tevens biedt UPC via Opnemen op Afstand TV-Tips en kunnen klanten een lijst met hun favoriete zenders instellen. Zo zien zij in één oogopslag wat deze zenders in petto hebben.
Hoe het opnemen op afstand in zijn werk gaat, is hier te zien: www.upc.nl/opnemen-op-afstand. Op deze site kunnen klanten ook de iPhone app en de launcher-apps voor Blackberry, Android en Java downloaden.
Bron: persbericht UPC

VrGr,

Bart J.

hansvk

Gisteren wat proefjes gedaan met opnemen op afstand (via PC en via mijn HTC Desire HD) en is helemaal goed gegaan. Kan af en toe best handig zijn lijkt me, dat opnemen op afstand.
Denon AVR-3311 | Emotiva XPA-3 | KEF iQ50/iQ60c/iQ10 | BK XXLS 400 met Anti Mode | Logitech Squeezebox Touch | Eminent EM7080 | Panasonic TC-P55VT60 | Beyerdynamic DT-770

crackdown

Zou dit kunnen betekenen dat er hoop is voor de mediacenterbezitters zodat TV kijken en opnemen mogelijk wordt op de PC net zoals dat nu bij Ziggo kan? (bijv. met floppydtv of anysee kaart)

Danielson

zal nu niet meer lang duuren denk ik..

Digitale tv tuner van UPC ingebouwd in Sony Bravia tv's


Sony maakt bekend dat de Bravia 2010 en 2011 televisies nu officieel CI+ gecertificeerd zijn door UPC. Dit betekent dat consumenten in het UPC gebied direct digitaal televisie kunnen kijken op hun Bravia televisie zonder aparte digitale ontvanger. Bijkomend voordeel is dat alles te bedienen is met één afstandsbediening. Vrijwel alle CI+ televisies ondersteunen bovendien high definition. Eerder kondigde Sony aan dat men geen aparte settopbox en afstandsbediening meer nodig heeft voor digitale televisie van Ziggo, Caiway en Digitenne van KPN.
De Digitale Televisie Module is een kaartlezer die in een CI+ tv kan worden gestoken. Deze module in combinatie met een smartcard van UPC, zorgt ervoor dat de digitale televisiesignalen gedecodeerd worden.
De Digitale Televisie Module vervangt de aparte digitale ontvanger. De ontvanger is namelijk in de tv ingebouwd, zodat er geen externe ontvanger meer nodig is. Dit geldt niet voor PVR- en interactieve functies.
Aan de zij- of achterkant van de televisie bevindt zich een speciale aansluiting waarin de CI+ module past. Zodra de UPC smartcard in de module wordt geplaatst en vervolgens de module in de tv, is direct digitaal televisie te kijken zonder aparte digitale ontvanger.

Shorty



Quote from: Danielson on April  9, 2011, 14:10:19
zal nu niet meer lang duuren denk ik..

Je hebt hélemaal gelijk... nog twee weken geduld... :bigsmile:


QuoteUPC biedt klanten nu ook digitale televisie via CI+ Module
Module vanaf 26 april beschikbaar

UPC biedt met CI+ volledig zenderpakket, inclusief HD-zenders

Amsterdam, 12 april 2011 – UPC Nederland breidt 26 april haar digitale televisiediensten uit met een CI+ Module: een speciale kaart en kaarthouder die in een CI+ geschikte televisie kan worden gestoken. Via de module kan de klant het volledige digitale zenderaanbod van UPC inclusief HD-zenders ontvangen, terwijl zij geen mediabox (settopbox) nodig heeft. De klant krijgt de CI+ module van UPC in bruikleen.

Het voordeel van de CI+ module is dat klanten geen extra afstandsbediening, mediabox of bekabeling nodig hebben om digitale televisie van UPC te kunnen kijken. De CI+ kaart maakt het ook eenvoudiger om digitale televisie van hoge kwaliteit te kijken op een tweede toestel in, bijvoorbeeld, de slaapkamer waar er niet altijd ruimte is voor een mediabox. De CI+ standaard ondersteunt geen interactieve digitale televisie of pauzeermogelijkheden. Klanten die van deze opties gebruik willen maken kunnen het best kiezen voor de UPC Mediabox.

Voor een goede werking van de UPC CI+ Module heeft de klant een televisie nodig die voldoet aan de internationale CI+ standaard en die door UPC getest is. Hiervoor werkt het kabel- en mediabedrijf nauw samen met alle grote televisieproducenten, waaronder LG, Panasonic, Philips Sony en binnenkort ook Samsung. De actuele lijst met geschikte televisies is vanaf 26 april altijd te vinden op www.upc.nl/ciplus.

Alle zenderpakketten
CI+ is alleen verkrijgbaar als losse digitale televisiedienst. Zij maakt dus geen onderdeel uit van combinatiepakketten, zoals de populaire Alles-in-1 Voordeelpakketten.

Het maandelijks tarief voor de CI+ module is hetzelfde als voor de bestaande digitale abonnementen met een UPC Mediabox: € 5,- per maand voor UPC Digitale TV met 50 zenders en € 10,- per maand voor UPC Digitale TV Royaal met 90 zenders, naast de kosten voor Kabel TV en Radio. Uiteraard zijn deze abonnementen uit te breiden met alle extra zenderpakketten zoals Eredivisie Live en het HDTV-pakket met daarin 20 HD-zenders, waaronder de tien best bekeken Nederlandse televisiezenders.

De CI+ module wordt in eerste instantie vanaf 26 april via www.upc.nl en een beperkt aantal retailpartners aangeboden. Gaandeweg zullen meer verkoopkanalen worden toegevoegd.
(Bron: persbericht UPC)

VrGr,

Bart J.


Shorty

Die CI+ kaart plus module gaat de klant dus € 60 per jaar aan huur kosten, net zo duur als de mediabox. Dat is dan weer mooi kassa voor UPC, en een miljoenenbonus voor de heren die hier verantwoordelijk voor zijn. UPC, bedankt!  :(

VrGr,

Bart J. 

Ton - pa3eia

KDL 46W905a/UPC CI+ | HT-CT260 | CMU BR100 | BDV E370 | Playstation 3 | KDL 37W5720/UPC CI+ | DAV DZ260 | NSZ-GS7 | SMP-N200 | KDL 26EX302 | Tablet S 16GB 3 G | Slingbox Solo | Xperia Sola

GH

De vraag is of je niet met een andere CI+ module (bijvoorbeeld van Ziggo) kunt werken en alleen een UPC smartcard nodig gaat hebben....