'Verkoop 3D-televisies neemt toe'

Started by e-sonic, September 12, 2010, 13:15:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

e-sonic

bericht van nu.nl   via een onderzoek van tweakers.net


http://www.nu.nl/gadgets/2331393/verkoop-3d-televisies-neemt-toe.html


http://tweakers.net/nieuws/69621/verkoop-van-3dtvs-in-nederland-zit-in-de-lift.html

winkel bij ITs worden voor 3D omgebouwd.

men ziet een toename in vraag door dalende prijzen.






Crissis

Wellicht een idee om het hele artikel te plaatsen of de link er naar toe... Je topic heeft zo niet heel veel waarde..
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

HAL


jowi

Grappig. 2 dagen geleden dit artikel op Nu ;)

'Weinig enthousiasme voor 3D-televisie met bril'

http://www.nu.nl/gadgets/2330748/weinig-enthousiasme-3d-televisie-met-bril.html

angel66


koosnaampje-audiofiel

Van het weekend bij de mediamarkt voor het eerst 3d tv gekeken op een pana vierra 165cm.
Wel grappig, ik vond de kwaliteit zeker niet slecht(geen vergelijk materiaal)
Maar heel anders als 3d in de bios...misschien ligt dat aan het formaat of iets anders.
Bij de pana was het 3d in de tv zelf, in de bios precies voor je, je zit er daar meer tussen.
Zodra het goekoper is en misschien wat door ontwikkeld leuk voor thuis en als mijn kleine jongen het allemaal een beetje door krijgt wel leuke toevoeging voor thuis.
Op dit moment voor ons nog niet, plus die brilletjes tja daar sta je dan ff koffie pakken in de keuken met je brilletje op... :D
Klipsch, Denon.

roland p

Ik koop wel een blu-ray speler die 3d films naar anaglyph converteert :D
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Woods

Gedoe met die brillen... Eerst maar wat meer inoveren zodat die bril niet meer hoeft  ;)...

coned (banned)

Quote from: koosnaampje-audiofiel on September 12, 2010, 15:20:39
Van het weekend bij de mediamarkt voor het eerst 3d tv gekeken op een pana vierra 165cm.
Wel grappig, ik vond de kwaliteit zeker niet slecht(geen vergelijk materiaal)
Maar heel anders als 3d in de bios...misschien ligt dat aan het formaat of iets anders.
Bij de pana was het 3d in de tv zelf, in de bios precies voor je, je zit er daar meer tussen.
Zodra het goekoper is en misschien wat door ontwikkeld leuk voor thuis en als mijn kleine jongen het allemaal een beetje door krijgt wel leuke toevoeging voor thuis.
Op dit moment voor ons nog niet, plus die brilletjes tja daar sta je dan ff koffie pakken in de keuken met je brilletje op... :D

dus als ik het goed begrijp:

FALSE ADVERTISING


FAKE


VALS


NEP


Het beeld kan dus nooit verder komen dan de randen van je scherm, alle reclame die beweert dat het beeld tot buiten het scherm loopt is dus nep.
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

Miesepies

Komt het niet gewoon doordat de nieuwe lijn lcd schermen allemaal "3d-ready" zijn ? Vraag me af of mensen die 3D schermen nou specifiek voor 3D kopen, of gewoon omdat het een mooi/luxe model is ?

christa

ik snap dat gezeur over die bril eigenlijk niet zo
als je de bril van panasonic hebt snap ik het maar die van samsung vind ik zelf heel goed merk vaak niet eens dat ik hem op heb
ik moet zeggen dat ik het zelf een mooie techniek vind die vooral bij gamen een toevoeging is met b.v racegames zie je veel meer diepte dus bij bochten valt in de cockpit view veel beter de diepte en de bocht zelf in te schatten bij stardust vind ik het ook super ik denk dat straks bij games als gran tourismo dat dit goed werkt of een killzone
daanaast vind ik het zelfs leuk om een call of duty of battlefield 2 van 2d naar 3d te spelen je ziet toch meer diepte waardoor je nog meer in de game zit dit geld voor mij ook voor films avatar van 2d naar 3d vind ik toch mooi om te zien
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Woods

Quote from: christa on September 13, 2010, 07:53:59
ik snap dat gezeur over die bril eigenlijk niet zo


Je heb ook eigelijk gelijk... Hele volkstammen dragen dagelijks een bril  8).
En als je het 3D gebeuren mooi vind, is de bril echt niet zo hinderlijk..

Marsh

#13
Quote from: christa on September 13, 2010, 07:53:59
ik snap dat gezeur over die bril eigenlijk niet zo
als je de bril van panasonic hebt snap ik het maar die van samsung vind ik zelf heel goed merk vaak niet eens dat ik hem op heb
ik moet zeggen dat ik het zelf een mooie techniek vind die vooral bij gamen een toevoeging is met b.v racegames zie je veel meer diepte dus bij bochten valt in de cockpit view veel beter de diepte en de bocht zelf in te schatten bij stardust vind ik het ook super ik denk dat straks bij games als gran tourismo dat dit goed werkt of een killzone
daanaast vind ik het zelfs leuk om een call of duty of battlefield 2 van 2d naar 3d te spelen je ziet toch meer diepte waardoor je nog meer in de game zit dit geld voor mij ook voor films avatar van 2d naar 3d vind ik toch mooi om te zien
groetjes christa

met wat punten en komma's in je tekst geef je mij ook wat meer diepte...  ??? ;D
@topic; mij nog lang niet gezien. Al helemaal niet voor in de woonkamer, ik vind dat voetbal elke week al irritant genoeg, agressieve spelers die letterlijk in je woonkamer staan moeten er dan nog is bij komen.  :'( ...neu.. ik vind het wel even prima zo.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


frenkelh

Bij 3D is de groote van het scherm van erg groot belang, nog veel meer als bij normale HDTV waar de meeste al veel te ver vanaf zitten om maximaal te kunnen genieten.
Als je op 3 meter van een 32 "scherm gaat zitten kijk je eigenlijk aleen maar naar een 3D kijkdoosje terwijl je in de Bioscoop wel een echte 3D ervaard omdat je al snel op minder dan 1,5 keer het diagonaal van het scherm zit, het is ook niet voorniets dat al die 3D shows in pretparken op Imax schermen worden vertoond.

Nu zijn het aleen nog groote schermen die geschikt zijn voor 3D, maar het zal waarschijnlijk niet lang duren voordat er ook 32"schermen zullen komen
De consument wil alles FulHD en nu ook 3D maar een groot scherm blijft meesal nog taboe.

Op het gebied van TV schermen volg ik liever de ontwikkeling van OLED schermen dan heel dat 3D gedoe, zeker zolang er nog brillen aan te pas moeten komen

BramD

Ik heb onlangs eens een poosje bij een grote audio video supermarkt naar zo'n 3d scherm gekeken met een belachelijk brilletje op maar ik kreeg er hoofdpijn van. En nee, ik had niet gedronken.

master30

#16
Bij BCC keek ik naar een sony tv met een 3d animatie
type en naam van de blu-ray weet ik niet.

Ik nam steeds een flikkering waar, lekker irritant.

Stel dat ik 3d wil kijken via mijn oude receiver (zie sig.)doorgelust, werkt dit dan? (ervan uitgaan dat ik een speler en tv/beamer heb die geschikt is voor 3D weergave)
of moet ik dan weer een nieuwe receiver kopen?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

THX-UltraII

Quote from: master30 on September 20, 2010, 14:31:17
Bij BCC keek ik naar een sony tv met een 3d animatie
type en naam van de blu-ray weet ik niet.

Ik nam steeds een flikkering waar, lekker irritant.

Stel dat ik 3d wil kijken via mijn oude receiver (zie sig.)doorgelust, werkt dit dan? (ervan uitgaan dat ik een speler en tv/beamer heb die geschikt is voor 3D weergave)
of moet ik dan weer een nieuwe receiver kopen?

nee, dat gaat niet werken. Wel zijn er andere opties:

1. Koop een Panasonic DMP-BTD300. Deze heeft een dual HDMI out. 1 voor rechtstreeks naar je 3d display en 1 naar je versterker.
2. schaf een nieuwe HDMI 1.4 receiver aan.
3. Wacht op de HDMI 1.4 switchbox (wordt waarschijnlijk deze week op CEDIA aangekondigd).

Neon2000

Echt nergens last van. Als ik de openingsscene van Monsters vs Aliens (welke ik dubbel heb  :D ) aanzet is het bij iedereen meteen ''wow'' wat mooi.
En dat is het ook. En vervolgens blijven ze kijken.
The Virus Of Hate Infects The Ignorant Mind

BramD

even ter bevestiging voor 3d heb je hdmi 1.4? nodig...

Snutchz

diepte in 't beeld zie ik liever dan dat 't eruit springt... straks den 3DS zónder brilletje... dat zal hopelijk snel overspringen naar Plasma  8)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Quote from: Neon2000 on September 21, 2010, 19:47:06
Echt nergens last van. Als ik de openingsscene van Monsters vs Aliens (welke ik dubbel heb  :D ) aanzet is het bij iedereen meteen ''wow'' wat mooi.
En dat is het ook. En vervolgens blijven ze kijken.
nogal wiedes. als ie niet "dubbel" was dan zag je geen 3D :D :P
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Quote from: coned on September 12, 2010, 19:15:34
dus als ik het goed begrijp:

FALSE ADVERTISING


FAKE


VALS


NEP


Het beeld kan dus nooit verder komen dan de randen van je scherm, alle reclame die beweert dat het beeld tot buiten het scherm loopt is dus nep.
oh alsjeblieft zeg. Neem aan dat je het idee begrijpt. overdrijven is ook een vak
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

BramD

Het was inderdaad al duidelijk na het derde plaatje  ;)

marcel0672

Ik heb laatst bij de Saturn gekeken op een panasonic plasma scherm. Ik vind het er wel mooi uitzien maar ik krijg nog steeds last van hoofdpijn na een paar minuten kijken. Na langer kijken wordt die hoofdpijn alleen maar erger dus bij mij komt zo'n ding niet in huis.