(eind)versterkertip

Started by Dirk, September 12, 2010, 09:27:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Ik heb gisteren m'n UPA-2 verkocht en ga waarschijnlijk idlv deze week een 2e UPA-1 bestellen. (als die me alsnog niet 100% zou bevallen verkoopt een set van 2 mono's achteraf in elk geval veel makkelijker)
...maar dat wil niet zeggen dat ik stop met het rondkijken naar een fijne eindversterking voor m'n fronts (Dynaudio Confidence 5), dus als iemand nog een goede tip zou hebben voor een leuke eindversterker die anders/beter is dan de grote massa nieuwe amps die vandaag de dag te koop zijn, binnen een budget van pakweg 2000€, dan sta ik open voor tips. ;)
Ik heb al mogen ervaren wat een buis kan doen in een goede vv, dus ook buizen sluit ik zeker niet uit, al heb ik daar absoluut geen verstand/kennis van, dus dan moet het een eindtrap zijn met automatische bias. (ik heb bvb een leuke set VTL MB125 gezien die me het proberen waard lijkt, maar die heeft zo'n automatische bias niet, dus dat risico neem ik maar niet)
Ook ben ik wat aan het kijken & lezen over amps die volledig of een groot deel in klasse A hun werk doen, omdat er veel geschreven wordt dat zo'n werking in klasse A toch een zekere sound met zich zou meebrengen...maar ook daar luister ik graag naar goed advies of tips die dit bevestigen dan wel ontkrachten.

Verder heeft het uiterlijk niet erg veel belang.
Ttz de koop kan er eerder door bevorderd worden als ie ook mooi oogt, maar ik zal een goede amp niet laten staan omdat ie niet past qua uiterlijk, maar ik ben wel allergisch aan champagnekleurige toestellen, dus die zijn een absolute no-go :D

bron & vv bestaan hier uit Linn, waar ik erg tevreden mee ben, vanwege hun toch wel typisch & enigszins laidback karakter, wat voor mijn gevoel goed matched met deze Dyns en mijn muziekbeleving.

ohja; voor er iemand vraagt wat zoek je dan of wat denk je nu te missen ?
Ik besef best dat "de amp" niet bestaat, maar ik heb wel het gevoel dat ik meer kan halen uit deze set dmv verder te experimenetren met eindversterking, zeker nu de bron naar mijn gevoel stilaan op punt staat...althans binnen het vooropgestelde budget 8)
(ik ben ook aan het kijken wat ik concreet akoestisch kan & ga verbeteren, dus ook daar ben ik me bewust dat er hier zeker nog winst te halen valt, voor jullie me erop zouden wijzen ;))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Miesepies

Hmm... voor 2000 kan je misschien wel een 2e hands Krell KAV-500i vinden. Is wel geintegreerd, niet eindtrap, maar klonk errug mooi. Net wat soepeler, zachter dan Emotiva.

Dirk

Quote from: Miesepies on September 12, 2010, 09:38:46
Hmm... voor 2000 kan je misschien wel een 2e hands Krell KAV-500i vinden. Is wel geintegreerd, niet eindtrap, maar klonk errug mooi. Net wat soepeler, zachter dan Emotiva.
mooi toestel, daar niet van, maar vind het een beetje zonde om een geïntegreerde van dergelijke kwaliteit te kopen die ik dan enkel als eindbak zou inzetten...terwijl ik voor datzelfde bedrag toch wel iets (althans op papier) leukers in huis kan halen, eventueel van dezelfde Krell of soortgenoten.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Audiofiel

Ik vind Dynaudio zelf erg lekker matchen met Classé (maar dat wist je waarschijnlijk al), Pass Labs Electrocompaniet, Plinius. Allemaal versterkers met een behoorlijk gedeelte in klasse A. Ik zou een vrij analytische versterker niet aanraden (Levinson, soms ook Krell), evenals een te warme/donkere (Primare). Een mooie Aragon is ook niet mis te verstaan, maar die zie je niet vaak tweedehands.

Binnen het budget van €2000 is natuurlijk heel veel te koop. Hier op het forum staat voor €1500 (erg weinig) nog een zilveren Classé CA-300 te koop. Een wat nieuwer type vind je binnen je budget in de CA-201 (zwart met zilver). Beide hebben meer dan voldoende in huis. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Dirk

#4
Quote from: Audiofiel on September 12, 2010, 09:49:41
Ik vind Dynaudio zelf erg lekker matchen met Classé (maar dat wist je waarschijnlijk al), Pass Labs Electrocompaniet, Plinius. Allemaal versterkers met een behoorlijk gedeelte in klasse A. Ik zou een vrij analytische versterker niet aanraden (Levinson, soms ook Krell), evenals een te warme/donkere (Primare). Een mooie Aragon is ook niet mis te verstaan, maar die zie je niet vaak tweedehands.

Binnen het budget van €2000 is natuurlijk heel veel te koop. Hier op het forum staat voor €1500 (erg weinig) nog een zilveren Classé CA-300 te koop. Een wat nieuwer type vind je binnen je budget in de CA-201 (zwart met zilver). Beide hebben meer dan voldoende in huis. 8)
ik zei dat uiterlijk niet erg veel belang heeft, maar heb wel bepaalde toestellen in m'n hoofd die ik gewoon lelijk vind, waaronder de CA-201 in deze kleurstelling...sorry ;)
als ik een EC tegen het lijf loop zou ik hem zeker willen proberen (worden idd veel gebruikt in demo-setups met Dyn), maar die worden érg zelden tweedehands aangeboden, jammer genoeg.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Audiofiel

Quote from: Dynky on September 12, 2010, 10:12:15
ik zei dat uiterlijk niet erg veel belang heeft, maar heb wel bepaalde toestellen in m'n hoofd die ik gewoon lelijk vind, waaronder de CA-201 in deze kleurstelling...sorry ;)

LOL ;D  ;D

Maar smaken verschillen natuurlijk. Jij vind dus de eerste foto (Electrocompaniet) mooier?


Electrocompaniet AW-100DMB


Classé CA-201 (oudere type)


Classé CA-201 (nieuwere type)

Ik vind de tweede en derde mooier. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Dirk

zonder de gouden rackhandles vind ik de EC best een aardige verschijning...alhoewel ook geen absolute schoonheid ;)
maar ik had van de CA-201 de nieuwe versie in gedachten, die "blokjesdoos" vind ik echt zo ongeveer het lelijkst wat ze bij Classé ooit verzonnen hebben.
de oude versie (ik heb weer wat bijgeleerd) bevalt me qua looks wel
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Audiofiel

De oude vind ik zelf ook de mooiste, past ook precies bij mijn monoblokjes. Intern zijn de versterkers overigens gelijk, het is puur een ander uiterlijk. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Dirk

ik ben ook in kontakt met iemand omtrent een setje CAM-350's...maar heb er niet zo'n goed gevoel bij (ttz bij de verkoper, niet de blokjes)
je sprak ook van Pass, maar die zijn toch niet voor dit budget te vinden, of mis ik wat ?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Audiofiel

Quote from: Dynky on September 12, 2010, 12:13:34
ik ben ook in kontakt met iemand omtrent een setje CAM-350's...maar heb er niet zo'n goed gevoel bij (ttz bij de verkoper, niet de blokjes)

Laat me raden: je moet ze ophalen in Engeland of Spanje. :-X

Quoteje sprak ook van Pass, maar die zijn toch niet voor dit budget te vinden, of mis ik wat ?

Niet makkelijk, maar een X150 zou misschien net of bijna moeten kunnen. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Dirk

#10
Quote from: Audiofiel on September 12, 2010, 12:28:43
Laat me raden: je moet ze ophalen in Engeland of Spanje. :-X
hij is idd net verhuisd naar Engeland voor z'n werk, maar ik geef hem het voordeel van de twijfel en ben best bereid ze op te halen, een ferry kost de dag van vandaag ook haast niets meer...en als ik ze kan zien & horen heb ik al gekkere afstanden afgelegd voor specifieke units ;)

Quote from: Audiofiel on September 12, 2010, 12:28:43
Niet makkelijk, maar een X150 zou misschien net of bijna moeten kunnen. ::)
Ik lees wel eens dat mensen een X150 voor -$2000 hebben op de kop getikt, maar ik zelf zag ze nog nooit voorbijkomen, of althans niet aan die prijzen. Qua looks vind ik hem wel  :inlove:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Audiofiel

Quote from: Dynky on September 12, 2010, 12:41:02
hij is idd net verhuisd naar Engeland voor z'n werk, maar ik geef hem het voordeel van de twijfel en ben best bereid ze op te halen, een ferry kost de dag van vandaag ook haast niets meer...en als ik ze kan zien & horen heb ik al gekkere afstanden afgelegd voor specifieke units ;)

Laat je niet beetnemen. Ik zal nog iets specifieker zijn: hij adverteert onder de naam 'Gerard' en mailt onder de naam 'Steven'? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Dirk

Quote from: Audiofiel on September 12, 2010, 12:49:01
Laat je niet beetnemen. Ik zal nog iets specifieker zijn: hij adverteert onder de naam 'Gerard' en mailt onder de naam 'Steven'? ::)
we hebben het over dezelfde  ;D
heb jij al zekerheid, of veronderstel je dat ie niet in de haak is ?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Audiofiel

Quote from: Dynky on September 12, 2010, 12:57:58
we hebben het over dezelfde  ;D
heb jij al zekerheid, of veronderstel je dat ie niet in de haak is ?

Het verhaal rammelt aan alle kanten. Essentiële vragen worden niet beantwoord. Serienummers en betere foto's niet verstrekt. De datum van registratie is gelijk aan de advertentiedatum. Hij handelt onder verschillende namen. Moet ik doorgaan? ;D

Ik ben 99,9% zeker van een scam. Waarschijnlijk dezelfde die steeds via een Duitse website audioliefhebbers probeert te verleiden. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Dirk

Quote from: Audiofiel on September 12, 2010, 13:34:02
Het verhaal rammelt aan alle kanten. Essentiële vragen worden niet beantwoord. Serienummers en betere foto's niet verstrekt. De datum van registratie is gelijk aan de advertentiedatum. Hij handelt onder verschillende namen. Moet ik doorgaan? ;D

Ik ben 99,9% zeker van een scam. Waarschijnlijk dezelfde die steeds via een Duitse website audioliefhebbers probeert te verleiden. :-\
ai, dat klinkt idd niet al te best, maar ik stap gelukkig ook niet in m'n auto alvorens ik veel kontakt met een verkoper heb gehad, waaronder ook telefonisch  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

#15
ok, na de tip van de Pass ben ik deze waterachtige zondagnamiddag maar wat aan het surfen geweest op zoek naar meer info...en natuurlijk de tweedehandssites afgestruind :D
Ik had eerlijk gezegd de versterkers van Linn een beetje over het hoofd gezien, maar de Akurate 2200 lijkt me wel wat...lijkt vrij vanzelfsprekend gezien de match met de rest van m'n set, maar ook wat ik zo lees over z'n klankeigenschappen lijkt precies in m'n verwachtingspatroon te passen.
Ik hoop natuurlijk dat jullie hier wat eigen ervaringen aan kunnen dragen...omtrent eerder genoemde kandidaten óf me nog wat andere gegadigden voor m'n shortlist willen aanbevelen.
hoe langer zo'n lijstje wordt, des te leuker, vind ik zelf ;)

kort lijstje (in misschien niet zo willekeurige volgorde ;)) bestaat momenteel uit (last update op 23 sept);
ASR Emitter 1.3 HD (van na 1998)
Linn Akurate 2200
Electrocompaniet AW-100DMB
Pass X150
Classé CA-201 (oud model)
Perreaux Prisma 350
Krell KSA (enkel S series)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

#16
.

Staaled

#17
Quote from: Dynky on September 12, 2010, 17:48:27
ok, na de tip van de Pass ben ik deze waterachtige zondagnamiddag maar wat aan het surfen geweest op zoek naar meer info...en natuurlijk de tweedehandssites afgestruind :D
Ik had eerlijk gezegd de versterkers van Linn een beetje over het hoofd gezien, maar de Akurate 2200 lijkt me wel wat...lijkt vrij vanzelfsprekend gezien de match met de rest van m'n set, maar ook wat ik zo lees over z'n klankeigenschappen lijkt precies in m'n verwachtingspatroon te passen.
Ik hoop natuurlijk dat jullie hier wat eigen ervaringen aan kunnen dragen...omtrent eerder genoemde kandidaten óf me nog wat andere gegadigden voor m'n shortlist willen aanbevelen.
hoe langer zo'n lijstje wordt, des te leuker, vind ik zelf ;)

kort lijstje (in willekeurige volgorde) bestaat momenteel uit ;
Pass X150
Classé CA-201 (oud model)
Electrocompaniet AW-100DMB
Linn Akurate 2200

Ik was nooit zo overtuigd van de Linn amps , Klimax uitgezonderd, totdat Dynamik verscheen.
Klinken erg muzikaal en hebben nu met Dynamik reserve.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

Quote from: AbZ on September 12, 2010, 18:19:55
Lyngdorf ook niets voor jou?
heb ik gehad (3 stuks zelfs voor de surroundsetup die ik toen had), weliswaar dus in combinatie met een heel andere bron/vv dan waarmee ik nu speel, maar ik denk dat ik deze keer toch iets anders zoek.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Quote from: Hipster on September 12, 2010, 18:22:20
Ik was nooit zo overtuigd van de Linn amps , Klimax uitgezonderd, totdat Dynamik verscheen.
Klinken erg muzikaal en hebben nu met Dynamik reserve.
Ik heb nu een Akurate 2200 op het oog, waar ik nog wel zelf de Dynamik in moet bouwen, maar als de prijs daarvan vergelijkbaar is met de Dynamik van de DS, dan valt ie netjes binnen m'n budget.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

Quote from: Dynky on September 12, 2010, 18:25:40
Ik heb nu een Akurate 2200 op het oog, waar ik nog wel zelf de Dynamik in moet bouwen, maar als de prijs daarvan vergelijkbaar is met de Dynamik van de DS, dan valt ie netjes binnen m'n budget.
prijzen Dynamik zijn gelijk voor elk apparaat.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

Quote from: Hipster on September 12, 2010, 18:30:12
prijzen Dynamik zijn gelijk voor elk apparaat.
daar hoopte ik dus al op ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dirk

Kreeg net een voorstel aangaande een set Primaluna Prologue 6 blokken.
Buizenbezetting is nog de originele, maar dit paartje is een demoset (met garantie), dus naar alle waarschijnlijkheid heeft ie niet gek veel uren heeft gedraaid, maw ik hoop dat ik met die buizen nog wel even verder zou kunnen (geen idee wat zo'n set me trouwens bij vervanging zou kosten)
'k heb er alleen echt geen idee van of dit iets is in combinatie met mijn set  :unsure:
valt me wel op dat ik hier nog niemand heb gehoord aangaande buizenamps, niet positief, maar ook niet qua afradend advies.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

mijkie

ook al eens gekeken naar een T-amp , ik speel met 2 monoblokken van firestoneaudio en dat liegt er niet om , heb zelf ook meerdere transistor versterkers gehad maar heb die ervoor weggedaan , je woont in t midden van het land zag ik en als je het wat lijkt mag je ze van mij vrijblijvend een keer testen als je nieuwsgierig geworden bent , meeste mensen op het forum staan er heel sceptisch tegenover omdat ze het waarschijnlijk niet kennen maar ik heb met verbazing staan kijken en ben nog steeds af en toe verbaasd wat deze dingen laten horen

gr mijkie
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

AbZ

#24
.