Oppo 83 se eerste ervaring/indruk

Started by richardfm, March 14, 2010, 00:35:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

richardfm

Voor zover ik het weet is het hardware matig en door de verkoper gedaan.
Zal het eens navragen voordat ik er straks niks meer mee kan doen.

celerontje

Denk je nou echt dat een hardwaremod zulke beperkingen heeft? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

haythijs

Ik weet niet waar je hem weg hebt, maar als je hem bij 1 van de sponsoren ( JVB) van deze site hebt gekocht, dan is de hardware zodanig aangepast door hem dat hij regiovrij is. Volgens mij hoef je je dan geen enkele zorgen te maken, maar  speelt hij het feilloos af en hoef je dit niet eens te wijzigen.
Met navraag weet je het zeker uiteraard
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

celerontje

De BD regio moet je altijd handmatig wijzigen. (een BD speler kan eigenlijk niet regiovrij zijn, enkel regiowijzigbaar ;))
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

richardfm

Vandaag mailtje naar JVB gedaan en antwoord terug gehad(wat een perfecte service).
De Oppo Se is met JVB modificatie onbeperkt schakelbaar.

Klopt, zal altijd handmatig vooraf veranderd moeten worden(echt heel erg simpel te doen).
Wat zou het mooi zijn als dit ook nog eens automatisch zou gebeuren, i dream on.

Hifi Addict

Ik heb een oppo uit de US met regiovrij mod die gewoon onbeperkt en automatisch overschakeld, de enige disk die het niet doet is avatar maar dat schijnt vaker voor te komen?

frank2

Ik wil nog een raad geven, zet op de Oppo eens op voetjes, houten voetjes of zo, dit zal de cd weergave aanmerkelijk verbeteren.

Ben het ovrigens geheel met je eens, ik heb wel een gemodificeerde speler (Upgrade company) die ook het video gebeuren heeft aangepakt, maar wat een zeer mooie plaatjes met blu ray, en het geluid echt heel byzonder.
nb: bij deze gemodificeerde speler is het (CD) geluid dusdanig "aangepakt" dat ik mijn high end cd speler verkocht heb, maar we praten hier wel over een andere investering dan de standaard SE versie.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

marconist

Quote from: Hifi Addict on July 12, 2010, 12:09:07
Ik heb een oppo uit de US met regiovrij mod die gewoon onbeperkt en automatisch overschakeld, de enige disk die het niet doet is avatar maar dat schijnt vaker voor te komen?

Ik ook.
Avatar speelt prima. Start wel langzamer op.
Gebruik je wel de laatste firmware?

Hifi Addict

Ja, ik heb de versie van de mediamarkt met zowel een blue ray als dvd er in, weet niet of dat nog verschil maaakt maar ik had al gevonden dat er meer mensen waren die specifiek met avatar problemen hadden.

bigbro

Quote from: JürgenW on March 16, 2010, 08:37:44
Je schreef eerder dat: de volume knop verder open moet staan bij de Oppo dan bij de Classé, verschil van bijna het dubbele.
Daarom begrijp ik niet als je nu schrijft dat de versterker op stand 15 stond.

Overigens: ik heb eerder de Oppo 83SE met de Audionet VIP G2 vergeleken, beide aan de Audionet PRE G2 (2-kanaal, analoog).
Resultaat (kort door de bocht): bij SACD: voor mijn gevoel geen verschil; bij CD wel (in het voordeel van de VIP).

Groet, Jürgen


Beste Jurgen,

Ik heb vandaag de Oppo bd83SE besteld. Thuis heb ik de 'oer'VIP van Audionet aan een AMPVII. Hoe zal de Oppo zich naar jouw mening verhouden tov de VIP?

JürgenW

Quote from: bigbro on September  6, 2010, 17:51:13
Beste Jurgen,

Ik heb vandaag de Oppo bd83SE besteld. Thuis heb ik de 'oer'VIP van Audionet aan een AMPVII. Hoe zal de Oppo zich naar jouw mening verhouden tov de VIP?

Tja, dat vind ik lastig. Ik ben benieuwd naar jouw indrukken.

Mijn vermoeden is dat de Oppo helderder (negatief gezegd: harder) klinkt.

Groet, Jürgen