iPad schoonmaken of schoon houden

Started by snopper, September 8, 2010, 15:04:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

snopper

ik wilde eens bij jullie navragen wat jullie gebruiken om dat scherm van je iPad schoon te maken of zelfs schoon te houden. Het valt bij mij nl. op (okay, het is een huishouden met 3 kinderen) dat deze na een dag als ik dat ding eindelijk in mijn handen mag nemen  :pompom: behoorlijk vol zichtbare (en waarschijnlijk ook nicht zichtbare) "vervuiling" zit.

Aangezien het een LCD scherm is komen er weer vragen op zoals met je flatscreen. Wat kan ik daarvoor het beste gebruiken? Glassex etc laten een zweem achter en ik wil ook niet de megakiller daarvoor gaan aanschaffen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring ....

Snopper

Nahpets

Zo'n brillepoetsdoekje. 20 stuks voor 1,19 EUR bij Het Kruidvat.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Audiofiel

Of gewoon even met een (heel) licht vochtige doek schoonmaken en daarna droogmaken met een theedoek. Net als de iPhone. Die haal ik trouwens meestal alleen langs de jeans of het t-shirt. Vanaf de 3Gs zit er een extra beschermlaag op.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rob Eric Blank

Oppassen met goedjes als Glassex, dit kan ook de coating van het scherm aantasten.

Hoe schoon te houden? In de doos stoppen en niet gebruiken.

Audiofiel

Quote from: Rob Eric Blank on September  8, 2010, 16:10:48
Oppassen met goedjes als Glassex, dit kan ook de coating van het scherm aantasten.

Helemaal mee eens. Een product dat glass-ex heet, kan nooit een langdurig gebruik garanderen... ;)

QuoteHoe schoon te houden? In de doos stoppen en niet gebruiken.

Dat is dan weer weinig praktisch. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Madhouse

Gewoon met de cleaner van mijn LCD TV. Zo maak ik mijn iPhone ook schoon.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

garmtz

Theedoek inderdaad. Mijn iPhone met mijn broek of t-shirt, net als Audiofiel... :)

Kjelt

Ik heb micro-vezel doekjes gekocht die hebben een nog fijnere fiber dan de gewone. Even kort over het scherm ademen/wasemen en afnemen en schoon. Geen chemicalieen, geen water, niets  ;)

JeKa

Quote from: Kjelt on September  8, 2010, 17:31:46
Ik heb micro-vezel doekjes gekocht die hebben een nog fijnere fiber dan de gewone. Even kort over het scherm ademen/wasemen en afnemen en schoon. Geen chemicalieen, geen water, niets  ;)

Microvezeldoek inderdaad, ideaal. Wel zorgen dat je ze niet met wasverzachter wast.

Kjelt

Quote from: JeKa on September  8, 2010, 17:33:29
Microvezeldoek inderdaad, ideaal. Wel zorgen dat je ze niet met wasverzachter wast.
Ik was ze helemaal niet, ik vervang ze als ze hun werk niet meer doen. Ze kosten iets van 1,50 per stuk, ik moet er niet aan denken als er bij het wassen ook maar 1 zandkorreltje van andere was op het doekje komt of blijft zitten, pats kras op je scherm.

JeKa

Quote from: Kjelt on September  8, 2010, 17:36:37
Ik was ze helemaal niet, ik vervang ze als ze hun werk niet meer doen. Ze kosten iets van 1,50 per stuk, ik moet er niet aan denken als er bij het wassen ook maar 1 zandkorreltje van andere was op het doekje komt of blijft zitten, pats kras op je scherm.

Wanneer je ze alleen voor schermen en dergelijke gebruikt kan ik me dat voorstellen, is het risico niet waard en ze gaan best een tijdje mee.

Yoda!

Quote from: Kjelt on September  8, 2010, 17:31:46
Ik heb micro-vezel doekjes gekocht die hebben een nog fijnere fiber dan de gewone. Even kort over het scherm ademen/wasemen en afnemen en schoon. Geen chemicalieen, geen water, niets  ;)

Ik neem wel altijd eerst even een slok Macallan voordat ik uitadem over de iPad...  8)

danielo

Quote from: garmtz on September  8, 2010, 16:33:46
Theedoek inderdaad. Mijn iPhone met mijn broek of t-shirt, net als Audiofiel... :)

Je maakt audiofiel schoon met je broek of t-shirt ? Hmmmm vage relaties hier.

Voor mijn ipad gebruik ik een microdoekje heel soms met een snifje beelscherm cleaner die ik ook voor de laptops gebruik.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

_ MarcelloW _

Microvezeldoek En dan het liefst met een echte LCD cleaner. Of anders met spray and wipe of een andere detaillerspray, zoals men in de autobranche gebruikt.

Spary and Wipe? : http://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Spray_and_Wipe_473ml_PB-SW16_100902.aspx
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

papaleo

Ik heb v/a dag 1 gekozen voor de polaroid invisible protective skin op mijn iPad en deze beschermt niet alleen, maar er blijven bijna geen vinger-sporen meer achter op je scherm.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

snopper

Bedankt voor der reacties. Het kruidvat hebben we hier niet voor poetsdoekjes, maar ik zal eens kijken of we deze bij andere winkels kunnen vinden. Broek en co ga ik maar niet doen ....

Groetjes
Snopper

koosnaampje-audiofiel

Klipsch, Denon.

peterrr

Ik gebruik sinds deze week zo`n microvezel doekje, die ook voor de tv heb gaat super..
zelf zonder de bijgeleverde smurrie van "monster"

Gaat nog beter dan een schone theedoek.

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

garmtz

Quote from: danielo on September  8, 2010, 19:51:29
Je maakt audiofiel schoon met je broek of t-shirt ? Hmmmm vage relaties hier.

:D

danielo

Wat je niet moet doen met je ipad wordt die erg vies van :

http://www.youtube.com/watch?v=YfFfqMR6uK0

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Heaven

de gebruiksaanwijzing voor de iPad is duidelijk: pas op met katoen, papier ect (want krast), pas op met pluizende stoffen, gebruik geen oplosmiddelen of sprays (want beschermlaagje gaat eraan en je krijgt strepen). kortom: weest voorzichtig. Ze geven geen advies wat wel te gebruiken. Maar ik heb het gevonden: een microvezeldoekje van Jonodesign. Voldoet 100% aan de voorschriften en ziet er te gek uit ook nog! Ik heb de Noblesse Oghma.

Kjelt

#21
Quote from: Heaven on June 19, 2012, 20:40:07
de gebruiksaanwijzing voor de iPad is duidelijk: pas op met katoen, papier ect (want krast), pas op met pluizende stoffen, gebruik geen oplosmiddelen of sprays (want beschermlaagje gaat eraan en je krijgt strepen). kortom: weest voorzichtig. Ze geven geen advies wat wel te gebruiken. Maar ik heb het gevonden: een microvezeldoekje van Jonodesign. Voldoet 100% aan de voorschriften en ziet er te gek uit ook nog! Ik heb de Noblesse Oghma.
uh ja daar was ik twee jaar geleden al achter  ;)  :D  Aangezien het je eerste post is, je bent toevallig niet distributeur of reseller van deze doekjes?
Quote from: Kjelt on September  8, 2010, 17:31:46
Ik heb micro-vezel doekjes gekocht die hebben een nog fijnere fiber dan de gewone. Even kort over het scherm ademen/wasemen en afnemen en schoon. Geen chemicalieen, geen water, niets  ;)

danielo

Dan naar 2 jaar nog maar een tipje, de ipad schoonmaken met de smartcover gaat ook prima :

http://www.youtube.com/watch?v=5pcEB7aU-2c

Daniel
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

#23
iPad schoonmaken? Gewoon handen wassen.
Zit een soort van coating op het scherm, vind vingers amper zichtbaar, alleen met strijklicht en niet storend. Daarnaast blijf je dan bezig. Aangezien het een touchscreen is.
JBL PRX Power!

Heaven

maar als je een film kijkt (of TV) vind ik het wel vervelend al die strepen :baaa: