Alien Anthology Blu-ray (Comparison shots)

Started by Nooff, September 8, 2010, 10:55:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sparda

Misschien is ie al onderweg? :p

Ik ga ook het ei eens nakijken. Indien de kwaliteit echt niet goed zou zijn (Sideshow is nochtans meestal erg goed in hun afwerking etc) dan wordt het de gewone :) Weer een pareltje bij iig. Nu nog wachten op een deftige BR-LOTR release  :nopompom:
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

Nooff

Quote from: RonG on October 27, 2010, 17:05:50
Ik heb deze vandaag binnen gekregen besteld via amazon UK, op de site staat dat er ook NL ondertitles bij zitten maar dit is dus niet zo >:(. Tenminste op de doos staat enkel "English for the hearing impaired."
Deze is het http://www.amazon.co.uk/Alien-Anthology-Blu-ray-Sigourney-Weaver/dp/B003AQBYUG/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1288191498&sr=8-1
Deze gaat terug helaas.

Iemand deze ook binnen via amazon en zonder NL ondertitels terwijl men dat wel verwachte?

Had voorheen altijd bij play.com besteld en tot nog toe klopten de gegevens op de site, nu de eerste keer eens bij amazon uk besteld en dan dit.

Wel handig dat je eerst gewoon de disc erin stopt om te kijken  ;) Maar goed, het is door meerdere sites en reviewers al bevestigd evenals door iemand anders in dit topic, er zitten gewoon dutch subtitles bij.

RonG

Quote from: Nooff on October 28, 2010, 00:42:57
Wel handig dat je eerst gewoon de disc erin stopt om te kijken  ;) Maar goed, het is door meerdere sites en reviewers al bevestigd evenals door iemand anders in dit topic, er zitten gewoon dutch subtitles bij.

Klopt idd, ik wilde de folie niet verwijderen gezien ik van plan was deze terug te sturen. Dit is de eerste DVD/Blu-ray van mij waarvan de info op de doos niet overeenkomt met de inhoud.
Maar goed, me happy :)

coned (banned)

de voor en na beelden zien er uit alsof ze door een unsharp mask filter zijn gehaald, maar zonder de artefacts

waarschijnlijk een variant zoals http://en.wikipedia.org/wiki/Super-resolution die ook de info verborgen in de ruis gebruikt om meer resolutie te recoveren
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

svmnb

Ik heb gisteren Alien en vanavond Aliens gekeken. Ziet er prima uit, wat mij betreft.

Wel had ik met beiden een probleem met mijn Oppo BDP-83 met laatste firmware. Na selecteren van de 'special edition' werd maar 1/3 van het beeld getoond, dus boven 2/3 zwart. Na het topmenu laden en nog een keer starten, was het opgelost. Ook de laadtijd is 3 tot 4 keer langer dan bij andere BD's.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

verhoekx

Ik heb de mijne bij bol .com besteld en dan de speciale versie waar het alien beeld bij zit, gisteravond heb ik een film zitten kijken maar ook ik heb problemen met de ondertiteling welke ondertiteling ik ook aanzet ik krijg hem niet in beeld >:( ik draai met een pioneer LX71 nou weet ik dat er niet de laatste firmware, op heb zitten misschien dat het daar aanligt. Anders probeer ik hem nog even op PS3 die is wel helemaal up to date misschien dat het dan wel lukt.
Ik hou jullie op de hoogte .

gr peter
versterker     :  onkyo TX-NR906 
blu-ray speler:  pioneer BDP-LX-71  
plasma TV     :  Pioneer KRP-600M             speakers      :  Totem rainmaker

Kjelt

Quote from: svmnb on October 29, 2010, 19:58:14
Wel had ik met beiden een probleem met mijn Oppo BDP-83 met laatste firmware. Na selecteren van de 'special edition' werd maar 1/3 van het beeld getoond, dus boven 2/3 zwart. Na het topmenu laden en nog een keer starten, was het opgelost. Ook de laadtijd is 3 tot 4 keer langer dan bij andere BD's.
Probleem heb ik ook, ik heb de laatste preferred firmware.
Probleem lijkt te komen doordat er eerst een laag resolutie stukje van de regisseur in beeld is, daarna zie je alleen een vergroting van een deel van het bovenste beeld.
Als ik in de film stop en dan opnieuw opstart dan gaat het wel goed, wel irritant ja. Ligt denk ik meer aan de disk authoring dan aan de speler?

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Jinsu

Hoe is de beeldkwaliteit vergeleken met andere films van dezelfde leeftijd? Op ieder forum liggen ze te klagen over de box, beeld is geknipt, ruis etc... ?
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

celerontje

Deel 2 (Aliens) is erg grainy. (Cameron was alles behalve blij met de gebruikte camera filmstock, die na jaar al van de markt werd gehaald)
Trouwens, op DVD.nl staat een mooie review van de hele box)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jinsu

Thnx, achja dan toch maar aanschaffen uiteindelijk gaat het om deel 1 en 2 :D .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Grindtegel

Quote from: celerontje on November 30, 2010, 16:18:05
Deel 2 (Aliens) is erg grainy. (Cameron was alles behalve blij met de gebruikte camera filmstock, die na jaar al van de markt werd gehaald)
Trouwens, op DVD.nl staat een mooie review van de hele box)

Ik vind de grain nog wel meevallen eerlijk gezegd, alien3 vond ik behoorlijk tegenvallen kwa beeld. Alien is geweldig, resurrection moet ik nog zien
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

celerontje

Deel 3 en 4 zijn minder qua beeld volgens de recensie van DVD.nl. (minder uitgebreide restauratie)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Olaf.Braxhoofden

Quote from: verhoekx on November  7, 2010, 09:51:05
Ik heb de mijne bij bol .com besteld en dan de speciale versie waar het alien beeld bij zit, gisteravond heb ik een film zitten kijken maar ook ik heb problemen met de ondertiteling welke ondertiteling ik ook aanzet ik krijg hem niet in beeld >:( ik draai met een pioneer LX71 nou weet ik dat er niet de laatste firmware, op heb zitten misschien dat het daar aanligt. Anders probeer ik hem nog even op PS3 die is wel helemaal up to date misschien dat het dan wel lukt.
Ik hou jullie op de hoogte .

gr peter

Peter,

Ik heb zojuist de nieuwste firmware geinstalleerd (v1.70) op mijn BDP-LX71 en moet je helaas vertellen dat deze versie het ondetitelingsprobleem niet oplost. Zojuist Aliens geprobeerd en de ondetiteling wordt in geen enkele taal getoond. Dit probleem schijnt overigens niet te spelen bij de reguliere bioscoop versie maar alleen bij de speciale uitvoeringen (ergens gelezen, nog niet zelf geprobeerd).

Mvrgr, Olaf


OPLOSSING:
Kies ondertiteling in het hoofdmenu en gebruik het menu om de introductie over te slaan. Ondertiteling werkt dan gewoon.