LOTR even oppassen

Started by J.A.F._Doorhof, February 12, 2002, 05:55:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Gevonden op The Digital Bits :
QuoteAnd we're hearing that New Line's more extensive Lord of the Rings: Fellowship of the Rings DVD, currently slated for November, will be a 4-disc set. A movie-only edition is due in August.

Dat wordt dus weer wachten op de 4DVD versie.
Wel blij dat ze het nu al van te voren aangeven.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

#1
4-disc edition = 8)

Trouwens erg hoopgevend want New Line levert vaak uitstekende DVD's af zonder edge enhancement. Zou wel eens de meest verkochte DVD 'aller tijden' kunnen worden.

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

RuudG

#2
QuoteTrouwens erg hoopgevend want New Line levert vaak uitstekende DVD's af zonder edge enhancement
Hier maak ik me dus wel een beetje zorgen over, want de recente uitgaves van New Line zijn helemaal niet meer zo goed. Dat rare infiniminimimum systeem van ze, haalt de kwaliteit van oa. Rush Hour 2 duidelijk naar beneneden. De disc zit hierdoor zo overvol, dat de kwaliteit minder is dan hun oudere uitgaven. Hopelijk doen ze wat ieder normaal mens zou willen bij een filmlengte van deze duur: film op 2 discs en extra's op de overige disc(s). Maar ja, dan krijg je dat gemopper weer: "belachelijk, nou moet ik weer opstaan om een schijf te wisselen."

Wat me positief stemt is de review op het avsforum van de LOTR DVD (dit was een Acadamy award screener DVD):
QuoteFolks, what I saw from the anomorphically enhanced (uh, uh), scope ratioed DVD were crisp, well focused, sharp, and highly detailed images...images that exhibited nary a hint of edge enhancement and/or pesky digital artifacts.
Contrast vs. brightness balance seemed outstanding as blacks didn't seem to crush shadow detailing to any significant visible degree. Black level seemed right on.
Colors appear deeply saturated and with ample detail, perhaps as a result of what has to be accurate gray scaling.
Whatever the case may be, images appear brilliant and colorful when made to look that way, or nearly grayish and greenish as if devoid of life, also made to look that way by the movie's Director.
Could swear I was viewing a Superbitted video image with all its attendant visible "goodness", something which an equivalent of might be possible as the DVD simply has no menus or other such paraphanelia

Groeten,

Ruud

J.A.F._Doorhof

#3
Die screener DVD's zijn vaak hele andere versies als wij te zien krijgen. Vaak een hogere bitrate en popup boodschappen.

Hier kun je dus eigenlijk geen waardeoordeel aan stellen.

Maar laten we er het beste van hopen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

#4
QuoteDie screener DVD's zijn vaak hele andere versies als wij te zien krijgen
Tot mijn grote verbijstering heb ik dit al meermalen gehoord. Als het waar is dat de screeners van notoir beroerde releases vaak wel goed blijken te zijn, staat mijn verstand toch wel effe stil. Maar ik wilde deze mooie review niet verpesten met dit soort bespiegelingen. Vond ik zonde op deze zachte winterdag.

Groeten,

Ruud


J.A.F._Doorhof

#5
Wat ik had begrepen was dat de screeners een ZEER hoge bitrate bezitten, een soort superbit dus.

Maar dat kan ik fout hebben.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

#6
RuudG,

Van de New Line/infinifilms heb ik nu pas de eerste besteld: Blow. Kijken of het inderdaad slechter is dan bijv. Seven.

Maar goed, als ze het dus verdelen over 4 discs kan ik me never nooit voorstellen dat ze bagger kwaliteit zouden gaan leveren. Een 3 uurs film met een DD5.1 en DTS 5.1 track zonder verdere extra's op een dual layer moet toch lukken  :)

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

wolsinkpower

Uhm vaag op 4 dvd 's :S

Greetz
Robert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

FrankL

#8

QuoteMaar goed, als ze het dus verdelen over 4 discs kan ik me never nooit voorstellen dat ze bagger kwaliteit zouden gaan leveren.
Laatste nieuws op Dark Horizons:

QuoteMeanwhile Caltanet Cinema reports that there'll be not one but THREE DVD versions of LOTR coming out, at least in Italy. As mentioned before, in August it'll be the stand alone film itself with no extras. Then in November you have the choice of either a 2-disc special edition with the extras (ala deleted scenes) or FOUR DVD box-set with the aforementioned two discs, a director's cut of the film disc, and another disc of extras. Whether the US or UK will follow suit is unsure for now.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

wolsinkpower

#9
HOEZO PROBEREN ZE JE TE NAAIEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ze willen dus echt wel op sneaky manier geld in het laadje brengen stelletje naaiers, xtra's verdelen over 2 disc's , 1 gewone dvd disc en directors cut disc (kan ook in 1! en dat je kiest dat de director's cut scenes bijv niet te zien zijn ofzo) kort: ze naaien je

Greetz
Robert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

FrankL

#10
Je moet niet zo hard schreeuwen als je zelf alleen maar DVDs ript.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#11
De DVD screener op 4 CD's zal gegarandeerd een DIVX bestand zijn, en dat is bagger kwaliteit.

Het is juist goed dat er veel versies uitkomen, en nog beter dat ze dit van te voren aangeven. Nu kun je RUIM van te voren voor jezelf de beslissing maken WELKE versie je wilt kopen, ik wou dat meer studio's dat voorbeeld volgen.

Het is pas verkeerd als ze eerst een film editie uitbrengen, dan een maand later een 2 DVD versie, en dan pas de collectors editie. Dan zit je met 3 versies van de DVD. Nu is het gewoon even wachten op de 4DVD versie.

Wat staat er op 4 DVD's.
Tja, dat wordt dus afwachten.

De film zelf lijkt me op 1 DVD.
De andere DVD's zullen wel deleted scenes, docu's etc. bevatten. En waarschijnlijk veel PC materiaal.

4DVD's zit zo vol, helemaal met een project als LOTR, hier is me een hoeveelheid materiaal van, en Peter Jackson weet als geen andere wat LANGE making-off's inhoudt, 3 uur zet hij zo vol. Het zal wel de moeite waard worden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

#12

QuoteJe moet niet zo hard schreeuwen als je zelf alleen maar DVDs ript.
Het lijkt me inderdaad goed enigszins terughoudend te zijn met grote woorden. Dus let een beetje op je taalgebruik Wolsinkpower.

J.A.F._Doorhof

#13
Heb onder een ander topic al een opmerking gemaakt over het gebruik van de term DVD-Rip.

Dit forum is voor informatie uitwisseling, niet illegale praktijken, als JIJ of iemand anders kopieƫrd moet je dat zelf weten, maar vermeld dat aub niet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wolsinkpower

#14
sorry zal ik niet meer doen maar ik kan dvd's niet veroorloven sorry (ben een kind you know)

Greetz
Robert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Sum1

#15
Newline had meer geld kunnen verdienen:
  • Breng eerst de theatrical version met extra's uit
  • daarna (of tegelijk, dat maakt niet uit) de extended cut als movie-only
In dat geval waren de meeste van ons gedwongen om beide titels te kopen!

Ik zou dat nog niet eens zo erg vinden ook... :-/

Maar nu is het idd netjes van te voren aangekondigd en kun je zelf beslissen welke versie(s) je wilt hebben. Bovendien zullen ze de verschillende versies vast wel een prijs geven zodat het toch op hetzelfde neerkomt...

Wel vind ik het noodzakelijk dat de kopers van de 4 disk-set op een of andere manier ook de bioscoop-versie kunnen selecteren. Bijvoorbeeld d.m.v. seamless branching ala T2 of op de manier waarop Almost Famous - The Bootleg Cut is samengesteld, 1 disk met de verlengde versie en op een andere disk de normale versie.

Met 4 disk's moet dit ook gemakkelijk te doen zijn. Je kunt de 4 dvd versie samenstellen met de 2 disks uit de 2 dvd versie, dan heb je de theatrical version en extra's. Dan hou je nog steeds 2 disks over voor de extended cut en eventueel nog meer extra's!

We zullen het wel horen wanneer de exacte details bekend worden gemaakt...

Oh en trouwens Peter Jackson noemt de verlengde versie geen director's cut. Misschien gaat die nog komen! :o

In het begin werd er ook nog gepraat over een box-set wanneer alle 3 films klaar zouden zijn. En zit daar weer extra materiaal in?! :o

J.A.F._Doorhof

#16
Heb al een HELE plank voor die box leeggehouden  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wolsinkpower

#17
hoe veel gaat zo'n box denk je kosten?
(als die niet al te duur is koop ik um, is het zekerz waard)
Greetz
Robert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

J.A.F._Doorhof

#18
Reken maar op een FLINKE prijs.
Maar stel je gerust, tegen die tijd ben je vast geen student meer.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wolsinkpower

#19
:'( nee dan ben ik het juist :'( ga denk ik dan naar universiteit maar heb inderdaad dan al wel het geld er voor :D en anders leef ik maar maandje op brood en water :P

Greetz
Robert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Lord_Helmet

#20
Sorry dat ik me er even mee bemoei maar die 4 CD release van LOTR die nu circuleert is inderdaad van hoogstaande kwaliteit. De source zou inderdaad een DVD van LOTR zijn en door een hoge bidrate te gebruiken is de film verspreid over 4 CDS. Normaal kijk ik nooit VCDs op mijn beamer omdat dat er gewoonweg niet uitziet maar van LOTR viel mijn mond open  :o. Kan niet wachten tot ik de orginele DVD in mijn bezit heb. Mazzel,

Lord Helmet

J.A.F._Doorhof

#21
VCD kan nooit van goede kwaliteit zijn, je kijkt naar een resolutie van 352x240 pixels.

Weet je zeker dat het geen DiVX versie is.
VCD is gewoon niet om aan te zien, of mijn eisen liggen gewoon hoger.

Maar maakt niet uit, de originele DVD wordt het. Laat niet de verassing verpesten door naar een kopie te gaan kijken, ik wil ECHT genieten van de film.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wolsinkpower

Quote from: FrankL on February 20, 2002, 11:32:42Je moet niet zo hard schreeuwen als je zelf alleen maar DVDs ript.
Erm ik zag deze topic ff nog staan : ik rip geen dvd's -_-' geen ruimte voor + heb je snelle pc voor nodig + geforce kaarten zijn niet de beste voor rippen

Greetz
Spawn
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165