Post hier je HDR foto's

Started by Madhouse, September 5, 2010, 21:28:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob Eric Blank

De foto lijkt niet helemaal scherp. Zelf vind ik je compositie niet zo heel sterk.

Kjelt

Quote from: Rob Eric Blank on May 13, 2013, 15:58:59
Zelf vind ik je compositie niet zo heel sterk.
Hmmm ja ik heb betere geschoten die dag maar niet met zo'n mooie dreigende lucht en geen HDR materiaal wat mij betreft. Maar ik sta open voor hoe jij het had gedaan, dan leer ik weer eens wat.
Scherpte, ik zal het origineel eens controleren, deze is 8x verkleind om op het forum te passen.

Rob Eric Blank

Quote from: Kjelt on May 13, 2013, 16:22:42
Hmmm ja ik heb betere geschoten die dag maar niet met zo'n mooie dreigende lucht en geen HDR materiaal wat mij betreft. Maar ik sta open voor hoe jij het had gedaan, dan leer ik weer eens wat.
Scherpte, ik zal het origineel eens controleren, deze is 8x verkleind om op het forum te passen.
Ik zou die betere dan verder bewerken.

Persoonlijk zo ik of haaks op het viaduct gaan staan. Zodat je die compleet van de zijkant pakt. Of vanuit het begin van het viaduct, zodat deze naar je horizon loopt om diepte in de plaat te krijgen.

Misschien bij snijden tot een meer pano look met de lucht, zou denk ik de boel misschien net iets sterkers maken. Potentie met de lucht is er.

Hootie

Kjelt
Quotedeze is 8x verkleind om op het forum te passen.

Bij verkleinen wordt foto onscherper. Altijd een naverscherpen.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Kjelt

Quote from: Hootie on May 14, 2013, 18:41:34
Bij verkleinen wordt foto onscherper. Altijd een naverscherpen.
Waar kan ik die optie vinden?  :D  Origineel is inderdaad wel scherp.

VlisChris

Ik zie vooral een klassieke HDR fout in je foto; er zit ondanks dat je HDR toepast opvallend weinig contrast in je foto.
Persoonlijk wil ik dan nogal eens in photoshop wat gaan pielen.
- Neem je foto die je wilt nabewerken.
- Voeg een curve laag toe
- Voeg een treshold laag toe
- Zet Treshold level in den beginne op 10
- Slinger aan de curve tot je ziet dat onderdelen van je foto zwart beginnen te worden.
- Zet Treshold op 245
- Slinger aan je curve tot je onderdelen wit beginnen te worden.
- Zet de Treshold laag uit en kijk of je nog een natuurlijk resultaat hebt.

Op die manier kun je flink contrast toevoegen zonder dat je met uitgebeten delen in je foto komt te zitten. Natuurlijk werkt deze manier niet altijd. Maar wel voldoende vaak om het met enige regelmaat toe te passen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hootie

Quote
Citaat van: Hootie op mei 14, 2013, 18:41:34

Bij verkleinen wordt foto onscherper. Altijd een naverscherpen.


Waar kan ik die optie vinden?  :D  Origineel is inderdaad wel scherp.

In Photoshop:
- Filter
- Verscherpen
- Onscherp masker

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

Ik zie er niet echt zo veel hdr aan eerlijk gezegd, zijn toch net die extreme contrasten die hdr beter doen uitkomen? Allez beter, ... Ik vind hdr (de typische overdreven 'dramatische' look) sowieso heel mottig.

Maar ik vind de foto's an sich ook niet wauw. Geen spannende standpunten, bij die eerste bomengang ook zo'n halve garage -of wat is het?- aangesneden.... Heb al beter van je gezien

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Gaeje

mooi compositie, maar ik hou echt niet van dat HDR effect... (ik weet het, dan zit ik in het verkeerde topic)

maar als je zo kijkt naar de lichte halo rond het kanon, of de zwarte streep net onder het zee oppervlak... dat kan toch de bedoeling niet zijn?

VlisChris

Doe ermee wat je wilt qua mening :)
Mij bevalt die ;)

Vlissingen by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

BernHardN

Het zijn allemaal HDR's van 5 verschillende sluitertijden.







Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Rob Eric Blank

Die laatste is mooi. Geen storende elementen (alias mensen) in beeld.

Sk

#164
Even een schopje omhoog!

Gister voor het eerst bezig geweest met HDR. Hierbij 4 plaatjes die ik zelf goed gelukt vind. Het ging mij overigens meer om de effecten dan de compositie. Ik heb nog geen statief en de plekken waar deze foto's zijn genomen kon ik mijn camera neerleggen zodat er geen bewegingsonscherpte ontstaat.







Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Kjelt

Je ziet het overdreven HDR effect steeds minder, was het een hype die weer voorbij is of wat is de huidigecstand van zaken ?

J.A.F._Doorhof

Highly
Destructive
Retouching

Is al jaren hoe ik hdr noem ;)
Voordeel is dat de Sony sensoren nu zo goed zijn dat het niet altijd nodig meer is.

En de software is enorm verbeterd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Ok even voor een leek, hdr als je dat subtiel toepastte was detail naar boven halen in de donkere stukken door dezelfde foto iets te overbelichten en decdetails uit de bv te heldere hemel door ondervte belichten en dit vervolgens te combineren met software.
Zit dat nu dan al in een camera geintegreerd die automatisch meteen 3 a 5 fotos neemt en dit integreert ?
Dan heb je weinig invloed meer om zelf te regelen ?

VlisChris

Het is dat afschuwelijke Tonemapping dat je minder en minder ziet.
Dat lukt overigens ook machtig sterk met een sensor met groot dynamisch bereik :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kjelt

Ah ok dus als je met zon nieuwe sensor dan raw schiet kun je later nog alle details naar boven halen.
Mooie ontwikkelingen.

J.A.F._Doorhof

Precies
Met de Sony haal ik grofweg dezelfde dynamiek als met een canon 5dmkIII met 3 foto's 2 stappen van elkaar.

Vanmiddag reklame campagne geschoten en je kan verdorie de foto's waar de flits niet afging gewoon volledig bruikbaar maken. En dan praat je eigenlijk over een witte achtergrond met modellen als silhoutte

Het is echt super gaaf op dit moment met die sensoren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Indrukwekkend. Zal wel even duren voor die sensoren in de beter betaalbare modellen komen ?

J.A.F._Doorhof

Nee hoor
Je vind de Sony sensoren in bijna alle camera's op dit moment behalve Canon.

Ze verschillen wel qua dynamisch bereik maar eigenlijk was de a99 sensor al een enorme sprong. Daarna is het alleen maar beter geworden.

Dus bv een a6000 heeft al soortgelijk bereik.
Maar ook wat instap Nikon's.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

zijn toch sony sensors die in die nikons zitten?