Post hier je HDR foto's

Started by Madhouse, September 5, 2010, 21:28:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pong38

Ik ben ondertussen ook aan het expirimenteren geslagen met HDR en dan wil je nog wel eens stoeien met wat extreme settings in Photomatix Pro.

Dit plaatje is het resultaat van 4 foto's. Een point-and-shoot, genomen vanuit een toerbus (je moet het jezelf ook niet te gemakkelijk maken  ::) )


Rob Eric Blank

@Pong.....Doet ff pijn aan de ogen.
Ik vind dit overdone (is afhankelijk van smaak). zo waren ooit mijn eerste stappen in de HDR wereld, maar is nu niet meer wat ik zie. Je hebt ook last van ghosting. De persoon op de voorgrond kun je door de broekspijp heen kijken.

VlisChris

Een kleine snelle foto vanuit de buurt van de havens van Antwerpen.
Is al weer even geleden dat er hier een foto geplaatst is. Werd weer eens tijd ;)


Port of Antwerp by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Starred

Ik zie er niet zoveel HDR aan eigenlijk?

VlisChris

Goed he :)
Toch bestaat de foto uit in totaal 5 of 6 foto's. Kwestie van Photomatix zo gebruiken dat je echt het dynamisch bereik vergroot, en dat je niet een render-achtige foto krijgt :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hootie

Netjes gedaan Christiaan,

het blijft een hardnekkig misverstand. HDR vs Tone mapping.
- De foto van Christiaan is HDR
- De foto van pong38 is Tonemapping

HDR ziet er dus natuurlijk uit en bij Tonemapping krijg je het effect wat veel mensen HDR noemen.

Hoote
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Rob Eric Blank

Quote from: Hootie on March  7, 2013, 12:24:32
Netjes gedaan Christiaan,

het blijft een hardnekkig misverstand. HDR vs Tone mapping.
- De foto van Christiaan is HDR
- De foto van pong38 is Tonemapping

HDR ziet er dus natuurlijk uit en bij Tonemapping krijg je het effect wat veel mensen HDR noemen.

Hoote
Je kunt een HDR ook Tone mapping uitvoeren. Om het feest compleet te maken. HDR is de methode om het een groot verschil in dynamisch bereik vast leggen in een foto.

Kjelt

Quote from: Christiaan S on March  7, 2013, 00:07:31
Toch bestaat de foto uit in totaal 5 of 6 foto's. Kwestie van Photomatix zo gebruiken dat je echt het dynamisch bereik vergroot, en dat je niet een render-achtige foto krijgt :)
Wil je een keer wat settings posten? Ik zit wel eens te klooien met Photomatix op bv watervallen waar de struiken op de voorgrond donker zijn en krijg nooit precies wat ik wil. Die presets zijn echt te grof en als ik aan de regelaars ga prutsen wordt het vaak alleen maar slechter. Het zou mooi zijn als ik van de 5 foto's bv kan kiezen welk stuk van de 5 fotos voor wat gedeelte van de eind foto gebruikt gaat worden, net zoals met de Ghost aan geven,  maar ik weet niet hoe en of dat wel kan?

VlisChris

Hi.

Het is 1 van de standaard instellingen in Photomatix. Zo'n adjust instelling.
Voor de foto's heb ik via Magiclantern voor de automatische belichting gekozen. Die bepaalt dan zelf hoeveel foto's je nodig hebt om een compleet dynamisch bereik te krijgen.

Ik ga hem ook nog bewerken met tonemapping. Maar dat is uiteraard een compleet andere look ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

pong38

Quote from: Hootie on March  7, 2013, 12:24:32
Netjes gedaan Christiaan,

het blijft een hardnekkig misverstand. HDR vs Tone mapping.
- De foto van Christiaan is HDR
- De foto van pong38 is Tonemapping

HDR ziet er dus natuurlijk uit en bij Tonemapping krijg je het effect wat veel mensen HDR noemen.

Hoote

In mijn definitie is het voorbeeld wat ik hier toen gepost heb wel degelijk een vorm van HDR, maar wel één van een extreme vorm om bewust een bepaald effect te verkrijgen.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

pong38


VlisChris

Je foto is GEEN extreem voorbeeld van HDR. Je foto is een voorbeeld van extreem Tonemapping.
Tonemapping wordt bijna altijd toegepast ICM hdr, maar dat zijn 2 totaal verschillende zaken.

Extreme HDR spreek je van als je heel veel foto's gebruikt voor 1 eindfoto. Ooit een HDR van een trein gezien. Daar waren 25 belichtingen gebruikt om het dynamisch bereik in orde te krijgen. Dat is extreme HDR. Dat er bij die foto daarnaast flinke tone mapping bij kwam kijken is een tweede.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hootie

Chritiaan
QuoteJe foto is GEEN extreem voorbeeld van HDR. Je foto is een voorbeeld van extreem Tonemapping.
Tonemapping wordt bijna altijd toegepast ICM hdr, maar dat zijn 2 totaal verschillende zaken. 

Dat probeerde ik ook uit te leggen. Hopenlijk is het nu duidelijk.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

VlisChris

Ik dacht "ik herhaal het even" ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

svmnb

HDR met 3 shots, in DPP samengevoegd.

Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

CineSmurf

Batterij eruitgehaald? Of binnen een seconde gemaakt?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

svmnb

Het is een automaat, dus als je de kroon uittrekt, staat 'ie stil. ;)
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

CineSmurf

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

alexander2

Quote from: svmnb on March 10, 2013, 13:11:52
HDR met 3 shots, in DPP samengevoegd.



Wat een foto.  :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:
Menig fabrikant mag dit soort foto's plaatsen in een folder.
De klok is zelfs mooi. ;) :D

Kjelt

Net terug uit de Provence en ben weer wat met HDR aan het spelen met de vakantiefotos, dit is de Pont du Gard, voor degenen die het bekend voorkomt, inderdaad deze staat op het briefje van 5 euro  ;)
Overigens wat een ontzettende hoop instellingen heb je om aan te draaien  :-\ en het scherm van mijn laptop is eigenlijk niet geschikt om foto's op te beoordelen. Heeft iemand een betaalbare aanrader voor een goede monitor?

Erik

#147
Quote from: Kjelt on May 11, 2013, 01:18:19het scherm van mijn laptop is eigenlijk niet geschikt om foto's op te beoordelen. Heeft iemand een betaalbare aanrader voor een goede monitor?
Lees dit stukje anders even, niet alleen leuk leesvoer maar gaat ook in op monitors, hoe foto's standaard uitzien (slecht) en hoeveel een goede kost (niet schrikken :D )


ps als ik die brug niet meteen herken moet ik me dan zorgen maken?  :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Quote from: Erik on May 11, 2013, 13:58:43
Lees dit stukje anders even
Bedankt maar ik zie zo 1,2,3 niet een link? Kan ook aan dezelfde monitor liggen natuurlijk  :D

Quoteps als ik die brug niet meteen herken moet ik me dan zorgen maken?  :D
Het is een aquaduct van de romeinen en ik zou me zeker geen zorgen maken als het komt doordat je alleen grotere coupures in je portemonee hebt zitten  :D

Erik

#149
Quote from: Kjelt on May 11, 2013, 14:20:47
Bedankt maar ik zie zo 1,2,3 niet een link? Kan ook aan dezelfde monitor liggen natuurlijk  :D
:-[  http://nl.fotovideo.nu/reviews/4279/high-dynamic-range-fotografie-hdr-in-de-praktijk
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill