Post hier je HDR foto's

Started by Madhouse, September 5, 2010, 21:28:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaeje

Quote from: Bant on June 15, 2011, 01:00:32
Dan ben ik wel benieuwd naar wat jij dan wel 'goede' HDR foto's vind. Ongeacht of het nou mooi is of niet.
Wat ik al eerder zei vermoedelijk. Een gewone goede foto ( die al interessant is VOOR hij hdr gemaakt wordt... Hdr is gewoon een truukje om je dynamisch bereik te vergroten, en in extreme vorm ook onnatuurlijk te overdrijven.
Maar een oninteressante foto blijft een oninteressante foto

Robbert54

Quote from: Jimmy Conway on June 15, 2011, 23:20:58
Als ik het niet mooi vind, kan ik het ook moeilijk goed vinden... :)

Cambridge in Colour.
Niet mijn genre qua fotografie, maar deze mijnheer besteedt wel aandacht en zorg aan vorm, licht, compositie en kleur.
Dat zijn de elementen die zijn foto's uiteindelijk 'maakt', dat hij dat licht nog een keer versterkt met HDR is secundair.

zijn idd wel meesterlijk mooie foto's zeg!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

VlisChris

Ook een interessante link.
Staan mooie foto's tussen.

http://www.stuckincustoms.com/
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

Quote from: Christiaan S on June 21, 2011, 09:51:00
Ook een interessante link.
Staan mooie foto's tussen.

http://www.stuckincustoms.com/

klopt! (merci voor de link trouwens, kende ik nog niet) maar ook een heleboel matige en typische HDRs
allow me to illustrate:

de foto door de boog is heel leuk qua compositie en diepte. tof dat de boog niet in het midden staat etc etc... interessante foto. En HDR; het is keuze, hij zal dat mooi gevonden hebben (ik had m waarschijnlijk nog mooier gevonden zonder, maar bon) al bij al een goede HDR foto.

Dan heb je die foto bij valavond. betere timing eigenlijk, want hij heeft nog veel detail in de lucht, maar de compositie is veel minder. ook niet slecht, die gast weet wel waar hij mee bezig is, leuk dat de huizen perspectief wise tot in de hoeken verdwijnen, maar er is niet echt iets in het midden dat heel hard je aandacht trekt. Die kerk staat er, ja, maar precies ietwat te ver en ik mis iets vooraan op het kruispunt waar alles samen komt.
Maar omdat je dus niet goed weet wat zien valt het HDR effect ineens zo heel hard op, en lijkt het alweer meer op een gimmick... en zo gaat dat met de meeste van die foto's. (nu niet bij die stuck in customs gast (die van de roltrap in UK is bvb ook heel goed)

Dus probeer eerst een boeiende foto te maken, en dan achteraf kan je er alsnog HDR van maken.
ik heb het al lastig genoeg met het eerste, dus laat ik die HDR maar voor wat het is... maar ik kan er wel van genieten als het goed gedaan is.
Maar ik maak ook het meeste foto's van mensen en niet van stillevens en daar is dat al helemaal nefast, HDR.

VlisChris

Kan me eigenlijk vrij weinig schelen of jullie hem mooi vinden of niet, persoonlijk vind ik hem wat hebben dus ik zet hem erbij.
En ja, ik weet dat ik het risico loop dat er mensen zijn die hem gaan afkraken :)


_MG_0019_20_21_tonemapped by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

vieze freddie

spijtig van de geparkeerde wagens, zou anders houtskooltekening kunnen zijn
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Kjelt

Als je alle moderniteiten had gewist (auto's, lantarenpaal, elektr. kast) dan had ie zo uit de Fouquet kunnen komen  :D

eddy135

#108
Quote from: Christiaan S on August 17, 2011, 22:54:24
Kan me eigenlijk vrij weinig schelen of jullie hem mooi vinden of niet, persoonlijk vind ik hem wat hebben dus ik zet hem erbij.
En ja, ik weet dat ik het risico loop dat er mensen zijn die hem gaan afkraken :)


_MG_0019_20_21_tonemapped by Sauer Fotografie, on Flickr
Vind juist de combinatie van ouderwets en modern heel sterk in deze opname. :)

Overigens, zonder af te kraken: zie wat vignetering rechtsboven, en een lichte vertikale baan aan de rechterkant...?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

VlisChris

Dank voor de reacties :)
@ Eddy: de vignetering kan ik me persoonlijk niet aan storen.
De streep in beeld wel. Moet echt gaan uitzoeken wat dat is, want bij een vorige HDR had ik dat ook, en dan nog veel sterker. Alsof Photomatix ergens de fout in gaat.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Madhouse

Ik vind hem geweldig Christiaan, foto verteld je echt een verhaal ondanks dat hij extreem HDR is!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Erik

#111
Grappig in het begin dacht ik even dat het getekend was.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

#112
Thanx mannen! Fijn te zien dat die in goede aarde valt :)
Hier een "iets" minder extreme bewerking vanuit het immer zonnige Domburg.


Watertoren van Domburg by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kjelt

Quote from: Christiaan S on August 20, 2011, 22:21:02
Hier een "iets" minder extreme bewerking vanuit het immer zonnige Domburg.
Zo die komt 3D uit mijn scherm tevoorschijn!  :thumbs-up: Mooi ook de compositie met dat gras op de voorgrond, zou ik zelf waarschijnlijk niet opgekomen zijn. Kun je wel zien dat je het vaker doet  ;)

Hootie

Een Urbex wasbakje........

Mvgr. Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Kjelt

Ook maar eens wat zitten spelen vanavond met LR4 + photomatix, dit is een eerste test, ik weet het, ik heb nog veel te leren  ;D

VlisChris

Hier een HDR Fusion van gisteravond.
Is niet de definitieve foto. Die wordt gemaakt wanneer de bomen weer in bloei beginnen te komen en alles groener begint te worden.
Heb er meer gemaakt, maar dit vind ik persoonlijk nog wel een leuke foto :)


Buitenplaats op Walcheren by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Starred

Quote from: Kjelt on March 12, 2012, 19:38:43
Ook maar eens wat zitten spelen vanavond met LR4 + photomatix, dit is een eerste test, ik weet het, ik heb nog veel te leren  ;D


Daar kan je best blij mee zijn met zo'n eerste poging  :)

VlisChris

#118
Edit.
Nevermind. Verkeerd gelezen.
Edit 2.
Ach, nu er toch al een post staat meteen nog maar even een andere foto erbij :)


Buitenplaats op Walcheren by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vieze freddie

mis wat symmetrie in de eerste (kan aan huis zelf liggen), wel mooi subtiel HDR
bij de tweede mis ik de rest van de afgesneden bomen
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

VlisChris

#120
Bedankt voor je reactie.

Eerste is een gevalletje optisch bedrog. Heb het net even nagekeken in photoshop, maar het hoofdgebouw staat echt exact in het midden van de foto.
Wat scheelt is dat rechts op de foto natuurlijk een bijbouw is, en dat de bomen aan beide kant wat anders lopen.
Rest van de afgesneden bomen? Hoe bedoelu? Dat is eigenlijk nauwelijks/niet anders op te lossen. Hoe je daar ook gaat staan, je hebt hoe dan ook half afgesneden bomen in beeld :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kjelt

Ik vind de eerste erg mooi qua belichting, de tweede vind ik wat te flets (weet niet hoe ik het anders moet uitdrukken). Is natuurlijk een kwestie van smaak en wat je wilt bereiken maar de boomstammen en de lucht wat donkerder laat het gebouw denk ik wat meer poppen, afhankelijk natuurlijk van wat je wilt. Nu dacht ik eerst die is overbelicht (kan ook aan mijn niet gecalibreerde monitor liggen).

Zymotic

Quote from: Christiaan S on March 12, 2012, 20:51:15
Hier een HDR Fusion van gisteravond.
Is niet de definitieve foto. Die wordt gemaakt wanneer de bomen weer in bloei beginnen te komen en alles groener begint te worden.
Heb er meer gemaakt, maar dit vind ik persoonlijk nog wel een leuke foto :)


Buitenplaats op Walcheren by Sauer Fotografie, on Flickr

Ik heb echt totaal geen verstand van fotografie, maar wil toch mijn mening geven  ;D

Het stoort me een beetje dat de foto heel scherp overkomt, maar de boomtoppen in een soort waas zitten.

Rob Eric Blank

Ik vind beide platen niet zo sterk. Waarom HDR?

Voor de rest komen ze nu juist wat vlak over en het onderwerp spreekt bij ook niet zo aan. Ik heb sterker werk van je gezien. Of is dit nu fase 1 van een ontwikkeling.

VlisChris

#124
Quote from: Zymotic on March 14, 2012, 09:46:36
Ik heb echt totaal geen verstand van fotografie, maar wil toch mijn mening geven  ;D

Dat is geen enkel probleem. Mensen die fotograferen kijken vaak naar hele andere dingen in een foto en oordelen daar naar. Mensen die "totaal geen verstand van foto's hebben" kijken naar het plaatje an sich en beoordelen dat.

Quote from: Zymotic on March 14, 2012, 09:46:36
Het stoort me een beetje dat de foto heel scherp overkomt, maar de boomtoppen in een soort waas zitten.

Is inderdaad niet echt denderend. Heb je helemaal gelijk in. Waarom dat is. . Waarschijnlijk toch een artifact doordat het een HDR is. Ook al was het windstil.
Quote from: Rob Eric Blank on March 14, 2012, 11:09:51
Ik vind beide platen niet zo sterk. Waarom HDR?

Voor de rest komen ze nu juist wat vlak over en het onderwerp spreekt bij ook niet zo aan. Ik heb sterker werk van je gezien. Of is dit nu fase 1 van een ontwikkeling.

Bedankt voor je eerlijke reactie. Enige manier om er beter van te worden :)
Inderdaad "een" fase om het pand eens netjes op de foto te zetten. Heb het twee keer eerder geprobeerd, en blijf er moeite mee houden om het op de foto te zetten. . . En ik kan de vinger niet op leggen waarom. Je hebt panden die in 1 keer goed gaan, en je hebt dingen die je blijft proberen.
Kun je voor ter lering en vermaak ook aangeven waarom je de foto's niet sterk vind? (als je in gedachten houdt dat de panorama foto opnieuw gemaakt wordt wanneer de bomen groen(er) zijn).
Waarom HDR? Anders kreeg ik de lucht er niet mooi op. Kan kijken of het beter lukt wanneer ik zwaarder ga photoshoppen, maar dat vind ik vaak geen verbetering. Dan werk ik liever met een fusion van drie verschillend belichte foto's. Er is overigens geen tonemapping toegepast.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.