Post hier je HDR foto's

Started by Madhouse, September 5, 2010, 21:28:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineSmurf

Ik vind het ook wel heel sprookjesachtig worden: bitterzoet, maar toch dreigend.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

VlisChris

Dat is een beetje het nadeel aan HDR.
Either you love it or hate it. Vroeger had ik er echt een hekel aan. Tegenwoordig betrap ik me erop dat ik het vaker en vaker gebruik. En vaak met veel plezier. Wel probeer ik het meestal nog enigzins subtiel toe te passen. Bij de Disney foto is dat niet echt "gelukt" ;) Maar dat was in dit geval, mede door die extreme kleuren die er zo mooi bijpassen imho, ook niet de bedoeling.
Onderstaande is een wat subtielere HDR.

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

Tja ik vind het niet echt mooi, dat felle gele van die boot met een soort onweerslucht, het plaatje klopt gewoon niet. Beetje over de top zeg maar.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Kijk voor de lol even naar het water: dan zie je dat de zon daar op stond. En aangezien deze scheepjes bewust zo duidelijk zichtbaar mogelijk worden gemaakt (ze moeten tenslotte tussen grote vrachtschepen door schieten) valt dat extra op door de zon.
Gelukkig ben ik koppig, en vind ik hem zelf wel mooi genoeg, en zal ik zo nog wel even door blijven gaan ;)
Maar bedankt voor je mening :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

ik vind het ook maar niks, sorry...

ten eerste is het een saai standpunt, ik vind niet echt iets boeiends om naar te kijken op de foto...

en de HDR is zwaar over the top, er zit een soort onscherpe waas over heel de foto; de kleuren swingen de pan uit...

ik heb al veel beter gezien van jou

VlisChris

Ok dan. Verrast me eerlijk gezegd een beetje.
Zo zie je maar dat iedereen toch weer anders kijkt.
Snap dat ik de enige lijk te zijn, maar blijf toch bij mijn mening :)
Bedankt voor je mening.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eddy135

Ik vind 'm ook wel ok, hoor. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Jep

#82
Hoi Christiaan,

Wat ik me afvraag: had deze foto ook zonder HDR gemaakt kunnen worden? Als ik die wolkenlucht zie, zou je al behoorlijk getemperd licht hebben wat HDR wellicht niet noodzakelijk had gemaakt?

Of je van de typische HDR-look houdt, is persoonlijk natuurlijk. Dus ik ga niet zeggen of ik het wel of geen mooie plaat vindt. Twee puntjes van kritiek waar je misschien wat aan hebt: die waas is storend en wellicht te voorkomen? En naar mijn mening kan er van de bovenkant iets afgesneden worden omdat de donkere lucht daar minder interessant is.

Lekker verder experimenteren met HDR!  :thumbs-up:


Jep.

JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

eduard

Ik vind HDR fotos altijd wel grappig maar echt mooi vind ik ze niet. HDR is niet mijn smaak.

VlisChris

Hm, weer enkele maanden niets gepost in dit topic.
Tijd voor een kleine update.

Zal waarschijnlijk TE zijn voor sommige mensen, maar dat maakt me weinig uit :D ;)


Citroen DS3 by Sauer Fotografie, on Flickr


Citroen DS3 by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

garmtz

Vond deze laatste 2 ook weer beter.

Roksan

Prachtige foto's vooral die tweede met de "hondehok" erbij
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Erik

Die onderste foto vond ik leuk gevonden alleen lijkt die linker auto echt te zijn en die rechter van plastic. Hoe kan dat ;D

Die eerste vond ik sowieso mooi
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Ook jullie bedankt voor je reactie :)
@ Erik: verschil in belichting zal al veel uitmaken. De Renault 4 stond in de schaduw onder de bomen. En het ding is natuurlijk van "iets" ouders materiaal gemaakt dan de Citroen.
Komt zo nog een subtiele HDR aan.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Artifacts achtergrond komt door verkleinen.
Op normale grote een stuk minder aanwezig.
Foto is bestaat uit 3 foto's, en daarna door Photoshop samengevoegd.



HDR565758 by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

bij die laatste heb je een heel raar (vermoedelijk ongewenst) effectje rond die boom. soort donkere halo.

en voor alle foto's (vind ik) dat je met HDR nog altijd niet de basisregels van de fotografie mag vergeten. Vaak trekt je zo de aandacht op het effect, maar dat wil niet zeggen dat de inhoud van de foto an sich niet aan de andere regels moet voldoen.

de eerste vind ik gewoon heel druk qua achtergrond met veel losse elementen (koeltoren, geel-zwarte paal, lantaarnpaal) die compositorisch niet heel erg goed zitten. Ook snap ik de dutch angle niet goed?

HDR zie ik sowieso niet graag, dus dat laat ik even in het midden, maar los daarvan vind ik het echt geen goede foto.

De 2de is leuk(er) maar het HDR verbrod het een beetje voor mij (maar bon, dat was je bedoeling, dus dat doet er even niet toe zeker)

en van de 3de snap ik de keuze van de achtergrond weer niet goed (plus slordigheid in de overgang naar de lucht toe)

Jimmy Conway

Vind het echt vreselijk die rare bewerkingen op matige foto's die iedereen onder de noemer HDR schaart en dan mooi vind.
Hebben de mensen anno 2011 echt geen enkel gevoel voor smaak en klasse meer?

Het grappige is dat omdat maar weinig HDR technieken echt beheersen, bij veel van die foto's juist nog minder 'range' bevatten dan het origineel... Platgeslagen contrastloze foto's.

Net of je op de kleuterschool met de felle stiftjes mag spelen... :D

Bant

Dan ben ik wel benieuwd naar wat jij dan wel 'goede' HDR foto's vind. Ongeacht of het nou mooi is of niet.

Dracoplasm

Eerste poging met mijn 8mm fisheye lensje:
Vind het bijna getekende effect erg leuk  ;)
Uiteraard niet voor iedere foto maar leuk om eens te proberen.



http://www.flickr.com/photos/dewolde/5833601867/in/photostream
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

daxie

Quote from: Jimmy Conway on June 14, 2011, 23:40:27
Vind het echt vreselijk die rare bewerkingen op matige foto's die iedereen onder de noemer HDR schaart en dan mooi vind.
Hebben de mensen anno 2011 echt geen enkel gevoel voor smaak en klasse meer?

Het grappige is dat omdat maar weinig HDR technieken echt beheersen, bij veel van die foto's juist nog minder 'range' bevatten dan het origineel... Platgeslagen contrastloze foto's.

Net of je op de kleuterschool met de felle stiftjes mag spelen... :D
+1

Jimmy Conway

Quote from: Bant on June 15, 2011, 01:00:32
Dan ben ik wel benieuwd naar wat jij dan wel 'goede' HDR foto's vind. Ongeacht of het nou mooi is of niet.

Als ik het niet mooi vind, kan ik het ook moeilijk goed vinden... :)

Cambridge in Colour.
Niet mijn genre qua fotografie, maar deze mijnheer besteedt wel aandacht en zorg aan vorm, licht, compositie en kleur.
Dat zijn de elementen die zijn foto's uiteindelijk 'maakt', dat hij dat licht nog een keer versterkt met HDR is secundair.

VlisChris

Quote from: Jimmy Conway on June 15, 2011, 23:20:58
...maar deze mijnheer besteedt wel aandacht en zorg aan vorm, licht, compositie en kleur...

Bewuste ondertoon in je bericht?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jimmy Conway

Quote from: Christiaan S on June 15, 2011, 23:54:04
Bewuste ondertoon in je bericht?
Nee, gewoon lezen wat er staat. Het is maar wat ik er van vind, voor de rest niks bijzonders.