Post hier je HDR foto's

Started by Madhouse, September 5, 2010, 21:28:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hootie

#25
Madhouse
QuoteMooie lokatie, ik hou hier wel van. Alleen een beetje ver rijden voor mij

Wat is ver?

Nog eentje van dit station.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Rednaxela

Quote from: Hootie on September  6, 2010, 20:28:52
Interficior wil zwart wit. Bij deze.
Bedankt! Was al benieuwd hoe dat uit zou werken.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

Madhouse

Quote from: Hootie on September  7, 2010, 19:39:42
Madhouse
Wat is ver?

Nog eentje van dit station.

Hootie

Uit de buurt van Arnhem, das wel een eindje rijden dus  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Robbert54

heel gaaf!!  :worship: :worship:
alleen beetje jammer van die blurry takjes op de voorgrond.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

VlisChris

Dank je. eigenlijk teveel eer voor een ochtendje fotograferen. :-[ :-[
de takjes was ik zelf nog niet helemaal over uit. Zal binnenkort eens kijken hoe het eruit ziet als ik ze wegwerk.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Robbert54

Quote from: Christiaan S on September 22, 2010, 23:42:55
Dank je. eigenlijk teveel eer voor een ochtendje fotograferen. :-[ :-[
de takjes was ik zelf nog niet helemaal over uit. Zal binnenkort eens kijken hoe het eruit ziet als ik ze wegwerk.
teveel eer?? gewoon een prachtige foto. geeft een heerlijk ochtend gevoel weer
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

VlisChris

#33
IMHO niet zo sfeervol als mijn vorige HDR, maar krijg er wel een rustig gevoel bij.
Dus toch maar even online zetten ;)
Vanochtend gemaakt. De banding die je hier op de foto in de lucht ziet is in werkelijkheid (op 100% en op print) absoluut minder/afwezig.

Klik hier voor de originele versie

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

Quote from: Christiaan S on October 12, 2010, 09:04:53
De banding die je hier op de foto in de lucht ziet is in werkelijkheid (op 100% en op print) absoluut minder/afwezig.



sorry dat ik hier weer negatief over moet gaan doen, maar moet gewoon op klein formaat ook OK zijn (naar jouw normen)
potentiele klanten van je gaan hem toch ook zo zien op je site en die hebben toch geen boodschap aan hoe die foto eruit ziet op 100%?

VlisChris

#35
Direct met je eens. Absoluut. Mensen kijken over het algemeen gezien meer op mijn site/flickr dan in mijn portfolio boeken. Dus ik zou bijna zeggen dat juist internet moet kloppen als je al zou moeten kiezen ;)
Maar als jij een idee hebt hoe ik het zover kan krijg dat de banding niet op internet formaat zichtbaar is? Hij is al bewust opgeslagen op de hoogst mogelijke kwaliteit jpeg om artifacts te voorkomen.
Nogmaals: op print is er niets aan de hand.
Zal er straks anders even topic over openen. Moet zometeen naar een werkafspraak.
PS: dit is onderbouwd negatief, en dus leerzaam ;) Daar kan ik goed mee leven :)
PS2: nog een mening over de foto zelf? Of bewust niet gereageerd?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

eddy135

Hi,
Banding blijf je houden, zodra je bestanden verkleind.
Is ook best uit te leggen aan klanten; je zou er misschien melding van kunnen maken op je site.. :-\

De afbeelding zelf vind ik wat aan de saaie kant; er gebeurd niet zoveel in de foto.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Gaeje

Quote from: Christiaan S on October 12, 2010, 14:26:53

PS2: nog een mening over de foto zelf? Of bewust niet gereageerd?

foto zelf is wel ok. leuke velvia-achtige kleurtjes, ik hou daar wel van. er is idd niet veel in te zien maar tis een leuk ochtendsfeerbeeld

Rednaxela

Hier thuis op de Mac zie ik pas welke banding je bedoelt. Op kantoor zag ik alleen verticale banding in de schuur. ;D

Ben toch wel benieuwd wat de exacte oorzaak ervan is. Ik zie niet goed in hoe het door verkleinen geïntroduceerd wordt.

De foto zelf vind ik schitterend. Ik rijd iedere morgen langs zulke platen en dan denk ik kon ik hier maar stoppen en had ik mijn camera maar bij me.

Wat opbouwend bedoelde kritiek: het gras is een beetje aan de grijze kant, waardoor de foto iets aan realisme inboet. Eventueel kun je je afvragen of deze scene wel om HDR vraagt.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

VlisChris

#39
Thanx voor je reactie.
Ik zal nog eens kijken of ik wat kleur in het gras erbij kan krijgen. Echter, er was nogal wat dauw, dus het gras had zowieso al een andere look dan anders.
Morgen ga ik weer naar buiten. Vandaag en morgen overdag zonnig; en vannacht kon het gaan misten. Maar eens een half uurtje rijden voor een mooie lokatie  :inlove:
Edit. Zit nu op mijn Macbook Pro te werken ipv thuis, en op dit ding valt het ook een stuk minder op :P Zit toch een opmerkelijk verschil in kwaliteit tussen de schermen dus :) Meer dan ik verwacht had nog.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

sj0er-D

#40


een HDR die ik heb geschoten langs de haven in Barcelona.wolken ben ik niet zo tevreden over (donker er omheen e.d.). Het gras ben ik het meest tevreden over :)

sj0er-D



En nog een. Het liefst had ik een foto tussen de bankjes gemaakt (ik ben erg fan van symmetrie). Helaas was dit niet mogelijk door de drukte in de kerk. De compositie is dus niet naar wens. Daarnaast mis ik licht, ik denk dat ik binnenkort het fameuze 50mm 1.8 lensje aaschaf van Canon.

VlisChris

Vind je tweede HDR wel een mooie plaat. Niet te over the top (ben ik niet zo'n fan van als dat nog niet opgevallen was :P), en dat die niet symetrisch is vind ik hier niet zo'n probleem. Kan me persoonlijk absoluut storen aan "net niet" symmetrie ;)
Dus ik kan er goed mee leven :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

sj0er-D

#43

En nog een (een oude auto voor een kerk in Sissi Bay, Kreta Griekenland)

Beertender

Quote from: sj0er-D on October 12, 2010, 23:12:20

En nog een (een oude auto voor een kerk in Sissi Bay, Kreta Griekenland)
Erg mooie foto... :worship:
Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

eddy135

Quote from: sj0er-D on October 12, 2010, 22:41:13


En nog een. Het liefst had ik een foto tussen de bankjes gemaakt (ik ben erg fan van symmetrie). Helaas was dit niet mogelijk door de drukte in de kerk. De compositie is dus niet naar wens. Daarnaast mis ik licht, ik denk dat ik binnenkort het fameuze 50mm 1.8 lensje aaschaf van Canon.
Er zit toch symmetrie in, door de boog; mist helaas net een stukje van aan de bovenkant.

Verder valt de 'drukte' in de kerk niet echt op hoor. ;) ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

VlisChris

Eens een experiment met Photomatrix om te kijken of het programma me bevalt.
Er zit wel ghosting in de foto dus hij komt niet op mijn flickr/gewone website. Maar omdat er hier wat HDR liefhebbers zitten toch even online.
Aangezien ik met een demo werk ook inclusief watermerk van photomatrix. Dat laat ik bewust in beeld staan.

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hootie

Christiaan, wat mij betreft een situatie die zich niet zo leent voor HDR. Niet zo spannend daar er geen grote verschillen in lichtintensiteit zijn.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

sj0er-D

mee eens. Hout, Roest en wolken (wit op blauw) vind ik altijd mooie onderwerpen voor een HDR foto.

VlisChris

#49
Half eens, half "oneens".
Eensch in de zin van eigenlijk te weinig dynamiek om er een geslaagde HDR van te maken.
Maar de standaardzaken voor HDR vind ik onderhand vrij afgezaagd om eerlijk te zijn. Waarom moet het altijd hetzelfde zijn. Af en toe wat anders kan ook spannend zijn 8)

Dit vind ik persoonlijk een geslaagde HDR zonder dat er standaard kleuren of dynamiek aanwezig is.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.