Post hier je HDR foto's

Started by Madhouse, September 5, 2010, 21:28:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Madhouse

Ook maar ff een special HDR topic. Vind het altijd wel interessant om te zien wat er gepost word.

Zal zelf in de loop der tijd ook wat foto's posten (ben er nog niet zo lang mee bezig).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Beertender

Iemand moet de eerste zijn... ;D





Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

Interficior

#2


@ Beertender: Die eerste vind ik gaaf!
Take it or lease it

Robbert54

vind die eerste en die 2e erg gaaf van Beertender.

die van Hootie is ook weer lekker tijdloos

hoop dat meer mensen hier gaan posten

HDR is toch wel erg gaaf om te zien. al heb ik geen flauw idee wat het inhoudt
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: The Vampire on September  6, 2010, 04:29:29
al heb ik geen flauw idee wat het inhoudt

High Dynamic Range fotografie. Kort samengevat: Je maakt minimaal 3 foto's: 1 onderbelicht, 1 normale en 1 overbelicht. Die voeg je samen als HDR zodat er meer detail en contrast op de foto's zichtbaar word. Je kunt hier ook een hele getekende style mee maken maar dat is maar net hoe je de tonemapping gebruikt. HDR is dus vrij divers en je kunt er vrij veel mee doen.

De meeste camera's (DSLR) hebben wel een bracketing functie op de camera zodat je camera snel achter elkaar de 3 foto's kan maken (gebruik een statief).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Rednaxela

De beste HDR's vind ik degene waar je het niet direct aan af ziet, zoals die van Interficior.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

Madhouse

Quote from: Rednaxela on September  6, 2010, 09:53:57
De beste HDR's vind ik degene waar je het niet direct aan af ziet, zoals die van Interficior.

Absoluut mee eens! Maar toch blijft het overdreven me ook wel boeien.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Interficior

Quote from: Madhouse on September  6, 2010, 10:02:39
Absoluut mee eens! Maar toch blijft het overdreven me ook wel boeien.
Ik heb het al vaker gezegd, maar probeer dat overdreven eens te combineren met B/W. :)
Take it or lease it

svmnb

#8


Ik heb een tijdje terug een serie opnamen van farmaceutische machines gemaakt. Door beperkingen (geen flitslicht om de gehele ruimte uit te lichten), gekozen voor deze methode.
Doortekening in bijvoorbeeld TL bakken en het buitengedeelte zou met een enkele opname, belicht op de schaduw en middentinten, niet zijn gelukt. Een serie van 7 opnamen leverde dit resultaat op.
De blauwzweem buiten de ruimte komt doordat ik de witbalans op TL heb ingesteld. Een mens moet keuzes maken.
Die blauwzweem corrigeren, levert een magentazweem op in de lichte partijen van de machines. Ook bewust zo gekozen en het past wel bij het klinische sfeertje.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

eddy135

Die blauw-zweem benadrukt het klinische effect juist goed, vind ik. :)

Hoe groot is de belichtingstrap bij deze foto(s)?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Nahpets

Ik vind het ook wel passen bij het onderwerp van de foto.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Rob Eric Blank

@svmb, misschien je compositie wat aanpassen. Nu staat net niet alles op de plaat.

svmnb

#12
@eddy135: dit zijn 7 opnamen. Hierdoor voorkom je het typische halo-effect dat bij veel HDR foto's optreedt.
@Rob Eric Blank: door fysieke beperkingen was dit het best haalbare.

De mooiste voorbeelden vind ikzelf de opnamen waaraan je het in eerste instantie niet eens ziet. Door halo's, rare contrasten en "vlekkerige" effecten vind ik de meeste HDR opnamen erg lelijk en hooguit als gimmick geschikt.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Madhouse

#13
Wel mooi om te lezen dat een ieder HDR op een andere manier ziet/beleeft.

Ik ben zelf ook erg van fan HDR waar je het in eerste instantie niet ziet, maar met Urban/Urbex fotografie mag het in mijn beleving wel wat meer HDR zijn, dat brengt veel meer sfeer in de foto's. Maargoed, een ander vind dat natuurlijk weer niet.

Dit vind ik een goed voorbeeld aan iets meer over the top HDR. Je ziet dat het HDR is maar het behoud de sfeer in de foto.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Rednaxela

Begrijp me niet verkeerd, er zit inderdaad sfeer in deze plaat. Een sfeer die ook mij wel raakt, maar ik heb moeite om de plaat te zien als een foto. Een goede paintbrusher kan dit ook bij wijze van spreken. Dat is denk ik waarom ze me minder aanspreken.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

Beertender

Quote from: Madhouse on September  6, 2010, 11:14:20
Wel mooi om te lezen dat een ieder HDR op een andere manier ziet/beleeft.

Ik ben zelf ook erg van fan HDR waar je het in eerste instantie niet ziet, maar met Urban/Urbex fotografie mag het in mijn beleving wel wat meer HDR zijn, dat brengt veel meer sfeer in de foto's. Maargoed, een ander vind dat natuurlijk weer niet.

Dit vind ik een goed voorbeeld aan iets meer over the top HDR. Je ziet dat het HDR is maar het behoud de sfeer in de foto.

Inderdaad een enorm mooie foto.  :worship:
Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

Robbert54

Quote from: Madhouse on September  6, 2010, 11:14:20
Wel mooi om te lezen dat een ieder HDR op een andere manier ziet/beleeft.

Ik ben zelf ook erg van fan HDR waar je het in eerste instantie niet ziet, maar met Urban/Urbex fotografie mag het in mijn beleving wel wat meer HDR zijn, dat brengt veel meer sfeer in de foto's. Maargoed, een ander vind dat natuurlijk weer niet.

Dit vind ik een goed voorbeeld aan iets meer over the top HDR. Je ziet dat het HDR is maar het behoud de sfeer in de foto.

deze is idd geweldig!

zoals ik het zie kun je met HDR dus ook enorm goed een bepaalde sfeer neerzetten. ik vind het mooi!

en bedankt nog voor je uitleg ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Hootie

#17
Een bijdrage waarbij ik op de symetrie heb gelet en het HDR niet te vet heb aangezet.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

blue-eyes

Ik vind de foto's wel wat hebben. Ze komen wel wat computerachtig over, ze zouden ook door een goede 3D'er gemaakt kunnen zijn.
Mooi!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Robbert54

lijkt wel een set van Total Recall ;) mooie foto! en een beter lijst! :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Hootie

#20
Interficior wil zwart wit. Bij deze.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Quote from: Hootie on September  6, 2010, 20:28:52
Interficior wil zwart wit. Bij deze.

Hootie

Twee goede bijdrages!!! Waar heb je die eerste gemaakt? Erg mooie setting zo en zéér geslaagd!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Hootie

QuoteMadhouse
Twee goede bijdrages!!! Waar heb je die eerste gemaakt? Erg mooie setting zo en zéér geslaagd!

Dank je.
Het is een foto uit een serie van het station Luik Guillemins. Schitterende futuristische architectuur van Santiago Calatrava. Google maar eens.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Madhouse

Quote from: Hootie on September  6, 2010, 21:26:19
Dank je.
Het is een foto uit een serie van het station Luik Guillemins. Schitterende futuristische architectuur van Santiago Calatrava. Google maar eens.

Hootie

Mooie lokatie, ik hou hier wel van. Alleen een beetje ver rijden voor mij  >:(
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub