Post hier je nacht foto's

Started by BernHardN, August 12, 2009, 08:46:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Nieuw woord ontdekt... Bortle

Quote from: jef-w on January 18, 2022, 15:57:29
Thnx, is weer een hele andere tak van fotografie. Gaat ook wel wat tijd inzitten voor 1 foto, maar het feit wat zich nog allemaal aan de hemel bevindt... :inlove:

Daar ben ik dus helemaal niet mee bekend. Nul. Maar de resultaten zijn wel verbluffend.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

eddy135

Quote from: mikekiwi on January 18, 2022, 16:28:32
Gaaf! Morgen start ik ook met astrologie als hobby en dan komt mijn telescoop binnen....

Heb je dan niet meer wat aan een glazen bol?  :P
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

mikekiwi

Quote from: eddy135 on January 18, 2022, 16:53:45
Heb je dan niet meer wat aan een glazen bol?  :P
:P ;D ;D ;D (iets met verjaardag en je eigen cadeau mogen kiezen  :smile: )

jef-w

#253
Quote from: mikekiwi on January 18, 2022, 16:28:32
Gaaf! Morgen start ik ook met astrologie als hobby en dan komt mijn telescoop binnen. Niet geschikt voor echte astrofotografie zoals jij hier laat zien, alleen waarnemen (en een af-en-toe-plaatje van de maan met mijn telefoon door het oculair :)  ). Ook hier Bortle 7, ben nieuwsgierig wat ik kan zien vanuit de tuin en waarvoor ik echt de donkerte buiten deze regio op moet gaan zoeken...

Thnx.

Leuk om te horen dat je morgen een start maakt met astrologie. Welke scoop krijg je? Er gaat iig een wereld voor je open dan en voor je het weet wil je meer en meer en meer... ::)
En mocht je dan vragen hebben tzt..mss kan ik je helpen.
Lexicon MC-10 / A*BNB ncore / Oppo83SE+TUC / Micro Seiki DQX-500/ Apple TV 4K / Zappiti SE 4K HDR / PS5 
Speakers: M&K 950(L/C/R), M&K S150T(Sur), Gallo Acoustics A'diva SE (atmos)/ A*BNB 2x12pp (sub)

blue-eyes

Quote from: BJF on February 21, 2020, 11:49:00
Bekend terrein (mijn vrouw komt van Vierverlaten) ;)

Welk bouwjaar als ik vragen mag? Geboren hoogkerker :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

mikekiwi

Quote from: jef-w on January 18, 2022, 18:19:12
Thnx.

Leuk om te horen dat je morgen een start maakt met astrologie. Welke scoop krijg je? Er gaat iig een wereld voor je open dan en voor je het weet wil je meer en meer en meer... ::)
En mocht je dan vragen hebben tzt..mss kan ik je helpen.
Ja, dat "meer en meer en meer" principe ken ik uit alle andere hobbies die ik kies. Daarom heb ik bewust een scoop uitgezocht waar geen camera op kan en die een mount heeft die toch niet kan tracken. Genoeg andere foto-onderwerpen voor de foto-hobby. Het gaat er mij om (samen met mijn dochter) leuke dingen te zoeken (en hopelijk vinden) en te bekijken. Kennisniveau nu nog close to zero, maar er wel altijd door gefascineerd.

Ik heb een Skywatcher Heritage 150P uitgezocht; portable mini-dob, zodat ik ook relatief makkelijk mee kan nemen naar wat donkerder locaties.

Deze dus:

sschot

SS__5427_DxO by Steven Schot, on Flickr

Maantje, heeft wat weg van een paddestoel of een kwal
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

LittleNinja

Quote from: sschot on May  1, 2023, 15:27:52SS__5427_DxO by Steven Schot, on Flickr

Maantje, heeft wat weg van een paddestoel of een kwal

Ik heb nog nooit astro fotografie gedaan, dus ik zal waarschijnlijk iets geks vragen, maar wat is die oranje/groene/paarse grain aan de randen? Waarmee is dit geschoten?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

sschot

Te snelle, onzorgvuldige en voor het eerst met DxO nabewerkt, dat is het "probleem"
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

sschot

100-400 lens, alles op statief, niets "bijzonders"
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

sschot

#260
even een quick variant mbv Photoshop ipv DxO, is dat rare gedoe verdwenen

SS__5427_bewerkt_0019 by Steven Schot, on Flickr
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

sschot

NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

LittleNinja

Lekker veel details! Nice.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

sschot

#263
Thanks, en meteen ook weer saai. Met 400 Is het beter vast te leggen als met 200. Maar een volle maan blijft relatief "saai". Later in het jaar misschien de supermaan weer eens doen, nu verder met BIF, dat vind ik wel een echte uitdaging
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

LittleNinja

Quote from: sschot on May  6, 2023, 18:30:53Thanks, en meteen ook weer saai. Met 400 Is het beter vast te leggen als met 200. Maar een volle maan blijft relatief "saai". Later in het jaar misschien de supermaan weer eens doen, nu verder met BIF, dat vind ik wel een echte uitdaging

Gewoon een prima plaat.. en dan nog klagen! :D
Succes met je bitches in flight.  :tongue2:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Tan Morten

Bijna nacht aan de Reeuwijkse plassen

LittleNinja

#266
Quote from: Tan Morten on August 14, 2023, 13:59:46Bijna nacht aan de Reeuwijkse plassen

Altijd een fraai plekje om te gaan staan! Je moet wel een liefde hebben voor muggen daar. :D

Wat zijn die puntjes in de hoek rechtsonder?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

CineSmurf

Ik denk muggebulten  :D
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Tan Morten

Hahaha  ;D
we hebben eerlijk gezegd nooit zo'n erge last van muggen. In ieder geval niet zo erg als je zou verwachten in zo'n veenplassengebied.
Ik heb geen idee wat die puntjes zijn, denk reflecties van een klein golfje/ribbeltje  :blink: