Piranha 3D

Started by Reinbo!, September 4, 2010, 17:06:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Reinbo!

Popcorn, Bier, Tieten en Piranha's, wat wil een mens nog meer.

Erg leuk filmpje. Goede vibe, ik kon het pronosfeertje wel waarderen.
Verder had het helaas allemaal wat weinig om het lijf. De opbouw duurde, ondanks een paar leuke scenes, toch nog wat te lang en toen het los ging, ging het goed los, maar wel te veel van hetzelfde. Ben ook nooit echt fan geweest van Piranha-achtige verwondingen. Enkel erg bloederig, veelal te fantasieloos.

Maar dat mocht de pret bij lange na niet geheel drukken. Het onderwaterballet was natuurlijk geweldig en ook het eind was erg leuk. 

Dan het 3D aspect. Dat hadden ze beter achterwege kunnen laten. Het leverde nauwelijks iets extra's op en maakt de texture van het beeld veel te glimmend en iets te dof. Die paar (onschepre) effectjes is het mij niet waard.

Nee, doe mij dan maar gewoon 2D met een goede 'look'. Bovendien zit je veel tegen de randen van je bril aan te kijken en maakt het je als kijker vaak veel te zelfbewust. Nee, 3D heeft enkel een meerwaarde als je ervoor kan zorgen dat vrijwel elk shot een volledige scherpte diepte heeft (zoals in Avatar). Maar dat zal voor veel films onbetaalbaar zijn vrees ik.

Kom ik tot een cijfermatige beoordeling... Da''s lastig, zou de film graag 4* willen geven, maar vond het daarvoor, ondanks alle fun, net te magertjes. Misschien pas ik mijn score nog aan, maar voor nu een dikke 3,5*.

INIURIA

Ik heb hem ook onlangs gezien. Vooral de lange vreetscene in het water met al die piranhas was genieten haha. 3D voegt inderdaad niks toe aan deze film.

poloer

Ik heb hem in 2d en 3d gezien.

Ik vond hem in 2d spannender :D

Peter O

Erg vermakelijk! Er wordt weinig tijd verspild aan een verhaal of ontwikkeling van de karakters men komt meteen ter zake en dat werkt bij dit soort films het beste. Ik heb ´m gewoon in 2D gezien.

VincentVega79

Ik weet niet of je het origineel kent, maar die vond ik een stuk leuker. Wel minder tieten  :nopompom:
Receiver: Marantz SR-6006
BD-speler: Oppo BDP-80
Mediaplayer: Western Digital TV HD
Fronts: Kef Q7 Rears: Kef iQ1 Sub: Magnat Omega 300 TV: Samsung PS50B550

Ziffix

Quote from: VincentVega79 on April 11, 2011, 17:51:39
Ik weet niet of je het origineel kent, maar die vond ik een stuk leuker. Wel minder tieten  :nopompom:

Tieten in 3D, daar draait het dus om  :P

icefire

I've seen this movie twice. In 3d and in 2d. It more fun watching it in 2d :) though the scene at beach of long eating with piranhas is gross, there some few funny scenes :)

DTS-ES-Extreme

Tja dan ben ik de eerste maar moet zeggen dat IK die zeker in 3D veel beter vind dan in 2D.