MaxxMark's bouw van zijn HT - Part Deux - Versterker is er!! Atmos!! YAY! \o/

Started by MaxxMark, September 1, 2010, 18:38:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MaxxMark

Wow, zo veel! Ik denk dat ik niet zó veel groepen ga doen ben ik bang :)

Om dan meteen nog een advies vraag neer te leggen. Als ik 1 dedicated groep wil, en van 1 of 2 andere groepen wat wil afsnoepen, wat is dan aan te raden?

De opties die er zijn naast 1 dedicated groep:
- groep komend van de 1e verdieping (al het licht + 3 stopcontacten)
- groep komend van de 1e verdieping - werk kamer ( PC, laptop, printer, (fax?), andere kantoor apparaten)
- groep komend van de gang (licht op de gang op iedere verdieping + server hok)

De 1e heeft vrijwel zeker maar zeer sporadisch andere apparaten dan licht op zitten. Denk aan een TV in de slaapkamer (is nu nog niet aan de orde). Stopcontact bij nachtkastjes, stopcontact bij lichtknopjes (stofzuiger bijv).

De 2e heeft grote kans een PC er aan hangen die mogelijk "sleept" (als er film gekeken wordt) en andere apparaten aangesloten die voor kantoor toepassingen gebruikt kunnen worden (printers, faxen, telefoons, etc.)

De 3e heeft naast het licht van de gang ook nog een aantal andere dingen draaien. Zoals een server, een accesspoint, een nas, een (actief gekoelde) switch, etc.

Ik heb dus 2 a 3 groepen waarvan 1 dedicated is. Wat zou een ideale situatie zijn voor 2 groepen en wat voor 3 groepen?

Iets zegt mij dat de versterker (het geluid) het meeste last kan ondervinden van storing op de groep. Dus dat in ieder geval de versterker op een eigen groep moet. Aangezien Bjorn zegt dat hij zijn subwoofer op een andere groep heeft zitten, en ik ook daar aanneem dat geluid het meest storingsgevoelig is, lijkt mij dat die ook op een andere groep moet staan.

Zou dan in dat geval de ideale situatie zijn:
Dedicated groep:  Versterker
Groep van licht 1e verdieping: Subwoofer
Groep van werkkamer 1e: Projector, Decoder, Dune, Harmony Charger, XBox, etc.

Of zou het handiger zijn om te gaan voor:
Dedicated groep: Projector, Decoder, Dune, Harmony Charger, XBox, etc.
Groep van licht 1e verdieping: Versterker
Groep van werkkamer 1e: Subwoofer

Volgens mij zit ik ook het geheel op dit moment gewoon te overanalyseren en kan ik ook gewoon alles in mn HT op die ene dedicated groep gooien :)


Ik heb een beetje het spreekwoordelijke "bomen <> bos" gevoel..
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

#26
Ze zijn vanochtend vroeg (07:15) begonnen met het plaatsen van de dakopbouw. Nu alvast een sneakpeak ;)

Zo kwam het Ikea Bouwpakket aan (07:45):


De "kleine" city-kraan die straatbreedte + 1.5 parkeerplaats breed stond:


En dit was de kraan die alles op het dak ging zetten (12:15), hier draagt het het dakbeschot met unilin isolatieplaat.


Later vandaag een uitgebreide sessie :D
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

Tijd om even een uitgebreide post te maken van de dakopbouw HT-opbouw  :coffee:

Gisteren (dinsdag 10-02) gingen de dakpannen er af en werd de uitlijning van de opbouw op het dak gezet:


Voor het gemak is er al een gat in het dak gezaagd (achterkant) zodat ze makkelijker op het dak kunnen komen (het stukje met nieuwe panlatten is waar de schoorsteen zat):


De voorkant is niet zo heel speciaal :)


Vanochtend (09-02) werd er om 07:15 begonnen en om 09:15 ging het eerste deel er op.

En zo gaat het eerste deel er op:


3 stukjes verder:


De achtergevel (die je niet ziet omdat hij aan de achter kant zit ::)) :



De achtergevel (nu wel zichtbaar :P) :


De voorgevel:


Goede plek én tijd om even een telefoontje te plegen:


The inside scoop:


En de isolatie dakplaten:



En toen was het hoogste punt bereikt, dus had mn pa zoiets van...


En een achter aanzichtje:



En van dichtbij een buiten aanzicht (achter / voor):



En een binnen aanzicht (achter/voor):



Rond 12:30 stond de boel er op en is de kraan vertrokken. De rest van de middag stond vooral in het teken van alles goed vast zetten.



Morgen wordt het glas gezet, het dak er uit gezaagd, de pannen gelegd en alles afgewerkt!

Met een beetje geluk heb ik dus morgen foto's van hoe het binnen geworden is :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

HTip

In een halve dag geplaatst?? :o Dat is echt snel. Succes morgen!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Zo dat ziet er netjes uit!
Dat gaat veel ruimte opleveren :-)

celerontje

I.v.m. die vlag:
Wilhelmus van HTus ben ik van Audiofielen bloed
Mijn herders Bjorn en Garmt eer ik tot in den doet
Een scherp beeld van mooie kleuren heeft mij altijd geënerveerd
Goedkope Blokker-surroundsetjes heb ik altijd geweerd
:clapping:

Mooi hoor, en lekker snel! (wij hebben hier nu een soortgelijke verbouwing, maar dat ging minder snel omdat dat geen ''IKEA pakket'' was. ;))
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MaxxMark

De aannemer heeft alles opgemeten en is daarna in de loods aan de slag gegaan. Alles was dus goed voorbereid zodat het als een "IKEA pakketje" mee kon op de dag zelf. Het was nog wel maatwerk (want er zit een versprongen stuk in). Het is dus zeker geen PreFab (voor het geval iemand zich dat af vroeg).

Maar een goede voorbereiding scheelt hen natuurlijk ook geld! Want zo'n kraan is niet goedkoop (ik meende €1000 voor een dagdeel).

Daarnaast heeft hij ook wel vaker met dat bijltje gehakt. Hij heeft in die straat 3 andere opbouwen gemaakt waarvan er 1tje identiek was aan die van mij.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Jean Sibelius

Ziet er goed uit en het is gewoon lekker dat het snel klaar en waterdicht is.
Moet ze niet de kost geven die eerst het hele dak eraf slopen en dan vervolgens dagen lang last van regen hebben ;D
(dan is dit een meer elegante manier)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MaxxMark

Yeps! En er zitten eigenlijk ook geen nadelen aan. Het is niet dat het veel lastiger werken is (als ik dat zo zag)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

-chiel-

Dat ziet er erg mooi uit zeg! Super.
Probeer in dit tempo door te gaan, kijk je met 14 dagen weer een film in je eigen HT  ;) ;)

MaxxMark

Hahaha :D Dat zou wat zijn zeg! :)

Het zou kunnen, maar dan is het prijskaartje ervan omgekeerd evenredig aan de tijd die het duurt :P
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

-chiel-

Ja, zo heeft elk voordeel wel een nadeel :P.

Valkyrie

Schiet al aardig op! Ben benieuwd hoe het er morgen uit ziet. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

MaxxMark

Vandaag geen update met foto's helaas. Ik stond daar met de camera, had ik de sd kaart in mn monitor laten zitten :D

Vandaag is het glaswerk er in gegaan en zijn de pannen tussen de goot en de dakopbouw gelegd. Morgen gaan de pannen op het dak van de opbouw.

Ook is 90% van de houten binten van het originele dak weg gehaald.

Morgen zal dus naar alle waarschijnlijkheid alles volledig klaar zijn. Mogelijk dat dan alleen de stijger nog blijft staan (al kan ik me voorstellen dat ze gewoon alles af willen hebben voor het weekend).

Ik heb het wel even mogen aanschouwen, en het is een bijzonder mooie ruimte! Ik ben blij dat ik gewacht heb met tekeningen te maken, want na een beetje na te hebben gemeten vandaag ben ik er achter gekomen dat de ruimte niet 22m2 maar 26.5m2 is. Dat is dus gewoon 4.5m2 extra :-)

Het "Wow" gevoel was erg hoog! Ook al stond er nu nog rotzooi in.

Zoals het er nu uit ziet is het eigenlijk maar zonde om er een HT van te maken. Veel glas en dus ook veel licht in de ruimte waar dan hout voor komt te staan. Misschien dat ik nog wat extra onderzoek ga doen naar een situatie waarin het mogelijk wordt om toch een raam/ramen open te kunnen zetten indien de HT niet gebruikt wordt (het is dus niet zo dat ik in de binnenmuur een raam wil, daar mag een luik oid komen welke vol zit met geluid werend materiaal :)). Ik dacht dat daar op acousticst 101 wat over werd gezegd, maar kon het niet terug vinden...
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

Zo! het heeft even geduurd (druk ivm werk/opdrachten).

Eerst tijd voor wat "progressie fotos" (Sorry voor de zooi ;)):









En dan nu wat free shots in de ruimte:


Een shot vanuit de nok (toen het oude spant er nog stond) :


Ik kom er alleen nu achter dat ik geen full frontal raam-partij foto's heb.. Die komen nog een keertje :)
Ik zou eigenlijk een groothoek lens moeten hebben.

Kheb nog wel een (niet bijster indrukwekkend) iphone4 filmpje welke te zien is op:
http://www.maxxmark.com/fotos/mackay/20110211/IMG_0621.MOV
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Madhouse

Wat een klus zeg!  :o

Maar het resultaat mag er zijn. Wat een mooie ruimte creëer je zo zeg!  :clapping:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Denon Focal

Dat geeft veel extra nuttige ruimte, mooi gedaan :clapping:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

MaxxMark

Zo! Ruim anderhalf jaar later...

Ondertussen zit ik sinds kerst 2011 in mijn nieuwe huis. Ofwel, er is vanaf september 2010 tot december 2011 geklust in mijn huis. Kort maar krachtig is vrijwel elke muur weg gehaald of verplaatst (muv dragende muren uiteraard) is vrijwel alles gestript en is een hoop opnieuw opgebouwd.

Uiteraard had dat een flinke impact op mijn financiële situatie. Ondertussen is mijn hobby-geldkraan van ijzig koud veranderd naar lauw-warm. Dat in combinatie met de continu aanwezige HT kriebels heeft mij doen besluiten dat ik weer voorzichtig ga beginnen met het opstarten van de bouw van mijn HT in dit huis.

Omdat mijn RS-10 op het moment al een tijdje ter reparatie weg is ben ik genoodzaakt of nergens naar te kijken of iets te kijken op een schamele 30" monitor.

Aangezien ik in dit huis veel meer te maken heb met geluidsoverlast van en naar de buren toe wil ik dit zo goed mogelijk ondervangen. En omdat er voldoende ruimte is (effectief ~27m2) ga ik dus ook voor een kamer in kamer constructie.

Ik heb voor de zoveelste keer acoustics101.com er bij gepakt en ben me weer gaan inlezen in dit alles.


Stap 1
De eerste stap die ik ga nemen is het verstevigen van de huidige vloer. Op het moment zijn het gewoon planken welke vast zitten op de balklaag. Om de vloer stijver en goed vlak te krijgen heb ik bedacht dat ik hierop eerst een laag aan OSB plaat ga vastschroeven. Met de vaste trap naar boven is hier al rekening mee gehouden. Dit wordt dus een (semi)permanente oplossing.

Zodra die laag er ligt beschouw ik de vloer als "huidige vloer" en beschouw die laag dus niet als (geluids)isolatie oid.

Stap 2

Omdat de dakopbouw 'wind en regendicht' is opgeleverd, maar niet geïsoleerd, wordt de volgende stap om de boel te isoleren. Hiervoor gaat er tegen de huidige muur een laag van 4.5cm rockwool aan. Het houtwerk van de dakopbouw en de aanwezige stukken bint (die niet weg kunnen omdat daar de dakopbouw ook op is vastgeschroefd en deze zijn verankert aan de buren) steken 4cm uit, dus met een beetje aandrukken kan die 4.5cm rockwool daar precies tegen aan.

Binnen de dakopbouw zijn de staande binten ~12cm dik. Hier wil ik dus 4.5cm + 7.5cm rockwool aanbrengen.

Toelichting + Vraag...

In eerste instantie wilde ik hier weer een laag OSB tegen aanzetten. Op die manier ontstaat er een geïsoleerde buitenwand en heb je een kale ruimte die geschikt is om verder in te richten.

Dit is een goed idee met het oog op de toekomst, de verkoop of (god forbid..) het re-purposen van de ruimte.

Maar als ik naar de adviezen kijk voor kamer-in-kamer constructies zoals op acoustics101.com zie je in het  volgende figuur dat ze aanraden dat de huidige plaat (indien aanwezig) van de aanwezige muur die tegen het rockwool aan zit wordt weggelaten. Dit vanwege het vergroten van het massa-veer systeem en dus het verbeteren van de demping.


Ook in het volgende plaatje zie je dat het weghalen van de binnenmuren het beter is:


De verwachting is dat ik voor situatie STC57 of STC69 wil gaan (of een mengeling er van).

Nu is de vraag wat in mijn geval wijsheid is.

Ik heb zover ik zie 2 opties:

1. Isoleren zoals voorgenoemd, plaatwerk er tegenaan en dat beschouwen als basis ruimte. Dus dat betekent dat tegen iedere muur rockwool + osb komt. Als daarna de kamer in kamer komt betekent dit dat er tegen deze constructie het volgende aan zou gaan:
- rockwool
- spouw
- rockwool
- gipsplaat/hout
- gipsplaat/hout

2. Isoleren zoals voorgenoemd, maar niet het plaatwerk er tegenaan. Er is dus geen basis ruimte. Dit betekent dus dat tegen iedere muur alleen rockwool zit (4.5cm op zn smalst en 12cm op zn breedst). Om de kamer in kamer te realiseren komt daar tegen aan:
- spouw
- rockwool
- gipsplaat/hout
- gisplaat/hout


Optie 1 lijkt met het oog op de toekomst handiger. Plus dat het de indruk wekt dat er misschien zelfs wat extra demping is. Nadeel is dat je een extra laag rockwool en OSB in de ruimte hebt, en dus wordt de binnenkamer kleiner (4.5+1.8= 6.3cm per kant kleiner). Ook zou ik kunnen bedenken (waar ik geen onderbouwing voor heb) dat de toegevoegde waarde zeer minimaal zou kunnen zijn (law of diminishing returns).

Optie 2 zorgt er voor dat de binnenruimte groter kan zijn en dat de kosten lager zullen zijn. Nadeel is dat er geen basis ruimte is, dus als de ruimte er uit zou gaan moet je de ruwe buitenkamer alsnog betimmeren.

Kortom; Is er iemand die in deze een advies wil geven?



(De komende dagen gaan de laatste 'verbouw zaken' van de zolder af en zal ik nog eens een mooie foto van de ruimte nemen. Ook zal ik wat SketchUp screenshots plaatsen met mijn huidige gedachten en ideeën)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

larzie

Zo hé! Dat is pas voortvarend te werk gaan! Mooie ruime zolder heb je zo gecreëerd!
Ben benieuwd naar de voortgang. Leuk topic om te volgen weer. Succes met je enorme project.  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Zeker een indrukwekkend project. Een kamer in een kamer is zo'n beetje de beste oplossing die je kan bedenken om de akoestiek te optimaliseren. Natuurlijk ben je er daar nog niet mee, maar het uitgangspunt is bijna ideaal. Je kan ook met de optimale ratios (l*b*h) rekening houden. Verantwoord advies geven in deze situatie is eigenlijk alleen aan de professionals besteed. Mijn advies is dan ook iemand als Toine Dingemans (Thingman op het forum) van SoundScapes te vragen met de simulatieberekeningen en het akoestisch plan. De kosten zijn te overzien en voorkomen een mogelijke teleurstelling.

Mijn HT had nooit zo goed geklonken zonder de adviezen en plannen van Toine....
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MaxxMark

#45
Ondertussen weer 2 weekjes verder en ik had nog wat foto's beloofd. Helaas is de zolder nog niet leeg, maar er is wel flink doorgebuffeld qua werk.

Een ietsje opgeruimde zolder:


Een deels geisoleerde bovenmuur (12cm isover glaswol) en een aantal geplaatste balkjes ter ondersteuning van het glaswol voor onder :


Een volledig geisoleerde muur (12cm isover glaswol boven, 4.5 cm isover glaswol onder, overspannen met plastic):


De andere muur is al deels geïsoleerd (bovenkant) en heeft al de balken tegen de muur aanzitten.

Morgen wordt die wand afgemaakt (ook volledig geïsoleerd) en wordt de ruimte volledig leeg gehaald.

Zaterdag komt er een sh*tload aan OSB- en gipsvezelplaten en gaan we even knallen :) Met wat vrienden ga ik dan de vloer volledig met OSB beplaten en deze vastzetten aan de ondervloer + binten. Dit alles om de vloer stijf te krijgen en zodat er een ruwe maar egale ondervloer is (optie 1 in mn eerdere posts).

Mocht dit voorspoedig gaan, dan gaan we daarna ook over naar het vastzetten van de gipsvezelplaten tegen de zijwanden.

In de loop van volgende week gaan we dan de raam kanten (voor & achterkant dus) vullen met glaswol en ook afwerken met gipsvezelplaat.

Hierna is de basisruimte dus klaar en heb ik ook geen "warmtelek" meer, wat erg handig is voor de winter :pompom:

De daadwerkelijke kamer in kamer komt dan later, ik moet eerst weer even wat centjes verdienen ;)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

#46
Een foto is al weer long over due. Dus bij deze maar weer eentje.



Op de vloer ligt OSB. De muren zijn beplaat met 1cm Knauf gipsvezelplaat (broertje van de fermacelplaten). De raam kanten zijn ook afgewerkt en er is een MDF vensterbank tegen de muur gekomen om de onderkant netjes af te werken.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

#47
Tijd voor een long overdue post :)

Ondertussen ruim 2(!) jaar verder waarin eigenlijk weinig te melden valt qua voortgang. Naast mijn afsplitsing over het uitdenken van de ruimte (zie ook: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=132792) heb ik het erg druk gehad met mn eigen onderneming (die in de tussentijd van eenmanszaak naar een 3mans vof is gegaan) en waren er "helaas" ook andere zaken die aan mijn huis gedaan moesten worden (zoals mijn voor en achtertuin die van: http://www.maxxmark.com/dropbox/voortuin-voor.jpg en http://www.maxxmark.com/dropbox/achtertuin-voor.jpg naar http://www.maxxmark.com/dropbox/voortuin-na.jpg en http://www.maxxmark.com/dropbox/achtertuin-na.jpg is gegaan).

Ondanks dat het qua werk nog altijd lekker druk is vind ik steeds wat meer tijd om met mn zolder verder te gaan. Ik ben ondertussen alle aanwezige naden, kieren en gaten heel secuur afgegaan om luchtlekken zo veel mogelijk te gaan sluiten:


full: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8997906/2014-11-29%2015.00.51.jpg

Daarna ben ik klosjes tegen de raamkozijnen gaan zetten en heb ik gipsvezelplaten verzaagd en witgeverfd zodat deze de raamkozijnen kunnen afsluiten.

Het resultaat op dit moment is als volgt:

full: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8997906/2014-12-12%2021.03.56.jpg


Directe volgende stappen:
- schoonmaken kozijnen + ramen, want zodra het dicht is gaat het voorlopig niet meer open
- kitten van de platen die in het raamkozijn komen en deze definitief afsluiten en vastschroeven (voor zover mogelijk)
- kitten van de nieuw ontstane kieren tbv dichtzetten ramen. Deze secuur afgaan en dichtkitten.

Vervolgens:
- monteren oud dakbeschot tegen schuine dak zodat daar (los van het dak) extra steenwol platen kunnen komen. dit ter bevordering van de geluidsisolerende laag naar boven toe.
- Controleren /dichtkitten van naden in het plafond
- plaatsen van de steenwolplaten voor het dak

Hierna zal het een leuke stap worden omdat ik dan het bondedfoam moet gaan leggen en daar de 2 lagen OSB op moet gaan doen. Hier wil ik waarschijnlijk ook GreenGlue gaan gebruiken om deze platen (die uiteraard versprongen en geroteerd geplaatst worden) te verlijmen.

Voorlopig weer genoeg te doen dus!


En tot overmaat van ramp wil ik waarschijnlijk nog (ivm financieel interessante regeling) mijn dak vol gaan leggen met zonnepanelen. Dit zal mogelijk gedaan moeten worden voordat ik daadwerkelijk mijn binnen-kamer gaan aanleggen.

Ik ga nog geen inschatting doen op wanneer het af gaat zijn. Maar het er mee bezig zijn is in ieder geval leuk en leerzaam.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

bmateijsen

Gaaf Mark... leuk om de vooruitgang te zien!

denoontje

Grote klus....veel suc6
Komt er na al dat dichtkitten en aftimmeren ook een airco in?