aansluiten PC en PS3 op 1 UTP kabel

Started by Heidenroosje, August 29, 2010, 21:12:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Heidenroosje

Ik heb vanuit mijn meterkast een kabel vanuit mijn router naar een slaapkamer lopen. Er komt dus 1 UTP kabel de slaapkamer binnen. Deze wil ik splitten en dan de PC en de PS3 op aansluiten. Nu ben ik in de weer gegaan met een UTP splitter, maar op de één of andere manier krijg ik het signaal niet op beide apparaten. Nu begrijp ik (o.a. via wat info op internet) dat dat wel kan maar dat ik eerst de 2 uitgangen achter mijn router moet samenbrengen naar 1 lijn en dan deze lijn boven weer moet splitten. M.a.w: als je 2 apparaten via een splitter wilt aansluiten, dan zullen deze uiteindelijk ook fysiek op twee poorten van de router worden aangesloten. Ik heb  dus een splitter nodig bij de router om de twee aansluitingen over 1 UTP kabel te gooien, en aan de andere kant weer een splitter om van de 1 UTP kabel weer 2 aansluitingen te maken.

Is dat de oplossing?

blue-eyes

koop een goedkope switch en sluit deze ene kabel daarop aan. De andere twee kabels ook op de swithc aansluiten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Beertender

Zoals Blue Eyes het aangeeft zo heb ik het ook opgelost.

Een utp kabel voor PS3 en Receiver. Heb er de goedkoopste switch ertussen gezet van Sitecom. Het werkt goed.
Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

EJ

#3
Let op: er bestaat niet zo iets als een splitter voor utp ethernet. Blue-eyes geeft het juiste antwoord: gebruik een switch.

Erik

Of neem draadloos internet voor 40 euro met bv een sitecom 366WL
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

roland p

Als je al kabeltjes hebt liggen zou ik niet gaan 'downgraden' naar draadloos.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Ronin79

Geen splitter gebruiken, maar idd. een Switcher.

Heidenroosje

Quote from: Erik on August 29, 2010, 22:14:56
Of neem draadloos internet voor 40 euro met bv een sitecom 366WL

Inderdaad heb ik al kabel liggen en gezien het vele beton waar het signaal doorheen moet heb ik voorkeur voor braad. Ik ga op zoek naar een switch. Bedankt allemaal voor de hulp!





celerontje

Quote from: Heidenroosje on August 30, 2010, 13:24:25
Inderdaad heb ik al kabel liggen en gezien het vele beton waar het signaal doorheen moet heb ik voorkeur voor braad. Ik ga op zoek naar een switch. Bedankt allemaal voor de hulp!
Niet grillen? ???

:D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Heidenroosje

Quote from: celerontje on August 30, 2010, 13:39:14
Niet grillen? ???

:D :D :D

Haha, mijn toetsen houden mij niet bij! Bedraad, maar dat had je al begrepen ::) ;D

doubleyouk

zelf de 8 adres  gesplitst. 4 aders voor je psp, en 4 aders voor je internet.
(aders te gebruiken zijn:  1+2+3+6)

kosten? 4 maal rj45 stekkers 1 euro totaal??)


double
,
livingroom setting: strda5400es,bdps5000es,scdxa5400esssx90ed,kdl-55hx900.

EJ

Quote from: doubleyouk on October  4, 2010, 12:14:46
zelf de 8 adres  gesplitst. 4 aders voor je psp, en 4 aders voor je internet.
(aders te gebruiken zijn:  1+2+3+6)

kosten? 4 maal rj45 stekkers 1 euro totaal??)


double
Domme oplossing. Je gaat volkomen tegen de standaarden in, en het is niet compatible met gigabit ethernet. 1 kabel met een switch is een heel, heel veel betere oplossing.

FloR

Quote from: EJ on October  4, 2010, 12:18:17
Domme oplossing. Je gaat volkomen tegen de standaarden in, en het is niet compatible met gigabit ethernet. 1 kabel met een switch is een heel, heel veel betere oplossing.

Ik weet nog zo niet of dat een domme oplossing is. Als beide apparaten 100Mbit zijn, dan is dat nog niet zo'n gek idee. Het is alleszins een snellere verbinding dan de switch!
Maar je houdt je idd niet aan de standaard, en het verhaal gaat niet op bij Gigabit-ethernet.
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

EJ

Quote from: FloR on October  4, 2010, 12:26:11
Ik weet nog zo niet of dat een domme oplossing is. Als beide apparaten 100Mbit zijn, dan is dat nog niet zo'n gek idee. Het is alleszins een snellere verbinding dan de switch!
Maar je houdt je idd niet aan de standaard, en het verhaal gaat niet op bij Gigabit-ethernet.
En dan moet je ook nog eens de goede aders bij elkaar zoeken... Geloof me, het is echt een domme verbinding. En sinds wanneer heeft een ps/3 een snellere verbinding met het Internet nodig dan die verbinding zelf is? Niet doen!

Ghosty J

Prima oplossing, heb zo bij iemand anders de boel voor elkaar gekregen. :D

Quote from: doubleyouk on October  4, 2010, 12:14:46
zelf de 8 adres  gesplitst. 4 aders voor je psp, en 4 aders voor je internet.
(aders te gebruiken zijn:  1+2+3+6)

kosten? 4 maal rj45 stekkers 1 euro totaal??)


double
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase