[advies] Welke stereo versterker i.c.m. B&W CM-7 speakers?

Started by Atmoz, August 29, 2010, 10:13:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Atmoz

Beste mensen,

Welk merk/type stereo versterker raden jullie aan in combinatie met 2 stuks B&W CM-7 speakers?

   

Uiteraard moet ik zelf gaan luisteren, maar er is vast en zeker een bepaalde "richting" die ik op moet.

Zo heb ik bijvoorbeeld "begrepen" dat een Arcam A90 een fijne versterker zou kunnen zijn met deze B&W's...
Of anders iets van Cambridge Audio?

Is een budget van ongeveer € 500,- genoeg om de B&W's aan te sturen? (2e hands = geen probleem!!)

De versterker krijgt gezelschap van een Marantz CD6003 cd speler. (Is bijvoorbeeld de Marantz PM7003 goed genoeg voor bovenstaande speakers?)
Ook het tv geluid zou ik via de versterker willen laten lopen. En later zal er nog een of andere media/muziek-speler op aangesloten worden.
Dus zullen er meerdere (stereo) ingangen op moeten zitten.

Ik ben érg benieuwd wat jullie mij aanraden. Misschien heeft iemand nog iets leuks staan, of weet ergens een goede versterker te koop staan (linkje?)

Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp.

Groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz


[edit]

Sorry, ik ben nog iets vergeten te vragen:
Kan ik een beter geluid verwachten met bijvoorbeeld een Marantz PM7003 (stereo versterker) + B&W CM-7 speakers dan op mijn huidige set: Marantz SR8002 (surround receiver) + KEF Q11 speakers? (beide combinaties met Marantz CD6003 cd-speler)
Ik moet natuurlijk wel erop vooruit gaan wat stereo-kwaliteit betreft...

DUS: is

B&W CM-7 + Marantz stereo versterker (bijvoorbeeld PM7003)

beter dan

KEF Q11 + Marantz surround receiver (SR8002)

? (om CD's te draaien...)

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Thesqualer

Ik zelf speel met een Marantz PM7003 en CD5003 en is echt een hele fijne combinatie.
Hier heb ik Wharfedale 9.1 opzitten en klinkt erg neutraal maar noch wat warm.

Ik denk dat een stereo versteerker altijd beter is voor je cd's te beluisteren.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Atmoz

Quote from: Thesqualer on August 29, 2010, 15:03:44
Ik zelf speel met een Marantz PM7003 en CD5003 en is echt een hele fijne combinatie.
Hier heb ik Wharfedale 9.1 opzitten en klinkt erg neutraal maar noch wat warm.

Ik denk dat een stereo versteerker altijd beter is voor je cd's te beluisteren.

Yep, dat had ik vanmorgen al gezien ;)
Ik had die Wharfdales (stiekem  :D) effekes opgezocht via Google, en kwam er toen achter dat het boekenplank speakers zijn. (wel erg mooie trouwens!!)
Maar ik was/ben "bang" dat die CM-7's te groot zijn om aan te sturen...

Of is dat niet zo? In de specificaties van de CM-7's staat namelijk:

Quote30W - 150W into 8Ω on unclipped programme

Dus is een 2x70 watt versterker dan niet iets te weinig?
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Thesqualer

Quote from: atmoz on August 29, 2010, 15:11:35
Yep, dat had ik vanmorgen al gezien ;)
Ik had die Wharfdales (stiekem  :D) effekes opgezocht via Google, en kwam er toen achter dat het boekenplank speakers zijn. (wel erg mooie trouwens!!)
Maar ik was/ben "bang" dat die CM-7's te groot zijn om aan te sturen...

Of is dat niet zo? In de specificaties van de CM-7's staat namelijk:

Dus is een 2x70 watt versterker dan niet iets te weinig?

Je moet niet op het aantal wattage letten.
Volgens wharfedale kunnen ze 100watt hebben maar ik kan de marantz nog niet voor de helft open zetten of hij schiet al in protectie-modus.

Maar ik denk dat je met 7003 makkelijk de CM7 kan aansturen.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Atmoz

Quote from: Thesqualer on August 29, 2010, 15:15:57
Je moet niet op het aantal wattage letten.
Volgens wharfedale kunnen ze 100watt hebben maar ik kan de marantz nog niet voor de helft open zetten of hij schiet al in protectie-modus.

Oke. En gaat de muziek dan wel hard genoeg? (soms wel je natuurlijk even lekker knallen ;))
Ook weer niet té gek, dat kan wel met m'n SR8002, maar het moet wel lekker hard kunnen...
Dus ben je daar ook gewoon tevreden over?

Quote
Maar ik denk dat je met 7003 makkelijk de CM7 kan aansturen.

Goed om te horen!
En kun je ook wat zeggen over de combinatie Marantz <-> B&W?
Ik ben zelf heel tevreden over Marantz <-> KEF surround set

Maar what about deze nieuwe stereo setup wat ik van plan ben?
Zou graag willen weten hoe "men" hierover denkt...

Thanks voor je hulp!

Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Vin_cent

Waarom zet je een stereoversterker niet tussen je sr8002 en Kef Q11? Of ga je met een eindversterker werken?
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Thesqualer

Quote from: atmoz on August 29, 2010, 15:19:33
Oke. En gaat de muziek dan wel hard genoeg? (soms wel je natuurlijk even lekker knallen ;))
Ook weer niet té gek, dat kan wel met m'n SR8002, maar het moet wel lekker hard kunnen...
Dus ben je daar ook gewoon tevreden over?

Goed om te horen!
En kun je ook wat zeggen over de combinatie Marantz <-> B&W?
Ik ben zelf heel tevreden over Marantz <-> KEF surround set

Maar what about deze nieuwe stereo setup wat ik van plan ben?
Zou graag willen weten hoe "men" hierover denkt...

Thanks voor je hulp!

Ben meer als te vreden over het geluid en zeker hoe hard het gaat.
Voorlopig is de wharfedale 9.1 een overbrugging totdat ik de B&W CM1 kan aanschaffen.

De combinatie marantz met B&W durf ik niet te zeggen.

Greetz,

Atmoz
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Atmoz

Quote from: Vin_cent on August 29, 2010, 15:23:16
Waarom zet je een stereoversterker niet tussen je sr8002 en Kef Q11? Of ga je met een eindversterker werken?

Straks gaat het hele meutje naar een dedicated HT ruimte.

Dan blijft alleen de tv en de CD6003 in de woonkamer over.
Vandaar dus de aanschaf van een nieuwe stereo-receiver en nieuwe speakers.
Ook moet hier dus het tv geluid op komen.

De verkoper van de CM-7 speakers heeft me zojuist gebeld en vertelde dat hij een "advanced acoustics map305" stereo-versterker gebruikt.
Misschien is dat dus ook wel een mooie combinatie. (alleen weer geen match met de CD6003 maarja :))


Quote from: Thesqualer on August 29, 2010, 15:30:12
Ben meer als te vreden over het geluid en zeker hoe hard het gaat.
Voorlopig is de wharfedale 9.1 een overbrugging totdat ik de B&W CM1 kan aanschaffen.

De combinatie marantz met B&W durf ik niet te zeggen.

Top! Das dan weer goed om te horen.
Je moet dus ook nog gaan luisteren zo te horen? (combinatie Marantz <-> B&W) :D

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

dxL

Kben deze week ook eens naar de CM7 gaan luisteren (zie vorige post) i.c.m. de Denon PMA-1500AE (2x70W bij 8 ohm) en deze combinatie klonk mijns inziens zeer goed. Schrik hoef je alleszins niet te hebben met een vermogen van 2x70W. De volumeknop stond ongeveer 3/8 opengedraaid en qua geluidsniveau was het zeker niet te stil ;D. Dus zeker geen probleem om de CM7's aan te sturen ;).

Zelf wil ik binnenkort ook wat andere combinaties gaan beluisteren: evt. Marantz <> B&W CM7/683, NAD <> B&W CM7/683 en waarschijnlijk ga ik ook wat andere luidsprekers uittesten binnen dezelfde prijsklasse.

Mijn ervaringen post ik hier dan wel even!

Grts

Atmoz

Quote from: dxL on August 29, 2010, 16:23:24
Kben deze week ook eens naar de CM7 gaan luisteren (zie vorige post) i.c.m. de Denon PMA-1500AE (2x70W bij 8 ohm) en deze combinatie klonk mijns inziens zeer goed. Schrik hoef je alleszins niet te hebben met een vermogen van 2x70W. De volumeknop stond ongeveer 3/8 opengedraaid en qua geluidsniveau was het zeker niet te stil ;D. Dus zeker geen probleem om de CM7's aan te sturen ;).

Thanks! Over het wattage ga ik me na vandaag niet meer druk maken ;D


Quote
Zelf wil ik binnenkort ook wat andere combinaties gaan beluisteren: evt. Marantz <> B&W CM7/683, NAD <> B&W CM7/683 en waarschijnlijk ga ik ook wat andere luidsprekers uittesten binnen dezelfde prijsklasse.

Mijn ervaringen post ik hier dan wel even!

Grts

Ik ben heel benieuwd. Veel plezier met luisteren, en succes met je keuze 8)

En thanks voor je reactie!!

Groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

dxL

Zoals reeds gezegd heb ik die Denon PMA-1500AE beluisterd i.c.m. de CM7. Nu ben ik vandaag even gaan luisteren naar wat andere combinaties omdat ik toch nog niet helemaal overtuigd ben.

Musical Fidelity M3i <> CM7: zeker geen slechte combinatie. Vooral in het hoog vond ik het toch een kleine verbetering t.o.v. de Denon waarbij de instrumentatie iets gedetailleerder naar voren kwam. Nu is de adviesprijs van 1250 euro iets te hoog gegrepen voor jou vrees ik (evt. 2ehands te vinden, maar daar vrees ik voor). Voor mijzelf vind ik de meerprijs van 250 euro de moeite niet waard om voor de MF te gaan i.p.v. Denon.

Nu heb ik daarna de Dali Ikon 6 gehoord en ik moet zeggen: een groot verschil qua ruimtelijke weergave dan de CM7 (vond ik "smal" klinken)! Een warm (daar hou ik van, net als bij B&W), vol geluid en een zeer breed geluidsveld. Alleen: wat vind ik die Dali's lelijk i.t.t. de CM7 :P Als laatste Monitor Audio RX6 gehoord, maar deze vond ik iets te schel.

Heb jij de CM7 al aangeschaft? Wat vond jij m.b.t. de ruimtelijkheid?

Keuze van versterkers heb je naar mijn mening genoeg i.c.m. de CM7. Arcam (ook even gehoord, maar was veel te duur ;D), Denon en Musical Fedality zijn zeker geen mismatch mijns inziens. Wss ook nog een resem andere merken die ik nog niet gehoord heb...


Robbert54

ik heb zelf de CM 1's met Cambridge audio, en vind dit een erg lekkere match, maar hou er wel rekening mee dat de CM's een redelijke aansturing nodig hebben, het zijn geen makkelijk speakers wat dat betreft.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Atmoz

Bedankt voor de input, en de PM :)

Ik heb de CM-7's nog niet gekocht, maar ben ondertussen aan het kijken voor een paar mooie B&W 804s speakers 8)
Daar hoort natuurlijk ook weer een hele andere versterker bij...

Dus eigenlijk is dit topic niet meer van toepassing. Ofja, eigenlijk wel, maar de ingrediënten zijn wat veranderd :D

Over de versterker ben ik dus nog niet uit, over de speakers wel. B&W 804s is denk ik ook heel leuk 8)
Er staan wel 2 hele mooie Parasound JC1's (mono blokken) in "Animocheck & Prijsbepaling" maar die zullen vast niet voor mij beurs weggelegd zijn.
Dus nog een hoop te "onderzoeken" c.q. luisteren.

Ga volgende week dus eerst eens naar deze speakers luisteren.

Nogmaals bedankt en succes met de keuze.
Laat even weten hoe en wat, altijd leuk om te lezen!

Met vriendelijke groet,

Atmoz


[edit]

Quote from: The Vampire on September  2, 2010, 22:12:32
ik heb zelf de CM 1's met Cambridge audio, en vind dit een erg lekkere match, maar hou er wel rekening mee dat de CM's een redelijke aansturing nodig hebben, het zijn geen makkelijk speakers wat dat betreft.

Ook bedankt voor de reactie!

Dat aanstuur verhaal zal ook wel gelden voor de 800 serie van B&W denk ik...

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

mtissink

Om toch nog even terug te komen op het onderwerp waar dit topic oorspronkelijk voor is aangemaakt:

Ik ben over 1 of 2 maanden ook (financieel) gereed om mijn (voor mij) nieuwe CM7's beter te gaan aansturen.
Op dit moment gebeurt dit nog door een JVC 7.1 versterker (RX7032) van een jaar of 8 oud.

Ik zie echter vele dingen langskomen waarvan ik geen idee heb of dat een mogelijkheid is:
- Klasse A vs Klasse D versterkers
- Voor/eindversterker of een integrated
- ...... (nog meer?)

Het budget kan wat mij betreft rond de 1000 euro zijn en ook voor mij is 2e hands geen enkel probleem.
Verder vraag ik mij erg af hoeveel beter het geluid gaat klinken na een upgrade van de versterker.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

WickedGame

Quote from: atmoz on September  2, 2010, 22:16:31
Bedankt voor de input, en de PM :)

Ik heb de CM-7's nog niet gekocht, maar ben ondertussen aan het kijken voor een paar mooie B&W 804s speakers 8)
Daar hoort natuurlijk ook weer een hele andere versterker bij...

Dus eigenlijk is dit topic niet meer van toepassing. Ofja, eigenlijk wel, maar de ingrediënten zijn wat veranderd :D

Over de versterker ben ik dus nog niet uit, over de speakers wel. B&W 804s is denk ik ook heel leuk 8)
Er staan wel 2 hele mooie Parasound JC1's (mono blokken) in "Animocheck & Prijsbepaling" maar die zullen vast niet voor mij beurs weggelegd zijn.
Dus nog een hoop te "onderzoeken" c.q. luisteren.

Ga volgende week dus eerst eens naar deze speakers luisteren.

Nogmaals bedankt en succes met de keuze.
Laat even weten hoe en wat, altijd leuk om te lezen!

Met vriendelijke groet,

Atmoz


[edit]

Ook bedankt voor de reactie!

Dat aanstuur verhaal zal ook wel gelden voor de 800 serie van B&W denk ik...



Voor de 800-serie geld denk ik nog meer dat het een stabiele versterker moet zijn die genoeg reserve heeft. Om nu gelijk naar de JC1 te grijpen is naar mijn mening voor een 804S wel wat overkill :)

De 804S is overigens wel erg leuk met Marantz PM15 of nog beter een PM11.

Overigens heeft Denon dit dan weer met de PMA2010/PMA2000 of de iets lichtere PMA1500.

Qua versterking is en blijft persoonlijke kwestie. Een Classe Delta werkt ook goed  ;D En volgens de geleerden is Emotiva ook een leuke value for money.

JCL

Toen ik de CM7 luisterde bij de winkel stonden ze ook aangesloten op een PMA-1500. Deze versterker kun je nu kopen rond de 700 euro als ik mij niet vergis. Klonkt erg mooi (heb de CM7 ook gekocht) en de match is erg goed (heb thuis ook denon) en de PMA-1500 kan de CM7 wel hebben. Ik heb wel het idee dat de bass thuis beter klinkt, maar ik durf dat niet zo heel goed op de versterker af te schuiven. De luisterruimte was veel kleiner dan mijn kamer en ik weet niet wat de invloed daarvan is.

vertmaori

Ik draai al ruim 2 jaar naar volle tevredenheid met een complete CM-serie op een Arcam Solo Movie. Dit gaat prima, al heb ik heel soms bij stereo iets behoefte aan wat meer sap voor de frontspeakers. Ben al eens aan het rondkijken geweest naar een goed bruikbare en betaalbare eindbak om met name is stereo iets meer power en controle te hebben. Ik vond destijds wel dat de CM-serie nogal wat inspeeltijd nodig had.
Sony 65A1,
Denon AVR X4100W, Denon DBT 3313UD, B&W CM7 afronts, B&W CM Centre, B&W CM1 rears
MJ Acoustics Reference 100 Mk II
PS4 pro

mtissink

Maar mij gaat het juist om de stereo. Vorige maand juist alle (cheap-ass) boxjes de deur uit gedaan om plaats te maken voor 2 mooie CM7's.
Ik heb alleen geen idee wat ik kan verwachten qua verbetering in het geluid en geen idee wat ik daarvoor moet aanschaffen aan versterkend apparatuur.

Edit: En dan zit ik bijv te kijken naar 'gewone' (bekende) versterkers zoals de PMA-1500 die hierboven staat genoemd, of merken zoals Arcam, Cambridge, of waar een aantal lyrisch over zijn, emotiva. En is het dan een overkill om dit als voor/eind-combinatie in te richten?
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

JCL

Nee, overkill is het niet snel! Een PMA-1500 volstaat prima, maar met een losse voor/eind combi kun je er gewoon meer uithalen. Hoeveel je dat waard is is aan jezelf. Ik zou gewoon lekker een keer gaan luisteren naar de verschillende versterkers i.c.m. de CM7, dan kies je er vanzelf een die past bij je smaak/eisen/budget.

Poldo

Ik vond deze B&W best aardig met Cyrus klinken, ook Rotel voor-eind versterker deed het goed
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

mtissink

Afgelopen weken al rond zitten kijken voor versterkers die mogelijk binnen het budget en WAF zouden passen en de PMA1500AE was hier inderdaad een van. Deze werd veel besproken op fora en ook bij meerdere audiowinkels zijn ze hier erg over te spreken.

Zaterdag in de Mediamarkt een rondje gelopen en toch nog even kijken bij de versterkers.., en daar stond het showmodel.
Mocht hem direct voor 677,- meenemen. KOOPJE!

Thuisgekomen, aangesloten -> wat een geluid! Stuk opener, voller, rustiger en strakker!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>