Blu-Ray... Wordt het ooit nog wat?

Started by Nosoforos, August 28, 2010, 12:02:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marsh

Quote from: Zaagstra on August 29, 2010, 08:49:55
Veel mensen wel, ik dus niet. Errug heh?  :D

Het is fantastisch dat er meer is, voor degenen die dat willen. En aangezien ik een ultra-late adopter ben kom ik daar vast nog wel een keer. Nu alleen ff niet.

Waarom kortzichtig? Kun je dat verduidelijken?

Anders (en overdreven) gezegd: ik hou het bij DVD dus ik hou niet van film en HT? Nou, dan zal ik maar niet zeggen dat ik alleen maar stereo heb en geen surround wil, want dan wordt ik vast van het forum verwijderd  :D Oh, en ik heb geen subwoofer ook...  :ph34r: <sound effect van voetstappen van forum admin die naar de PC loopt om member Zaagstra permanent te bannen>

Moet jij eens opletten hoe gemakkelijk ik er omheen kan :D. Er staan volgens mij nog steeds meer DVDs dan BlueRays in de schappen.

Heb je er heel erg bezwaar tegen als ik ZELF bepaal hoe ik MIJN hobby invul?  :sly: MIJN hobby is het kijken van films (nou ja, in theorie dan, kuch kuch) en het optimaliseren en tweaken van de set en de software. Het op de hoogte blijven van de laatste snufjes en gadgets etc. hoort er voor jou blijkbaar bij, mij doet het niet zoveel. Ik hou me ook bezig met audio-only, ben ik pas een 'echte' hobbyist als ik alle shows afloop en steeds op het laatste medium overga? Jouw reactie doet me een beetje denken een artikel van een of andere hifi-goeroe, in de trant van "HET doel van DE hifi hobby is ...." Ik zou zeggen, spreek voor uzelluf, en geniet vooral van wat je doet, dan doe ik dat ook.  :smile: 

Financiën? Geen behoefte steeds weer het allerallerlaatste te moeten hebben? Gewoon lekker blij zijn met wat ik al heb? Ik zie het nut - voor mij - er niet van in. Ik weet ook niet wat een joint met me doet, je zult het (hoop ik ;-)) met me eens zijn dat ik dat niet hoef te weten om te bepalen dat ik er niet aan wil. (Is overigens niet helemaal waar, ik heb ooit mee mogen roken. Blech.)

Walter Zed


Sorry, maar wil je nou serieus dat ik hier nog echt op in ga?
Het lijkt me inmiddels duidelijk dat je niet in bent om te leren op dit forum, laat staan dat je meer wilt ervaren.
Zoals vele hier al hebben aangegeven is het puur en alleen een veel mooiere en betere filmervaring.
De manier hoe jij hier reageert (met al die irritante blije smiley's van je) laten alleen maar zien dat je het absoluut niet serieus neemt.
Als het echt alleen om geld zou gaan zou ik het nog kunnen begrijpen want het is nou eenmaal ook een dure hobby, alleen weet je inderdaad totaal niet waar je over praat.
Hoe kan jij "wensen en verlangens" bespreken terwijl je überhaupt niet eens weet hoe het er uit ziet en hoe de ervaring zal gaan zijn?
Afijn; ik wens je succes en veel plezier met de speurtochten. Ik ga er (zoals hier al is aangegeven) niet verder op in.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


celerontje

Quote from: Zaagstra on August 29, 2010, 08:57:30
Maar ja, BD rippen kost een uur of 5 heb ik gelezen
Op een computer uit 1995 zeker! ;D
Een propvolle dual layer BD rippen naar mijn laptoppie duurt een uur, that's it!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ajbeefde

Quote from: celerontje on August 29, 2010, 14:58:09
Op een computer uit 1995 zeker! ;D
Een propvolle dual layer BD rippen naar mijn laptoppie duurt een uur, that's it!

;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Zaagstra

Ik heb even in dubio gestaan of ik op sommige reacties nog zou reageren, maar het zonde van jullie bandbreedte en mijn energie. Misschien kan de webmaster een stickie plaatsen dat je DVD moet afzweren en BluRay moet hebben voor je mee mag doen, ik heb die regel blijkbaar gemist maar zal me er voortaan aan aanpassen.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Vin_cent

Quote from: ajbeefde on August 29, 2010, 14:40:23
Ik zit en rij wat knapper, dus over wie het wat zou zeggen laten we dan maar even in het midden.  ;)

Jij komt aan met een opmerking
Quote from: ajbeefde on August 29, 2010, 14:18:43
Nissan van 10 jaar oud?  hm.... dat het nog bestaat....  ;D

Ik vraag me toch echt af waarom jij zoveel lol hebt om andere in de zeik te zetten. Het is lang geleden dat ik eens een keer een positieve bijdrage van je heb gezien. Ik zie vooral ziekelijke onliners.

Ik geef alleen aan dat jullie je niet zo druk moeten maken over Zaagstra. Ieder zijn eigen ding toch? Maar nee jij moet mij dan weer lopen afzeiken.Ik begrijp hem wel, BE ook maar ow das een MOD dus daar zeggen we niks van.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Robbert54

Quote from: Vin_cent on August 29, 2010, 14:17:19
Jongens waar maken julie je nu zo druk om? Ieder zijn eigen toch? Mijn nissan van 10 jaar oud rijdt ook niet als een nieuwe A3/1/Golf etc. Toch kan ik ze wel betalen, maar wil dat niet. Ja ik weet hoe goed die auto's rijden. Maar ik neem genoegen met minder. Ik heb hierbij bewust geen audio voorbeeld bij gehaald ;)
daar zeg je het al, jij weet wel hoe goed die auto's rijden ;)

maar ik hou er over op, je hebt wel gelijk ieder zijn ding.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Quote from: Zaagstra on August 29, 2010, 15:09:41
Ik heb even in dubio gestaan of ik op sommige reacties nog zou reageren, maar het zonde van jullie bandbreedte en mijn energie. Misschien kan de webmaster een stickie plaatsen dat je DVD moet afzweren en BluRay moet hebben voor je mee mag doen, ik heb die regel blijkbaar gemist maar zal me er voortaan aan aanpassen.

Walter Zed
Jammer dat sommigen zo fel reageren, nergens voor nodig!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

haythijs

Volgens mij is het belangrijkste voor Walter datgene wat hij zelf zegt : Hij is tevreden met de wijze waarop hij nu zijn filmbeleving en plezier ervaart. Volgens mij is iemand geen betere legitieme reden nodig voor zichzelf dan zijn eigen tevredenheid, dus als hij dat is en voor zichzelf niet de drang/drive/noodzaak heeft en zoekt om up te graden danwel over te stappen naar een volgend niveau, dan moet hij dat gewoon niet doen. Hij heeft een voor zichelf moverende reden, iets beters kan er niet zijn voor jezelf. Of hij het onderste uit de kan haalt, is dan een andere vraag die hem nu wellicht niet raakt, prima toch?
Wellicht dat hij er later anders over denkt zodra hij in aanraking komt met een eventuele volgende stap of de situatie er dan naar is, maar nu is hij tevreden,ondanks dat hij misschien wel weet dat een bluray 'beter' is. Niet iedereen wil perse altijd hoger, harder, beter,sneller,groter,scherper etc......

Wat betreft het punt van de topictitel: Bluray wordt niet alleen wat, het is al iets.  Zoals al aangegeven, ook dvd heeft een opstart gehad en was niet direct het grote succes. Ook in het begin daarvan waren spelers erg prijzig ( ruim boven de 1000 gulden wat in 1998 toch erg veel geld was) en een schijfje was ook al snel 70 gulden.  Toen ik begin 2000 een speler kocht, herinner ik me nog dat je echt uit moest leggen aan mensen wat dvd precies was en wat je ermee kon. terwijl het product toen al een tijdje op de markt was maar het grote publiek het nog links liet liggen.
Pas later begon het te lopen en toen het hek van de dam was, ging het als warme broodjes.  Maar het heeft dus wel een aanloopperiode gekend voordat ht echt een hot item was.
Met BR heb ik het idee dat het hek al behoorlijk open staat en het steeds meer mainstream wordt. Maar kan me ook voorstellen dat mensen tevreden zijn met dvd en voor zichzelf geen noodzaak zien dit te veranderen.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

blue-eyes

Quote from: celerontje on August 29, 2010, 15:37:49
Jammer dat sommigen zo fel reageren, nergens voor nodig!

Precies . . .  Iets van een ander in hun waarde laten? Niet zo overtuigd zijn van hun EIGEN waarheid (opdringen aan anderen, geen begrip voor een ander standpunt).


Quote from: Vin_cent on August 29, 2010, 15:13:36
Ik geef alleen aan dat jullie je niet zo druk moeten maken over Zaagstra. Ieder zijn eigen ding toch? Maar nee jij moet mij dan weer lopen afzeiken.Ik begrijp hem wel, BE ook maar ow das een MOD dus daar zeggen we niks van.

Dat zou ik erg sneu vinden dat ik wegens mijn moderator zijn geen tegenspraak / tegenreactie zou krijgen. Ik ben bovenal een GEWOON lid, net als ieder ander hier op het forum.


Quote from: Zaagstra on August 29, 2010, 15:09:41
Ik heb even in dubio gestaan of ik op sommige reacties nog zou reageren, maar het zonde van jullie bandbreedte en mijn energie. Misschien kan de webmaster een stickie plaatsen dat je DVD moet afzweren en BluRay moet hebben voor je mee mag doen, ik heb die regel blijkbaar gemist maar zal me er voortaan aan aanpassen.

Walter Zed

Ik zal dat eerste opvatten als een cynisch grapje :D

En, niets van aantrekken van de af en toe verdwaalde "zuurpruimen" die een reactie plaatsen. Gewoon blijven komen en genieten ;) .





p.s. Weet iemand nog iets van doel en middel? Kunnen we ook genieten van een mooi liedje in mono op de wekkerradio ;) . Relativeer je hobby, de een gaat minder ver, of juist verder dan een ander in onze hobby. Het is onzin pas te kunnen genieten, of het je hobby kunnen noemen als alles goed is, je de drive hebt, etc. Vul zelf maar in.
Het is goed dat beide kampen er zijn, vult elkaar mooi aan, houd elkaar scherp en relativeert voor elkaar.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ajbeefde

Quote from: Blue-Eyes on August 29, 2010, 15:54:56
p.s. Weet iemand nog iets van doel en middel? Kunnen we ook genieten van een mooi liedje in mono op de wekkerradio ;) . Relativeer je hobby, de een gaat minder ver, of juist verder dan een ander in onze hobby. Het is onzin pas te kunnen genieten, of het je hobby kunnen noemen als alles goed is, je de drive hebt, etc. Vul zelf maar in.
Het is goed dat beide kampen er zijn, vult elkaar mooi aan, houd elkaar scherp en relativeert voor elkaar.

Mono op een wekker radio?  Uit welke tijd ben jij BE ?  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Vin_cent

Quote from: Blue-Eyes on August 29, 2010, 15:54:56
Dat zou ik erg sneu vinden dat ik wegens mijn moderator zijn geen tegenspraak / tegenreactie zou krijgen. Ik ben bovenal een GEWOON lid, net als ieder ander hier op het forum.

Het is gewoon sneu hoe sommigen altijd op anderen lopen af te geven. Ik probeer gewoon e.e.a. te realtiveren waarom de een voor iets anders kiest dan de ander en vervolgens gaan bepaalde personen (toevallig altijd dezelfden) op mij lopen zeiken.

Laten we dit forum weer eens gebruiken om elkaar te helpen ook al hebben ze niet de menig die je zelf draagt.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Beertender

QuoteKunnen we ook genieten van een mooi liedje in mono op de wekkerradio

Nee daar kan ik dus echt niet van genieten.
Zodra ik dat hoor dan moet ik opstaan en naar me werk... ;D
Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

ajbeefde

Quote from: Beertender on August 29, 2010, 17:26:04
Nee daar kan ik dus echt niet van genieten.
Zodra ik dat hoor dan moet ik opstaan en naar me werk... ;D

Overal ook hetzelfde....  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

alexander2


roland p

JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Marsh

#67
Quote from: Zaagstra on August 29, 2010, 15:09:41
Ik heb even in dubio gestaan of ik op sommige reacties nog zou reageren, maar het zonde van jullie bandbreedte en mijn energie. Misschien kan de webmaster een stickie plaatsen dat je DVD moet afzweren en BluRay moet hebben voor je mee mag doen, ik heb die regel blijkbaar gemist maar zal me er voortaan aan aanpassen.

Walter Zed

De bandbreedte is hier prima, ik gok dat de meeste inmiddels al een paar jaartjes over zijn op ADSL / kabel. ( ;D )
Maar zonder gein, niemand heeft hier gezegd dat je perse over moet op bluray voordat je "mee mag doen", dus ik weet niet zo goed hoe je bij deze rare opmerking komt.
Ik heb het idee dat je de berichten en reacties niet goed leest, laat staan serieus neemt. Niemand dwingt je om perse verder te gaan als DVD, alleen zodra je opmerkingen gaat maken over bepaalde belevenissen die je niet mist, terwijl je niet eens weet hoe die belevenis zal gaan zijn omdat je ze nog nooit hebt meegemaakt kan je bepaalde reacties verwachten, dit is nog altijd een forum waar zich wel degelijk liefhebbers van home theater bevinden. Dat wilt zeggen dat je op bepaalde uitingen gewoon weg reacties kan verwachten. Ook al begrijp ik het financiële plaatje heel goed, je zult wel moeten begrijpen dat mensen je altijd zullen tegenspreken als je iets aangeeft waarvan je dus blijkbaar totaal geen verstand van hebt.

But in the end is het natuurlijk helemaal aan jezelf, als je er gelukkig mee bent dan is dat natuurlijk helemaal prima. ;)
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Teejoo


Etiennevh

#69
Quote from: celerontje on August 29, 2010, 14:58:09
Op een computer uit 1995 zeker! ;D
Een propvolle dual layer BD rippen naar mijn laptoppie duurt een uur, that's it!
Tijd voor een nieuwe laptop? Ik doe er 25 minuten over ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Nu weer even serieus.. :)

Mijn mening over of Blu Ray ooit nog wat wordt:

Ik denk dat Blu Ray nog in opmars is. Waar men vooral mee zit is dat Blu Ray werd geïntroduceerd op het moment dat DVD net over zijn top heen was. De markt was net verzadigd met DVD. (daarmee bedoel ik dat eindelijk de meeste mensen inzagen dat er een enorm verschil zit tussen Videoband en DVD). Ik denk dat de meeste mensen in mijn omgeving nog DVD hebben, en dat het nog wel een paar jaar duurt voordat alles geconverteerd wordt naar Blu Ray. Bovendien, kijkende naar bijvoorbeeld mijn ouders, die hebben nu een DVD collectie en die hebben echt geen zin om al die Blu Ray versies daarvan aan te schaffen..

Aan de ene kant kun je natuurlijk zeggen dat je iets moet afbreken op het moment dat het op zijn hoogtepunt is, aan de andere kant denk ik dat de Nederlandse koper nog niet klaar was voor de verandering naar Blu Ray. Alhoewel de gemiddelde Nederlander wel zal zijn voorzien van een DVD speler, is het denk ik meer aan de liefhebber om over te stappen op Blu Ray. Wanneer bij de gemiddelde Nederlander de DVD speler / alles in een set dreigt kapot te gaan én er is een goede actie icm een alles in een set met Blu Ray, dán pas denk ik dat de gemiddelde Nederlander zal overstappen. Het gaat denk ik om een extra functionaliteit waar de gemiddelde Nederlander pas voor wil betalen op het moment dat deze toch moet vervangen / investeren.

Maar nogmaals om discussies te voorkomen, dat is mijn mening :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Nosoforos

Nou, ik heb in ieder geval (tussen een merkwaardige discussie door...) leuke reacties gezien. Vooral de opmerkingen over enkele voordelen van een fysieke drager, zoals kunnen doorverkopen, kunnen uitlenen, altijd een backup hebben in de kast ook al komt er weer een nieuw formaat. Dat zijn dingen die je inderdaad niet oplost met downloadbare content.
Maar dan blijft dat ik denk dat het niet een kwestie wordt van "overstappen". Ik denk dat Blu-Ray simpelweg door de tijd ingehaald gaat worden. Het grootste gedeelte van de mensen is nog alleen maar bezig met DVD. Tegen de tijd dat die ooit iets anders zullen overwegen is het goed mogelijk dat downloadbare content beter beschikbaar is. Dan gaan ze niet meer overstappen naar BD. Ze houden het bij die volle kast dvd's die ze hebben en zien er van af nog opnieuw te investeren in een fysieke drager. Ze schaffen gewoon zo nu en dan een filmpje online aan/ huren hem. Tuurlijk zullen er ook een hoop zijn die vooral voor het "hebben" dan wel een BD nemen, maar ik vraag me af of de aantallen wel zodanig zullen zijn dat je kunt spreken van "de nieuwe manier om films te kijken". Ik kan me voorstellen dat al de ongemakken van downloads op de koop toe worden genomen, omdat het nu eenmaal beter aansluit bij het kijkgedrag van mensen nu (bijvoorbeeld een film af kunnen kijken op je telefoon in de trein, zonder dat je daarvoor een disc moet gaan rippen).


WickedGame

Blu-Ray heeft zijn tijd nodig, en is pas dit jaar echt in opmars. Daarvoor waren de verkopen van spelers en software erg laag (betrouwbare cijfers vanuit de markt). De mensen hier zijn altijd nogal snel met het aankopen van nieuwe technieken en daar is niks mis mee, maar het is wel een vertekenend beeld met de consument van Nederland. Nu de prijzen van stand-alone spelers op acceptabel niveau komen zullen steeds meer mensen de stap naar blu-ray dan ook gaan maken.

Ik zelf ben ook nog niet over naar Blu-Ray en heb daar zo mijn redenen voor. Enerzijds heeft dat te maken met het audio gedeelte van de Blu-Ray speler welke ik analoog moet aansluiten i.v.m. een verouderde receiver die nog steeds prima zijn mannetje staan. Anderzijds vind ik dat blu-rays steeds meer functies inbouwen die van belang kunnen zijn. Zolang die functies blijven komen wacht ik nog even.

Grootste nadeel is het HDMI versie verhaal. We begonnen ooit met 1.1, 1.2, 1.3 en nu dan 1.4... Als ze daar nu eens definitieve versie van maken is het voor de consument ook transparanter. En dat is denk ik de grootste valkuil van Blu-Ray. Mensen weten door de constante wijzigingen in mogelijkheden niet meer wat ze moeten nemen. Ze worden overladen met info over HDMI, BD-Live etc. etc. etc. De DVD-speler had dit issue niet.

Ik denk wel dat BLu-Ray potentieel heeft, en het ook zeker gaat krijgen. Loop een winkel binnen en vrijwel elk simpel Home-Cinemasysteem komt nu met een Blu-Ray speler. Mensen krijgen het dus letterlijk in de strot geduwt door de fabrikanten. Hierdoor stimuleert het wel de software verkoop.

En laten we eerlijk wezen kwalitatief is blu-ray zeker op beeld vlak beter dan DVD. Is DVD hiermee ten dode opgeschreven? Nee dat denk ik niet, want DVD-spelers zijn bij alle huishoudens ruimschoots aanwezig en zullen niet direct vervangen worden. Hier gaan nog zeker wel wat jaren overheen voordat dit gebeurd.

Dus ja het wordt vast nog wel wat met Blu-Ray maar doordat het niet de WOW-Factor oplevert zoals DVD dat wel had is de omslag van DVD naar Blu-Ray moeizamer. Het gaat heus gebeuren maar het kost meer tijd.




Etiennevh

Quote from: Etiennevh on August 30, 2010, 09:01:44
Nu weer even serieus.. :)

Mijn mening over of Blu Ray ooit nog wat wordt:

Ik denk dat Blu Ray nog in opmars is. Waar men vooral mee zit is dat Blu Ray werd geïntroduceerd op het moment dat DVD net over zijn top heen was. De markt was net verzadigd met DVD. (daarmee bedoel ik dat eindelijk de meeste mensen inzagen dat er een enorm verschil zit tussen Videoband en DVD). Ik denk dat de meeste mensen in mijn omgeving nog DVD hebben, en dat het nog wel een paar jaar duurt voordat alles geconverteerd wordt naar Blu Ray. Bovendien, kijkende naar bijvoorbeeld mijn ouders, die hebben nu een DVD collectie en die hebben echt geen zin om al die Blu Ray versies daarvan aan te schaffen..

Aan de ene kant kun je natuurlijk zeggen dat je iets moet afbreken op het moment dat het op zijn hoogtepunt is, aan de andere kant denk ik dat de Nederlandse koper nog niet klaar was voor de verandering naar Blu Ray. Alhoewel de gemiddelde Nederlander wel zal zijn voorzien van een DVD speler, is het denk ik meer aan de liefhebber om over te stappen op Blu Ray. Wanneer bij de gemiddelde Nederlander de DVD speler / alles in een set dreigt kapot te gaan én er is een goede actie icm een alles in een set met Blu Ray, dán pas denk ik dat de gemiddelde Nederlander zal overstappen. Het gaat denk ik om een extra functionaliteit waar de gemiddelde Nederlander pas voor wil betalen op het moment dat deze toch moet vervangen / investeren.

Maar nogmaals om discussies te voorkomen, dat is mijn mening :)

Om mijn eigen reactie nog wat aan te vullen: ik was dit weekend bij een Free Record Shop en het viel mij op dat mensen eigenlijk alleen maar in de DVD bak aan het graaien waren. Dat zegt ook iets over de vraag.. Ik denk dat bijvoorbeeld een Free Record Shop behoorlijk goed inspeelt op de vraag in de markt, en gezien de winkelomvang en inhoud concludeer ik dan zomaar even dat ongeveer 95% van het aanbod in films nog DVD is. Hieraan kun je mijns inziens al zien dat de vraag naar DVD nog veelste groot is. Bovendien is dit zo'n typische markt waar geldt: Aanbod op basis van Vraag. Ik vind trouwens wel dat het aanbod van Blu Rays bij dergelijke winkels nog erg karig is.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto