Blu-Ray... Wordt het ooit nog wat?

Started by Nosoforos, August 28, 2010, 12:02:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nosoforos

Het zou mooi zijn als regelgevingen rondom downloads zouden veranderen/ontwikkelen. Wat nou als je een download kon doorverkopen? Als een soort giftcard. Of dat je tegen een betaling die lager is dan de nieuwprijs een vervangende download krijgt, als er een nieuwe, verbeterde versie is van een film. Stel je voor, je had de eerste versie van Blu-Ray gedownload en vervolgens komt die nieuwe verbeterde. Je zou dan automatisch op je computer die oude versie kunnen laten vervangen. Scheelt schijfjes die je niet meer gebruikt. En wat betreft back-ups. Als het beter geregeld zou zijn, zou gewoon op de plek waar je een abonnement hebt in een database staan welke films op jouw naam staan. In het geval van dataverlies zou je die opnieuw moeten kunnen downloaden (net als met apps in de appstore bijv). Ik zit maar even hardop te denken hoe downloads tzt in mijn ogen fijner kunnen zijn dan schijfjes. Maar goed, zo staat het er op dit moment natuurlijk niet voor (en filmstudio's werken slecht mee, of het nou om BD gaat of om downloads).

jowi

Quote from: avatar on August 29, 2010, 14:07:56
Mee eens, echter we hadden het hier over legale downloads ;) Die zijn niet 1:1.
Ook onzin, de legale downloads die ik ken, bijv. uit iTunes of van de networks als Fox etc. zelf, zijn over het algemeen zeer goed van kwaliteit, daar is niets op af te dingen. Denk aan series als House, Dexter, Fringe, NCIS, Mythbusters, nou ja noem maar op. Fantastisch. Als er iets op aan te merken is, is het wellicht dat het 720p is en geen 1080p.

jowi

Quote from: Nosoforos on August 30, 2010, 09:16:48
Nou, ik heb in ieder geval leuke reacties gezien. Vooral de opmerkingen over enkele voordelen van een fysieke drager, zoals kunnen doorverkopen, kunnen uitlenen, altijd een backup hebben in de kast ook al komt er weer een nieuw formaat. Dat zijn dingen die je inderdaad niet oplost met downloadbare content.
Grappig, dat zijn JUIST dingen die allemaal supereenvoudig worden met een digitale download ipv. een fysiek schijfje... sterker nog, het is een non-issue ;)
Mensen blijven maar stug in oude patronen denken. Heel apart.

jowi

Quote from: Etiennevh on August 30, 2010, 09:42:31
Om mijn eigen reactie nog wat aan te vullen: ik was dit weekend bij een Free Record Shop en het viel mij op dat mensen eigenlijk alleen maar in de DVD bak aan het graaien waren. Dat zegt ook iets over de vraag..
Ik denk dat het meer zegt over het publiek wat daar rondloopt. Persoonlijk kom ik al denk ik meer dan 10 jaar niet meer in een FRS. Er zijn betere en makkelijker en vooral goedkopere opties tegenwoordig. Wil niemand voor het hoofd stoten, maar FRS en MM zijn toch een beetje de winkels geworden voor de 'onrendabelen', de tokkies, de SBS6 kijker... even HEEL ERG zwart/wit neergezet... het met z'n allen in de uitverkoopbakken graaien is toch een beetje iets van de vorige eeuw...

Snutchz

welnee.. niemand is graag dief van eigen portemonnee  :satisfied:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

jowi

Quote from: jowi on August 30, 2010, 10:49:49
Er zijn betere en makkelijker en vooral goedkopere opties tegenwoordig.
Quote from: Snutchz on August 30, 2010, 11:15:49
welnee.. niemand is graag dief van eigen portemonnee  :satisfied:
:baaa:

Snutchz

welnee.. 't heet niet voor niets 'n budgetbak  :closedeyes:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Etiennevh

Quote from: jowi on August 30, 2010, 10:49:49
Ik denk dat het meer zegt over het publiek wat daar rondloopt. Persoonlijk kom ik al denk ik meer dan 10 jaar niet meer in een FRS. Er zijn betere en makkelijker en vooral goedkopere opties tegenwoordig. Wil niemand voor het hoofd stoten, maar FRS en MM zijn toch een beetje de winkels geworden voor de 'onrendabelen', de tokkies, de SBS6 kijker... even HEEL ERG zwart/wit neergezet... het met z'n allen in de uitverkoopbakken graaien is toch een beetje iets van de vorige eeuw...
Nooit geweten dat dat van de vorige eeuw is.. Dan maar iets minder hip & niet te veel betaald naar mijn mening..

Overigens zijn internetaanbieders ook wel makkelijk :)

Al vind ik niet dat de FRS een tokkiekijker winkel is. Het is toch wel makkelijk als je het hele jaar bij de BP hebt getanked, je vervolgens 30 cd's kunt gaan halen bij de FRS. (ja ik tank veel ;))
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

ajbeefde

Quote from: jowi on August 30, 2010, 10:49:49
Ik denk dat het meer zegt over het publiek wat daar rondloopt. Persoonlijk kom ik al denk ik meer dan 10 jaar niet meer in een FRS. Er zijn betere en makkelijker en vooral goedkopere opties tegenwoordig. Wil niemand voor het hoofd stoten, maar FRS en MM zijn toch een beetje de winkels geworden voor de 'onrendabelen', de tokkies, de SBS6 kijker... even HEEL ERG zwart/wit neergezet... het met z'n allen in de uitverkoopbakken graaien is toch een beetje iets van de vorige eeuw...

Dat van de FRS ben ik wel met je eens, is voor een bepaald publiek (hetzelfde wat achter de kassa staat te hangen)

Maar de uitverkoopbakken brengen juist het meeste op, daar is onderzoek naar gedaan, dat zijn de impuls aankopen.
Dus zeker niet iets van de vorige eeuw.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Snutchz

mensen zijn nou eenmaal gek op graaien in budgetbakken.. "in seal" zou velen werkelijk worst wezen.. ik on the other hand, heb dat liever wel... maar ik ben 'n tikkeltje neurotisch....  :dry:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Etiennevh

Hehe.. er zijn ook budgetbakken met "in seal" schijfjes.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Bladerunner77

Ik vraag mij sterk af of er nog veel opvolgers komen van de Blu Ray discs.
Als je nu rond je heen kijkt is het toch lang niet zo'n hype als met de dvd?

celerontje

Op zich logisch, gebruiksgemak etc. is er niet op vooruit gegaan (BD-java is dikke flauwekul), en velen geven weinig om betere beeld- en geluidskwaliteit. (ondanks dat ze massaal meelullen met FullHD-opschepperij op verjaardagen :baaa: ;D)
Nou heb ik zelf prima ogen en een goed gehoor, dus ik nu begin ik te begrijpen waarom ik zoveel BD's heb.... :D

Maar even zonder gekheid, iedereen die een goede BD op een waardige installatie ziet vindt het prachtig, maar ja... Laat ze er maar eens voor betalen... ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!