Blu-Ray... Wordt het ooit nog wat?

Started by Nosoforos, August 28, 2010, 12:02:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

roland p

Een groot nadeel van blu-ray en dvd vind ik nog steeds die achterlijke disclaimers van brein, kijkwijzer, en die introotjes. Je mag ze niet doorspoelen. Met een videoband mocht je altijd vooruitspoelen. Ook de regiocodering is irritant, nu kan ik 'The running man' niet op blu-ray zien omdat die regio-A is... Ik zou die graag als schijfje willen hebben.

Verder ben ik maar wat blij met de kwaliteit en de hoeveelheid films die tot nog toe zijn uitgebracht.

Misschien een gevaarlijke uitspraak, maar 1080p lijkt mij een voldoende hoge resolutie. Je moet wel een erg groot scherm hebben om een hogere resolutie optimaal te kunnen benutten.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Nosoforos

Begrijp me goed, ik vind HD wel belangrijk, maar BD niet. Ik vind het eerlijk gezegd erg "kortzichtig" om te denken dat dit formaat nog van enige betekenis zal zijn. En dan heb ik het niet over dat er misschien best wat schijfjes verkocht zullen worden. Of dat de prijzen al best laag zijn. Ik heb het er over dat het een formaat is dat 0,0 aansluit bij de wensen van een hele nieuwe generatie. Een formaat dat alleen op video-gebied modern is, maar voor de rest nog met een been in de 20ste eeuw staat. Dat is alleen maar wat ik leuk vind om op te gooien, hoe jij en anderen daar over denken. Want ik hoor nooit goede argumenten voor BD, behalve de kwaliteit, en dat is nou juist niet iets waar men over van mening verschilt volgens mij.

Zaagstra

Quote from: Marsh on August 29, 2010, 00:39:34
Mensen willen altijd meer, ...

Veel mensen wel, ik dus niet. Errug heh?  :D

Quote
...en het zal dan ook absoluut niet bij 1080p blijven (er is zelfs al veel meer), dat is denk ik nou ook het mooie van deze hele hobby volgens mij?  :-\

Het is fantastisch dat er meer is, voor degenen die dat willen. En aangezien ik een ultra-late adopter ben kom ik daar vast nog wel een keer. Nu alleen ff niet.

Quote
Daarom snap ik eerlijk gezegd ook niet waarom mensen zo kortzichtig kunnen blijven denken

Waarom kortzichtig? Kun je dat verduidelijken?

Quote
en blijven zweren bij DVD terwijl ze aangeven van HT en film te houden..

Anders (en overdreven) gezegd: ik hou het bij DVD dus ik hou niet van film en HT? Nou, dan zal ik maar niet zeggen dat ik alleen maar stereo heb en geen surround wil, want dan wordt ik vast van het forum verwijderd  :D Oh, en ik heb geen subwoofer ook...  :ph34r: <sound effect van voetstappen van forum admin die naar de PC loopt om member Zaagstra permanent te bannen>

Quote
Als er zo'n mooie ontwikkeling op de markt is gebracht, en je er praktisch niet meer omheen kunt,

Moet jij eens opletten hoe gemakkelijk ik er omheen kan :D. Er staan volgens mij nog steeds meer DVDs dan BlueRays in de schappen.

Quote
dan kan je het toch geen hobby meer noemen als je dan nog niet de moeite voor jezelf wilt gaan nemen om wat meer "demo's" te bekijken?

Heb je er heel erg bezwaar tegen als ik ZELF bepaal hoe ik MIJN hobby invul?  :sly: MIJN hobby is het kijken van films (nou ja, in theorie dan, kuch kuch) en het optimaliseren en tweaken van de set en de software. Het op de hoogte blijven van de laatste snufjes en gadgets etc. hoort er voor jou blijkbaar bij, mij doet het niet zoveel. Ik hou me ook bezig met audio-only, ben ik pas een 'echte' hobbyist als ik alle shows afloop en steeds op het laatste medium overga? Jouw reactie doet me een beetje denken een artikel van een of andere hifi-goeroe, in de trant van "HET doel van DE hifi hobby is ...." Ik zou zeggen, spreek voor uzelluf, en geniet vooral van wat je doet, dan doe ik dat ook.  :smile: 

Quote
Hoe kan je iets niet willen als je zoiezo niet eens weet wat de ervaring met je zal gaan doen?

Financiën? Geen behoefte steeds weer het allerallerlaatste te moeten hebben? Gewoon lekker blij zijn met wat ik al heb? Ik zie het nut - voor mij - er niet van in. Ik weet ook niet wat een joint met me doet, je zult het (hoop ik ;-)) met me eens zijn dat ik dat niet hoef te weten om te bepalen dat ik er niet aan wil. (Is overigens niet helemaal waar, ik heb ooit mee mogen roken. Blech.)

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Zaagstra

#28
Quote from: roland p on August 29, 2010, 08:26:47
Een groot nadeel van blu-ray en dvd vind ik nog steeds die achterlijke disclaimers van brein, kijkwijzer, en die introotjes.

Ik rip mijn DVDs met CloneDVD2 en AnyDVD, daarmee kun je de meeste meuk weglaten. Werk ook voor BlueRay meen ik. Maar ja, BD rippen kost een uur of 5 heb ik gelezen, DVD'tje is een 30 minuten... (DVD-BD: 15-0  :D)  

Quote
Ook de regiocodering is irritant, nu kan ik 'The running man' niet op blu-ray zien omdat die regio-A is... Ik zou die graag als schijfje willen hebben.

Kun je de spelers niet regiovrij maken? Jeetje! (DVD-BD: 30-0  :pompom:)

Quote
Verder ben ik maar wat blij met de kwaliteit en de hoeveelheid films die tot nog toe zijn uitgebracht.

<Zaagstra pakt racket in en verlaat het veld voordat het 0-6, 0-6 kan worden>.  :nopompom:

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Nosoforos

@ Zaagstra
En hoe zou jij staan tegenover legaal downloaden van films? Je geeft zelf al aan dat je dvd's ript om van de reclame's af te zijn.
Voor jou geldt dus dat de kwaliteit die BD zou hebben voor jou niet genoeg meerwaarde heeft. Dat kan ik me prima voorstellen. Voor mij persoonlijk is de hoge resolutie wel heel erg belangrijk, alleen ik weiger echt nog een schijfje in een speler te doen om vervolgens ook nog eens reclames en vervelende menu's en weet ik wat meer voor mijn kiezen te krijgen. Ik wil alles en doe alles via de computer.

Former member 78

Ik zie zeker toekomst de komende jaren in Blu Ray, anders had ik niet een nieuwe en
betere speler besteld. (oude = overleden)

Er zal vast een betere opvolger komen, maar dat zal jaren duren.
Dit omdat de fabrikanten het niet kunnen verkopen, om, ik zeg ff wat,
over 2 jaar met films op een stikkie uit te brengen. Al denk ik wel dat in de
toekomst het op die manier zal gaan.

Want alle ronde ''dragers'' zijn erg gevoelig voor beschadigingen, en iets wat lijkt
op een USB stick niet zo erg.

Het grootste voordeel wat ik bij Blu Ray heb, is echt het beeld kwaliteit. (straks ook het geluid hoop ik)
Mijn tv is 127cm, en met die maat zie ik het stukken meer scherpte dan op mijn vorige 107cm.

@ Zaagstra,

Het is Blu Ray, zonder e ;)

Nosoforos

#31
Ze gaan toch geen films op een stick uitbrengen? Gewoon online natuurlijk. Sterker nog, dat is er in principe al jaren alleen stelt het nu nog niet genoeg voor.
Kortom, die dingen bestaan al naast elkaar en het argument van wat het best verkoopt zal winnen. En ik vermoed dat zodra online beter georganiseerd is, dit een enorme sprint zal maken en de ontwikkeling van nieuwe releases op BD een deuk zou kunnen oplopen. (zoals nu ook al met series die dus maar half worden uitgebracht zonder nadere toelichting)

Zaagstra

#32
Quote from: Nosoforos on August 29, 2010, 09:13:02
@ Zaagstra
En hoe zou jij staan tegenover legaal downloaden van films? Je geeft zelf al aan dat je dvd's ript om van de reclame's af te zijn.
Voor jou geldt dus dat de kwaliteit die BD zou hebben voor jou niet genoeg meerwaarde heeft. Dat kan ik me prima voorstellen. Voor mij persoonlijk is de hoge resolutie wel heel erg belangrijk, alleen ik weiger echt nog een schijfje in een speler te doen om vervolgens ook nog eens reclames en vervelende menu's en weet ik wat meer voor mijn kiezen te krijgen. Ik wil alles en doe alles via de computer.

Bijna goed ;-). Ik rip DVD's niet om van de reclames etc. af te komen, dat is een leuke bijkomstigheid. Dat ik niet meer met schijfjes hoef te leuren is ook een leuke bijkomstigheid (scheelt ook in de slijtage), maar aan de andere kant, hoeveel tijd kost dat nou? Als het om tijdwinst gaat zou ik een DVD 30 x moeten zien voor ik de 30 minuten riptijd er uit heb. Voor BluRay (sorry) wil ik er niet eens aan denken. Ik doe het omdat ik heb vastgesteld dat beeld- en geluidskwaliteit van DVD en CD er stukken op vooruit gaan als je ze ript en vanaf een harde schijf speelt. En dan vergelijk ik met een Denon DVD-3930, niet de minste speler dacht ik.

Oh, en legaal downloaden zou ik geen probleem mee hebben. Ik vind het alleen leuker om door bakken te snuffelen en iets fysieks in mijn handen te hebben. Sterker, als ik een film of CD wil spelen, blader ik handmatig door de collectie en zoek de titel dan op de HD op! (Hoezo ouderwets ;-)). Nou ja, dat ga ik doen zodra de collectie op de schijf staat  :P.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Teejoo

#33
Walter, je hebt erg aparte ideeën....alleen jammer dat je geen benul hebt waar je het over hebt omdat je nooit hebt vergeleken. Als je wel een keer een goede HD demo zou hebben gehad, dan ben ik ervan overtuigd dat je wel 'de drang' zou hebben om je hierin te verdiepen. Ook met je 720P en 2.0 set. Je filmbeleving wordt gewoon beter.

avatar

#34
Persoonlijk denk ik dat het met Blu-Ray in 2010 aardig wat sneller is gaan lopen. De schappen worden steeds groter en de spelers steeds goedkoper. Dus zo slecht gaat het nog niet imho. DVD was ook niet van de ene dag op de andere bij iedereen thuis. Het verschil was echter groter toen we van vhs kwamen. (beeld, geen terugspoelen, random-access etc)

Downloads zie ik persoonlijk geen heil in. Ik wil geen compromis wat betreft beeldkwaliteit of geluid, en dat is het altijd bij online spul gezien de bandbreedte. Hetzelfde gebeurt met HD televisiezenders waar ze de bitrate omlaag draaien.

Daarnaast wil ik iets tastbaars dat niet afhankelijk is van of mn internet, de studio of mn ISP werken of, of er een failliet is. Ik wil een tastbare kopie hebben die ik als 'master' zie en mooi in de kast staat. Ook wil ik niet wachten tot een online film gedownload is voordat ik'm pas kan kijken. (Streamen=nog lagere quality) En eigenlijk wil ik ook niet naast de film nog zelf de 'drager' leveren.(aka Harddisk) Echte HD films nemen veel ruimte in beslag.

Een ander punt is dat ik een online download niet kan doorverkopen, dat gaat ook nooit gebeuren. Als ik een BD niet kijk, dubbel heb, of beu ben dan kan ik deze weer doorverkopen. Hetzelfde geldt dat ik een film niet kan uitlenen (of de studios dat nou leuk vinden of niet) dat kan mensen bepaalde films laten ontdekken die ze anders nooit gekeken/gekocht hadden etc.

Mijn BluRays zijn 'versatile' en als ik echt geen schijven wil swappen dan kan ik ze alsnog rippen en zonder verlies van kwaliteit op mn htpc zetten terwijl ik nog steeds een 'backup' master in de kast heb staan. Of het rippen lang duurt maak mijn inziens weinig uit ten opzichte van DVD. Je doet het tenslotte maar 1 keer en hoeft er niet bij te blijven staan. En je kunt het evt. doen nadat je de film al een keer hebt gekeken.

Nu twijfel ik er niet aan dat alles mainstream downloads zullen worden ooit maar wanneer en in parallel met een tastbaar formaat of uitsluiten op die manier? We zullen zien.
Voor het doorgaan van verdere adoptie van BD door de consument moet enkel de prijs blijven zakken, een trend die dit jaar al duidelijk zichtbaar aan het worden is op zekere gebieden. Discs zijn naar mijn mening in NL vaak nog veel te duur, maar dat zegt weinig over adoptie werelwijd. Trouwens ook met downloads zullen veel mensen nieuwe speciale players moet kopen die het afspelen en de DRM's ondersteunen van die download files. En tegen die tijd zullen de BD spelers dan waarschijnlijk al voor 50eur op te pikken zijn..

Ik maak me er niet zo druk om. Zelfs al stopt BD, ik heb al de schijven veilig in de kast ongeacht wat de studios doen. :D






Zaagstra

Quote from: Teejoo on August 29, 2010, 09:57:46
Walter, je hebt erg aparte ideeën....

Dat hebben er meer gezegd.  ;D

Quote
alleen jammer dat je geen benul hebt waar je het over hebt omdat je nooit hebt vergeleken. Als je wel een keer een goede HD demo zou hebben gehad, dan ben ik ervan overtuigd dat je wel 'de drang' zou hebben om je hierin te verdiepen. Ook met je 720P en 2.0 set. Je filmbeleving wordt gewoon beter.

Ik heb wel benul waar ik het over heb - ik vergelijk wat ik nu voorgeschoiteld krijg met mijn wensen en verlangens, en dat is meer dan bevredigend. Ik neem zonder meer aan dat BluRay 10x beter is dan dat, maar voor mij hoeft het niet. Is dat nu zo erg dat ik bekeerd moet worden? En wees blij, nou zijn er tenminste nog sukkels enthousiastelingen die jouw overtollige DVD's kopen.  :devil:

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Zaagstra

By the way, Avatar, ik sluit me helemaal bij je aan. (Behalve de BluRays dan  :D))

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

jowi

#37
Quote from: avatar on August 29, 2010, 10:29:01
Downloads zie ik persoonlijk geen heil in. Ik wil geen compromis wat betreft beeldkwaliteit of geluid, en dat is het altijd bij online spul gezien de bandbreedte.
Onzin. Het morele aspect daargelaten, je vind ook complete, onaangetaste blurays als download, op dezelfde wijze zoals je zelf je 1:1 copie maakt.
Verder is er heel veel hoge kwaliteit materiaal te vinden, niet alle HD zenders ter wereld gebruiken zijn zo el cheapo als de nederlandse 'HD' zenders (die overigens 90% upscaled SD zijn)

Een mooi voorbeeld was de BOV release van Gladiator. Gold letterlijk jarenlang als referentie op HD vlak, zelfs toen de eerste bluray versie uitkwam, bleek deze versie, die dus op TV was (!!!) nog steeds beter te zijn dan de bluray. Pas nu de film opnieuw is ge-remasterd en weetikveel en opnieuw op bluray is uitgebracht, is de bluray versie beter. Maar dan met name op geluidsgebied ;) verder doen ze nog steeds niet echt voor elkaar onder...

Robbert54

Quote from: Zaagstra on August 29, 2010, 10:41:04
Dat hebben er meer gezegd.  ;D

Ik heb wel benul waar ik het over heb - ik vergelijk wat ik nu voorgeschoiteld krijg met mijn wensen en verlangens, en dat is meer dan bevredigend. Ik neem zonder meer aan dat BluRay 10x beter is dan dat, maar voor mij hoeft het niet. Is dat nu zo erg dat ik bekeerd moet worden? En wees blij, nou zijn er tenminste nog sukkels enthousiastelingen die jouw overtollige DVD's kopen.  :devil:

Walter Zed
beetje vreemde uitspraak, maar goed blijkbaar neem je genoegen met minder, kijk eerst eens goede blu ray en begin dan nog eens over wensen en verlangens
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

#39
*knip*
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

ajbeefde

Quote from: The Vampire on August 29, 2010, 13:58:10
beetje vreemde uitspraak, maar goed blijkbaar neem je genoegen met minder, kijk eerst eens goede blu ray en begin dan nog eens over wensen en verlangens

Dat jullie nog op zijn geneuzel reageren, daar was ik al mee gestopt.

Hij friemelt liever net als andere mensen met zekeringen etc... en met eindresultaat de deurknoppen er onder.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

avatar

#41
Quote from: jowi on August 29, 2010, 11:52:17
Onzin. Het morele aspect daargelaten, je vind ook complete, onaangetaste blurays als download, op dezelfde wijze zoals je zelf je 1:1 copie maakt.
Mee eens, echter we hadden het hier over legale downloads ;) Die zijn niet 1:1.

QuoteVerder is er heel veel hoge kwaliteit materiaal te vinden, niet alle HD zenders ter wereld gebruiken zijn zo el cheapo als de nederlandse 'HD' zenders (die overigens 90% upscaled SD zijn)
Ook mee eens, niet alle zenders zijn per definitie slecht, maar als ik moet kiezen welke mijn geld krijgt kies ik voor Blu-Ray.

QuoteEen mooi voorbeeld was de BOV release van Gladiator. Gold letterlijk jarenlang als referentie op HD vlak, zelfs toen de eerste bluray versie uitkwam, bleek deze versie, die dus op TV was (!!!) nog steeds beter te zijn dan de bluray.
Een goed voorbeeld idd, maar dat had waarschijnlijk meer met de master/en of mastering te maken dan met Blu-Ray an sich.  :angel:

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat HDTV niet om aan te zien is (verre van), of dat ik het soms niet kijk. In de pre-Blu-Ray/HD-DVD jaren heb ik, net als jij, genoeg van dat soort spul gekeken en het was fantastisch. Maar de zaken die ik aanhaalde in mijn vorige post zijn voornamelijk om te laten zien dat Blu-Ray mij voorlopig wel degelijk nog wat voordelen te bieden heeft ten opzichte van legal-downloads, netflix streams, HDTV abos etc. En daar wil ik dan mijn geld aan uitgeven wanneer ik dat doe.

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Vin_cent

Quote from: The Vampire on August 29, 2010, 13:58:10
beetje vreemde uitspraak, maar goed blijkbaar neem je genoegen met minder, kijk eerst eens goede blu ray en begin dan nog eens over wensen en verlangens

Quote from: ajbeefde on August 29, 2010, 14:01:32
Dat jullie nog op zijn geneuzel reageren, daar was ik al mee gestopt.

Hij friemelt liever net als andere mensen met zekeringen etc... en met eindresultaat de deurknoppen er onder.

Jongens waar maken julie je nu zo druk om? Ieder zijn eigen toch? Mijn nissan van 10 jaar oud rijdt ook niet als een nieuwe A3/1/Golf etc. Toch kan ik ze wel betalen, maar wil dat niet. Ja ik weet hoe goed die auto's rijden. Maar ik neem genoegen met minder. Ik heb hierbij bewust geen audio voorbeeld bij gehaald ;)
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Snutchz

Quote from: ajbeefde on August 29, 2010, 14:11:53
Had je "jehova's" aan de deur?  ;D
;D ..vond de vergelijking niet helemaal passen.
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

ajbeefde

Quote from: Vin_cent on August 29, 2010, 14:17:19
Jongens waar maken julie je nu zo druk om? Ieder zijn eigen toch? Mijn nissan van 10 jaar oud rijdt ook niet als een nieuwe A3/1/Golf etc. Toch kan ik ze wel betalen, maar wil dat niet. Ja ik weet hoe goed die auto's rijden. Maar ik neem genoegen met minder. Ik heb hierbij bewust geen audio voorbeeld bij gehaald ;)

Nissan van 10 jaar oud?  hm.... dat het nog bestaat....  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

Quote from: Snutchz on August 29, 2010, 14:18:06
;D ..vond de vergelijking niet helemaal passen.

Stond er wel leuk...  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

blue-eyes

Quote from: The Vampire on August 29, 2010, 13:58:10
beetje vreemde uitspraak, maar goed blijkbaar neem je genoegen met minder, kijk eerst eens goede blu ray en begin dan nog eens over wensen en verlangens

Ik heb dat ook. Waarom is het een MOETEN om als je erg goede spullen hebt / te krijgen zijn je tot het uiterste / ultieme moet gaan?
Ik hoef ook niet de achtergronden te kennen, het hoe en waarom.
Ik ga wel mee in de gedane uitspraken.
Alhoewel ik geen late adopter ben, iets na early. Maar de laatste 10-20% mis ik wellicht, ik heb niet de drive uren te freubelen, schuiven, luisteren, etc. etc. No way. Tot zekere hoogte en daarna is het goed.


Ik snap niet waarom dat niet zo mogen / kunnen. Ik kan er niet bij dat dit ietwat als "verplichting" gezien kan worden ? ?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Vin_cent

Quote from: ajbeefde on August 29, 2010, 14:18:43
Nissan van 10 jaar oud?  hm.... dat het nog bestaat....  ;D

Tja, zegt meer over jou dan over de nissan. Deze stond onlangs nog in de Autoweek bij Asfalttijger met mijn lieftallige vriendin. Zodra de auto op 400.000 km staat wil ik klokje rond komen.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

ajbeefde

Quote from: Vin_cent on August 29, 2010, 14:38:28
Tja, zegt meer over jou dan over de nissan. Deze stond onlangs nog in de Autoweek bij Asfalttijger met mijn lieftallige vriendin. Zodra de auto op 400.000 km staat wil ik klokje rond komen.

Ik zit en rij wat knapper, dus over wie het wat zou zeggen laten we dan maar even in het midden.  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI