blu-ray rippen en randapparatuur

Started by mutiara, November 12, 2010, 16:42:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mutiara

ik ben mij inmiddels aan het verdiepen in de materie rondom blu-ray rippen.

m.b.t. dvd gaat ideaal met dvd-shrink echter de volgende stap is blu-ray.

i.v.m. aanschaf dune hd smart d1 wil ik optimaal gebruik gaan maken van streamen van blu-ray.

huidige situatie;

laptop met dvd-brander ( ik gebruik reeds een externe dvd-brander voor de rips van dvd; lekker snel en ontlast het loopwerk van de laptop ).

- ik zal neem ik aan een externe blu-ray lezer moeten aanschaffen; iemand suggesties?
- ik denk dat ik any dvd hd ga gebruiken; wat is de handigste manier qua omzetting? ( alleen film met hd-audio ); met dvd's gebruik ik altijd .TS
- zijn er verder nog zaken die ik over het hoofd zie?

voor alle duidelijkheid; ik wil de blu-rays dus niet branden maar alleen rippen ongecomprimeerd.

ik hoor het graag.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

bmateijsen

Als je dat ongecomprimeerd wil doen dan gewoon ISO.

mutiara

TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

mutiara

en iemand suggesties / ervaring met een externe blu-ray lezer/brander?
welk merk/type aan te raden?
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

bast

Quote from: bmateijsen on November 12, 2010, 16:53:15
Als je dat ongecomprimeerd wil doen dan gewoon ISO.

heb je wel veeeeeel plaats (schijfruimte) nodig  :(

mutiara

Quote from: bast on November 14, 2010, 22:39:41
heb je wel veeeeeel plaats (schijfruimte) nodig  :(

tegenwoordig al 2tb harddisk voor nog geen 100 euro toch?
1 blu-ray is 50gb? tussen de 35-40 films?
ik wil tenslotte streamen.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

celerontje

Quote from: bast on November 14, 2010, 22:39:41
heb je wel veeeeeel plaats (schijfruimte) nodig  :(
Ach, alles in verhouding, he? ;D
Toen mensen begonnen met DVDtjes rippen (zeg maar rond het jaar 2000 of zo) was je per ongecomprimeerde DVD meer euros schijfruimte per opgeslagen DVD kwijt dan nu per BD. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bast

Quote from: mutiara on November 14, 2010, 22:47:14
tegenwoordig al 2tb harddisk voor nog geen 100 euro toch?
1 blu-ray is 50gb? tussen de 35-40 films?
ik wil tenslotte streamen.

ik stream ook hoor, maar kan tot +/- 500 films opslaan op 2tb
Alleen de betere films (Avatar, enz...) worden niet gecomprimeerd

mutiara

externe blu-ray branders momenteel nogal prijzig inderdaad; nieuwe desktop aanschaffen incl. interne blu-ray ook zo rond de 850 euro.
nu ben ik helaas een leek op pc-gebied maar is het volgende ook mogelijk;

zo kaal mogelijke desktop kopen met ingebouwde blu-ray lezer/brander dus zonder alle extra's die vaak standaard op een pc zitten?
zo ja gewoon naar de winkel gaan of zijn er speciale websites waar je terecht kunt?
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

tekke

volgen aan...

met deze vraag loop ik ook al heel lang. Ik ben ook op zoek naar de goedkoopste configuratie om blu-rays te rippen. Ik heb geen HTPC nodig want ik heb een HDX1000 om te streamen. En ik speel ook geen spelletjes op mijn huidige computer en ben dat ook niet van plan. Dus ik hoef ook geen supervideokaart oid te hebben. Ik wil gewoon een PC die snel genoeg is om Blu-rays binnen acceptabele tijd te rippen en dan naar mijn nieuwe NAS weg te schrijven.

Iemand een goed advies welke componenten je hier minimaal voor nodig hebt in een nieuw samen te stellen PC? Want zoals hierboven al genoemd kost een beetje behoorlijke desktop met ingebouwde bluray speler minimaal 850 EUR en dat lijkt me veel te veel voor een PC die alleen maar hoeft te kunnen rippen. Dit komt vaak doordat deze desktops veel opties erin hebben die ik dus voor het rippen helemaal niet nodig heb: Dure videokaarten, en geluidskaarten etc

wie heeft de ultieme tip?

alvast bedankt
Woonkamer
Panasonic: TX-P42G10E (Gecalibreerd door Frank) | ThemeScene HD700  | ONKYO PR-SC886  | ARCAM FMJ P7  | Denon DVD-3800BD  | Sony PS3  | HDX-1000  | B&W DM603s3 / DM601s3 / LCR60s3 | Canton Sub
Slaapkamer
Sony KDL-32MRX1 / BDP-S550

mutiara

hoi,

zat er eerst nog aan te denken om een externe dvd/cd-brander cq. blu-ray lezer te kopen ( afgelopen week nij de aldi 118,- ) maar ja krijg ik weer een extern apparaat. :unhappy:
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060


muzikant

LG BE12LU30 External Blu-ray Re-Writer,ikzelf heb de vorige versie BE06LU10 al meer dan een jaar en brandt zelfs op blu-ray schijven met dvdfab.Ik heb een live time abonnement waardoor alle upgrades verder gratis zijn.'k denk dat voor het rippen alleen niet moet betaald worden.                           

Joppietersen

wat ah surfen en dit verhaal tegengekomen, lijkt me een duidelijke uitleg (niet zelf geprobeerd, ben nog ah rondneuzen voor info maar op een 2Tbyte schijf van zo'n 74 euro kan je toch behoorlijk wat BR films kwijt)

http://gizmodo.com/5161848/how-to-rip-blu+ray-discs

Verder : op tweakers een BR lezer, Lite-On IHOS104 voor nog geen 5 tientjes en volgens mijmmoet t dan wel gaan lukken.

Iemand die hier al meer ervaring mee heeft?

Wat ik zou willen: BluRay op HD rippen en dan evt alleen de hoofdfilm met t geluid er uit halen en bewaren (als dir nog wat Mb oplevert tov de gehele BRdisc op hdd).

.

bart_nl

je hebt voor rippen alleen een Blu-ray lezer nodig en AnyDVDHD. PC hoeft verder niet snel te zijn maar zelf heb ik er een wisselframe ingezet voor de schijf waar ik de geripte Blu-ray op zet. Software die ik gebruik is tsMuxer/tsMuxerGUI.
Als de Blu-ray in de lezer en wachten totdat dat AnyDVDHD herkend heeft. Dan via BDInfo kijken welke playlist op de Blu-ray de hoofdfilm is. Die playlist laad ik in tsMuxerGUI en daarmee selecteer ik dan de streams die ik wil rippen. Normaliter selecteer ik uit de hoofdfilm de video stream, de orginele audio track in hoogste kwaliteit en nederlandse of engelse PGS ondertitels. De zo geripte films spelen probleemloos op mijn Dune HD Base 3. Ripsnelheid wordt bepaald door de snelheid / traagheid van de Blu-ray lezer.

muzikant

Met dvdfab kan men kiezen voor voledige film of hoofdfilm waarbij men de audioformaten en subs die men niet nodig heeft gewoon kan weglaten.

Joppietersen

OK!

en hoe lang duurt t rippen van een BR? Ik zou kunnen kiezen tussen een 4speed / 8 speed lezer, zou dat ook de helft met rippen schelen qua tijd of is de processor hier nog een beperkende factor? (ik heb meen ik een core to 2 proc)

bart_nl

Quote from: Joppietersen on December 28, 2010, 12:16:10en hoe lang duurt t rippen van een BR? Ik zou kunnen kiezen tussen een 4speed / 8 speed lezer, zou dat ook de helft met rippen schelen qua tijd of is de processor hier nog een beperkende factor? (ik heb meen ik een core to 2 proc)
volgens mij gaat dat met de 8x bijna twee keer zo snel. Je verliest wat snelheid door opstarten waardoor het nooit helemaal twee zo snel zal zijn maar CPU is niet / nauwelijks van invloed.

muzikant

Volgens mij hangt het bij rippen van de blu-ray writer af en bij blu-ray schijfjes ook nog van de schijfjes zelf.

muzikant

Quote from: Joppietersen on December 28, 2010, 12:16:10
OK!

en hoe lang duurt t rippen van een BR? Ik zou kunnen kiezen tussen een 4speed / 8 speed lezer, zou dat ook de helft met rippen schelen qua tijd of is de processor hier nog een beperkende factor? (ik heb meen ik een core to 2 proc)
30/50 minuten bij het rippen.

Bladerunner77

Die lange riptijden zijn toch wel een beetje irritant hoor...
Maar ja de kwaliteit maakt weer veel goed ;)