Musical Affairs Sonatine met Leben cs 300

Started by citac, August 27, 2010, 10:36:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

citac

Wat denken jullie van deze combinatie?
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Pjotr27

Ik heb zelf de Musical Affairs Grand Crescendo, de Sonatine is ook erg mooi...
De Leben lijkt mij niet verkeerd , het is een EL84 versterker, ik heb bij Bernard Salabert ( de maker van de units van PHY-HP, die in de Sonatine gebruikt worden) een buizenversterker ( geen Leben maar een zelfbouw) gehoord met dezelfde buizen en vond dat absoluut niet verkeerd..
Maar kan je niet eerst proef luisteren?  De Leben lijkt mij makkelijk mee te nemen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

citac

Pjotr ,dank voor je reactie.
Moet nog vragen of dat een mogelijk is, thuis beluisteren.

Weet iemand of de Leben op het niveau van de gemod. Sun Audio speelt?
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Pjotr27

Quote from: citac on August 27, 2010, 15:41:08
Pjotr ,dank voor je reactie.
Moet nog vragen of dat een mogelijk is, thuis beluisteren.

Weet iemand of de Leben op het niveau van de gemod. Sun Audio speelt?


Dat kan ik je wel zeggen, de gemod. Sun Audio is absoluut mooier...
Maar Sun Audio / Musical Affairs Grand Crescendo is een super match..

Voordeel van de Leben is wel meer power!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

aMUSEd

Ik ben benieuwd wie de combinatie kent.
De Leben heb ik nooit beluisterd maar is volgens een kennis (met veel luisterervaring) erg goed voor de prijs.
Musical affairs speakers (alleen sonatine beluisterd) vind ik heel bijzonder.
Met bepaalde muziek zeer muzikaal met een enorme live beleving.
Maar ik kan me ook voorstellen dat ze met bv rock niet super uit de verf komen.
Absoluut eerst beluisteren dus.

citac

Quote from: aMUSEd on August 27, 2010, 20:32:26
Ik ben benieuwd wie de combinatie kent.
De Leben heb ik nooit beluisterd maar is volgens een kennis (met veel luisterervaring) erg goed voor de prijs.
Musical affairs speakers (alleen sonatine beluisterd) vind ik heel bijzonder.
Met bepaalde muziek zeer muzikaal met een enorme live beleving.
Maar ik kan me ook voorstellen dat ze met bv rock niet super uit de verf komen.
Absoluut eerst beluisteren dus.

Met de Audio Zone AMP-1/Sonatine , heb ik precies dezelfde ervaring tot nu toe.
Bijzonder mooi met vocaal , akoestisch  e.d. ,maar bij pop en rock klinkt de Sonatine niet lekker .
Denk eerder dat het aan de opname ligt dan aan de Sonatine.
Opmerkelijk is ,dat de Sonatine noch meer laat horen dan bv. een Avalon Opus , ik hoor nu microdetails die ik nog niet eerder heb gehoord. 
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

aMUSEd

Quote from: citac on August 28, 2010, 14:14:34
Met de Audio Zone AMP-1/Sonatine , heb ik precies dezelfde ervaring tot nu toe.
Bijzonder mooi met vocaal , akoestisch  e.d. ,maar bij pop en rock klinkt de Sonatine niet lekker .
Denk eerder dat het aan de opname ligt dan aan de Sonatine.
Opmerkelijk is ,dat de Sonatine noch meer laat horen dan bv. een Avalon Opus , ik hoor nu microdetails die ik nog niet eerder heb gehoord. 
O, je hebt ze al  :) Ik kan me goed voorstellen tov van Avalon.. het klinkt meer echt.

In principe moet elke opname op een set lekker kunnen klinken.. toch?
Audio sector is in dat opzicht niet erg kritisch naar de opname.
War gebruik je als bron?

garmtz

Ik ken de combinatie niet echt, maar ik ken de Leben CS300 wel goed. Een van de muzikaalste push-pull versterkers met heel veel 'gloed' en klankkleur. Zeker geen modern/hard/strak buizenontwerp, maar duidelijk een vleug nostalgie in de klank. Heel 3D, vol en warm, met prachtig uitklinken, maar ook verrassend veel drive en pace. Een single-ended Sun zal meer openheid en low-level detail geven denk ik, maar met minder controle en drive.

Ik ben zelf van mening dat je met de Sonatine meer natuurlijke/akoestische muziek moet draaien dan druk geproduceerde pop, tenzij deze zeer goed opgenomen is. Teveel energie doet de kast teveel laten opspelen vind ik.

citac

Bron is de Sony XA50ES.

Quote from: garmtz on August 28, 2010, 14:50:55
Ik ken de combinatie niet echt, maar ik ken de Leben CS300 wel goed. Een van de muzikaalste push-pull versterkers met heel veel 'gloed' en klankkleur. Zeker geen modern/hard/strak buizenontwerp, maar duidelijk een vleug nostalgie in de klank. Heel 3D, vol en warm, met prachtig uitklinken, maar ook verrassend veel drive en pace. Een single-ended Sun zal meer openheid en low-level detail geven denk ik, maar met minder controle en drive.

Ik ben zelf van mening dat je met de Sonatine meer natuurlijke/akoestische muziek moet draaien dan druk geproduceerde pop, tenzij deze zeer goed opgenomen is. Teveel energie doet de kast teveel laten opspelen vind ik.

Dat laatste is toch wel jammer, aangezien ik ook af en toe pop/dance/rock wil luisteren.
Misschien dat het met een buizenversterker wat beter gaat...

Garmtz, jouw mening mbt tot de Leben klinkt veelbelovend.
Wat ook meespeelt is de prijs, de leben 2500 en de ongemod. Sun Audio 2600 euro , weet echter niet wat de modificatie nog kost.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Pjotr27

QuoteWat ook meespeelt is de prijs, de leben 2500 en de ongemod. Sun Audio 2600 euro , weet echter niet wat de modificatie nog kost.

Beiden nieuw? Modificatie kost volgens mij aardig wat meer maar is dat meteen wel nodig?
De basis Sun Audio is al vreselijk goed en zeker met wat ( betere) buizen moet dat goed komen...
Rock / dance etc. gaat prima op de Sonatine`s vindt ik alleen moet je geen gevoel in je onderbuik verwachten wat betreft het laag en de impact... Maar dan zou ik hele andere speakers kopen als dat de muziek is die je het meeste beluisterd..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

citac

Ja , dat zijn nieuwprijzen , Sun Audio zonder Pel modificatie.
Wat kost jouw Pel gemodificeerde Sun Audio?

Rock dance e.d. luister ik ook regelmatig , gewoon omdat ik van afwisseling hou.
Feit is dat deze speaker is ontworpen is door iemand die hoofdzakelijk naar vocaal/ akoestisch muziek luistert, en met dat soort muziek behoort de Sonatine tot de absolute top.

Pjotr , toen je PHY-HP in Frankrijk bezocht , speelde de ontwerper  met een zeer eenvoudige bron.
Wat was de reden, gelooft hij niet in verschillen tussen digitalen bronnen? 
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Pjotr27

QuoteWat kost jouw Pel gemodificeerde Sun Audio?

Is gewoon de standaard versie, wel met Audio-Life netsnoeren en allerlei NOS buizen, de 2a3`s zijn nieuwe FULL Music buizen..
Standaard kost mijn Sun Audio  6340 euro, aan snoeren en buisjes komt er ongeveer 1000 euro bij ( het zijn 2 versterkers)
In jou geval kosten de buizen ongeveer  350 euro (220 euro setje 2a3 en de rest voor de 6sn7 en 5u4g) en een netkabel heb je misschien al wel...

QuotePjotr , toen je PHY-HP in Frankrijk bezocht , speelde de ontwerper  met een zeer eenvoudige bron.
Wat was de reden, gelooft hij niet in verschillen tussen digitalen bronnen? 

Oh daar gelooft Bernhard vast wel in, deze speler ( een low budget dvd speler) heeft geen enkele foutcorrectie en dat is precies waarom Bernhard zo lovend over dit spelertje was, foutcorrectie verpest meer als een betere dac aan winst geeft vond Bernhard.
Opmerkelijk bij de demo van zijn kant hadden wij alledrie ( waaronder Fritz de With van STS Digital) niet het gevoel dat de dvdspeler low budget was, het klonk gewoon geweldig...
Hij heeft zelf een cdspeler gemaakt helaas was die gesneuveld tijdens zijn verhuizing...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reMC

Citac: je weet dat je welkom bent om eens combinaties te luisteren. Neem de Leben mee als dat kan.

Quote from: Pjotr27 on August 28, 2010, 22:20:34
Rock / dance etc. gaat prima op de Sonatine`s vindt ik alleen moet je geen gevoel in je onderbuik verwachten wat betreft het laag en de impact...

Eens... Ik vind persoonlijk dat je je moet afvragen of de 'impact' van conventionele luidsprekers wel het meest levensecht is, indrukwekkend is het wel :)

citac

Pjotr ,dank voor de info.
Weet je nog welke dvd speler het was? Lijkt me leuk om het eens uit te proberen.

reMC, dank voor de uitnodiging, Audio-Life staat al lange tijd op mijn lijstje, maar met 1 dag per week vrij en een dochter , lukt het elke keer weer niet  ;D .
Trouwens wat is er met Audio Cube/Wilco gebeurd? Ze zaten toch in centrum van Utrecht ?
Nu staat er op hun site alleen nog Elna spul.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

reMC

Quote from: citac on August 30, 2010, 22:42:23
reMC, dank voor de uitnodiging, Audio-Life staat al lange tijd op mijn lijstje, maar met 1 dag per week vrij en een dochter , lukt het elke keer weer niet  ;D .
Trouwens wat is er met Audio Cube/Wilco gebeurd? Ze zaten toch in centrum van Utrecht ?
Nu staat er op hun site alleen nog Elna spul.

Het lange verhaal vertel ik je als je hier bent, het korte verhaal: Audio-Cube is Audio-Life geworden, inclusief Wilco ;) We zitten tegenwoordig in de oude melkfabriek in Buren met 3 verdiepingen. Je moet zeker eens komen kijken, het is een waanzinnig mooie winkel geworden al zeg ik het zelf. Voor een indruk kan ik het niet laten even te quoten wat Hifine (importeur Accuphase) heeft geschreven:

"Een zaak die aan een nachtclub doet denken waar de ziel van muziek te proeven is. Zeker de moeite waard om een bezoekje te brengen."

;)

Alles wat er bij Audio-Cube was is er dus nog (plus veel meer) maar nu onder een andere vlag en met meer mensen. Alleen Elna is bij Audio-Cube gebleven.

Joep

Ik speel ook met Sonatines. Met een Pel/Sun Audio 2a3 versterker. De Leben ken ik niet, maar de Sonatine is niet snel de beperkende factor. De nadelige aspecten die soms aan deze luidsprekers toegekend worden, is in mijn ervaring (meestal, niet altijd) meer van toepassing de aangesloten apparatuur. De luidspekers van Musical Affairs zijn zeer gevoelige prima-donna's, maar zodra de omstandigheden perfect zijn, danst zij de sterren van de hemel.

Happy listening  :)

Pjotr27

QuoteWeet je nog welke dvd speler het was? Lijkt me leuk om het eens uit te proberen.

Deze: Tokai DVM-306
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

aMUSEd

Spelen de sonatines niet goed op de amp-1?

reMC

Geen ideale combinatie, vooral niet voor de tweeter, die wilt echt een buizenversterker.

aMUSEd

Quote from: Pjotr27 on August 31, 2010, 11:17:45
Deze: Tokai DVM-306
40 euro   :blink:.. je zou bijna...   :-X

Quote from: reMC on August 31, 2010, 23:10:01
Geen ideale combinatie, vooral niet voor de tweeter, die wilt echt een buizenversterker.
Ik heb de sonatines eens op een marantz set horen spelen.
Het was volgens mij geen buizenversterker maar zag er wel hi-end (vervelend woord) uit.
Misschien kan het veel beter maar dit klonk absoluut niet verkeerd.

citac

QuoteHet lange verhaal vertel ik je als je hier bent, het korte verhaal: Audio-Cube is Audio-Life geworden, inclusief Wilco Wink We zitten tegenwoordig in de oude melkfabriek in Buren met 3 verdiepingen. Je moet zeker eens komen kijken, het is een waanzinnig mooie winkel geworden al zeg ik het zelf. Voor een indruk kan ik het niet laten even te quoten wat Hifine (importeur Accuphase) heeft geschreven:

"Een zaak die aan een nachtclub doet denken waar de ziel van muziek te proeven is. Zeker de moeite waard om een bezoekje te brengen."

Wink
reMC,  dat klinkt erg goed  8).

Joep,  de Sonatines zijn blijvers, nu begint de zoektocht naar een geschikte versterker en bron.

Pjotr,  nogmaals dank voor de moeite , heb de Tokai inmiddels besteld.
Trouwens ,heb jij die Tokai nog niet uitgeprobeerd? Plinius vs Tokai  :yin-yang:.

aMUSED,  er zijn momenten dat er een grote glimlach op mijn gezicht verschijnt ,maar nog niet vaak genoeg.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

citac

Quote from: reMC on August 31, 2010, 23:10:01
Geen ideale combinatie, vooral niet voor de tweeter, die wilt echt een buizenversterker.

Ha , daar ben ik er nu ook achtergekomen  ;D.
De AMP-1 met bv. een Audio Physic Step/Chario Academy Mill. 1 is wel erg mooi.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Joep

Sun Audio is gewoon het mooist. 2a3 of 300B allebei goed, de 1 wat softer en eleganter dan de ander, die weer wat krachtiger is. Neem je echter Western Electrics (300B) dan is dat de beste keuze. En beste bedoel ik dan in de richting van het meest natuurgetrouw.

aMUSEd

Quote from: citac on September  1, 2010, 00:52:43
heb de Tokai inmiddels besteld.

aMUSED,  er zijn momenten dat er een grote glimlach op mijn gezicht verschijnt ,maar nog niet vaak genoeg.
Laat aub even weten hoe de Tokai bevalt.

:) Tja, dan zit er maar 1 ding op.. exit amp1.
Ik ben benieuwd of met een buizenversterker rock/pop wel lekker uit de speakers komt.
Mijn ervaring is dat een versterker inderdaad veel invloed heeft (an hebben) op dit punt.

Pjotr27

QuotePjotr,  nogmaals dank voor de moeite , heb de Tokai inmiddels besteld.
Trouwens ,heb jij die Tokai nog niet uitgeprobeerd? Plinius vs Tokai

Leuk , ben benieuwd, je gaat er wel iets over schrijven hier op het forum...
Ik heb hem niet besteld, vond het mooi maar mijn Plinius is gewoon beter...
Ga het eerder zoeken in een (nog duurdere) cd speler, 47 labs , Pel Audio of zo.... ;)
Maar eerst sparen....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.