e-readers (sep 2010)

Started by WillemkeP, August 26, 2010, 17:28:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cyrus·

Bebook One niks voor je dan? De 2010-editie heeft ook een erg goed scherm.

Voor mijzelf vandaag de Sony PRS-650 gekocht. Ik ben ondertussen zelf ook wel erg enthousiast geraakt en aangezien we allebei veel lezen, is delen niet handig. Een 2e BeBook Neo was echter weer overdone: 1 met wifi is genoeg en dus € 100 bespaard. Bij de HEMA een hoesje gekocht voor € 4,95 en daar past de Sony prima in. Te vinden bij de CD-hoesjes.

Nu nog even Calibre installeren en de boeken erop. Vanavond lekker lezen!  :smile:
Groeten,
Edwin

Jeroen de Waal

Jij ook veel plezier met de PRS-650!

Calibre werkt iig perfect. Heel handig dat je alle metagegevens kan downloaden van de boeken. Zo krijg je een mooi overzicht.


Jeroen.

Cyrus·

Dank je!

Calibre werkt echt heel prettig inderdaad. Ik krijg het alleen (nog) niet voor elkaar om 'm onze eBook-collectie op de NAS te laten beheren, alles wordt naar de lokale schijf gekopieerd. Zal wel aan mij liggen, ik stoei nog even verder.
Groeten,
Edwin

Jeroen de Waal

Bij de Welcome Wizard moet je je nas-adres opgeven als locatie voor je boeken.
Hij maakt idd wel een kopie van de oorspronkelijke bestanden, dit is niet anders mogelijk voor zover ik kan zien.


Jeroen.

Cyrus·

Ah, die Wizard dus iets te snel doorlopen  :D

Onze gezamelijke e-Booksverzameling staat op de NAS. Mijn dame kan de boeken simpel via "sleuren en pleuren" op haar BeBook zetten, de Sony heeft helaas een beheerprogramma voor nodig. Ik importeer dus nu de boeken die ik op mijn reader wil hebben vanuit de NAS in Calibre. Calibre maakt daarvan een lokale kopie op mijn Macbook. Per ongeluk heb ik dus een veilige setup nu  :blink:. Calibre verwijdert namelijk de eBook van je harddisk zodra je 'm uit Calibre verwijdert. Op die manier blijft de verzameling op de NAS intact.

Ik heb wel ontdekt dat ik de Sony reader vanuit Finder ook gewoon als externe schijf kan benaderen, dan zie ik op de Reader een paar folders die het mediatype aangeven. Eens kijken vanavond of het werkt om daar gewoon een paar boeken op te kopiëren. D.w.z. die boeken komen ongetwijfeld wel op de reader te staan, maar ik weet dus niet of de Sony ze dan opneemt in zijn database.

Overigens: de Sony software is echt prut. In ieder geval de Mac-versie.
Groeten,
Edwin

Palu

Quote from: Jeroen de Waal on October  5, 2010, 22:05:00
Gisterenochtend de Sony PRS-650 gekocht.
Nog even de BeBook Neo in mijn handen gehad maar vond hem net iets zwaarder in de hand liggen en hij was iets groter dan de PRS.

Tot op heden geen moment spijt gehad. Geweldige reader met een heel goed scherm wat in zon- en kunstlicht prima leesbaar is.
Overdracht van boeken met de library software gaat eenvoudig en snel.


Jeroen.

Ik vind de leathercase met de ledverlichting handig om in bed te lezen. je hebt toch een beetje licht nodig bij zon schermpje.
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

WillemkeP

Ik heb ondertussen ook de SONY  PRS-650 aangeschaft, en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben. Licht, goed leesbaar, accuduur die wel oneindig lijkt. Oftewel, zeer content.

Waar ik trouwens een beetje onaangenaam door verrast werd is het feit dat de e-reader geen .doc formaat ondersteunt, maar dat de software van Sony een .doc document on the fly omzet naar RTF bij het overzetten van stukken naar de reader. Minpunt dus.

Verder gebruik ik ook vooral Calibre als manager van m'n e-books, en dat werkt ook prima. Ook de integratie met allerlei nieuwsbronnen is prima; ik download eens per dag de volkskrant en tweater sites, en ik kan lekker op m'n gemakje 'de krant lezen'.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben is of er mensen zijn die een aantal online bronnen van boeken weten. Ik ken uiteraard de bol.com's etc maar ik vermoed dat er ook een aantal gratis bronnen zijn waar books en kranten e.d. te vinden zijn. Hebben jullie nog tips?

Groet
Willem

J@cco

Quote from: WillemkeP on November  2, 2010, 11:51:02

Waar ik nog wel benieuwd naar ben is of er mensen zijn die een aantal online bronnen van boeken weten. Ik ken uiteraard de bol.com's etc maar ik vermoed dat er ook een aantal gratis bronnen zijn waar books en kranten e.d. te vinden zijn. Hebben jullie nog tips?

Groet
Willem

Als je bekend bent met nieuwsgroepen dan zijn er wel wat bronnen, heb zelf net een bestandje van 1,2gb aan boeken gedownload voor een collega.
Intel i7 920, Gigabyte x58 ud5, Corsair dominators 6gb
MSI nvidia 275gtx twin frozer oc , OZC Vertex ssd 60 gb, Samsung 1 tb F1 Spinpoint

WillemkeP

Nee, met nieuwsgroepen ben ik niet echt thuis; in een grijs verleden heb ik er wel 'wat' mee gedaan, maar ik was zelf nooit zo kapot van de wijze waarop je info kan vinden.
Ik heb de voorkeur voor een goede website, maar als die er niet zijn ... dan helaas pindakaas...

Willem

Jeroen de Waal


gsuk

welk winkels hebben een goede asortiment aan ereaders om te kunnen zien wat ze allemaal kunnen
liefst omgeving Amsterdam en Utrecht

alvast bedankt

groetjes Emile 

 

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

gsuk

Quote from: gsuk on December 10, 2010, 13:19:57
welk winkels hebben een goede asortiment aan ereaders om te kunnen zien wat ze allemaal kunnen
liefst omgeving Amsterdam en Utrecht

alvast bedankt

groetjes Emile 

  niemand?


Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Cyrus·

Dynabyte, Dixons etc hebben wel een aantal readers in de schappen staan. Qua bediening lijkt het allemaal sterk op elkaar.

De belangrijkste zaken waar je naar mijn idee op zou moeten letten zijn:
* aantal grijstinten (hoe meer, hoe beter)
* resolutie (6" scherm van 600x800 is voor velen het meest optimaal)
* snelheid (zodat bladeren geen eeuwigheid duurt)
* ondersteunde bestandsformaten
* geheugen (omvang intern geheugen, eventuele uitbreiding via SD/Memory Stick).

Dat punt "geheugen" is trouwens erg betrekkelijk: je moet met eBooks heel erg je best doen wil een bestand groter worden dan 1MB, een gemiddeld eBook is eerder zo'n 400-500kB groot. Dus met 512MB intern geheugen kom je al een heel end: dat zijn minstens 400 tot 500 eBooks. En die lees je toch niet allemaal tegelijk. Beter je boeken op je PC goed beheren (bijvoorbeeld met Calibre) en dan alleen op de eReader zetten wat je ook daadwerkelijk denkt te gaan lezen of wat je er echt permanent op wil hebben staan (zoals naslagwerken). Daar wordt de inhoudsopgave ook een stuk sneller van.

Een BeBook Neo of Sony PRS-650 zal je zeker niet teleurstellen; in het goedkope segment (merken als Difrnce etc) zie je al gauw dat goedkoop hier beslist duurkoop is.
Groeten,
Edwin

gsuk

hoi bedankt voor je reaktie en de tips
ik heb rond gekeken op het web
en de bebook reeks spreekt me wel aan
heb inmiddels gelezen dat imformatique ze ook verkoopt dus ga ik daar morgen maar kijken om wat verschillende soorten live te zien

kerst cadeau voor mijn vriendin


groetjes Emile

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine