Den Bosch en omstreken

Started by denoontje, May 20, 2009, 20:27:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr

dan vechten jullie het maar uit, ik mag misschien wel een andere keer ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

RalphH

Geen gevecht geweest Ad, we moeten een andere datum prikken.
Voordeel van het uitstel is wel dat de Epica DVD inmiddels is gearriveerd, Heren, houdt uw hard schijven gereed  ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

advr

Quote from: RalphH on May 23, 2010, 01:32:44
Geen gevecht geweest Ad, we moeten een andere datum prikken.
Voordeel van het uitstel is wel dat de Epica DVD inmiddels is gearriveerd, Heren, houdt uw hard schijven gereed  ;D.

kom maar op met de Epica. ;D

wanneer gaat het worden? 8)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

het wordt al wel wat warmer in de ht ;-)
als iemand vanmiddag zin heeft kan het ook

advr

mijn schoonzus is vandaag 25 jaar getrouwd. die geeft een tuinfeest.....en dat is in De Rips... :(
maar misschien kan Ralph. ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

RalphH

We hebben een afspraak staan om even Jazz in Duketown te gaan bezoeken vanmiddag.
Morgen wellicht? Hoewel we nog wel ffies naar de ouwelui moeten, kijken hoe dat te plannen is.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

even overleggen met de vrouw (is er nu niet)....


denoontje

aankomende za lijkt ook in de picture te komen.
zondag is tenslotte f1 dus geen optie.

advr

aankomende zaterdag ben ik in Breda bij de Kharma demo ;D ;D
te vinden alhier ergens op het forum. ;)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

RalphH

Aiai, k denk dat we toch wat over een paar weekjes moeten plannen. Ik zit ook vol dit weekend, volgend weekend ook (op vrijdag na).
Daarna hebben we weer vvvvvoetbal.
Keertje doordeweek?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

door de week is lastig gezien mijn werk, kan niet altijd inschatten hoe laat ik thuis ben

RalphH

#111
Het heeft een tijdje geduurd, maar zaterdag was de return bij Denoontje (aka Thuur) in het, voor de GPS  :blush:, wat moeilijk te vinden stukje Den Bosch.
De techniek stuurde ons een doodlopende straat in die eindigde op hemelsbreed een meter of 300 (gokje) van onze eindbestemming. Na omkeren en enig gevloek op de dame in het apparaat die ons bleef vertellen dat we om moesten draaien, kwamen we door het volgen van de normale bewegwijzering, toch aan bij het leuke huis met HT op zolder.

Een bakje koffie, een goed stuk taart en hop naar boven.

Dit is wel wat je van een prive bios verwacht. Zwart plafond, donkere vloer en muren, relaxte bank, leuke film memorabilia en een overvloed aan lekkermakende audio en video-apparatuur.
Het beeld van de Epson knalt van het scherm. Na een stukje van Avatar en Life weet je weer waarom HD op top kwaliteit zo leuk is.
We zijn begonnen met U-571 om de sub even lekker te voelen en deze was zeker flink aanwezig. Vooral de lage, minder hoorbare stukken waren op de bank goed te voelen.
Vervolgens zijn we overgestapt naar de voor een demo altijd leuke begin- en tunnelscene van The dark knight. Dit klonk toch ook weer erg lekker, vooral het stukje in de tunnel als de politiewagen over de kop gaat en tegen de bovenkant van de tunnel knalt, gaf een mooi ruimtelijk plaatje.

Achteraf hadden we het er nog even over dat het explosieve laag wat ontbrak bij het breken van de ruit in het begin. Had het gevoel hier net wat punch te missen. Omdat alles 's morgens vlug opnieuw in was gemeten, zou hier nog wat kunnen zitten. Heb je hier nog naar gekeken toevallig Thuur?

Na het digitale geweld, even een stapje terug naar een stukje live registratie van Kane. Zag er zeker niet verkeerd uit voor DVD en klonk ook erg goed. Vooral het stukje akoustisch sprak mij erg aan en kwam heerlijk uit de Wilson Benesch.
De temperatuur liep inmiddels flink op dankzij het weer en alle apparatuur, dus wat frisse lucht was niet verkeerd. Dus na een luchtpauze ging de volgende blauwe schijf er in: Life.
Hier had ik nog niets van gezien en is natuurlijk wel top demo materiaal (mits je niet, zoals Thuur het stelde "net een half uur in bad hebt gelegen, want dan val je echt in slaap").
Ook dit gaf weer een verschrikkelijk mooi plaatje zeg. We zijn zelf een soort van dedicated ruimte aan het plannen en het projector-budget heb ik al weer bij moeten stellen...waarvoor dank.... ;D. De close-ups en slomos zijn echt geweldig op deze disc, een aanrader.
Natuurlijk is ook Avatar nog voorbij gekomen. Wat een eye en ear candy. Het was net of de beesten door de kamer vlogen, het klappen van de vleugels kwam erg lekker door en het plaatje had genoeg diepte, wie heeft er hiermee nog 3D nodig??.
Om te checken waarvoor het ook al weer allemaal nodig was, die 1080p en HD audio, als afsluiter nog even LOTR The Two Towers in de speler gelegd. oef...had al verwacht dat het pijn aan de ogen zou doen, maar het was toch weer een openbaring, upscaling of niet. Beeld en geluid, ver beneden wat we tegenwoordig gewend zijn. Doe ons vlug die extended blu-ray, zijn we allemaal happy  8).

Inmiddels was het al weer 17:30 en zat het er weer op, de tijd was gevlogen en we verlieten de kamer die inmiddels niet zou misstaan als sauna.
Vlug richting de winter en genieten maar!

Mensen, nogmaals hartelijk dank voor het gastvrije ontvangst en de gezellige middag!

Groetjes van Ralph en Karla
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

advr

kwijl, kwijl, kwijl  >:( >:(

maar ik heb hier ook mooi uitzicht in Italiƫ ;D

ik kom ook nog wel een keer. :nowink:

Ad.
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

RalphH

Sorry Ad, we hielden het niet meer, mede omdat we zelf ook voor een verbouwinkje staan.
Epica ligt overigens nog wel op je te wachten, dus als je nog interesse hebt als je weer in het land bent, dan hoor ik het wel ff.

@ Thuur, had je Within Tempation nog in gedachten gehouden voor februari?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

ja is in mijn gedachten....

zou wel graag gaan, even de dame des huizes overtuigen (ze vond de prijs wat aan de hoge kant en gaat liever naar Direct voor 15 euri :p)

RalphH

Die heeft ze toch al zo vaak gezien?  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

en ik moet steeds weer mee :p

RalphH

Damn..
Moet inderdaad wel zeggen dat de prijzen tegenwoordig ranzig hoog zijn. Waar is de tijd gebleven dat je voor 6 euro in de effenaar naar Epica en After Forever ging  :crazy:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

advr

Quote from: RalphH on August  3, 2010, 21:22:27
Sorry Ad, we hielden het niet meer, mede omdat we zelf ook voor een verbouwinkje staan.
Epica ligt overigens nog wel op je te wachten, dus als je nog interesse hebt als je weer in het land bent, dan hoor ik het wel ff.

@ Thuur, had je Within Tempation nog in gedachten gehouden voor februari?


tuurlijk, no problema!

afgelopen maand ook erg druk geweest en mijn zus verloren aan kanker.  >:(

maar als het mag wil ik toch wel een keer komen kijken op zolder en jullie zijn natuurlijk ook uitgenodigd mijn stereo setje te beluisteren. ;D

maar eerst vakantie!

de Epica dvd kom ik na mijn vakantie wel even ophalen 8)

Ad.


Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

RalphH

...Heftig joh, gecondoleerd en sterkte gewenst.

Stereo wil ik inderdaad ook graag nog wel een keer beluisteren, laat maar weten als het een keer uit komt.

Geniet nog even van de vakantie.

Gr.
Ralph
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

heftig sterkte

Zal wel weer eens in de agenda gaan kijken......

advr


zeker heftig, in 2 maanden tijd van gezond naar... ineens weg. onvoorstelbaar.  >:( >:(
moeilijke periode ook. :-[
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Italiƫ geeft wel even rust... 8)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

RalphH

Quote from: advr on August  4, 2010, 13:17:45
zeker heftig, in 2 maanden tijd van gezond naar... ineens weg. onvoorstelbaar.  >:( >:(
moeilijke periode ook. :-[

Ongelofelijk inderdaad, 't leven is vaak niet eerlijk,..maar daar heb je nu weinig aan.
Hopelijk kan Italie inderdaad wat rust geven.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer