MG76's Underground *surround speakers opgehangen, scherm klaar + posters*

Started by MG76, August 24, 2010, 19:10:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

1e film om HT in te wijden

Sherlock Holmes A Game of Shadows
4 (9.5%)
The Dark Knight
15 (35.7%)
Dark Knight Rises
7 (16.7%)
HSDD disc van frankp
6 (14.3%)
Tron Legacy
9 (21.4%)
Battleship
1 (2.4%)

Total Members Voted: 42

MG76

Nu dat het huis steeds verder af komt, lijkt het steeds groter te worden  ::) En dan is de stucadoor nog maar net begonnen...
Er is in de tussentijd weer flink doorgewerkt, vanalles afgerond voordat de stucadoor kon beginnen en die nu ook eindelijk begonnen (pas een paar dagen aan t werk).
Schatting is dat dit wel zo'n 3 weken ging duren, ik wil binnenkort eigenlijk wel een begin gaan maken met de HT-ruimte...ben nu maar alvast begonnen met t zwart spuiten van m'n 19 inch audio-rack.

De kelder is echt ideaal, de luchtvochtigheid in de kelder is nog best hoog (tegen de 90% aan). De rest vh huis was na t maken vd smeervloeren ook zo hoog maar door t weer en t flink doorwaaien is dit nu gezakt naar zo'n 70%. Als de stucadoor geweest is dan komt er weer een paar duizend liter water in dus zal wel ff duren voordat dit ook wat droger is...natuurlijke ventilatie is toch t beste anders heb je (nog) meer kans op scheuren. In de kelder ontkomen we denk ik niet aan wat bouwdrogers of misschien van die grote ventilatoren anders droogt het daar zo langzaam....


Roger Black


MG76

Quote from: Roger Black on April 15, 2011, 12:26:47
Stucadoor al klaar? Ben benieuwd  :)

Das wel heel snel  ;) Maar het gaat wel hard, hij is nu ongeveer op de helft, zo wat een verschil wordt dit zeg (zie foto: entree met trapgat kelder)...wist niet dat stucwerk zo glad kon zijn!

Ik ben in de tussentijd ook maar alvast begonnen met het zwart spuiten van m'n 19 inch rack...iemand een leuk adresje voor 19-inch platen om de apparatuur op te zetten en van die platen om het "af" te maken die je op de voorkant schroeft?


skyfox

Wauw, heel gaaf om je eigen huis zo gebouwd te zien worden, lijkt me. De foto's zien er in ieder geval veelbelovend uit!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Zo zie je goed hoe groot je huis is! En dat rack ziet er ook gaaf uit zeg. Blijf het een erg slimme oplossing om de apparatuur niet in de ruimte te hebben :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jaco

Quote from: MG76 on April 18, 2011, 21:48:58
Ik ben in de tussentijd ook maar alvast begonnen met het zwart spuiten van m'n 19 inch rack...iemand een leuk adresje voor 19-inch platen om de apparatuur op te zetten en van die platen om het "af" te maken die je op de voorkant schroeft?

Ik heb ooit dingen bij Thomann besteld. Maar misschien zijn er ook wel forum sponsors die zulke dingen leveren..

blindplaten
planken / lades

Echt goedkoop zijn de spullen niet helaas.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

DD2

 :omg:

Wauw, het schiet nu al aardig op zie ik!  :)

stevieB

Zijn er al vorderingen met het HT??

Ik denk dat er meer mensen op nieuws en/of foto's zitten te wachten  >:D

Gr StevieB
Under construction.....

rodrique

Aardig gek, ben benieuwd hoe het is als het af is  :o :omg:

Musical fidelity KW500
Quadral Vulkan VI
PS Audio Digilink III dac with Cullen Circuits stage Three mod
Musical fidelity KW SACD player
Finite Elemente Spider rack
BK Monolith
JVC N5
Antimode 8033-C / Furutech eTP60-E verdeeldoos / Monster HTS 1000 Powercenter

MG76

T wordt weer eens tijd voor een update, het huis is inmiddels helemaal af en we wonen er dus natuurlijk ook al in...

In de tussentijd ben ik ook al langzaam begonnen met de HT, zeker nu ik gister de TW9000 besteld heb na de demo in Emmeloord en zonet de bevestiging dat het allemaal rond is de powerbuy dus laat die projector maar komen  :pompom:

Er moet natuurlijk nogal wat gebeuren maar ik zal zo langzaam aan de vorderingen in mn HT hier gaan posten, mss dat ik hier en daar nog wat tips kan gebruiken  ;D

Allereerst begonnen met de koof, met hulp van Janbo die me een aantal gedetailleerde foto's van zijn constructie heeft gestuurd  ;D

MG76

oh ja in de kelder is t nu trouwens ook voortaan helemaal droog, tussen 40%-60% luchtvochtigheid nadat we toen nog een aantal weken een ontvochtiger aan hebben gehad..er zat gewoon nog teveel vocht door het stuccen en de vloeren storten dat het er niet goed genoeg uit ging door de ventilatie.
Zelfs afgelopen weken toen het -10 tot -20 was het in de kelder nog steeds rond de 18 graden, viel me niet tegen...de isolatie aan de buitenkant vd kelder heeft zn werk dus goed gedaan...

rijstfj


HTip

Je hebt behoorlijk wat vordering gemaakt :thumbs-up: Lekkere grote ruimte ook. Heb je een planning gemaakt?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MG76

Quote from: HTip on February 19, 2012, 09:45:52
Je hebt behoorlijk wat vordering gemaakt :thumbs-up: Lekkere grote ruimte ook. Heb je een planning gemaakt?

Ik ben al verder dan deze foto, maar is nogal wat om alle vorderingen ineens te posten...maar de planning nu is dat ik ongeveer over 1-1,5 maand klaar ben.
De ruimte is ongeveer 4,8 bij 6,9 meter en plafondhoogte is 2,6 meter.

R


MG76

Quote from: R on February 19, 2012, 14:06:25
Gaaf! veel bouwplezier!

thanks, begin er zelf ook steeds meer plezier in te krijgen naarmate t verder afkomt  ;D




MG76

#141
Verder ook het podium al gemaakt, over de volledige breedte en dan 20 cm hoog (volledig opgevuld met glaswol als soort van breedbandige absorber).


HTip

Podium komt me bekend voor ;) Ik heb ook tuinhout en OSB-plaat gebruikt om vochtbestendig te zijn mocht het nodig zijn. Opvullen met glaswol is een must, anders heb je een klankkast. Nu heb je een absorber :thumbs-up:

Laat je ook ruimte rondom vrij voor de bekabeling? Of loopt bij jou de bekabeling over het plafond?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MG76

Quote from: HTip on February 20, 2012, 22:55:59
Laat je ook ruimte rondom vrij voor de bekabeling? Of loopt bij jou de bekabeling over het plafond?

Ik heb alleen de stroomkabel in de koof liggen om de spotjes te kunnen aansluiten. Verder liggen alle stroomkabels/speakerkabels/ethernet/loze leidingen over de vloer (lees: in dekvloer) en in het plafond gestort. Alle kabels liggen sowieso in leidingen dus kan altijd nog vernieuwen, ik heb eens gehoord dat de dat in belgie niet zo doen en dat de kabels daar gewoon ingestort zijn, klopt dit?
Verder heb ik voor de hdmi kabel een extra dikke leiding laten leggen naar de beamer, verder ook nog 3 dedicated stroomgroepen en er ligt al zo'n 100 meter speakerkabel in (2.5-4mm2)  ;D

HTip

Quote from: MG76 on February 20, 2012, 23:13:17
Ik heb alleen de stroomkabel in de koof liggen om de spotjes te kunnen aansluiten. Verder liggen alle stroomkabels/speakerkabels/ethernet/loze leidingen over de vloer (lees: in dekvloer) en in het plafond gestort. Alle kabels liggen sowieso in leidingen dus kan altijd nog vernieuwen, ik heb eens gehoord dat de dat in belgie niet zo doen en dat de kabels daar gewoon ingestort zijn, klopt dit?
Verder heb ik voor de hdmi kabel een extra dikke leiding laten leggen naar de beamer, verder ook nog 3 dedicated stroomgroepen en er ligt al zo'n 100 meter speakerkabel in (2.5-4mm2)  ;D
Goed bezig! Geen idee overigens of dat zo is in België. Ons huis heeft dat gelukkig niet. Alle kabels liggen in buizen. Vorige bewoner was electricien in Nederland. Hij had het het wat mij betreft beter moeten doen, maar goed, je kunt niet alles hebben ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MG76

Podium verder afgewerkt, bekleed met hetzelfde vinyl als de rest vd kelder. Voorkant afgewerkt met een lap vloerbedekking met welke ik ook de bovenste helft vd muur ga bekleden.
Verder ook het plafond alvast 1 laag zwart opgezet, hier komen later ook nog de diy absorbers tegenaan op verschillende plekken (via spiegeltruc en luisteren, of iemand misschien nog andere ideeen?).

En ook alvast de 19 inch kast in het gat geplaatst, hiervoor moet ik dan verder nog de inlegplateaus bestellen en nog verder afwerken qua bekabeling etc.

En dan natuurlijk nog de foto's  ;D (zegt meer dan 100 woorden  :laugh:)


clockwork

Het wordt echt geweldig daar! Ik kan niet wachten op het eindresultaat. (jij denk ik ook niet).  ;)

Wat heb je nu op de vloer? Is dat vinyl? Wat voor merk is dat dan? Normaliter vind ik at niet zo bie, maar dit ziet er goed uit.


Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

-madison-

 :o dat begint serieuze vormen aan te nemen!! Erg mooi 8)
Ik ben ook wel benieuwd wat voor vloer het is, ziet er namelijk ook erg mooi uit!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MG76

Op de vloer zit idd vinyl, ben er normaal ook niet zo weg van, maar vond deze er echt mooi uitzien (in t echt ziet hij er mooier uit dan zo op de foto). Dit is dacht ik iets van castle oak gewoon vd carpetright, en supergoedkoop! Dacht iets van 12 euro per strekkende meter (4 meter breed). Er zit vloerverwarming onder en dit is er ideaal voor want ik wilde iig geen tegels of andere harde materialen.

Kan idd niet wachten op t eindresultaat, ik stop er nu zowat al m'n vrije tijd in en wil over 1 maand ongeveer klaar zijn...

HTip

Erg mooi hoe je de OSB-plaat hebt laten verdwijnen. Ga je nog een kleed in de luisterdriehoek (fronts-luisterplek) leggen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive