MG76's Underground *surround speakers opgehangen, scherm klaar + posters*

Started by MG76, August 24, 2010, 19:10:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

1e film om HT in te wijden

Sherlock Holmes A Game of Shadows
4 (9.5%)
The Dark Knight
15 (35.7%)
Dark Knight Rises
7 (16.7%)
HSDD disc van frankp
6 (14.3%)
Tron Legacy
9 (21.4%)
Battleship
1 (2.4%)

Total Members Voted: 42

MG76

Hallo Allemaal,

Ik hang hier al een aantal jaar rond als "guest" en vorig jaar toch maar eens geregistreerd en nu ga ik dan eindelijk maar eens aan een eigen topic beginnen. Dit ook zodat ik niet allerlei andere topics hoef te vervuilen door mijn vele vragen die ongetwijfeld nog gaan komen.

Al heel veel inspiratie hier opgedaan, veel mooie dingen gezien en alle topics over de dedicated ruimtes die je gelezen moet hebben die heb ik ook echt allemaal gezien, en dat waren er nogal wat.
Mijn ruimte zal niet zo professioneel worden als een groot aantal die hier te zien zijn, ik wil hem zo goedkoop mogelijk gaan "bouwen" waar ik hem altijd nog later kan "verbeteren". Dit omdat het huis, inrichting en verdere afwerking al genoeg geld gaat kosten en dit toch voorrang moet krijgen volgens mijn vriendin ;-)

We zijn momenteel een eigen huis aan het (laten) bouwen, het wordt dus ook een lange weg naar uiteindelijk een dedicated home theaterruimte. De ruimte waar het gaat gebeuren is bouwtechnisch al half af, hij meet ongeveer 4,70 bij 6,92 meter.

Verder doe ik het een beetje omgekeerd, ik heb nog geen apparatuur voor de uiteindelijke ruimte, al heb ik laatst wel viavia een luidsprekerset gekocht (zelfbouw) die super klonken die ik niet kon laten staan. Ik had mezelf eigenlijk beloofd om hier pas mee te beginnen als ik echt met de ruimte kon beginnen maar kon het dus toch niet laten. De meesten gaan speakers kopen op basis van luistersessies icm een bepaalde versterker etc, hier heb ik me dus ook niet echt aan gehouden.
Geluid ga ik iig voor een 5.1 opstelling, qua projectie weet ik nog niet precies hoe en wat, al zou ik wel rond de 2,70-3,00 breed willen gaan projecteren, beamer zal iets worden van een epson tw2900 oid maar daar zal ik tzt nog wel eens verder mee gaan bezighouden.

Ik geloof dat verdere postings zoveel mogelijk "donald duck" style moeten worden: veel plaatjes met weinig tekst ;-)

Hieronder alvast de 1e foto van de ruimte wat uiteindelijk moet uitgroeien tot een dedicated HT !!


JeKa

Quote from: MG76 on August 24, 2010, 19:10:03
Ik geloof dat verdere postings zoveel mogelijk "donald duck" style moeten worden: veel plaatjes met weinig tekst ;-) Hieronder alvast de 1e foto van de ruimte!

We love pictures!  O0 Succes!

MG76

#2
Hier alvast een plaatje van de luidsprekerset, de subwoofer is in 't echt veel groter zoals hij nu op de foto lijkt.
Klinkt echt super, mag ook wel met een inhoud van 200 liter !!

Ik zit eraan te denken om de overige speakers ook maar zwart te verven, lijkt me toch wel mooier...

MG76

Toch maar begonnen met het zwart verven van de speakers, ziet er toch een stuk mooier uit  :pompom:

Dirk

Quote from: MG76 on August 29, 2010, 11:28:22
Toch maar begonnen met het zwart verven van de speakers, ziet er toch een stuk mooier uit  :pompom:
lijkt wel of de drivers er nog in zitten ?  :eh:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MG76

Ja klopt, noe me maar lui  ;)
Het was wel de bedoeling om ze eruit te halen maar ik zag dat je vast gesoldeerd zaten dus heb ze toch maar laten zitten.

Dan maar heel goed afgeplakken, heeft uiteindelijk toch goed uitgepakt...zie hieronder het resultaat zonder tape....(let maar niet op de troep)


MG76

Hier de HT-ruimte als zwembad  ;D

Volgende week komt hopelijk het "dak" erop en kunnen we verder met de rest v/d bouw....

Bart_M

Waarom zou je het water er niet uit gaan pompen ipv vol laten lopen?

Zijn het overigens Visaton speakers?

MG76

Quote from: Bart_M on September  1, 2010, 20:10:36
Waarom zou je het water er niet uit gaan pompen ipv vol laten lopen?

Dit zodat de kelder niet omhoog gedrukt wordt door het grondwater, dit stond nl. maar op zo'n 1,6 meter diep en in het najaar maar rond de 1 meter diep. We hadden nog bronbemaling op diesel draaien, dus die kon er dan ook vanaf.

Quote from: Bart_M on September  1, 2010, 20:10:36
Zijn het overigens Visaton speakers?

Ja klopt helemaal! Hoe zie je dat zo? Of heb je ze zelf ook (gehad)?

MG76

Iets later dan gepland, maar afgelopen maandag kwam dan eindelijk "het dak" op de toekomstige HT-ruimte !

De rest van de week zijn de leidingen gelegd en afgelopen vrijdag is de begane grond vloer gestort....


MG76

Dit 19" rack (let maar niet op de troep) heb ik afgelopen weekend alvast aangeschaft, de bedoeling is om dit rack in de muur te verwerken met alle apparatuur erin.
Ik ga hem nog zwart spuiten en nog een soort folie zoeken zodat het getint glas wordt zodat je niet alles direct ziet....

Sol

Ziet er goed uit allemaal, en toch stiekem al bezig met het eea voor je HT. Je kunt het gewoon niet laten, hè? :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

neverywhere

Belgie of Nederland?   En wat voor soort huis mogen we er op verwachten?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

MG76

Quote from: Sol on September 19, 2010, 20:18:37
Ziet er goed uit allemaal, en toch stiekem al bezig met het eea voor je HT. Je kunt het gewoon niet laten, hè? :D

Ja das echt erg, ik ben hier al een aantal jaar aan het rondstruinen en las ik al die verhalen hier over de ene na de andere HT-ruimte en was er nog niets aan de hand. Iedereen had het over het UPGRADE virus etc, dan is het mij nog geen upgrade virus maar meer een INRICHT virus...duurt allemaal zo lang en je wil zo graag beginnen, dus dan sprokkel je maar alvast wat bij elkaar zodat je toch al een beetje die honger kunt stillen  ;D

MG76

Quote from: neverywhere on September 19, 2010, 20:21:34
Belgie of Nederland?   En wat voor soort huis mogen we er op verwachten?

Tis in Nederland (vlakbij Eindhoven), maar wel een belgische kelder en ook al belgisch beton  (voor t storten van de begane grond vloer).

Er komt een soort van herenhuis/villa in een jaren 30-stijl, verwacht dat de ruwbouw dit jaar nog klaar is, maar zogauw de kelder is leeggepompt dan kan ik op zich al wat vooruit in de HT-ruimte...

JeKa

Quote from: MG76 on September 19, 2010, 20:40:07
Tis in Nederland (vlakbij Eindhoven), maar wel een belgische kelder en ook al belgisch beton  (voor t storten van de begane grond vloer).

Er komt een soort van herenhuis/villa in een jaren 30-stijl, verwacht dat de ruwbouw dit jaar nog klaar is, maar zogauw de kelder is leeggepompt dan kan ik op zich al wat vooruit in de HT-ruimte...

Dat klinkt interessant, heb je een visualisatie?

Denon Focal

Ziet er veelbelovend uit, ik ga hem volgen.

Speakers zien er mooi uit in het zwart.

Suc6
Bart
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

MG76

Quote from: JeKa on September 20, 2010, 09:55:56
Dat klinkt interessant, heb je een visualisatie?

Ik heb alleen 1 van de 1e schetsontwerpen in 3D, de rest is allemaal 2D...maar dit geeft een aardig beeld...

<foto's verwijderd vanwege veiligheids redenen....>

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

MG76

Quote from: Denon Focal on September 20, 2010, 10:40:42
Ziet er veelbelovend uit, ik ga hem volgen.

Speakers zien er mooi uit in het zwart.

Suc6
Bart

Ja ik vond zwart toch ook een stuk mooier, heb inmiddels ook de rest klaar  :)  Alleen de tape zit er nog over maar die haal ik er pas af als 't zover is !


mikeske

Ziet er een super woning uit en wordt waarschijnlijk een super HT
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

MG76

Ik heb inmiddels ook een Synology DS207+ voor een leuk prijsje kunnen kopen, dit om al het filmmateriaal te streamen (meest in 720/1080p), nu zocht ik nog een leuke mediaspeler erbij. Ik heb wel een PS3 maar die herkent jammer genoeg geen mkv-files.
Nu wilde ik in 1e instantie zelf een HTPC bouwen, zodat je ook met een mooie gui (lees XBMC schil) kan werken, maar ik lees hier op 't forum dat dit toch wel veel werk is om het bijhouden van alle codecs etc. Daar heb ik dan ook weinig zin in als je net die leuke film met je vrienden wil gaan kijken en dan  blijkt er weer net een codec te missen.

Of weet iemand of het ook mogelijk is om met een bepaald type mediaspeler zoals de popcorn, eminent of HDI dune ook er een look-alike schil op te installeren zoals XBMC?

jaco

Het lijkt wel een soort dijk daar op de achtergrond. Niet bang voor waterlekken in de kelder ?
(ik woon ~ 400 cm onder NAP en heb ook droge voeten)

MG76

Quote from: jaco on September 20, 2010, 21:00:59
Het lijkt wel een soort dijk daar op de achtergrond. Niet bang voor waterlekken in de kelder ?
(ik woon ~ 400 cm onder NAP en heb ook droge voeten)


Haha ja zou idd kunnen een dijk, maar nee het is een geluidswal. We hebben amper last van geluid want lijkt alsof het geluid er in een boog overheen gaan want een stuk verder van de geluidswal vandaan lijkt het geluid wat toe te nemen....

Maar we zijn sowieso niet bang voor waterlekken, tis gewapend beton met wanden van 40cm dik en geen koekoeks oid. Ik denk dat we eerder waterlast in de kelder krijgen door water van binnenuit dan van buiten  ;D

neverywhere

Quote from: MG76 on September 20, 2010, 20:42:49
Ik heb alleen 1 van de 1e schetsontwerpen in 3D, de rest is allemaal 2D...maar dit geeft een aardig beeld...

Grote grutten....je wilde eerst een klein huisje bouwen maar toen dacht je : nee ,toch maar een groot?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/