MG76's Underground *surround speakers opgehangen, scherm klaar + posters*

Started by MG76, August 24, 2010, 19:10:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

1e film om HT in te wijden

Sherlock Holmes A Game of Shadows
4 (9.5%)
The Dark Knight
15 (35.7%)
Dark Knight Rises
7 (16.7%)
HSDD disc van frankp
6 (14.3%)
Tron Legacy
9 (21.4%)
Battleship
1 (2.4%)

Total Members Voted: 42

MG76

Quote from: neverywhere on September 20, 2010, 21:41:35
Grote grutten....je wilde eerst een klein huisje bouwen maar toen dacht je : nee ,toch maar een groot?

Ik dacht dat je hier geen discussies wilde opstarten  ;)

Tja als je dan toch "zelf" gaat bouwen, de bedoeling was om iets te bouwen waar we de rest van ons leven(sloop) in zouden kunnen blijven wonen...
Tis door bv. de kelder wel extra groot geworden door zo'n extra verdieping, ik wilde deze al wel altijd maar mijn vriendin zag het in 1e instantie niet zo zitten. Later bleek dat we eigenlijk heipalen zouden moeten, dus toen was de keuze snel gemaakt  ;D

neverywhere

Mooi hoor! Lijkt wel een kasteel.  Hou ons op de hoogte he...leuk om te volgen.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

MG76

Quote from: neverywhere on September 20, 2010, 22:35:05
Mooi hoor! Lijkt wel een kasteel.  Hou ons op de hoogte he...leuk om te volgen.

Zo groot is t nu ook weer niet hoor, maar tis een mooie maat.
Als je zelf gaat bouwen dan is t al snel n metertje erbij daar en weer wat erbij hier en je moet heel goed een budget in de gaten houden al is dat wel moeilijk. Maar das eigenlijk hetzelfde als een bestaand huis kopen, dan geef je al snel wat extra uit aan dat huis wat net wat duurder is dan wat je in 1e instantie in gedachten had.

Maar ik houd jullie op de hoogte!

sparda

WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

Roger Black


JeKa


jaco

Quote from: MG76 on September 20, 2010, 22:09:29
Tja als je dan toch "zelf" gaat bouwen, de bedoeling was om iets te bouwen waar we de rest van ons leven(sloop) in zouden kunnen blijven wonen...
Tis door bv. de kelder wel extra groot geworden door zo'n extra verdieping, ik wilde deze al wel altijd maar mijn vriendin zag het in 1e instantie niet zo zitten. Later bleek dat we eigenlijk heipalen zouden moeten, dus toen was de keuze snel gemaakt  ;D
Je hebt groot gelijk. Die extra ruimte is nooit verkeerd. Je hoeft in een kelder ook niet veel te stoken in ruimtes waar je niet verblijft. Wel moet je goed ventileren, maar dat zal de architect/aannemer ook wel weten..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

MG76

Bedankt voor alle leuke reacties ! Ik zal regelmatig foto's uploaden zodat jullie de voortgang kunnen volgen!

Qua ventilatie zit t wel goed, we hebben in t hele huis inclusief kelder balansventilatie. Ook de kelder zelf is volledig geïsoleerd en komt ook vloerverwarming in...

cinebasement

Prachtig huis wordt dat!!
Maar het 'dak' zit op de kelder dus ik zou zeggen: beginnen maar, met de HT!!  :pompom:

CoSo

Quote from: cinebasement on September 21, 2010, 16:32:27
Prachtig huis wordt dat!!
Maar het 'dak' zit op de kelder dus ik zou zeggen: beginnen maar, met de HT!!  :pompom:
;D ;D ;D

MG76

Quote from: cinebasement on September 21, 2010, 16:32:27
Prachtig huis wordt dat!!
Maar het 'dak' zit op de kelder dus ik zou zeggen: beginnen maar, met de HT!!  :pompom:

Ik zou echt heel graag willen maar kan nog niet  :'(  De kelder staat nog onder water totdat er genoeg "gewicht" aan de bovenkant zorgt voor de tegendruk van het grondwater.
Ik denk nog zo'n 1-1,5 maand voordat er genoeg gebouwd is en de kelder weer leeggepompt kan worden.

Dru

Quote from: MG76 on September 20, 2010, 20:59:42
Ik heb inmiddels ook een Synology DS207+ voor een leuk prijsje kunnen kopen, dit om al het filmmateriaal te streamen (meest in 720/1080p), nu zocht ik nog een leuke mediaspeler erbij. Ik heb wel een PS3 maar die herkent jammer genoeg geen mkv-files.
Nu wilde ik in 1e instantie zelf een HTPC bouwen, zodat je ook met een mooie gui (lees XBMC schil) kan werken, maar ik lees hier op 't forum dat dit toch wel veel werk is om het bijhouden van alle codecs etc. Daar heb ik dan ook weinig zin in als je net die leuke film met je vrienden wil gaan kijken en dan  blijkt er weer net een codec te missen.

Of weet iemand of het ook mogelijk is om met een bepaald type mediaspeler zoals de popcorn, eminent of HDI dune ook er een look-alike schil op te installeren zoals XBMC?


Ikzelf gebruik ook de ps3 om HD te streamen.
Dit kan dmv media server.
Alle bestanden zijn dan af te spelen op de ps3, mkv 1080p dts is geen probleem ;)

MG76

Quote from: Dru on September 21, 2010, 21:29:57

Ikzelf gebruik ook de ps3 om HD te streamen.
Dit kan dmv media server.
Alle bestanden zijn dan af te spelen op de ps3, mkv 1080p dts is geen probleem ;)

Hoe doe je dit dan? Want als ik nu een mkv bestand op de ps3 probeer te openen krijg ik een melding "incompatible data" oid, ik lees ook overal dat de ps3 zelf direct geen mkv aan kan en dat je dit moet converteren met bv. mkv2vob.
Of is "media server" een software pakket zoals bv. Tversity media server die je lokaal op je pc draait, alleen nu dan op je nas die het direct converteert ofzo?

Martijnst1990

Ik gebruik zelf een HTPC met XBMC en heb nog nooit problemen gehad met codecs. Heb er windows 7 opstaan, sinds een maand of 8 en nog nooit iets hoeven installeren. Speel alleen maar 1080p mkv af met DTS/DD. Aangesloten middels HDMI van de videokaart naar versterker en werkt als een zonnetje.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

MG76

Klinkt goed! Ik heb nu ook wat meer hierover gelezen en kom ook steeds vaker tegen dat die problemen voornamelijk met Windows xp en voorgangers was. Sinds Vista/7 zijn die problemen veel minder/nihil. En sowieso denk ik nu dat als je je pc dan alleen als htpc gebruikt t sowieso wel zou meevallen omdat de problemen vaak ontstaan door installatie van andere software.

Wat voor hardware gebruik je dan precies? En heb je je htpc zo samengesteld zodat hij ook zo weinig mogelijk stroom gebruikt?


Dru

Quote from: MG76 on September 21, 2010, 22:15:48
Hoe doe je dit dan? Want als ik nu een mkv bestand op de ps3 probeer te openen krijg ik een melding "incompatible data" oid, ik lees ook overal dat de ps3 zelf direct geen mkv aan kan en dat je dit moet converteren met bv. mkv2vob.
Of is "media server" een software pakket zoals bv. Tversity media server die je lokaal op je pc draait, alleen nu dan op je nas die het direct converteert ofzo?

Het is inderdaad net als tversity. Het verschil is deze loopt ontzettend soepel zonder enige poespas.
http://code.google.com/p/ps3mediaserver/
Installeren op de pc of laptop, misschien wat kleine aanpassingen zoals bijvoorbeeld "multicore encoding" aanvinken.
That's all.
PS3Media server komt dan in de XMB te staan, en je browst door je pc bestanden heen.

MG76

Thanks, klinkt goed, ga ik vanavond meteen uitproberen  :) Zeker handig dat je mkv files kunt afspelen zonder eerst te moeten converteren (mkv2vob)

Martijnst1990

Quote from: MG76 on September 22, 2010, 07:29:58
Klinkt goed! Ik heb nu ook wat meer hierover gelezen en kom ook steeds vaker tegen dat die problemen voornamelijk met Windows xp en voorgangers was. Sinds Vista/7 zijn die problemen veel minder/nihil. En sowieso denk ik nu dat als je je pc dan alleen als htpc gebruikt t sowieso wel zou meevallen omdat de problemen vaak ontstaan door installatie van andere software.

Wat voor hardware gebruik je dan precies? En heb je je htpc zo samengesteld zodat hij ook zo weinig mogelijk stroom gebruikt?


Ik heb de HTPC gebouwd als gewone pc (zo word hij ook gebruikt). En hij moest sowieso full HD films vloeiend kunnen draaien en gewoon lekker snel werken.

Hardware:
Intel Cure2Duo E7500, 2.93 ghz CPU
Geil 4 GB ram 800 mhz
Ati Radeon HD4550 videokaart
Samsung Spinpoint 500GB en 1500GB schijven op 5400 RPM
Coolermaster 460 watt voeding
En dit alles zit in een Antec Fusion HTPC kast.

Voeding is misschien wat veel voor wat ik ermee doe, maar ik had liever iets teveel dan te weinig, heb vaak over problemen gehoord door een te lichte voeding.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Denon Focal

Quote from: Martijn90 on September 22, 2010, 13:55:28
Voeding is misschien wat veel voor wat ik ermee doe, maar ik had liever iets teveel dan te weinig, heb vaak over problemen gehoord door een te lichte voeding.

Je kan nooit genoeg power hebben ;D
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

MG76

Gaat echt KEI hard, 1e foto is van afgelopen maandag en de 2e en 3e  foto is van vandaag -> m'n 1e pano  ;D

Former member 78

Wat ontzettend gaaf zeg! :inlove:

Ook erg veel luxe trouwens, nu een zwembad voor de vrouw
in de kelder, en straks is het jouw HT ruimte ;D

MG76

Quote from: ArjanR1 on September 24, 2010, 00:30:17
Wat ontzettend gaaf zeg! :inlove:

Ook erg veel luxe trouwens, nu een zwembad voor de vrouw
in de kelder, en straks is het jouw HT ruimte ;D

Haha zo had t nog niet bekeken  ;D
Misschien dat ik dat nog kan "gebruiken" tijdens andere onderhandelingen!

MG76

Quote from: Martijn90 on September 22, 2010, 13:55:28
Ik heb de HTPC gebouwd als gewone pc (zo word hij ook gebruikt). En hij moest sowieso full HD films vloeiend kunnen draaien.

Maar draait hij ook nog vloeiend terwijl er dingen in de achtergrond draaien op stop je dan toch maar alles?
Bv als hij gaat parren en uitpakken, zou dit gewoon in de achtergrond nog kunnen?

Valkyrie

Als je die render ziet van pagina 1 dan moet dit een mooi huis gaan worden. :wub: Helemaal mijn stijl!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Martijnst1990

Quote from: MG76 on September 24, 2010, 07:13:33
Maar draait hij ook nog vloeiend terwijl er dingen in de achtergrond draaien op stop je dan toch maar alles?
Bv als hij gaat parren en uitpakken, zou dit gewoon in de achtergrond nog kunnen?
Parren en uitpakken vergt beide heel veel processor kracht bij mij in ieder geval. Kan daarnaast niet nog een 1080p mkv vloeiend kijken. Sowieso zet ik dat soort dingen meestal uit als ik een film kijk, anders hoor je toch lichtjes de HDD zijn werk doen en dat vind ik storend bij stille scenes.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT