Grindtheater

Started by Grindtegel, September 15, 2005, 19:56:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skoebiedoe

Proper gedaan maar wat mij een beetje stoort zijn die witte plinten. ;)

HTip

Mooie impressie van je ruimte. Ziet er erg goed uit en ook het nodige aan de akoestiek gedaan :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

raptile

Quote from: skoebiedoe on July 24, 2011, 09:39:10
Proper gedaan maar wat mij een beetje stoort zijn die witte plinten. ;)


Ieder zn smaak. Ik vind het bijvoorbeeld weer erg mooi.

Grindtegel

Dank u dank u  ;D ben zelf erg blij met mijn ht. Gisteren dus voor het eerst een filmpje bekeken met dezelfde speakers rondom en dat was toch wel een mooi verschil. Wat betreft de akoestiek heb ik wel wat panelen hangen om de flutterecho te bestrijden maar het kan nog een heel stuk beter. Wanneer ik in mijn handen klap is het nog duidelijk waarneembaar.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

riwi

Heel mooi theater heb je zo :)

Ik had gemist dat je een Bryston 9BSST2 had gekocht vorig jaar. Super gaaf ding. Heb ik zelf in het verleden watertandend naar gekeken.
Kwam die zo in 4 kanaals uitvoering? Meestal is het toch 5 kanaals? Ik weet wel dat je de eindversterker units naar wens kan kopen als je hem nieuw koopt. of is de jouwe ook nieuw?

chansig

Mooi hoor.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Grindtegel

Quote from: riwi on July 24, 2011, 13:26:40
Heel mooi theater heb je zo :)

Ik had gemist dat je een Bryston 9BSST2 had gekocht vorig jaar. Super gaaf ding. Heb ik zelf in het verleden watertandend naar gekeken.
Kwam die zo in 4 kanaals uitvoering? Meestal is het toch 5 kanaals? Ik weet wel dat je de eindversterker units naar wens kan kopen als je hem nieuw koopt. of is de jouwe ook nieuw?

Ik heb hem idd nieuw aangeschaft, in 4 kanaalsuitvoering. Mocht ik ooit nog 5.1 gaan draaien is het wel makkelijk dat ik er een losse unit in kan plaatsen. Volgens mij is de 9bsst2 vanaf 3 kanalen te bestellen, 4 was in ieder geval geen probleem.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

riwi

#332
Quote from: Grindtegel on July 24, 2011, 14:52:49
Ik heb hem idd nieuw aangeschaft, in 4 kanaalsuitvoering. Mocht ik ooit nog 5.1 gaan draaien is het wel makkelijk dat ik er een losse unit in kan plaatsen. Volgens mij is de 9bsst2 vanaf 3 kanalen te bestellen, 4 was in ieder geval geen probleem.

Ik heb er wel eens een gezien met maar 2 kanalen ingebouwd. maar dat kan best 'custom' zijn geweest, volgens mij kan je ze er zelf inzetten of uit halen als je een beetje handig bent en wat reserve blind plaatjes kan bemachtigen.
Mooie versterker in ieder geval  8)

chansig

Mooi en 20 jaar garantie.. :o

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Serieuze poep hoor die HT van Grindtegel. Ik zou er erg gelukkig mee zijn. Wel wat akoestische puntjes die hij zou kunnen aanpakken...maar een filmpje kijken is nu ook geen straf. Mooie afwerking...alleen ook hier weer: de plinten.. :D :D

En de von Schweikerts ? Die staan nu te zingen..compleet ander geluid dan mijn iets warmere scan speaks. Ik weet het denk ik al wel..ik neem alleen mijn tijd.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Grindtegel

Heheheh serieuze poep indeed  O0

Nou nog die flutterecho he... zucht
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

Zo daar ben ik maar weer een keer met een leuke update. Sinds vandaag eindelijk weer een mooie aankoop in de vorm van een Meridian HD621 en omdat ik toch naar BB&G moest om hem op te gaan halen gelijk mijn G68 laten updaten zodat ik weer helemaal bij de tijd ben!

Tevens door een mooie aanbieding van Bjorn een Oppo 93 erbij zodat ik mijn gedownloade filmpjes nog mooier af kan spelen, en niet meer mijn ps3 hoef te gebruiken voor 3d films. Iemand nog op zoek naar een Oppo 83 incl. Regio mod? Voor een mooie prijs (zeg €249,=) mag iemand hem op komen halen!

Vanavond lekker genieten, heb nog geen tijd gehad om van de spullen te genieten, maar dat gaat de komende tijd wel goed komen.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

bmateijsen

Zijn leuke upgrades! Veel plezier ermee! 8)

Groet,

Bjorn

Robbo

En hoe bevalt het nieuwe speelgoed?

Grindtegel

#339
Heel goed, geluid is toch weer een stuk beter zo, ook al moet ik de boel nou eens echt goed af gaan stellen. De Oppo 93 is ook beter dan de Dune kwa beeld en geluid dus dat is mooi. Heb wel het gevoel dat mijn sub een stukkie zachter is geworden, moet ik ook nog even de db meter op los laten.

Sinds ik de Oppo heb is de Dune niet meer aan geweest, tot nu toe speelt ie alles feilloos af.

En gisteren een nieuwe lamp in de RS40 gezet scheelt ook gigantisch veel, wat een bak licht weer. Over 200 uurtjes maar eens die calibratie die ik nog van BB&G tegoed heb inwisselen  ::)

Kom binnenkort maar eens een filmpje pakken als je tijd hebt (kun je me mooi even helpen de boel af te stellen  >:D  )
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

bmateijsen


Robbo

#341
OK, da's goed.  Ik ben benieuwd naar de media player mogelijkheden van de Oppo.   

Dan neem ik ook meteen wat demo materiaal mee waar mijn set op fout gaat.  De Velodyne speelt soms te luid bij mij.   Dit is iets waar ik al langer problemen mee heb en heb in het verleden al eens de DD15 mee naar BB&G gehad waar ze niks konden vinden. Daarna een G61 meegekregen van BB&G om te vergelijken, maar daar lag het ookniet aan.   Ik vermoed nu dat het te maken kan hebben met een niet correct werkende -10db LFE correctie.

Raymond187

Ziet er gaaf uit  :thumbs-up:

Dedicated HTs zijn gewoon  :worship:

Grindtegel

Quote from: Robbo on December  6, 2012, 13:14:03
OK, da's goed.  Ik ben benieuwd naar de media player mogelijkheden van de Oppo.   

Dan neem ik ook meteen wat demo materiaal mee waar mijn set op fout gaat.  De Velodyne speelt soms te luid bij mij.   Dit is iets waar ik al langer problemen mee heb en heb in het verleden al eens de DD15 mee naar BB&G gehad waar ze niks konden vinden. Daarna een G61 meegekregen van BB&G om te vergelijken, maar daar lag het ookniet aan.   Ik vermoed nu dat het te maken kan hebben met een niet correct werkende -10db LFE correctie.

Rob, laat maar weten wanneer het uitkomt!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon