klipsch HD Theater 1000 of Harman Kardon HKTS 30

Started by jcaelen, August 24, 2010, 18:49:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jcaelen

Beste kenners,

Hier een vraag van een niet kenner, en een niet techneut!!!

Ik zou enige hulp kunnen gebruiken in het maken van een keuze.

Onlangs heb ik een Onkyo TX-NR906 aangeschaft.
Nu ben ik op zoek naar een goed 5.1 luidspreker systeem.
Grote speakers zijn geen optie (ook al kan de THX Uktra 2 reciever ze wel aansturen).

Na het lezen van de zoveelste review lukt het mij niet om een goede keuze te maken.
Ik twijfel momenteel tussen de Klipsch HD Theater 1000 en de Harman Kardon HKTS 30.
Maar ik sta uiteraard ook open voor andere goede systemen onder de 1000 euro.

Wie heeft ervaring met een van beide systemen en wie o wie neemt de moeite mij verder te helpen.

Belangrijk vind ik een lekkere lage bas bij film en een systeem dat een beetje tegen volume kan!

Met veel vriendelijke HT groeten uit de Belgische Voerstreek.

en alvast.....bij voorbaat dank!



evilniek

Hallo jcaelen, het eerste wat in me opkomt is, waarom zo'n bakbeest van een receiver voor een paar sattelietjes?
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat, je onder de 1000€ nog een beetje fatsoenlijke 5.1 speaker set gaat vinden. Nou weet ik niet wat je oorspronkelijk hebt uitgegeven voor de receiver zelf, maar als je aangeeft dat je nog een beetje laag én volume wilt, zullen de genoemde sets wel ietwat tegenvallen denk ik. Misschien dat je dan beter voor een paar vloerstaanders kunt gaan?

Mvg, Niek
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

jcaelen

Beste,

Bedankt voor je reactie,

Waarschijnlijk heb je gelijk maar ik vond de Onkyo zo mooi geprijsd dat ik m niet kon laten staan (999 euro bij Besthomecinema.nl).
Ik dacht hiermee een mooie deal gemaakt te hebben.
Ivm de verbouwing van de woonkamer en de gemaakte aanpassingen willen we eigenlijk niet meer voor vloerstaande speakers gaan.

Ons zoontje heeft last van eczeem vandaar dat we de vloer vrij willen houden om zodoende optimaal te kunnen schoonhouden.
Ik heb wel nog een paar Quadral Taurus MK3 staan waar ik altijd tevreden over ben geweest en ik zou die kunnen combineren met 2 surround speakers, een center en een Subwoofer.
Echter gaat de voorkeur uit naar een satelliet systeem.

Ik weet ook dat goed geluid een klankkast nodig heeft en dat er zeker verschil zal zijn met een satelliet systeem en mooie goede zuilen maar ik wil het toch eens proberen.

Is het niet zo dat een zware versterker de relatief lichte satellieten toch mooier kan aansturen dan een lichte versterker?

Maar goed zoals ik al zei:" ik ben absoluut geen kenner".
Ik heb jullie hulp dus ff nodig.

Ik zal de vraag anders stellen:

Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met de 2 eerder genoemde systemen van Klipsch en Harman en zijn er nog satelliet systemen die beduidend beter zijn?


Alvast bedankt voor de feedback en support!

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

jcaelen

Mooie foto's Xander maar kan je me ook vertellen om welke set het gaat, of is het een set die ver boven mijn budget van 1000 euro zit?

Alvast bedankt!


Groet,

JP

Xander32

Kef KHT 3005 SE


Sander.

Quote from: jcaelen on August 24, 2010, 22:49:18
Mooie foto's Xander maar kan je me ook vertellen om welke set het gaat, of is het een set die ver boven mijn budget van 1000 euro zit?

Alvast bedankt!


Groet,

JP
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WaRaKuRNa

jaaaah.. die heb ik ook spelen beneden op de tv. Samen met een telenet HD digicorder en een Sony reciever is dit knap tv-geluid. Al heb ik voor mijn HT ruimte wel vloerstaanders staan. Maar zeer WAF in de living.
Epson TW2900 | CA 650BD & 650R | Jamo S608 | Projecta high constrast-S | LaCie Cinema HD

Unstoppable

Ik denk dat je prima zuilen of boekenplankformaat op stands kunt gebruiken zonder dat dat invloed heeft op allergieën/eczeem hoor. Als er ruimte tussen vloer/speaker zit dan kun je dat ook wel stofvrij/schoon maken/houden (met plumeau oid).

Ik snap volledig dat jullie er alles aan doen om alle factoren die het erger zouden kunnen maken te minimaliseren, maar imo is dit iets wat echt niet nodig is. Ik neem aan dat er voor de rest een parketvloer ofzo ligt, en onder die paar speakers (en sub) schoonmaken is echt een kwestie van seconden. Vrijwel alles staat op spikes (waar je dus prima onder kunt komen).