Heb ik een router of een switch nodig?

Started by Bert_d, August 22, 2010, 09:43:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bert_d

Wie kan mij helpen?

In bijgevoegde tekening heb ik mijn thuis opstelling gezet.
Mijn vraag is: Moet ik een router of een switch voorzien op de plaats van de vraagtekens?

Ik heb bij telenet (=Belgie) recht op 2 rechstreeks op het net aangesloten IP-adressen. (zonder de digicorder mee te tellen die rechtstreeks moet verbonden zijn)
Echter staat vandaag alles achter de router. Anders kan ik bvb mijn solarlog niet uitlezen.

Op termijn wil ik nog een media player bij de TV plaatsen en een harde schijf aansluiten op de DIR-655 datasheet

Op voorhand bedankt voor adviezen.



Pio KRP-500M / Onkyo TX-NR905 / Panasonic DMP-BD35 / Klipsch RF-83 / Klipsch RC-64 / Klipsch RS-62 / Klipsch RT-12d

WaRaKuRNa

Epson TW2900 | CA 650BD & 650R | Jamo S608 | Projecta high constrast-S | LaCie Cinema HD

Bert_d

bijkomende vraag schiet mij net te binnen:
Krijgt ieder toestel dan ook een ip adres, zodat ik via mijn browser het toestel kan berijken?

Ik denk dan bvb aan de Onkyo receiver die ik dan kan programeren (internetradio) vanaf pc.
Pio KRP-500M / Onkyo TX-NR905 / Panasonic DMP-BD35 / Klipsch RF-83 / Klipsch RC-64 / Klipsch RS-62 / Klipsch RT-12d

vinnie411

ja je router geeft elk apparaat een ip adres ook al gebruik je een switch max zit in router meestal iets van 256 adressen.
Zelfbouw Buizen eindversterker met kt88 JJ 4x
Zelfbouw Buizen Phone-pre o.b.v. Phonodude met JJ buizen
Zelfbouw Passive Volume/source met stapped attenuator Takman weerstanden.
Denon dcd725 SRM Tech arezzo ultra platenspeler.