Nieuwe setup met verschillende problemen

Started by Alpha, August 21, 2010, 18:38:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alpha

Hallo, ik ben nieuw hier op het forum en kom hier omdat ik verschillende problemen heb met mijn nieuwe setup waarmee we op een ander forum (nog) niet tot een oplossing zijn gekomen. Ik heb mijn 3 jaar oude 26" LCD en 10 jaar oude KODA home cinema set weggedaan en na heel veel vergelijken, lezen en discussieren een Panasonic TX P42G20 Plasma gekocht met een Blu-ray speler van Onkyo, met ook een receiver met 5.1 Speakerset van Onkyo. De Blu Ray speler is de BD Sp308 en de set is de AVX380 met de RTH380 Receiver daarbij.

Dit is de opstelling:


KPN BOX is nog niet aangesloten.

De problemen zijn 3-voudig en ik hoop ontzettend dat jullie me kunnen helpen want ik zou niet weten ik anders moet doen. Het is niet overal duidelijk waar het probleem vandaan komt, dus ik zou ook niet zo even terug naar de winkel kunnen gaan.

Probleem 1: Ik heb veel discussie gehad over Plasma vs LCD. Ik vond LCD altijd mooier in de winkel,vooral LED, maar heb me laten overhalen een Plasma te halen en heb daar geen spijt van. Maar toen begon de discussie over calibratie. Ik zocht een beetje een fel, contrastrijk beeld, maar volgens de echte fans was dat zonde, dus ik ben ook aan t klooien geweest met calibratietools, waaronder de THX-optimizer op de DVD van The Incredibles.

Het gekke is alleen dat op het testscherm van de brightness, ik niet altijd de dropshadow achter de letters en de meest donkere velden zie. Soms wel, soms niet, maar er is niet 1 apparaat dat nooit functioneert. Ik heb allerlei dingen getest, maar ik snap er niks van. Hier een overzicht:

Quote1. DVD in Xbox, HDMIkabel 1, ingang 3 op receiver, HDMIkabel 3 naar tv, ingang 1. Ik zie de dropshadow (Brightness in het midden op de 0stand levert wel een erg donker beeld op, ook gewone letters amper te lezen. Dropshadow valt weg op +2 Brightness, maar letters dan erg donker ).

2. DVD in Bd-speler, HDMIkabel 3 naar tv, ingang 1, ik zie wederom de dropshadow! (Brightness in het midden op de 0stand levert wel een erg donker beeld op, ook gewone letters amper te lezen). Dus het ligt ook niet aan de Bd-speler.

3. DVD in Bd-speler, HDMIkabel 2, ingang 3 op receiver, HDMIkabel 3 naar tv, ingang 1. Ik zie geen dropshadow (alleen heel vaag op hoogste brightness).

4. DVD in Bd-speler, HDMIkabel 2, ingang 1 op receiver, HDMIkabel 3 naar tv, ingang 1, Ik zie geen dropshadow (alleen heel vaag op hoogste brightness).

5. DVD in Bd-speler, HDMIkabel 1, ingang 3 op receiver, HDMIkabel 3 naar tv, ingang 1, ik zie geen dropshadow (alleen heel vaag op hoogste brightness).

QuoteHet rare is, de tv kan het weergeven, maar doet het niet op elke bron. De BD-speler kan het weergeven, maar tot nu toe alleen rechtstreeks op de TV. De Receiver kan het probleem niet zijn, want de Xbox geeft het ook weer, via de Receiver. Ik heb de BD-speler met de kabel van de Xbox en op de poort van de Xbox geprobeerd en dat werkt ook niet. Dus elke functie heeft situaties waarin het wel werkt en waarin niet. Bij de ene zie ik de dropshadow en donkerste vlakken heel duidelijk en vlak boven het nulpunt van de brightness, bij de andere situatie amper en alleen bij hoge brightness.

Probleem 2: Ik heb dus de Xbox met HDMI aangesloten op de receiver en die loopt weer met HDMI naar de tv. Nu wil ik op de optische uitgang (via een Audio Dongle) mijn 5.1 headset aansluiten, maar daar komt geen geluid uit, dat blijft via de receiver en de speakers lopen en er komt niks uit de headset. Als ik de Receiver uitzet heb ik geen geluid en geen beeld.

"Probleem" 3: Niet echt een probleem als wel wat vragen over audio-instellingen op oa de receiver en bd-speler:

QuoteIk heb een vraagje over een instelling op mn bd-speler. Het gaat over de HDMI/Digital Output. Wat is de beste optie daar? Ik kan kiezen tussen PCM Stereo, PCM Multi-ch, DTS Re-Encode en Primary Pass-Tru. Ik kan me voorstellen dan een Blu-ray met DTS-HD het beste de laatste optie heeft, klopt dat? En hoe zit het met blu-ray of dvd's die een minder goede surround technologie hebben? Moet ie dan op DTS Re-encode?

EDIT:
Ik ben bezig met de audiosetup. Dit is de voorkant:
http://img827.imageshack.us/img827/7876/dsc04007u.jpg

De achterkant:
http://img441.imageshack.us/img441/6858/dsc04009k.jpg

Ik denk dat aan de voorkant alles wel goed staat, alhoewel de 2 voorspeakers evt. hoger en verder van de gezet zouden kunnen worden, maar ik weet niet of dat voordeel op zou leveren.

Aan de achterkant is het wat lastiger. Zoals jullie zien staan de speakers meer naast me dan achter me, en er zit nog geen 1,5 meter tussen. Is het handig voor een optimaal surround geluid hier iets aan aan te passen? Echt naar achteren kunnen ze niet, maar iets opzij wel. de standaards staan op hun hoogst, maar volgens de manual moeten de surround speakers 60-100cm boven oorniveau, hoe hebben jullie dat? Ze staan in de manual iig wel naast de luisteraar, maar wel veel verder weg.

De afstand tussen de voorste en achterste speakers is ongeveer 3m.

Wat wel erg belangrijk is, als ik game, zet ik een bureaustoel vlak voor het bed, waardoor de positie anders is. Dit is ook lastig bij het instellen van de sp distance, omdat de luidsprekerpositie dan anders is, hoe doen jullie dat? Gebruiken jullie bij gamen ook andere instellingen? Ik heb die sp distance gemeten en ingesteld, de surround speakers stonden op 2.1m en heb ik nu op 0.9m gezet, betekend dit dat hun geluid een stuk zachter zal worden? Kan ik dan beter de sp distance verhogen of de speakers harder zetten in de level cal?

Ik kan de kegeldiameter van mijn speakers niet opmeten omdat ik van de buitenkant niet kan zien hoe groot die zijn, dus heb alle speakers in de sp config op small gezet (hierdoor kan ik geen double bass aan zetten), maar ik weet nu niet waarop ik de crossover(-frequentie) moet instellen. Hij staat nu op 120hz, maar kan tussen de 40 en 200hz.

Hoe is jullie ervaring met de late night functie? Dat lijkt mij wel erg handig. En CinemaFILTER?

EDIT: Ik heb nu een Blu-ray erin die TRUEHD zou moeten hebben, maar deze staat niet bij de akoestiekfuncties op de receiver, wel Neo6Cinema, dan gaat ook DTS branden op het display, maar volgens de manual is dit voor 2-kanaals bron. Voor de rest kan ik alleen Direct selecteren, maar dan brandt DTS niet. Dolby D staat er niet bij, maar brandt wel. Hoe zit dit precies? Ik denk zelf dat ik het best Direct kan nemen omdat die modus weinig doet met het signaal en in het menu van de Blu-Ray kan ik wel True-HD selecteren, wordt dat dan doorgegeven als signaal en overgenomen door de receiver, ondanks dat die modus niet op het display staat?

over de instelling op mn Receiver. Daar moet je altijd 1 van de akoestiekfuncties kiezen. Er zijn er een heleboel, maar het verschilt per DVD/BD welke er beschikbaar zijn. Daarnaast gaan er bepaalde functies branden op het display om aan te geven dat die geactiveerd zijn, zoals Pro Logic II, Dolby D, of NEO6. Ik kijk altijd bij de akoestiekfuncties welke het beste resultaat zou kunnen leveren, zoals Dolby D of Dolby DTS HD MSTRD. Maar deze BD had dus in het menu van de BD True-HD staan, maar deze kwam niet als optie bij de akoestiekfuncties op de Receiver, wel NEO6, maar dat is volgens mij niet echt surround toch? Kan ik dan het best Direct selecteren zodat hij de True-HD van de BD afspeelt ondanks dat die optie niet brandt op het display of in het akoestiekfunctiesmenu staat? Of moet ik dan een andere akoestiekfunctie kiezen?

alexander2


millon

Je moet gewoon de THX mode aanzetten voor het beeld.
Deze stand schijnt volgens de reviewers toch echt heel goed te zijn.
De liefhebbers kijken ook altijd op die instelling.
En anders laten calibreren

millon

Je voorspeakers nog ff 1m naar links en rechts.
En dan iets indraaien.
Je achterspeakers zo ver mogelijk uit elkaar.
En 60cm boven oorhoogte.

Alpha

Bedankt voor de tips. Maar ik zit hier dus met een paar hele vervelende en moeilijk op te lossen problemen, ik hoop dat jullie daarbij kunnen helpen. Vooral het probleem met de verkeerde calibratie-testschermen op verschillende bronnen. Daar snap ik niks van en ik zou het graag opgelost willen hebben. Ik hoop op jullie hulp!

J.A.F._Doorhof

Calibratie sowieso laten uitvoeren. Een goede calibrateur zal daar ook naar kijken.
Waarschijnlijke probleem kan zijn :

RGB mode verkeerd, moet limited zijn.
Blacklevel verkeerd : moet voor pal 0 ire zijn en voor ntsc 7.5 voor ld en dvd.
Output settings in videoeq verkeerd van het apparaat.

EN
Het kan zijn dat je display gewoon geen blacker than black binnen krijgt van de bron. De PS3 laat bv geen wit boven wit zien.

Een goede calibrateur zal daar om heen kunnen werken voor de particulier is het vaak een jungle.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Alpha

Ik begrijp er echt helemaal niks meer van. Ik heb die dvd van The Incredibles met die THX optimizer ingeruild voor 2 Blu-ray's. En ik gebruik nu een DVD van mn vriendin van Cars met ook een THX optimizer, maar nu krijg ik helemaal geen dropshadow meer en de meest donkere vakken doen het sowieso niet. Niet op de Xbox via de Receiver, niet op de BD-speler rechtstreeks op de tv, die het eerst wel deden. Ook niet als ik de brightness heel hoog zet, hij geeft het nu gewoon echt helemaal 0,0 weer, terwijl bij die vorige DVD hij het nog een heel klein beetje weergaf op de hoogste brightness.

Ik heb natuurlijk de laatste dagen wel veel met instellingen zitten klooien, maar volgens mij staat dat nog wel goed. Ik heb daar ook niet zoveel keuze in. Op de BD-speler kan ik de HDMI Color Setting op YCBCR of RGB zetten, op de BD-speler vind ik geeneen van dat soort opties en op de XBOX staan de Reference Levels op Standard en de Color op Source. Iemand die er nog een touw aan vast kan knopen?

EDIT: Het testscherm is ook veel donker. Ik moet de brightness al behoorlijk hoog zetten om uberhaupt de THX letters in het midden te kunnen zien. Dat kan toch niet alleen door de lichte omgeving komen? Heb Eco Mode ook al aan.

Alpha

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 22, 2010, 19:00:41
Calibratie sowieso laten uitvoeren. Een goede calibrateur zal daar ook naar kijken.
Waarschijnlijke probleem kan zijn :

RGB mode verkeerd, moet limited zijn.
Blacklevel verkeerd : moet voor pal 0 ire zijn en voor ntsc 7.5 voor ld en dvd.
Output settings in videoeq verkeerd van het apparaat.

EN
Het kan zijn dat je display gewoon geen blacker than black binnen krijgt van de bron. De PS3 laat bv geen wit boven wit zien.

Een goede calibrateur zal daar om heen kunnen werken voor de particulier is het vaak een jungle.

Zie post hierboven, voor zover ik weet kan ik maar heel weinig instellen en ik zou niet weten waar ik dit soort opties zou moeten aanpassen, volgens mij kan dat niet. Ik zou graag een calibratie laten doen, maar ik heb daar geen geld voor. Daarnaast vond ik LCD altijd mooier vanwege het felle, heldere beeld. Ik vind Plasma ondertussen een mooier beeld geven, maar ik kijk wel eens films op THX en dat vind ik op zich niet lelijk, maar mijn eigen instelling die wat feller is vind ik ook nog erg mooi, dus ik weet niet of ik de ISF-standaard mooi vind qua beeld, maar mss is dat een kwestie van wennen. De voordelen die genoemd worden over meer scherpte, diepte en detail spreken me wel erg aan.

Maar met die vorige thx optimizer kon zowel de tv, de receiver, de bd-speler en de xbox het blacker then black wel weergeven, alleen niet in elke situatie en combinatie. Dat maakte het ook zo lastig en ingewikkeld, omdat niet 1 link de boosdoener leek te zijn. Nu zit ik dus weer met een ander probleem nu ik een andere DVD gebruik.

J.A.F._Doorhof

Als je alles goed wilt hebben zul je sowieso moeten wennen aan een "minder fel" beeld.
Begin eens met alle digitale "opties" uit te zetten en alles op de midden stand, op de BD speler voor de zekerheid Y,Pr,Pb als output en kijk dan eens.

Je kan altijd naar Emmeloord komen voor de calibratie, je bent dan 100.00 kwijt inclusief BTW en dan weet je zeker dat het goed is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Alpha

Dat het een kwestie van wennen is snap ik, maar het gaat me nu over het technische defect dat er lijkt te zijn. Het testbeeld ziet er bij mij op standaard THX mode ongeveer zo uit, maar dan nog iets donkerder: http://idg.bg/test/pcw/2008/0204174808-139156-THX6_b.jpg

En ik zie ook bij hogere brightness geen dropshadow achter de THX letters en ook geen blacker then black blokken. Met de DVD van THe Incredibles met de THX optimizer zag ik dat alleen op de xbox via de receiver (mss ook wel xbox rechtstreeks op tv) of bd-speler rechtstreeks op tv, maar niet de bd-speler via de receiver. Nu, met de THX optimizer van de DVD cars zie ik dit helemaal nooit, in geen enkele setup. Dat klopt toch niet, met of zonder ISF calibratie? Maar ik weet niet wat er kapot is. De TV heeft het weergegeven in sommige situaties, de BD-speler ook, de Receiver ook, de Xbox ook, dus ze moeten het wel kunnen, maar waarom doen ze het dan (nu) niet?

Ik kan ook niks aan instellingen veranderen voor zover ik weet. Ik heb een Xbox 360, Panasonic TX P42G20ES, Onkyo HT R380 Receiver (in de AVX380 set met speakers), en BD SP308 BD-speler en heb de weinige instellingsopties die er zijn over kleurruimte etc wel geprobeerd.


Alpha

Nou, vandaag mn nieuwe Pana omgeruild, maar het probleem is nog exact hetzelfde:

QuoteDit is het testbeeld zoals het niet goed is, maar je ziet nog wel iets van de dropshadow en 3 donkerste blokken, Blu-rayspeler via de receiver naar de tv, met brightness op maximaal:



Dit is zoals het moet zijn, en wat het is als ik de Xbox via de receiver zet of de Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv met Brightness op 10/30:

Als het er zo uitziet kun je goed calibreren, dat kan ook wel als het beeld niet is zoals dit, maar dat betekent dat die waarden ook in films etc niet goed worden weergegeven. Zoals gezegd gaf de Blu-Ray speler rechtstreeks op de tv bij de Star Wars DVD met THX-mode een erg mooi beeld met veel diepte en detaillering. Bij de Cars DVD zag je dus echt helemaal geen dropshadow en ook de 3 donkerste velden helemaal niet.

Morgen naar BCC om mn Onkyo set om te ruilen en ze willen hem daar ook gaan testen op een Plasma daar met mijn apparatuur en kabels, hopelijk lost dat het op.

Anders moet ik de Blurayspeler rechtstreeks op de tv aansluiten, maar dan moet het surround geluid van de Blu-rayspeler via de tv naar de Receiver, op de HDMIkabel die al van Receiver naar TV loopt via de Audio Return Channel, maar de vraag is dus of het geluid volledig en optimaal wordt doorgegeven door de tv, weet iemand daar uitsluitsel over te geven?

Alpha

Gadver, alles omgeruild, maar alle moeite voor niks, het probleem is nog steeds hetzelfde, Xbox via Receiver en Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv geven een goed testbeeld, Blu-rayspeler via Receiver niet, dan moet ik maar gaan klooien met dat Audio Return Channel, maar ik ben zo bang dat de TV het geluid dan gaat verkloten zonder dat je het mss altijd doorhebt, maar je wel naar minder goed geluid zit te luisteren.

bmateijsen

Quote from: Alpha on September  2, 2010, 14:59:25
Gadver, alles omgeruild, maar alle moeite voor niks, het probleem is nog steeds hetzelfde, Xbox via Receiver en Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv geven een goed testbeeld, Blu-rayspeler via Receiver niet, dan moet ik maar gaan klooien met dat Audio Return Channel, maar ik ben zo bang dat de TV het geluid dan gaat verkloten zonder dat je het mss altijd doorhebt, maar je wel naar minder goed geluid zit te luisteren.

Wat is er niet goed aan het beeld als het via de receiver loopt?

Alpha

Quote from: bmateijsen on September  2, 2010, 15:17:23
Wat is er niet goed aan het beeld als het via de receiver loopt?
Dit:

QuoteDit is het testbeeld zoals het niet goed is, maar je ziet nog wel iets van de dropshadow en 3 donkerste blokken, Blu-rayspeler via de receiver naar de tv, met brightness op maximaal:
http://img832.imageshack.us/img832/7209/img4608e.jpg


Dit is zoals het moet zijn, en wat het is als ik de Xbox via de receiver zet of de Blu-rayspeler rechtstreeks op de tv met Brightness op 10/30:
http://img843.imageshack.us/img843/5849/img4609t.jpg

Als het er zo uitziet kun je goed calibreren, dat kan ook wel als het beeld niet is zoals dit, maar dat betekent dat die waarden ook in films etc niet goed worden weergegeven. Zoals gezegd gaf de Blu-Ray speler rechtstreeks op de tv bij de Star Wars DVD met THX-mode een erg mooi beeld met veel diepte en detaillering.

bmateijsen

En heeft de versterker nog een mogelijkheid om het beeld te corrigeren?
Het is duidelijk dat er ergens iets niet goed gaat...

Groet,

Bjorn

Alpha

Ik heb nu alles nog op de fabrieksinstellingen staan, daarvoor heb ik veel geprobeerd aan te passen. De Receiver opzich vormt het probleem ook niet, omdat de Xbox via de Receiver het wel goed weergeeft.

bmateijsen

Quote from: Alpha on September  2, 2010, 16:08:40
Ik heb nu alles nog op de fabrieksinstellingen staan, daarvoor heb ik veel geprobeerd aan te passen. De Receiver opzich vormt het probleem ook niet, omdat de Xbox via de Receiver het wel goed weergeeft.

Maar heb je gecheckt of dat alle bron apparaten hetzelfde signaal uitsturen, dus:
- 1080p
- YPbPr
- HDMI standard en niet enhanced.

Anders gaat jouw vergelijking niet op...

Alpha

Quote from: bmateijsen on September  2, 2010, 16:11:31
Maar heb je gecheckt of dat alle bron apparaten hetzelfde signaal uitsturen, dus:
- 1080p
- YPbPr
- HDMI standard en niet enhanced.

Anders gaat jouw vergelijking niet op...
De Receiver doet het wel met de Xbox, maar niet met de Blu-ray speler, maar de Blu-ray speler doet het wel rechtstreeks op de tv, dat is allemaal met dezelfde instellingen (ik hbe er iig niks aan aangepast0 dus dan kan het toch niet een instelling op de Receiver of Blu-ray speler zijn? Want dan zou dat apparaat ook in andere situaties niet werken (Receiver met Xbox erop aangesloten of Blu-rayspeler rechtstreeks op de TV).

Alpha

Ik heb de opstelling nu aangepast, maar de ARC werkt nog niet goed. Ik heb deze al wel aangezet in het menu van de receiver, maar kan er niks over vinden in het tv menu van P42G20. Het beeld loopt nu rechtstreeks van de Blu-ray speler naar de tv, en de tv herkent volgens mij ook wel dat het geluid nu terugloopt naar de REceiver, want voordat ik de ARC functie aan had gezet op de Receiver kreeg ik gewoon geluid over de tv-speakers, en nu hoor ik helemaal niks.

En wanneer ik het volume aanpas met de tv-afstandsbediening komt er in beeld niet het gewone volumemenu van de tv te staan, maar staat er "volume home cinema".

Maar ik hoor nu dus geen geluid in deze opstelling, de REceiver schakelt in deze optie automatisch naar TV/CD, want je hebt natuurlijk geen aparte input, omdta het via de uitgang terugloopt, maar hoe krijg ik nu geluid?

bmateijsen

Je kan het volgens mij niet eens met je audio return kanaal doen..

Ik zou eerst eens kijken waarom je geen beeld hebt via de receiver. Heb je op alle resoluties geen beeld met BD?

Groet,

Bjorn

Alpha

Wat kan ik niet met mn ARC kanaal doen?

Waar zeg ik dat ik geen beeld heb via de Receiver? De Blu-ray speler loopt nu dus niet via de REceiver, maar via de tv en dan de tv via ARC terug naar REceiver voor het geluid.

Ik krijg nu wel geluid via het ARC, er is maar 1 HDMI-poort op de tv met ARC, daar zit ie nu in en dat was net niet zo. Maar nu heb ik nieuw probleem. Als ik de audiotest uit de THX optimizer pak gaat ie op alle speakers een signaal afspelen en dan blijkt het 2.0 te zijn, alle speakers worden alleen via de 2 voorsten afgespeeld, terwijl als ik de Blu-Ray speler via de receiver aansluit hij wel meteen 5.1 wordt. Maar via de ARC setup gaat hij steeds automatisch weer terug naar PCM, ondanks dat ie in het hoofdmenu van de DVD soms wel even Dolby D op het display heeft staan bij de Receiver. Moet ik ergens iets veranderen in TV, Blu-rayspeler of Receiver instellingen? Want volgens Panasonic moet de P42G20 Plasma tv het geluidssignaal gewoon door kunnen geven, maar ik krijg het dus niet surround.

bmateijsen

Quote from: Alpha on September  2, 2010, 18:27:06
Wat kan ik niet met mn ARC kanaal doen?

Volledig HD-audio draaien, want dat zal altijd 2.0 zijn.

QuoteWaar zeg ik dat ik geen beeld heb via de Receiver? De Blu-ray speler loopt nu dus niet via de REceiver, maar via de tv en dan de tv via ARC terug naar REceiver voor het geluid.

Ik dacht dat je dat hierboven had beschreven, als dat niet zo is, wees dan eens duidelijk.

QuoteIk krijg nu wel geluid via het ARC, er is maar 1 HDMI-poort op de tv met ARC, daar zit ie nu in en dat was net niet zo. Maar nu heb ik nieuw probleem. Als ik de audiotest uit de THX optimizer pak gaat ie op alle speakers een signaal afspelen en dan blijkt het 2.0 te zijn, alle speakers worden alleen via de 2 voorsten afgespeeld, terwijl als ik de Blu-Ray speler via de receiver aansluit hij wel meteen 5.1 wordt. Maar via de ARC setup gaat hij steeds automatisch weer terug naar PCM, ondanks dat ie in het hoofdmenu van de DVD soms wel even Dolby D op het display heeft staan bij de Receiver. Moet ik ergens iets veranderen in TV, Blu-rayspeler of Receiver instellingen? Want volgens Panasonic moet de P42G20 Plasma tv het geluidssignaal gewoon door kunnen geven, maar ik krijg het dus niet surround.

Ik denk dat het standaard 2.0 PCM is, zie hierboven, maar waar staat de BD speler op in het setup menu voor audio? Bitstream of PCM

Groet,

Bjorn

Alpha

Weet jeZeker dat arc geen surroind kan weergeven? Heb t er op meerdere forums over gehad en kreeg zelfs de tip voor deze oplossing van een forum maar nergens werd gezegd dat je via arc geen surroind kan hebben.

Het probleem met t beeld heb ik al vaak uitgelgegd, zelfs met behulp van screens. Het komt erIn het kort op neer dat blurayspele rechtstreeks op tv en Xbox via receiver de dropshadow en blacker then Black velden van de thx testsxherm Goed weergeeft, en de blurayspeler via de receiver niet, dan zie je die dropsdaow en b then bvelden alleen onduidelijk en op de hoogste brightness.

Alpha

Weet iemand een oplossing? Dit is zo frustrerend, of ik heb geen goed beeld, of geen goed geluid, denk je een keer voor kwaliteit te gaan en wat meer uit te geven en dan wordt het zo'n soap. Is het echt niet mogelijk om via de ARC van TV naar Receiver 5.1 geluid te krijgen? Ik hoop dat jullie nog weer willen meedenken, want er is nog steeds geen oplossing voor het oorspronkelijke blacker then black probleem en omzeilen lukt dus ook nog niet nu het geluid alleen stereo is. Ik ben er nu al zo lang mee bezig, heb fora geraadpleegd, van alles geprobeerd en getest, alle apparatuur omgeruild, helpdesks gebeld. Of moet ik maar BCC bellen en een andere Receiver/5.1 speakersysteem en Blu-Ray speler kopen?