Blu-Ray player met goede DAC voor 7.1

Started by WickedGame, August 19, 2010, 11:38:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Er is in de wereld van Blu-ray al veel veranderd. Met name de receivers die allemaal HDMI zijn nu en daardoor elke Blu-Ray aankunnen qua geluidsformaten. Nu is mijn Marantz SR7500 uiteraard niet voorzien van HDMI en ben ik genoodzaakt om een Blu-Ray speler te pakken die 7.1 output kent maar daarbij de geluidskwaliteit op hoog niveau houdt.

Heb me al rot gezocht maar kom alleen oude threads tegen uit 2008 over Blu-Ray players die als CD-transport werden getest. Nu wij in 2010 leven is de wereld van Blu-Ray drastisch veranderd en zijn spelers goedkoper geworden. Maar nergens is te lezen hoe de interne DAC's zich verhouden. Wat mijn inziens belangrijk lijkt als je juist analoog gaat aansluiten zoals bij mij het geval gaat zijn.

Graag hoop ik dat jullie wat spelers kunnen aandragen die naar jullie mening voldoen aan een goede audioweergave via de analoge output en dus een goede DAC aanboord heeft.

Shadowfox

heb em helaas niet maar de oppo zal vast en zeker voorbij komen

ajbeefde

Quote from: WickedGame on August 19, 2010, 11:38:33
Er is in de wereld van Blu-ray al veel veranderd. Met name de receivers die allemaal HDMI zijn nu en daardoor elke Blu-Ray aankunnen qua geluidsformaten. Nu is mijn Marantz SR7500 uiteraard niet voorzien van HDMI en ben ik genoodzaakt om een Blu-Ray speler te pakken die 7.1 output kent maar daarbij de geluidskwaliteit op hoog niveau houdt.

Heb me al rot gezocht maar kom alleen oude threads tegen uit 2008 over Blu-Ray players die als CD-transport werden getest. Nu wij in 2010 leven is de wereld van Blu-Ray drastisch veranderd en zijn spelers goedkoper geworden. Maar nergens is te lezen hoe de interne DAC's zich verhouden. Wat mijn inziens belangrijk lijkt als je juist analoog gaat aansluiten zoals bij mij het geval gaat zijn.

Graag hoop ik dat jullie wat spelers kunnen aandragen die naar jullie mening voldoen aan een goede audioweergave via de analoge output en dus een goede DAC aanboord heeft.

Oppo topic?

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

WickedGame

Quote from: ajbeefde on August 19, 2010, 12:33:17
Oppo topic?



Het grappige is iedereen oppert Oppo, maar in de shoot-out van o.a. LittleNinja kwam die er op analoog niet zo best vanaf. Enige wat dan zou kunnen is om een getweakde Oppo te pakken, maar ik kan mij niet voorstellen dat alleen Oppo een Blu-Ray heeft die aan de eisen voldoet? (HTforum wordt te Oppo minded :P)

ajbeefde

Quote from: WickedGame on August 19, 2010, 12:36:05
Het grappige is iedereen oppert Oppo, maar in de shoot-out van o.a. LittleNinja kwam die er op analoog niet zo best vanaf. Enige wat dan zou kunnen is om een getweakde Oppo te pakken, maar ik kan mij niet voorstellen dat alleen Oppo een Blu-Ray heeft die aan de eisen voldoet? (HTforum wordt te Oppo minded :P)

De Special Edition?

Ik ben niet Oppo minded, maar je vroeg sepcifiek naar het analoge gedeelte....

Speel zelf moet de Panasonic analoog uit naar de pre en dat bevalt me uitstekend.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Teejoo

Pioneer LX-91

blue-eyes

Wellicht handig een max. prijs te noemen, voordat je een advies krijgt? Zie de aanbeveling van Teejoo. Als je niet meer dan 1000 euro uit wil geven, is het advies van Teejoo totaal niet relevant.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

audiosurfer

Marantz bd7004 is voor goede prijzen nu te krijgen en lijkt me een goede keuze.
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on August 19, 2010, 14:23:22
Wellicht handig een max. prijs te noemen, voordat je een advies krijgt? Zie de aanbeveling van Teejoo. Als je niet meer dan 1000 euro uit wil geven, is het advies van Teejoo totaal niet relevant.

Prijs is zoals altijd lastig, je weet hoe ik soms dingen aanschaf ;)

Onno1

Ik heb de pioneer lx91 en die is echt super!
Ik heb hem analoog aangesloten op mijn pio receiver, en met hdmi. Analoog is beter, maar dan heb ik geen EQ/roomcorrection.
Hdmi is ook super. Er zijn 2 hdmi uitgangen. Ik heb het zo gedaan dat je 1 hdmi rechtstreeks aansluit op de tv via hdmi, die uitgang is puur voor weergave en hier zit geen audio signaal bij. De andere uitgang heb ik op mijn receiver aangesloten en die is puur voor geluid, geen beeldinformatie.
Had hiervoor een goedkoper model en het verschil is echt te zien. Tweedehands is hij niet al te duur meer. Dit is echt high-end apparatuur.

audiosurfer

Ik heb eerder juist op dit forum gelezen dat de LX91 analoog nogal tegenvalt? Fijn dat jij dat niet ervaart!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Onno1

Ik heb dat ook gelezen, maar later bleek dat zijn instellingen niet goed waren en dat hij maar 2 kanalen analoog uitstuurde en de receiver hier weer 5.1 van maakte of zoiets. Later heeft hij dit hersteld en was ook hij erg tevreden.

blue-eyes

Quote from: WickedGame on August 19, 2010, 16:40:40
Prijs is zoals altijd lastig, je weet hoe ik soms dingen aanschaf ;)


Ok, de Goldmund schijnt erg goed te zijn, bijna niet te verslaan  :devil:  :laugh:

:angel: :tongue2:
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on August 19, 2010, 18:45:18
Ok, de Goldmund schijnt erg goed te zijn, bijna niet te verslaan  :devil:  :laugh:

:angel: :tongue2:

;D Okay Okay 1750,- euro als max.

Goedkoper mag altijd, dus de bang for the buck effect :)

Teejoo

Quote from: Palmsurfer on August 19, 2010, 17:17:43
Ik heb eerder juist op dit forum gelezen dat de LX91 analoog nogal tegenvalt? Fijn dat jij dat niet ervaart!
Die persoon stuurde inderdaad een 2 kanaals signaal uit en liet dat middels PLIIx naar 5.1 rekenen.

Ik heb hem zelf destijds ook gekocht omdat ik in eerste instantie de analoge uitgang ging gebruiken. En daarvan was ik erg onder de indruk. Verder vind ik hem ook erg goed met DVD's. Nu gebruik ik de analoge uitgangen niet meer en zou ik als alternatief alleen nog de Oppo kunnen verzinnen. Voordeel hiervan is dat hij goedkoper multiregion te krijgen is.

Richi

Maar die LX91 is toch heel traag? Lijkt me niet fijn als je 1750 euro aan een speler uitgeeft.

Misschien even wachten op de Marantz UD-7005?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

SpeedyAndré

Quote from: WickedGame on August 19, 2010, 12:36:05
Het grappige is iedereen oppert Oppo

Dan neem je toch een Lexicon, is het frontje tenminste niet zo 'Oppo'  >:D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Onno1

Ik heb ook de oppo gehad, maar dan de se(special edition) vanwege het goede analoog. Mijn pio doet daar in geluid totaal niet voor onder, beeld is beter.

Teejoo

#18
Quote from: Richi on August 19, 2010, 23:54:10
Maar die LX91 is toch heel traag? Lijkt me niet fijn als je 1750 euro aan een speler uitgeeft.

Misschien even wachten op de Marantz UD-7005?
Dat valt wel mee. Hij is trager dan de oppo en de PS3, maar verder minimaal even snel als de rest. Verder betaal je dat bedrag niet voor snelheid, maar voor algehele kwaliteit, en dan specifiek voor het analoge gedeelte. Op het plaatje is in elk geval te zien dat het een speler is waar ze serieus werk van gemaakt hebben.



Ik merk dat ik eigenlijk helemaal niet meer let op de traagheid waarmee blu-rays met hun java crap worden geladen. Het is tenslotte alleen maar voor aanvang van de film. Ik denk dat dat komt omdat je in het begin gewend was aan de supersnelle dvd, en alles daarmee vergeleek. Om ik nou vooral blu-ray draai, valt het gewoon minder op. Desondanks is het, nu de Oppo beschikbaar, is interessant om bij analoog gebruik ook naar een gepimte oppo te kijken. Toen ik de Pioneer kocht was de Oppo er simpelweg nog niet. De Pioneer ziet er wel mooier uit dan de Oppo.


clockwork

Op MP staat nu een LX91 voor 1400 te koop (demomodel met garantie bij een winkel).  
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Richi

Ja, snelheid is natuurlijk meer een punt als e ook je CD's op de speler draait. Maar toch, langer dan 30 seconden zou ik persoonlijk niet willen wachten voordat de film start. Om over mijn kinderen nog maar te zwijgen.  ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Teejoo

Quote from: Richi on August 20, 2010, 13:21:01
Ja, snelheid is natuurlijk meer een punt als e ook je CD's op de speler draait. Maar toch, langer dan 30 seconden zou ik persoonlijk niet willen wachten voordat de film start. Om over mijn kinderen nog maar te zwijgen.  ;)
Maar met CD's is toch ook niets aan de hand?? Het gaat om de snelheid bij blu-ray discs.

Nahpets

Quote from: Richi on August 20, 2010, 13:21:01
Om over mijn kinderen nog maar te zwijgen.  ;)

Zeker bij je jongste kind kan ik me dat voor stellen. Tegen de tijd dat de film begint is hij al 2 keer zo oud geworden.  :D
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Onno1

Het valt echt mee hoor, die snelheid. Ik heb er totaal geen problemen mee, en het is echt niet zo langzaam. Ik heb eerst de oppo gehad en daarna de pio. Ik heb totaal geen frustraties gekend, etc. Als je ere 1 wilt kopen, kan je hem ook kopen op avforums, daar zie je er nog wel eens 1 tweedehands voor omgerekend 1300 euro.

frank2

De Oppo/Tuc versie (upgraded) is dusdanig beter dat hij vele zeer dure cd spelers achter zich laat. WenW audio verkoopt deze speler exclusief voor nederland, kijk even op hun website door de diverse prijzen, ze zijn er in meerdere uitvoeringen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren