zacht krakend geluid uit Piega sub

Started by bigbro, August 18, 2010, 22:44:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bigbro

Hoi,

Ik heb thuis een sub van Piega. Het is de Sub1, dat is de grootste variant. Het apparaat is prima en gaat maar liefst tot 19hz. Het gekke is alleen dat zo nu en dan op laag volume er plotseling een soort gekraak uitkomt. Niet luid, zachtjes. Het is dus niet zo dat een 1 van de 2 woofers kapot is want wanneer het nodig is laat hij zich met alle geweld enorm strak horen. Het lijkt wel alsof het een soort lekstroompje is. Ik heb hem al eens schoongemaakt van binnen, want het klinkt net alsof er iets op de woofers ligt dat een heel klein beetje wordt verplaatst. Dit heeft niet geholpen. Iemand enig idee?

Groet,

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

bigbro

Geen idee. Het treed soms maanden niet op en dan weer regelmatig enkele weken achter elkaar een paar x per avond. Zelf heb ik soms de indruk dat er een heel klein stroompje wordt afgegeven vanuit de voorversterker. Maar goed elco'c, prima, kan ik daar iets aan doen?

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

bigbro

Zijn elco's van die dingen die stroom vasthouden waardoor je, ondanks dat de stekker eruit is, nog een schok kunt krijgen?

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.