4 speakers beter dan 6 voor HT?

Started by Starred, September 23, 2003, 16:46:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaco

Quote from: Harry HT on September 25, 2003, 15:01:11
Jaco,

Heb je dan uiteindelijk identieke front, surround en back speakers?
(kom je niet vaak tegen op het internet)

Of heb je dan een combinatie van (fro, sur, bk) speakers van de serie?

Indien je een combinatie van speakers hebt, is dat dan vanwege je "plaatsings" problemen of wat anders?



Ik kom tot redelijk gelijke speakers , maar mijn side en rear blijven eerst mijn oude Kef q70 speakers. Helaas geen geld genoeg deze binnenkort ook door 203's te vervangen. Dat zal wel 1 a 2 jaar duren.

Verder heb ik geen Logic-7, maar Trifield (meridian processor) maar daar gaat eingelijk hetzelfde voor op als voor Lexicon met Logic-7.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Spacebass

Heb je nog kunnen ontdekken of ze er een reden hebben voor de vaste positie van de center Jaco?

jaco

 De stand is 465 mm hoog, dan komt daar 24 cm bij, dus bovenkant center is dan 70,5 cm. Dat is toch wel behoorlijk hoog, maar mijn scherm onderkant is iets van 80 cm of zo.
Maar mijn probleem is meer dat hij tussen de woofers in moet staan, en de vloerplaat  is domweg te breed..
Volgens mij gaan ze er van uit dat de hellingshoek zo aan te passen is dat de cnter gericht kan worden op de luisterpositie. De center staat er ook onder een kleine hoek op. En verder zitten er een soort van verstelbare spikes onder lijkt het.
Echter toen ik de cneter beluisterd heb was die stand er ook niet bij, dus echt geod heb ik het niet kunnen controleren.
Maar voor 750 Euro zou ik toch hoogte verstelling verwachten.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Spacebass

Nou ja kan je je eigen DIY project beginnen  :)

Is niet goedkoop nee...ach een mooi tafeltje zal vast tijdelijke wonderen kunnen verrichten  :)

blue-eyes

Of met Raymen praten, die heeft gouden handen en al een dikke portomonee, hij vraagt dus niet veel meer ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey