4 speakers beter dan 6 voor HT?

Started by Starred, September 23, 2003, 16:46:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Quote from: jaco on September 24, 2003, 18:25:57
Is overigens die bewuste driade speaker een doorslaand success geweest ? Ik heb er nog nooit 1 gezien, en kan me slechts vaag de naam herinneren. Of komt daarbij het argument dat niemand de kwaliteit wilde inzien, en dat daarom helaas de bouw en verkoop gestaakt moest worden.
In dat laatste geval was het misschien jammer, maar een echt goed product zou zich zelf verkopen aldus het gezegde..

Driade is zeker een (commercieel) succes geweest en ook wel terecht, het waren mooie speakers. Zowel de door Patrick ontworpen 77, 88, 99, D102 etc. klonken gewoon heel mooi. Ik heb ze bijna allemaal wel geluisterd toendertijd en had ze bijna gekocht (in plaats daarvan kocht ik een paar Impulse 34, ook alleen bij de oude-van-dagen bekend denk ik... :)).

Wat ze tegenwoordig nog doen weet ik niet, maar volgens mij bestaan ze nog wel.

blue-eyes

#26
Die Driades kom ik regelmatig tegen in advertenties.

@Jaco:

zit je toevallig in de plaatselijke politiek van je woonplaats? Lijst A. bijvoorbeeld?

Tactisch ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Quote from: blue-eyes on September 24, 2003, 18:28:56
Die Driades kom ik regelmatig tegen in advertenties.

@Jaco:

zit je toevallig in de plaatselijke politiek van je woonplaats? Lijst A. bijvoorbeeld?

Tactisch ;)
Nee die met mijn achternaam is een nicht van mijn vader, en die zit wat hoger dan de plaatselijk politiek. Helaas wel de verkerde partij..

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Martin_M

#28
Quote from: jaco on September 24, 2003, 18:25:57
Overigens vindt ik het geen argument dat als je 2e hand een duur merk speakers hebt gekocht je gaat klagen over de prijs van de center en sub. Dat had je van te voren ook in kunnen calculeren als je weet dat je voor HT gaat. Dit is niet uitsluitend negatief voor Martin M bedoeld, hij kent me wel beter hoop ik.

Zeker en ik neem je ook niets kwalijk hoor!
Dat ik geen center heb heeft puur te maken met het feit dat ik denk dat de concessies bij een andere centerplaatsing groter is dan de concessies bij ontbreken van de center en niet zozeer met de prijs ervan want ik denk dat een extra WATT best 2e hands te krijgen is tegen een leuke prijs.

Ik zal eens een eigen thread opstarten bij private HT's waar ik al m'n bevindingen uit de doeken kan doen want ik val nogal eens in herhaling.

Mijn fronts zijn nogal kietelig wat betreft plaatsing. De afstand tot het projectiedoek is dan ook zeer nauwkeurig afgemeten (met luistertests). Het doek iets meer naar voren of achteren wordt meteen hoorbaar. Hier zit dan ook het probleem met de plaatsing van de center.
Hoogte zal ook gelijk moeten komen met de fronts i.v.m. de afstraling. Dit gaat al niet want dan komen ze voor m'n projectiedoek te staan.
Gezien de afstraling en de plaatsing van mijn fronts verwacht ik dat geen center beter zal klinken dat een center die niet (of minder) goed staat opgesteld.

Dat we geen sub hebben ligt aan het feit dat ik best tevreden ben met het laag wat uit de Wilsons komt. Ook zijn de huizen hier nogal gehorig naar de buren toe en ik wil niet dat ze elke avond last van me hebben. Vergeleken met een aantal HT's van dit forum zal ik echt het hele laag (<30Hz) missen in mijn set. Maar toch, het bankstel en de deurknoppen trillens soms verdacht veel.

Je kan je geld maar één keer uitgeven. Aangezien wij eigenlijk meer naar stereo luisteren hebben we gekozen om de accenten te leggen op de frontkanalen. Immers, met surroundweergave heb je hier ook profeit van de (betere) kwaliteit. Ook gezien de hoeveelheid aan informatie die de fronts krijgen te verwerken t.o.v. de achterkanalen.
Je kunt ook kiezen voor een homogene meerkanaals opstelling met rondom dezelfde versterking en speakers maar dan zal in je keuze de kwaliteit van de fronts achteruit gaan. Het geld wordt immers anders verdeeld.

Het is maar net waar je voor kiest en waar je prioriteiten liggen.
Onze keuze is heel bewust gedaan en heeft ook als voordeel dat je langzaam verder kan groeien. Zo hadden we de Krell KSA50 eerst als versterker voor de fronts. Na de aankoop van de KSA300 kon de KSA50 mooi naar achteren verplaatst worden.
Wie weet; kopen we ooit nog eens de Wilson Maxx, kunnen de WATT/Puppies de achterkanalen verzorgen (eerst maar even verhuizen dan.... ;D)

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Harry HT

Dat we geen sub hebben ligt aan het feit dat ik best tevreden ben met het laag wat uit de Wilsons komt. Ook zijn de huizen hier nogal gehorig naar de buren toe en ik wil niet dat ze elke avond last van me hebben. Vergeleken met een aantal HT's van dit forum zal ik echt het hele laag (<30Hz) missen in mijn set. Maar toch, het bankstel en de deurknoppen trillens soms verdacht veel.

Je kan je geld maar één keer uitgeven. Aangezien wij eigenlijk meer naar stereo luisteren hebben we gekozen om de accenten te leggen op de frontkanalen. Immers, met surroundweergave heb je hier ook profeit van de (betere) kwaliteit. Ook gezien de hoeveelheid aan informatie die de fronts krijgen te verwerken t.o.v. de achterkanalen.
Je kunt ook kiezen voor een homogene meerkanaals opstelling met rondom dezelfde versterking en speakers maar dan zal in je keuze de kwaliteit van de fronts achteruit gaan. Het geld wordt immers anders verdeeld.

Hoi Martin,

Heb je deze site weleens gezien? :D

http://www.audiorevolution.com/equip/revelb15sub/index.html :P

Jerry is volgens mij wel enthousiast over z'n sub. :)

Gegroet,

Harry

ps m'n eerste reactie bij htforum ::)
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Jinsu

De descent van Martin Logan wordt hoger ingeschat dan de Revel B15, ben eens benieuwd zodra ik de tijd heb om ze te gaan beluisteren ;D .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

patrick_vdb

Hi,

Kunnen we die Patrick S. geen andere naam gaan geven, schrik me elke keer rot als ik m'n naam voorbij zie komen in deze thread ;D :-[

Mvrgr

Patrick

Martin_M

Hoi Harry,

QuoteThe best attribute of the WATT Puppies is their speed in the mid-bass and midrange, which also poses a significant challenge to any subwoofer you try to match with the costly speakers. After hearing Mr. White's legendary demo material, I have no question that the B15's are up to the challenge of working with highly efficient speakers costing $20,000 per pair or more.

Dit klinkt wel goed en knap dat zo'n grote unit ook lekker snel kan zijn. Vind ik nl. een belangrijk punt en mis ik dan ook in veel subs.
De prijs valt in verhouding dan nog mee.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Spacebass

#33
QuoteMaar als je knapen van front en rear speakers neemt, dan geloof ik direct dat je moeite hebt om een passende center te vinden. Zeker als ze van een merk zijn wat al weinig op heeft met home cinema, en dus geen fatsoenlijke matchende center bouwt. (hier bedoel ik wilson dus NIET mee)

't wordt pas erger Jaco als de luidspreker helemaal niet bedoeld is voor HT maar voor voor een zo goed mogelijke weergave van emotie, en daar gaat het die mensen die die verschrikkelijke ondingen kopen nou om.
Helemaal erg is dat ze geen sub gebruiken...hoe halen ze het in hun hoofd die lui!!!!
Het ergste is het waneer ze met een fantoom center draaien...tja da's het hek van de dam! Dan ben je definitief gecertificeerd HT'er af! ;D ;D ;D Ach als hij tevreden is met zichzelf en zijn set-up, zou ik mij er niet zo aan storen...het blijft immers allemaal persoonlijke voorkeur.

Zoals het de algemene richtlijn op het forum is...dan koop je er toch 5/7 kasten van! ;D
en als je het niet in een keer kan betalen, dan spaar je ervoor.
Hoeveel mensen kopen nou in een keer hun hele set...compleet! Ik heb dat niet gedaan en ik schat zo in jij ook niet...of heb ik het verkeerd?

Ach waar de een problemen ziet, ziet een ander mogelijkheden...
En das nou het leuke van de dingen in het leven met echte passie....er zullen altijd verschillende opvattingen over zijn ;)

kleine toevoeging...Garmt, deze meneer Patrick heeft waarschijnlijk een speaker op zijn hoofd gekregen of hij is zich de klere geschrokken toen hij jouw set zag....je set heeft in iedergeval indruk op hem gemaakt :P

jaco

SB,
Ik zeg niet dat je alles in 1 keer moet kopen. Ik bedoel dat je niet moet roepen dat een center onzin is omdat je er of: niet 1 kan vinden die matched, of hem niet kan betalen.
Misschien moet je dan niet je 2 kanaals emotie set mixen met een HT opstelling, of inderdaad langer doorsparen. (geen kinderen zoals in een andere thread ?)

Het kan dus best je standpunt zijn dat het zonder ook wel goed te doen is, maar geluid is 5.1 op de meeste films. Ik denk dat dat voor 5 speakers en een subwoofer staat.
Er is dus waarschijnlijk iemand ergens die het geluid dan mixed voor die setup. Je doet dan zo maar het geluid op minder kanalen stoppen. Misschien creer je dan juist wel problemen ?

Door redenerend, zou dan 1 speaker dan ook prima zijn voor muziek als de kwaliteit van die speaker maar hoog genoeg is ?
Ik verwacht toch wat informatie uit de origineel 2 kanaals mix te verliezen (stereobeeld ?)
Zou dit met een 5.1 mix ook niet zo zijn ?

Let wel: met film zie ik het ook nog niet zo veel uitmaken, dat is toch meestal veel effecten, maar voor multi kanaals muziek wordt het toch wel belangrijker denk ik.

Overigens heeft pioneer nu net een 1 speaker oplossing op de markt gebracht/aangekondigd die met >200 drivertjes multi kanaals weergave uit 1 "box" levert.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Spacebass

QuoteOverigens heeft pioneer nu net een 1 speaker oplossing op de markt gebracht/aangekondigd die met >200 drivertjes multi kanaals weergave uit 1 "box" levert.
LOL ;D

Ik wilde deze kant ook op gaan door te zeggen dat wij misschien wel hele conventionele gedachten hebben, en mijn kidz mij bijv. over 5 jaar misschien wel een barbaar gaan vinden met 5 luidspekers ;)

Ik denk dat je door de bank genomen gelijk hebt hoor. Als je niet weet wat je doet kan je het beste zoeken in de bestaande series waarbij alles al voor elkaar (gematched) is. Als je iets meer wil dan dat, tja dan heb je geen keus. Ik denk overigens dat de zelfde goed voorbereide topmerken niet bepaald met de center zullen beginnen. Verkoop zonder center (voor stereo) zal vaker voorkomen dan een center (mono) alleen, hoe raar dat ook voor sommigen klinkt. Een center is volgens mij niet anders dan een iets aangepaste front. (als ze het tenminste willen matchen ;) )

Frapant vind ik wel dat je wel het vertrouwen hebt in bassmanagement om de 5 speakers op small te zetten en naar 1 subwoofer te routen, zonder de oorspronkelijke mix aan te tasten, maar niet het vertrouwen in die zelfde DSP om een geluid te creeren zonder subwoofer ef zonder center. Dezelfde mix is nl ook niet zo bedoeld!

Verder wil ik even opmerken dat de kosten die kids met zich meebrengen mij nooit belemmerd hebben om HT onderdelen aan te schaffen waar mee ik kon leven... Kids zijn goedkoper dan menigeen "kindloze" denkt...dat komt misschien ook door emotieloos rekenen ;D
Ik denk overigens dat als ik toen meer kennis had gehad, ik zelf bijv wel in een keer 5 omega's had aangeschaft, het kon toen, maar ht was toen helaas nog niet mijn hobby.

Verder wil vernieuwing niet altijd verbetering betekenen, getuige moge zijn de nieuwe infinity (geschikt voor HT) lijn...keiharde berekeningen en geld prefeleren boven emotie...mja da's ook weer smaak gebonden ;)

jaco

Quote from: Spacebass on September 25, 2003, 07:34:38
Als je niet weet wat je doet kan je het beste zoeken in de bestaande series waarbij alles al voor elkaar (gematched) is. Als je iets meer wil dan dat, tja dan heb je geen keus. Ik denk overigens dat de zelfde goed voorbereide topmerken niet bepaald met de center zullen beginnen. Verkoop zonder center (voor stereo) zal vaker voorkomen dan een center (mono) alleen, hoe raar dat ook voor sommigen klinkt. Een center is volgens mij niet anders dan een iets aangepaste front. (als ze het tenminste willen matchen ;) )

Frapant vind ik wel dat je wel het vertrouwen hebt in bassmanagement om de 5 speakers op small te zetten en naar 1 subwoofer te routen, zonder de oorspronkelijke mix aan te tasten, maar niet het vertrouwen in die zelfde DSP om een geluid te creeren zonder subwoofer ef zonder center. Dezelfde mix is nl ook niet zo bedoeld!

Hier heb je me te pakken.. Maar bij het gebruik van bass managment gaat het om minder richting gevoelige informatie. De signalen op de center zijn echter van een ander soort.
Overigens denk ik wel dat sommige fabrikanten de goede kant op gaan met hun center. Helaas zal de markt voor mensen met een front projectie systeem wel te klein zijn om daarvoor alleen zulke centers te ontwikkelen die qua inhoud en opbouw m.b.t. componenten gelijk zijn als de mains, maar met afwijkende vormgeving. Het ding is helaas meestal nog gemaakt om op een TV te kunnen liggen >:(
Maar zelfs dan zal de klank toch afwijken omdat de kast anders is, mid/tweeter zit dichter bij de vloer, dus afstraling anders etc.

Toch maar THX dan, die hebben standaard toch 3 dezelfde voorspeakers ? Maar ja die doen weer helemaal niet onder de 80 Hz, dus dan zit je vast aan bass managment, en heb je daar geen keuze.

Het (HT) leven zit vol met keuzes..

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Martin_M

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Spacebass

QuoteHier heb je me te pakken..
Dat is niet mijn bedoeling, al zal dat vast zo overkomen met alleen wat regeltjes tekst op een scherm (zonder de emotie en het gezicht erbij)...

Waarom ik deze discussie opelijk voer, is dat mensen die NOG niet bewust een keuze maken, de verschillende facetten zo zelf kunnen beoordelen, zonder achter de "normen" aan te wandelen "als een schaap", hoewel als mensen dat zelf willen is dat natuurlijk ook een keuze ;D ;D

Gewoon bewust zijn bij wat je doet en zelf een keuze maken, zonder daarvoor neergesabeld te worden omdat een ander ongevraagd roept dat je het volgens hem/haar verkeerd doet.

Als die achteraf verkeerd blijkt te zijn, tja dan zal je helaas een andere aanpak moeten gebruiken. Dat doe je in het gewone leven immers ook zoals je zelf aangeeft....daar is niets anders aan bij HT.

Het uiteindelijke doel is dat mensen het zelf naar hun zin hebben en niet om een ander te imponeren..tenminste ik ga ervan uit dat iedereen zijn hobby beoefend uit een vorm van passie.

Daar dragen wij beide aan toe, denk ik, door elkaars argumenten openlijk neer te zetten. Wat een derde er mee doet blijft persoonlijk en voor de eigen verantwoording.

En zoals Frank al aangaf: alles wat anders is dan hoe het oorspronkelijk behoort te zijn is een compromie. Het gaat er nou juist om dat JIJ er mee kan leren leven en niet wat een ander ervan vindt.
Da's uiteraard anders bij politiek...maar da's een andere thread ;)

jaco

Juist, gezonde discussie zonder elkaar te flamen, Dat moeten we hebben, en hopenlijk leert de lezer van deze discussie er ook nog wat van.

Ik ga 'het' overigens proberen met een center die betere specs heeft dan de main speakers. Ik was er redelijk van onder de indruk. (kinderhand is snel gevuld ;) )
Toen ik deze beluisterde was tenminste de center niet minder qua klank dan de main speaker. Dat is ook nieuw voor mij, maar ik was het wel al jaren van plan. In een dwaze bui dan ook maar eindelijk besteld. Dus nu aan het wachten op mijn center van 110x42x24 cm van 35 kg.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes

#40
De 204c?

Persoonlijk vind ik dat een van de mooiere centers om te zien, overigens nooit gehoord.

Heb je die stand er ook bij?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

Toe maar 8)

Ben overigens heel benieuwd hoe die nieuwe Kef lijn klinkt.
(Een neefje koopt binnenkort de Q 7 en ben razend benieuwd)

Ze zijn aardig aan de weg aan het timmeren bij Kef, met hun nieuwe lijnen.
En bovendien voor elk budget een volledig systeem, van klein naar groot. Is wel een verademing om ook andere merken te zien buiten B&W die veel aandacht besteden aan hun producten ;)

Veel smaken en meer keuzen zo...

blue-eyes

#42
Quote from: Spacebass on September 25, 2003, 10:33:31
...En bovendien voor elk budget een volledig systeem, van klein naar groot. Is wel een verademing om ook andere merken te zien buiten B&W die veel aandacht besteden aan hun producten ;)

Veel smaken en meer keuzen zo...

Nu voelen zich nog meer mensen gepaseerd:

1. Mensen die GEEN B&W hebben
2. Mensen die GEEN KEF hebben

;)

Maar serieus. Ik vind het een beetje rare opmerking. Wellicht is het je ingegeven doordat B&W wel een hype lijkt te zijn hier, het begint al bijna een dozenschuiver te worden (uitzondering 802 en hoger) ;D . Ik denk dat de meeste serieuze merken dit doen, afgezien van de dozenschuivers (alhoewel, daar kan je ook over discuseren).

Noem maar een paar merken, en ze doen het wel.


p.s. Wist je dat je een boodschap kan editten? Kan je er een merk aan toevoegen ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Quote from: blue-eyes on September 25, 2003, 10:15:52
Heb je die stand er ook bij?

Ik mag er dan wel onnozel uitzien, maar 750 Euro betalen voor wat staal gaat me echt te ver.
Verder is de stand niet goed qua maat. Erg dom dat ze hem niet in hoogte verstelbaar gemaakt hebben. Iedereen zal toch proberen de center zo hoog mogelijk onder het scherm te krijgen. Echt een enorme misser.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes

Ik heb de stand nooit in het echt gezien, maar als je dat zo hoort valt het wel tegen.

Waar koop jij je KEF's overigens? In Nl.?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

#45
Moet ik er echt op in gaan Blue-Eyes? ;D

Nou vooruit dan maar ;D

QuoteNu voelen zich nog meer mensen gepaseerd:
Ik dacht dat jij juist daar geen problemen mee had als "rechts" georienteerde kiezer, zie ik daar toch nog een beetje Jan Marijnisse in je ;D


Ook weer serieus:
Er zullen vast veel bedrijven serieuze HT luidsprekers leveren, maar niet in de aantallen + kwaliteiten van B&W, daar lijkt nu Kef ook bij te komen aangezien ik steeds meer mensen spreek die richting Kef denken/kopen. Het nadeel van zoveel verkopen is dat er altijd weer een moment komt dat mensen zich willen onderscheiden...da's mens eigen denk ik. (zelfs in China)
En ja Harman zal vast een hoop verkopen...mja die hebben ook een breed aantal merken in hun bezit (JBL, Infinity, Revel) en een echte verkoop boom zoals bij B&W heb ik daardoor nog niet waargenomen.


@Jaco:
Hebben zij er geen uitleg bij gegeven? Dat dat bijv. de beste positie zou zijn volgens hen, vanwege het afstraalgedrag tov de fronts of zo iets?

Harry HT

#46
Hoi Jaco,

Heb je ook naar de center XQ two geluisterd?

In de oktober uitgave van het duitse hifiblad stereoplay is enthousiast over deze XQ serie van KEF geschreven.  ;)

Ik kan het artikel (in pdf) bij interesse naar je mailen.

Gegroet,

Harry  :)

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

jaco

Dank Harry, maar ik heb die Stereoplay wel. Nee daar heb ik niet naar geluisterd. Toen ik de beslissing voro de 204c nam was die er ook nog niet.

Ik koop deze kefs ergens in Duitsland omdat de Nederlandse importeur niet aan mijn dealer wilde leveren. Andere winkels geloof ik niet zo in, dus ik ben dan maar op de bespaartoer gegaan in Duitsland.

We moeten denk ik niet te ver afdwalen van het topic..
Ik ga dus voor min of meer gelijkwaardige speakers. 204c en 203

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Harry HT

Jaco,

Heb je dan uiteindelijk identieke front, surround en back speakers?
(kom je niet vaak tegen op het internet)

Of heb je dan een combinatie van (fro, sur, bk) speakers van de serie?

Indien je een combinatie van speakers hebt, is dat dan vanwege je "plaatsings" problemen of wat anders?

Wat vereist logic 7? zoveel mogelijk identieke speakers? of werkt logic 7 niet met "minimale" setup eisen? Of kan een logic 4 opstelling ook?  :)

MVG

Harry

ps hopelijk stel ik niet teveel vragen.   :-\
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

garmtz

Quote from: Harry HT on September 25, 2003, 15:01:11
Wat vereist logic 7? zoveel mogelijk identieke speakers? of werkt logic 7 niet met "minimale" setup eisen? Of kan een logic 4 opstelling ook? :)

Een Lexicon heeft de mogelijkheid om met ieder aantal speakers vanaf 2, de effecten van L7 te simuleren met HRTF. Het werkt echter uiteraard het beste met 7 speakers. Met 5 gaat ook, want de rears worden gesimuleerd, maar toch mis je dan wat...