Digitenne - ontvangst verbeteren

Started by VlisChris, August 18, 2010, 18:35:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EJ


Audiofiel

Tsja, ik zal het maar even uitleggen dan... chansig had het duidelijk over een signaalversterker die hij over had... dat is dus een losse versterker (die hij bij een passieve antenne zal toepassen).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

celerontje

Ga toch bier zuipen! (uit een blikje) :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

chansig

Quote from: Audiofiel on August 25, 2010, 15:12:16
Dat komt omdat een actieve antenne zo goed als niets meer doet zonder stroom. Idem voor een passieve antenne met uitgeschakelde versterker. Niet gek dus dat het signaal beter wordt als je hem aanzet. Dan wordt de onderbreking opgeheven. ;D

Ik had hem (de signaalversterker) voorheen op de tuner zitten en daar deed de tuner het (als de stekker eruit was) prima (signaal/ontvangst was ook oke) met de versterker aan kwam het signaal (scheelde als ik het wel heb 12 dB) alleen nog sterker door..Uit jouw bericht haal ik dat de tuner dan eigenlijk ook nauwelijks signaal zou moeten krijgen wanneer de signaal versterker uit zou staan ?

Of is dat gewoon een mazzeltje geweest ?

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

chansig

Oke..dan maar aan het bier..bij de buurman een soldeerbout scoren en gaan met die antenne.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Audiofiel

Ik verwacht er zelf veel van. Alleen dat bier (pils) houdt mij tegen om het zelf te gaan proberen. :hehe:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

celerontje

Dan maak je toch een lekker stoofpotje met bier bereid? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

Quote from: celerontje on August 25, 2010, 16:25:30
Dan maak je toch een lekker stoofpotje met bier bereid? ;)

Dat kan inderdaad heel goed. Maar daar zeg je het al, een lekker stoofpotje met: bier. Dus geen pils. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

Quote from: celerontje on August 25, 2010, 16:28:58
Pils kan ook wel! ;)

Niet als het een lekker stoofpotje moet zijn... Maar volgens mij raken we nu off-topic. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

celerontje

Precies, dump het in de gootsteen, geef 't aan je hond, WHATEVER! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

Quote from: celerontje on August 25, 2010, 16:32:03
Precies, dump het in de gootsteen, geef 't aan je hond, WHATEVER! :D

Als je maar zo'n  O0 8) :yin-yang: antenne bouwt!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

chansig

Ik wil je wel helpen..drink ik het op en dan maak jij de antenne.. ;D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

IK ga er eerst zelf eentje bouwen. En de inhoud van die blikjes komt terecht in de gootsteen, op de slakken of in het keelgat van de buren. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ajbeefde

Quote from: Audiofiel on August 25, 2010, 16:48:08
IK ga er eerst zelf eentje bouwen. En de inhoud van die blikjes komt terecht in de gootsteen, op de slakken of in het keelgat van de buren. ;D
;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

seek

hoi.

Gisteren een blikjesontvanger in elkaar gezet en het reslutaat is verbazingwekkend goed!!!
Zelfs met een kabel van ruim tien meter hebben we nu praktisch storingvrij beeld  ;D
De zendmast staat ongeveer 15 km verderop (zwolle),
Nu afwachten of dit zo blijft met andere weertypes want nu hebben we zonnig weer.
Eindelijk zien we waar bij tennissen de bal terecht komt haha
Aanrader dus die blikjesantenne  :clapping: :clapping: :clapping:
Overigens is de voorpret net zo leuk (en lekker  ;) )

greetz,
Kees (Kampen)

celerontje

Blikjes 1,5 cm uit elkaar gehouden?

Btw, foto's!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

EJ

Inderdaad. Foto's! Foto's! En dan natuurlijk van de blikjes antenne, niet van de volle blikjes, en ook niet hoe ze worden geleegd... ;)

celerontje

Ik heb mijn pa 2 blikjes Schultenbräu laten leegdrinken, (deed-ie met veel plezier, hij liever dan ik! :D)
dus ik ga binnenkort ook maar eens aan de slag.
Nu nog even nadenken welk stuk kabel geschikt is. (heb van alles liggen)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

seek



Uploaded with ImageShack.us

zoals je ziet niet echt bijzonder  ;D (ook de fotograaf was zeer bewogen toen hij het resultaat zag)

oude mast van surfplank, blikjes gesoldeerd en met een houtje 1,5 cm uit elkaar gehouden en veel plakband gebruiken

met de mast richting de zendmast gelopen en aan de dakgoot vastgemaakt

beeld  :pompom: vrijwel zonder kreuk

as easy as it is  :clapping:

laatst ontdekt dat de draad ook nog beschadigd is, geen storing waargenomen  ;D

aanrader dus

ik hoop hem op termijn op het dak ergens vast te maken maar hoogtevrees weerhoudt me ervan tot nu toe

suc6  Kees

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

duikkie

even hele domme vraag :) , maar met die blikjes antenne . zet je de 5 volt aansturing uit of aan ??

of maakt dat ook al niet uit ??

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.