After Life

Started by clicquot, August 18, 2010, 13:40:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clicquot



Kleine meisjes worden groot... ze transformeren van lelijk naar knap en back and forth en dan gaan ze dood. Of juist niet?  Christina Ricci. Je weet wel, Wednesday Addams uit de gelijknamige Addams family!




Dat is al bijna 20 jaar terug mensen! Ok, Black Snake Moan dan, waar ze de jonge nymfomane uithing?



Yes!  ;)
In deze prent lijkt ze alweer met de blote kont en borsten te zwieren... hoewel ze, hier en daar wat geschaafd dankzij een auto ongeval, eerder verdwaasd rondsleept in de vertrekken van een of andere "Undertaker" (Liam "Rob Roy" Neeson). Deze laatste vertelt haar dat ze het ongeluk eigenlijk niet overleefde. Hij moet haar voorbereiden op haar eigen begrafenis. Zij gelooft niets van wat de man beweert, alsof ze nu ineens dood zou/kan zijn?! Als kijker is het wat aftasten in het begin: is ze nu echt dood of heeft de man een gave om met de doden te communiceren? Maar die visie verandert tamelijk snel. Algauw zitten we met de vraag: "But why, for god's sake?".



Deze prent is mooi: de scene's in de "wachtzaal" roepen een bepaalde, kille sfeer op, maar worden opgewarmd door de mooie (naakte) Ricci. Die combinatie roept een fascinerend beeld op. Niet echt een Scary Movie, niet echt een Thriller, geen doorsnee prent... het heeft iets en het blijft plakken! Best genietbaar, jammer van het ontbreken van een degelijke soundtrack!

squeek

lijkt me idd een knappe film. ziekelijk idee qua verhaal, maar origineel. deze kijk ik zeker nog!
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Grindtegel

Quote from: squeek on August 18, 2010, 17:13:29
ziekelijk idee qua verhaal

Ligt eraan hoe je het bekijkt  8) 
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Ik vond het iig een erg goede thriller/horror met uitstekende acteerprestaties van de cast.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Raphie

Het verhaal laat hints naar beide uitkomsten zien, ik vond de film wel goed, maar weinig bevredigend.
JBL PRX Power!

nielvm

Vond dit een zeer goede film
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

mimic

Eigenlijk best leuk!

Begrijp me niet verkeerd, ik vind borsten niet vervelend, en deze dame heeft ze! maar dat het nou veel toevoegd aan de film?
KEF LS50W - Velodyne DD12

Douma

Ik vond het een vermakelijke, maar matige film. Beetje simpel verhaal en niet bijster goed uitgewerkt.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

koosnaampje-audiofiel

Slecht meer heb ik er niet over te zeggen.
Klipsch, Denon.

OMD

Ik vond het een zeer slechte film. Heeft mij in ieder geval geen minuut kunnen boeien. Haar vind ik nou niet moeders mooiste dus daar was het ook niet om te doen.

koosnaampje-audiofiel

Love him or hate him, zo'n soort film is dit.
Klipsch, Denon.

jslaman

Volgens de regisseur was ze niet dood:

Quotewas Anna really dead or was she still alive?

According to an interview with the films director, she was alive, and there are many clues throughout that point to this. Just before Anna's accident, she is being tailgated by a white van, which we later learn belongs to Deacon. Later, about 60 minutes into the movie, Anna is in a room with Deacon with a mirror. She admits that she looks like a corpse, closes her eyes, and exhales. Her breath fogs up the mirror, which Deacon wipes away before she reopens her eyes. When Paul is at the police station, one of the cops mentions that a drug exists that could slow heartbeat to almost nothing and cause paralysis. When we see Deacon giving Anna an injection shortly after, the vial has the same name on it. Finally, there is the final scene between Anna and Deacon, where she sees her breath condensation on the hand held mirror and panics, screaming "You lied to me!" Deacon is in fact a psychopath, who takes it upon himself to decide who gets to live. The final clue is when Deacon puts Anna's picture on his wall, and we pan out to see all of the pictures. Some of the people have eyes open, other eyes closed. The director of the film says that those whose eyes were open were ones, like Anna, who were not really dead.[\quote]