Panasonic plasma tx-p42u10e verliest dvb-c instellingen

Started by SpeedyAndré, August 17, 2010, 21:24:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SpeedyAndré

Sinds ik deze tv heb krijg ik het niet voor elkaar om de dvb-c instellingen op te slaan  :-\

Situatie:

- Signaal komt via een glasvezel kastje van Xms, hier zit een analoge uitgang (coax) op.
- Signaal is ongecodeerd, dus geen CI slot of kaart nodig.

Sinds kort wordt ook een dvb-c signaal aangeboden en dat is goed nieuws voor de beeldkwaliteit.
Echter onthoudt de tv de instellingen niet, wat ik ook probeer   

Ik volg de normale procedure om de dvb-c gegevens van Xms in te voeren, dit lukt altijd.
Dan start het zender zoeken en heb ik iets van 39 tv zenders en 40 radio.
Echter duurt dit zolang de tv aan staat, een kwartiertje uit/standby is genoeg om alles weer kwijt te zijn.

Alle zenders in de favorieten lijst zetten maakt niet uit.
Met het 'hotel' menu dvb-c voorrang geven ook niet, dan meldt ie dat er geen zenders zijn.
De taal op Fins of Zweeds (anders krijg je geen dvb-c) maakt geen verschil.
Ik heb het vermoeden dat ie met een kaart in het CI slot misschien wel alles op zal slaan,
maar ik heb geen kaart (nodig)   

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Elke keer alles invoeren en zenders zoeken is geen doen iig.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

SpeedyAndré

Tis opgelost :)
In het dvb-c menu heb ik een 'automatische update' functie uitgeschakeld en dan blijven de zenders erin staan.
De update functie veranderde de afstem instellingen naar een bepaalde startwaarde en dan werkt het niet.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp