Subwoofer met muziek dvd´s

Started by Wil, September 23, 2003, 13:08:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wil

Ik luister graag naar muziek dvd´s. Deze dvd´s hebben veelal een 5.1 track en zodoende gebruik ik dan ook mijn subwoofer.

Echter, ik ben niet altijd even tevreden met de bass die geproduceerd wordt. Deze klinkt vaak te aanwezig.

Mijn vraag is nu: wordt er in het algemeen veel lage frequenties gebruikt in muziek dvd´s dat een subwoofer noodzakelijk is of is de bass dusdanig dat dit ook zonder een subwoofer geluisterd kan worden. Mijn speakerset kan relatief een lage frequentie weergeven (tot 35hz).

Nu snap ik wel dat ik dit gewoon moet uitproberen doch ik zou graag jullie mening willen horen in deze.

Vwb films is de subwoofer eigenlijk onmisbaar. Deze frequentie wordt door de speakerset niet behaald.

patrick_vdb

Hoi Wil,

Hoe herkenbaar is jouwn probleem ;)

De aanwezigheid van het sub-kanaal op muziek-dvd's verschilt per opname. Sommige dvd's hebben de laagweergave netjes via het LFE gemixed, totaal in balans met de rest. Andere dvd's daarintegen hebben juist in het LFE een zeer prominente laagweergave welke niet in verhouding staat. Voor mij persoonlijk hoeft het zowiezo niet. Liever had ik gezien dat de 5 kanalen (de 5.1) fullrange zijn en het LFE-kanaal gewoon achterwege gelaten wordt. Het bass-management van mijn pre/pro zorgt dan wel voor de overname van het laagfrequente geluid door de sub ;)

Mvrgr

Patrick