Vlaamsche HT klup

Started by markieray, August 17, 2010, 13:42:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

markieray

Bij deze een warme oproep aan alle HT liefhebbers in Vlaanderen (België) : indien u graag ervaringen, tips, informatie, ... enz wilt uitwisselen met andere "Vlaamse" HT liefhebbers, maak u dan in dit topic kenbaar !
HT is in België nog lang zo ingeburgerd niet als bij onze noorderburen, en daar willen wij proberen iets aan te veranderen.

Onze "Vlaamse HT club" bestaat momenteel slechts uit 2 leden (ikzelf en NielVM) en we zoeken nog nieuwe leden teneinde onze kennis over HT te verruimen, tips te geven of te krijgen, nieuwe ervaringen op te doen, enz ...

Al een hele tijd ken ik NielVM via dit forum die eveneens rond Leuven woont. Uren hebben we gepraat en gemaild over HT, trailers en films bekeken, dingen nagemeten, elkaars HT ruimte bezocht, elkaar wat spullen uitgeleend, enz ...

Niel draait met Onkyo/Denon (amp), HDI Dune (source), Focal (speakers), een BK (sub) en een JVC HD-1 (PJ) ; ik draai met  Denon (amp), HDI Dune (source), B&W (speakers), een MJ Acoustics (sub) en een Epson TW-700 (PJ). Beide HT's klinken m.i. zeer goed maar 'voelen' toch ook totaal verschillend aan.

Mogelijks zal er op termijn ook een aparte website komen met alle leden, een presentatie van hun HT-setup, enz .., maar dit hangt volledig af van het succes van ons project en het aantal aanmeldingen.

Let wel : we zoeken voornamelijk Vlamingen die al een tijdje met HT 'serieus' bezig zijn ttz voor wie dit een iets of wat uit de hand gelopen hobby is. ;D

Met cinefiele groeten,

Mark & Niel
Vlaamse HT club



Epson TW-5000 full hd - Denon AVR-2807 - B&W 6 series - DIY sub (BK Monolith+ clone) - Behringer DSP- Dune BD Prime- 5,5 TB harddisk (Western Digital)

nielvm

Goed idee Mark.

Wat we merken is dat er heel wat meet & greets plaatsvinden tussen Nederlandse forumgenoten. We ondervinden dat dit veel minder gebeurt in België. (ofwel worden wij niet uitgenodigd :devil:)

Als je geen andere HT's bezoekt, is het heel moeilijk om te weten waar je zelf staat. Wanneer je wilt upgraden, is het moeilijk te bepalen welke richting je uitwilt wanneer je geen referenties hebt.

Bovendien is het af en toe wel leuk om commetaar en suggesties te krijgen over je eigen set. Verbetering is altijd mogelijk  ;D
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

celerontje

We gaan als Nederlanders toch niet zomaar Belgen uitnodigen? Ben jij mal? :D :D :D :D :tongue2:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

celerontje

Kan ook! ;D

Uwe zotte plannekes kunnen de Ollandse forumgenootskes niet behagen he! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

nielvm

Och, je bent gewoon jaloers   :tongue2:
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

squeek

Quote from: celerontje on August 17, 2010, 16:44:14
We gaan als Nederlanders toch niet zomaar Belgen uitnodigen? Ben jij mal? :D :D :D :D :tongue2:

sorry maat, deez is een rasecht vlamingentopic   :tongue2:

leuk idee van jullie wel om een vlaams ht clubje op te richten. soms is het wat jammer idd dat je niet meer contact hebt met vaak dichtbij wonende ht liefhebbers. veel succes met het uitbouwen van jullie mini imperium  ;D

grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

nielvm

Bedankt  ;)

We zoeken gewoon mensen met dezelfde hobby om af en toe eens gedachten uit te wisselen en elkaars HT te bekijken  ;)

Zelf van België?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

sparda

Sint-Niklaas hierzo, mijn pio staat hier nu al een maand in de doos, te wachten om naar zijn nieuwe studio in Leuven te gaan  :nopompom: Ik durf hem hier niet uitpakken want sowieso dat er dan iets mis mee gaat door het kleine zusje van 12 die eens wilt komen kijken/aan de kader prutst/... Ook de vader die films wel eens (te) lang op pauze zet is een risico geval...

Bij deze zit ik hier thuis dus op een 7 jaar oude Loewe CRT met verdikkem veel black crush te kijken, net als nog zoveel mankementen... Ochja, zo heb ik een reden om naar het nieuwe academiejaar uit te kijken :) Mijn setje wordt binnenkort verder uitgebouwd met (hoogstwaarschijnlijk) de Marantz SR6004 en 2x de B&W 685 of de XTZ 99.26
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

nielvm

Studio in Leuven... interessant  :)

Mark en ikzelf zijn ook van Leuven (en omstreken)  ;)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

jvanhambelgium

Heb geen dedicated ruimte, maar kan wel genieten van een filmpje of muziekje.
Ben van rond Antwaaaaaaaaaaaaaaaaaarpen.

http://www.htforum.nl/~showcase/usersetdetail.php?id=292
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

sparda

Quote from: nielvm on August 17, 2010, 19:55:37
Studio in Leuven... interessant  :)

Mark en ikzelf zijn ook van Leuven (en omstreken)  ;)

Eens alles er staat (lees omstreeks eindseptember) staat mijn deur altijd open voor mede HT-ers ;)
WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

Dirk

#12
niet echt HT-fiel, nadruk ligt de laatste tijd meer op stereo hier, al zal m'n buurvrouw dat wel tegenspreken :D
huidige setsamenstelling staat in m'n sig, maar die wijzigde de laatste 2 jaar (bijna) sneller dan m'n bedgenotes.
Niel is begin mei hier nog over de vloer geweest...maar in tussentijd is er dus weer aardig wat verkocht en gekocht, wat deze hobby toch (ook) eigenlijk best leuk maakt  ;)
ahja, ik woon in 't stad, of course 8)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

squeek

Quote from: nielvm on August 17, 2010, 19:46:45
Bedankt  ;)

We zoeken gewoon mensen met dezelfde hobby om af en toe eens gedachten uit te wisselen en elkaars HT te bekijken  ;)

Zelf van België?

enige echte vlaamse admin around here  :D

ben van Temse
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

nielvm

Leuk zo veel reacties.  ;D

Ik heb momenteel ook maar een half dedicated ruimte en kan dus niet al te veel volk tegelijkertijd ontvangen. Bij interesse mag er wel een man of 2-3 filmpje komen zien  :)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Dirk

Quote from: nielvm on August 17, 2010, 20:20:00
Bij interesse mag er wel een man of 2-3 filmpje komen zien  :)
'k offer me dan wel op om de vrouwen/vriendinnen te ontvangen  ;)
(maximum 3 per keer plz)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

mikeske

Ben van zwevegem bij kortrijk ( West-vlaanderen )   8)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

skoebiedoe

Alléé zet er mij dan ook maar bij.
Alhoewel ik de laatste tijd wel meer muziek beluister dan echt filmkijken.
Ook niet echt een dedicated ht maar meer een hobby ruimte.
Ben van Hoboken dus ook Antwerpen.

markieray

Hey allemaal,

Bedankt allemaal voor de vele reacties tot nu toe. Had niet verwacht om er al zoveel op zo'n korte tijd te krijgen eerlijk gezegd.
Zodra er redelijk wat reacties zijn is het de bedoeling om eventueel ook eens een foto-topic te openen. So SHOOT mannen !!

Btw 1 : Niel is de facto de "moderator" over dit topic wegens tijdsgebrek mijnerzijds ... u weze dus bij deze gewaarschuwd !! ;D
Btw 2 : het is niet omdat je geen "dedicated" ruimte hebt dat je niet mag mee spelen hè.  :nowink: Een leuke set in de woon- of slaapkamer mag zeker en vast ook gezien worden ! Enkel Makro en/of Ikea 5.1 toestanden verzoek ik vriendelijk zich te willen onthouden.  :lookaround:
Btw 3 : Dit is zeker geen "anti-Nederland" offensief voor degenen die dit zouden denken. De bedoeling is vooral om in kaart te brengen wie er in België zoal met HT bezig is aangezien we hier een minderheid vormen. In zekere zin is dit dus een soort dating topic ...  :P  :pompom:

groeten,

Mark



Epson TW-5000 full hd - Denon AVR-2807 - B&W 6 series - DIY sub (BK Monolith+ clone) - Behringer DSP- Dune BD Prime- 5,5 TB harddisk (Western Digital)

jvanhambelgium

Quote from: markieray on August 17, 2010, 21:36:54
Btw 2 : het is niet omdat je geen "dedicated" ruimte hebt dat je niet mag mee spelen hè.  :nowink: Een leuke set in de woon- of slaapkamer mag zeker en vast ook gezien worden ! Enkel Makro en/of Ikea 5.1 toestanden verzoek ik vriendelijk zich te willen onthouden.  :lookaround:


Hela, hola, die 2 witte kaskes links en rechts van de SVS zijn wel degelijk IKEA materiaal zenne !!  >:D
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

djaxx

Ik ben van Rumst (Antwerpen) en ook mijn gerief staat op een ikea kastje, mag ik nu nog meedoen?  :D

Oja, mijn topic vind je hier
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91698.msg1514955#msg1514955

nielvm

Zij die geïnteresseerd zijn om aan dit project deel te nemen, mogen via PM hun emailadres doorspelen, eventueel met woonplaats, omschrijving van de set, leuke ideeën,...

Wanneer we iets organiseren, kunnen we op die manier eenvoudig iedereen contacteren.  ;)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

vieze freddie

Londerzeel (tussen Duvel en Palm ergens)
Arcam 350, Quadral Platinum rondom, Energy xls-12 sub en Lyngdorf 2175 vr stereo
nieuw fronts in't verschiet en ne 50" plasma alst mag van de madam, nu 32"lcd
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

nielvm

Stuur je nog even via pb je emailadres als je wilt dat we je op de hoogte houden van onze plannen?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X