Vlaamsche HT klup

Started by markieray, August 17, 2010, 13:42:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

xanien

Zo te zien toch een paar mensen van west-vlaanderen. Ikzelf ben van aalbeke (naast kortrijk).
Panasonic P50V10 | Onkyo PR-SC5507 | Emotiva 2x XPA-1 XPA-3 | JTR Triple 12HT | SVS PB-13 Ultra | Ayre QB-9 | Audio Valve Eclipse | Heco Statement

PietDV

Ik van Ninove, zo een vlaams clubje lijkt me best leuk....en ik woon centraal hé. Ik ben volop alles wat aan het updaten dus sommige componenten zullen binnenkort verdwijnen.

DVD : Tag DVD32FLR (wordt een Oppo)
Proc : Classé SSP-800
Eind : Krell 2250 (fronts) + KAV-500 (center+surround)
Speakers : Naulilus 802+HTM2+Matrix 3
Beamer : Sim2 HT300+ (wordt een JVC)


daxie

Quote from: PietDV on September 27, 2010, 15:31:17
Ik van Ninove, zo een vlaams clubje lijkt me best leuk....en ik woon centraal hé. Ik ben volop alles wat aan het updaten dus sommige componenten zullen binnenkort verdwijnen.

DVD : Tag DVD32FLR (wordt een Oppo)
Proc : Classé SSP-800
Eind : Krell 2250 (fronts) + KAV-500 (center+surround)
Speakers : Naulilus 802+HTM2+Matrix 3
Beamer : Sim2 HT300+ (wordt een JVC)



Dag Piet,

ik wist niet dat je je processor had geupdated. Geen slechte keuze :). Beetje gigantisch boven mijn budget jammer genoeg :)

mikeske

#153
Quote from: xanien on September 27, 2010, 14:39:39
Zo te zien toch een paar mensen van west-vlaanderen. Ikzelf ben van aalbeke (naast kortrijk).

wil wel eens afspreken met jou, zou graag de xpa's eens zien

ben zelf van zwevegem, maar binnen 2 maanden marke.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

PietDV

Hey Wouter (daxie),

Ik vond de TAG best goed maar deze Classé is echt een niveau hoger en heeft de laatste nieuwe formaten...ik kon het me niet laten...nu een projector en dan de OPPO...je wel bekent ;-)


daxie

Quote from: PietDV on September 27, 2010, 22:35:57
Hey Wouter (daxie),

Ik vond de TAG best goed maar deze Classé is echt een niveau hoger en heeft de laatste nieuwe formaten...ik kon het me niet laten...nu een projector en dan de OPPO...je wel bekent ;-)



misschien wachten tot de opvolger, de 93 er is?

PietDV

Wat heeft die meer ? Enkel 3D denk ik?

bjaytee

Quote from: PietDV on September 27, 2010, 15:31:17
Ik van Ninove, zo een vlaams clubje lijkt me best leuk....en ik woon centraal hé. Ik ben volop alles wat aan het updaten dus sommige componenten zullen binnenkort verdwijnen.

DVD : Tag DVD32FLR (wordt een Oppo)
Proc : Classé SSP-800
Eind : Krell 2250 (fronts) + KAV-500 (center+surround)
Speakers : Naulilus 802+HTM2+Matrix 3
Beamer : Sim2 HT300+ (wordt een JVC)


Ben wel benieuwd: welke JVC wordt het?
Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

daxie

Quote from: PietDV on October  1, 2010, 00:02:31
Wat heeft die meer ? Enkel 3D denk ik?

En beschikbaarheid :) de 83 wordt niet meer gemaakt :).
Ook DLNA compatibel, dus de streaming mogelijkheden worden uitgebreid.

PietDV

Het wordt een DILA HD350, net gekocht...super beeld :)

daxie

#160
Quote from: PietDV on October  1, 2010, 16:43:01
Het wordt een DILA HD350, net gekocht...super beeld :)

heb die ook overwogen en gezien bij Frank. Heel dynamisch en zeer filmisch beeld, maar jammer van de kleuren (oververzadiging, bekijk bijvoorbeeld beginscene van the dark knight).
Maar als je die los van de vergelijking ziet, stoor je je er ongetwijfeld niet aan.

Je zal er veel plezier aan beleven!

Nu het weer wat slechter weer wordt, probeer ik nog eens wat op te zetten. Maar ik beloof niks :)

bjaytee

Quote from: PietDV on October  1, 2010, 16:43:01
Het wordt een DILA HD350, net gekocht...super beeld :)

Ik heb de 550, en ben héél tevreden over het beeld. Ervoor had ik een Epson TW2000, maar wàt een verschil is dat! Geweldige zwartwaardes en écht filmisch!
De beamer is gecalibreerd bij Home@themovies (thx Werner) en daardoor heb ik maar zéér weinig last meer van de oversaturatie van geel en rood. Ik geniet er elke dag (letterlijk) van!
Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

planeet

Zijnde in afwerking:

- HT:

Q Acoustics: 4 * 2020 + center en 2 x subwoofer (tijdelijk)
Eindtrap: Emotiva XPA-5
Processer: Emotiva UMC 1 (wordt deze week verwacht)
Projector: Epson TW5000
Scherm: Kingpin (270*160)
DVD/SACD: McIntosch (tijdelijk: wordt ook gebruikt in stereo setup)

- Stereo:

Bron: McIntosch
Geintegreerde versterk: McIntosch MC6900
Speakers: Sonus Faber Guarneri M
Kabels: Kimber Select, Nordost

Afspreken kan altijd, gewoon berichtje nalaten ...

skank1

het forum is er :

je kan het hier vinden:
http://htff.actieforum.com/forum.htm

Verwacht nog niet veel topics want het is echt het prille begin.

Je bent van harte welkom !

Cinifiele groeten
Niel, Stijn en (Mark)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

manta

QuoteWe hebben 10 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Manta

:thumbs-up:

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

coned (banned)

#166
Mijn nieuw 7.1 HT is sinds gisteren af, tot voor kort een 4.1 systeem. Ik woon in Aalter.

HT is volledig akoestisch aangepakt, in de zijwanden heb ik nu twee dipolen hangen, net achter de bank twee direct stralers. Diffusie/absorptie en reflectie selectief toegepast voor een zeer overtuigend resultaat. En een center toegevoegd.

NAD master reeks op de zwaar onderschatte Klipsch Icon Wood reeks, velodyne in het laag.

Wie eens wil komen luisteren stuur maar PM, vorige werd set al omschreven als 'kicken' vind dit keer geen passend superlatief ;)
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

skank1

Quote from: coned on November  6, 2010, 16:40:26
Mijn nieuw 7.1 HT is sinds gisteren af, tot voor kort een 4.1 systeem. Ik woon in Aalter.

HT is volledig akoestisch aangepakt, in de zijwanden heb ik nu twee dipolen hangen, net achter de bank twee direct stralers. Diffusie/absorptie en reflectie selectief toegepast voor een zeer overtuigend resultaat. En een center toegevoegd.

NAD master reeks op de zwaar onderschatte Klipsch Icon Wood reeks, velodyne in het laag.

Wie eens wil komen luisteren stuur maar PM, vorige werd set al omschreven als 'kicken' vind dit keer geen passend superlatief ;)

zit je al op het  vlaams forum? kom anders gerust !
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

bond007

Een vlaamsche HT club op een nederlandse site, leuk.
Ben zelf van Boom, onze HT zal er in de toekomst komen, daarvoor zullen we eerst moeten bijbouwen.
Onze installatie is nog zeer simpel, maar niet tegenstaande dat kunnen we dan toch soms heerlijk genieten van een filmke.

Groeten aan iedereen uit vlaanderen.

djaxx

Quote from: bond007 on November  8, 2010, 15:07:31
Een vlaamsche HT club op een nederlandse site, leuk.
Ben zelf van Boom, onze HT zal er in de toekomst komen, daarvoor zullen we eerst moeten bijbouwen.
Onze installatie is nog zeer simpel, maar niet tegenstaande dat kunnen we dan toch soms heerlijk genieten van een filmke.

Groeten aan iedereen uit vlaanderen.

Eigenlijk is er een echt vlaams forum uit de grond gestampt intussen.

http://htff.actieforum.com/

skank1

En we kunnen nog altijd leden gebruiken  :clapping:
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Graphtuner

hier ook een Belg (Mere), maar wel enkel bezig met stereo en voorlopig nog geen eigen topic hier  :ph34r:
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

beatbrother

En hier ook nog een belg aanwezig !  :happy:

skank1

Join us op het Belgisch forum!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

TJ

Ik wil ook in het Vlaamse HT-clubje. Ik woon op de grens België - Nederland in De Klinge.
Tot snel
Epson TW-5500 (PJ), Pioneer VSX-2021-K (AVR), Pioneer BDP-51FD (BD), Toshiba XE1 (HDDVD), Monitor Audio RS serie (LS)