AirPort Express-basisstation vraag

Started by Erik, August 17, 2010, 12:35:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Hoi ik heb een pc (niet draadloos) en een ipad.
Nu wilde ik voor de ipad als WAP een AirPort Express-basisstation kopen (vooral ook om muziek te streamen naar de stereo). Maar ik zie geen kabel om hem via de pc te configuren (dat moet toch?)

Kan dat ook via een ipad want via de pc zal dus niet gaan omdat die nog niet draadloos is. Draadloos configuren lijkt me wat lastig ???
De enige aansluiting die ik zo zie is een ethernet kabel om met mijn modem te verbinden.

Met configuren bedoel ik wpa2 instellen met ww zodat de boel veilig is, ik vermoed dat hij standaard op onbeveiligd staat ingesteld en zo snel mogelijk ingestled moet worden zodat de buren niet in kunnen haken  :D.

Gaarne wat advies

ps in het begin zal ik wat handmatig ompluggen met de adsl2 kabel tussen pc en AirPort Express-basisstation totdat ik weet  of ik de pc ook draadloos wil maken, draad schijnt toch veel sneller te zijn met downloaden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#1
Ik denk dat de vraag eigenlijk moet zijn kun je ook met je iPad een nieuw AirPort Express-basisstation opsporen en configureren :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Roger Black

Als je software installeerd op je computer zal die de Airport automatisch vinden en kan je deze op afstand configureren.

Erik

#3
Quote from: Roger Black on August 17, 2010, 14:19:21
Als je software installeerd op je computer zal die de Airport automatisch vinden en kan je deze op afstand configureren.
Geldt dat ook als de computer in dit geval dan een ipad is?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Roger Black

Oh ik lees het, als je de computer via UTP even aansluit aan de Expres, gaat het dan?  ;D

Erik

Quote from: Roger Black on August 17, 2010, 15:56:07
Oh ik lees het, als je de computer via UTP even aansluit aan de Expres, gaat het dan?  ;D
ik heb geen idee daarom vroeg ik het ook  ;D wilde niet dat kopen en tot de ontdekking komen dat ik er niks mee kon doen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

CineSmurf

Hoe wil je straks die muziek streamen dan? Dan heb je toch ook een verbinding tussen je PC en de airport nodig? Dat kan of bedraad, of draadloos (via je router).
Ik neem aan dat de muziek op je PC staat, toch?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Erik

#7
Nee, een groep geselecteerde cd's staat nu op de ipad (de hele verzameling staat natuurlijk op de pc ) en die speel ik vanaf mijn ipad af, nu nog via een draad naar de stereo.

Dat zou straks dus niet meer via het draadje maar van de ipad via itunes gestreamed moeten worden naar de Airport express die weer met een draadje aan de stereo vastzit en tegelijk verzorgt de airport express dan de draadloze communicatie met de ipad naar buiten.

Wat ik met de pc doe zoek ik later nog wel uit dat heeft geen prio.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

CineSmurf

Die airport krijg je wel geconfigureerd, dat is het probleem niet.

Wat je niet voor elkaar gaat krijgen is om muziek van je ipad via de lucht op je stereo af te spelen. Ik ken in elk geval geen App die dat doet (op de iphone of ipod). De ipad is geen PC, maar meer een "reuze ipod"...

Met de standaard ipod applicatie kan je alleen via de ingebouwde luidspreker of via de koptelefoon uitgang.
De remote applicatie speelt muziek vanaf je pc af op je stereo, waarbij je ipad/ipod als afstandsbediening wordt gebruikt.

Het gaat wellicht werken met AirFoil, maar ik heb daar geen ervaring mee. http://www.rogueamoeba.com/

EDIT: Ik zit zonet zelf die website ook even te lezen en krijg de indruk dat je hiermee muziek van je PC weer op je ipad kan beluisteren. Ik zou het even goed uitzoeken als ik jou was.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Koen K

Airfoil is een programma waarmee je inderdaad muziek kunt streamen van de ene naar de andere PC of naar een Airport Express. Voor zover ik weet is dat er niet voor de iPad en kun je de iPad ook anderszins geen muziek laten streamen naar een Airport Express.

Erik

#10
Oh chips, was net te laat heb hem net gehaald en uitgepakt. Hopelijk nemen ze hem nog terug want ik krijg er ook nog eens met geen mogelijkheid een fatsoenlijke netwerk verbinding op.
Dat audio streamen zonder pc was nou net waar ik hem voor wilde gebruiken. Dan maar een goedkope N router maar goed als ik hem tenminste nog kan omruilen anders wordt het marktplaats :(

Bedankt voor de hulp dan had ik het helaas verkeerd begrepen, jammer dure les.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Roger Black

Koop gewoon een WiFi dongel o.i.d. dan ben je er vanaf.

Koen K

Binnen 8 dagen zou dat moeten kunnen  :smile:

m3lraaHnevetS

Erik, wat Roger zegt: verbind de pc draadloos en bedien hem, via de AE, met de Ipad.
zo doe ik het ook (min of meer)
Paradigm S8 luidsprekers, Ayre QB-9 USB DAC, K5-xe mp & V5-xe voor- en eind, PS Audio netfilters, veel Nordost kabels, Auraliti PK-90 USB

CineSmurf

Ik heb hier nog wel zo'n ouderwetse wifi usb dongel liggen. Zelfs nog een PCI kaartje (allebei G volgens mij). Is een mooie oplossing, maar je muziek moet op je pc staan.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Erik

#15
Kon hem gelukkig zo terugbrengen. Heb nu een sitecom wireless router 300N van €40 is met draad verbonden met pc en draadloos met ipad. Zo kan het dus ook.
Nu nog kijken of ik mijn pc met stereo kabel kan verbinden met stereo en en dan de ipad als AB kan gebruiken met wireless remote oid.
Tot nu toe niet gelukt wireless remote klaagt steeds dat ik eerst een library moet toevoegen dat probeer ik via add library maar die zegt dat ik itunes moet openen en op erik's ipad moet klikken. Dat doe ik maar er gebeurd helaas weinig. Nou ja morgen weer verder zoeken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

peterrr

Quote from: Erik on August 18, 2010, 17:24:27
Kon hem gelukkig zo terugbrengen. Heb nu een sitecom wireless router 300N van €40 is met draad verbonden met pc en draadloos met ipad. Zo kan het dus ook.
Nu nog kijken of ik mijn pc met stereo kabel kan verbinden met stereo en en dan de ipad als AB kan gebruiken met wireless remote oid.
Tot nu toe niet gelukt wireless remote klaagt steeds dat ik eerst een library moet toevoegen dat probeer ik via add library maar die zegt dat ik itunes moet openen en op erik's ipad moet klikken. Dat doe ik maar er gebeurd helaas weinig. Nou ja morgen weer verder zoeken.

Hoi, Erik

Je zou in iTunes op je computer remote helper kunnen installeren, die vraagt dan om de code die de iPad op dat moment in beeld geeft.
Zo kun je in ieder geval de bibliotheek toevoegen.
Google op remote helper voor apple..

Succes peterr 
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

peterrr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Erik

Oh bedankt ga meteen even kijken. Snapte al niet wat ik met die code moest.
Quote from: peterrr on August 18, 2010, 18:24:19
Hoi, Erik

Je zou in iTunes op je computer remote helper kunnen installeren, die vraagt dan om de code die de iPad op dat moment in beeld geeft.
Zo kun je in ieder geval de bibliotheek toevoegen.
Google op remote helper voor apple..

Succes peterr 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#19
Bedankt Peter, het is eindelijk gelukt, eerst lukte het maar niet maar dat kwam omdat de firewall wat tegenhield. Nu gaat het prima, jammer dat er alleen nog geen ipad versie van remote is liefst een beetje qua uiterlijk als itunes :)

Ik begrijp dat het onmogelijk is om de itunes op de ipad als ab te gebruiken om de muziek op je pc af te spelen? Het oog wil tenslotte ook wat.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

peterrr

Quote from: Erik on August 19, 2010, 22:08:47
Bedankt Peter, het is eindelijk gelukt, eerst lukte het maar niet maar dat kwam omdat de firewall wat tegenhield. Nu gaat het prima, jammer dat er alleen nog geen ipad versie van remote is liefst een beetje qua uiterlijk als itunes :)

Ik begrijp dat het onmogelijk is om de itunes op de ipad als ab te gebruiken om de muziek op je pc af te spelen? Het oog wil tenslotte ook wat.


Ik heb Ytrack dat is een app. die op de ipad er mooi uitziet. (E 1.79)
Die is nog niet helemaal operationeel ( valt bij uit als ik er op druk voor mijn appletv) maar tussen Ipad en een computer werkt het volgens forumlid Danielo al.
( die heeft contact met de developer)
Voor mijn apple tv moet ik nog een weekje of 2 wachten op de update.
eve tuele info,

http://www.computeraudiophile.com/content/yTrack-iPad-itunes-remote

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2