XBMC - vullen van library & scraper how to?

Started by kristofb, August 15, 2010, 20:03:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Mmm toch allemaal omslachtig :/ ik wacht nog even ifa, en de nieuwe dune modellen
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

 :nopompom: :-[ :crazy:

Ik weet het niet meer :(
Voor de test eens een paar bestanden hernoemd

bv
Folder
\Watchmen\watchmen.mkv
\Water for elephants\water for elephants.mkv

Geen van beide vindt hij...

Is dit nu zo moeilijk? Ik bedoel, je kan toch niets anders noemen

Heb terug de opties bekeken enz, hij scant onderliggende mappen enz enz
Dus wat doe ik in hemelsnaam mis?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Ik slinger vanavond de boel ff kort aan, check ik mijn menustructuur eens.
Mik sowieso je hele inventory even leeg binnen xbmc zodat ie overnieuw kan gaan zoeken, kan goed wat corrupts inzitten.
Ben hier zelf in het begin ook mee aan het klooien geweest, maar nu werkt het goed.

Nu je toch bezig bent :-), Heb je wel de versie van DanielA trouwens? Die ondersteunt ook de HD audioformaten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Quote from: RalphH on July 25, 2012, 16:45:36
Ik slinger vanavond de boel ff kort aan, check ik mijn menustructuur eens.
Mik sowieso je hele inventory even leeg binnen xbmc zodat ie overnieuw kan gaan zoeken, kan goed wat corrupts inzitten.
Ben hier zelf in het begin ook mee aan het klooien geweest, maar nu werkt het goed.

Nu je toch bezig bent :-), Heb je wel de versie van DanielA trouwens? Die ondersteunt ook de HD audioformaten.

Ok thx
Zal idd even opnieuw leeg maken...

DanielA versie heb ik nog niet, maar dit hoeft ook nog niet :)
Het is gewoon om even xbmc te testen.. bovendien heb ik nog geen hdmi uitgang op de pc zitten ;)
Als ik de overstap zou doen, dan moet dit allemaal uiteraard wel!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Lib leeg gemaakt

Even onder bestanden gekeken hoeveel ik er exact heb : 365

Dan opnieuw laten scannen
Vind hij nu 435 films !!!!!!! Snap het totaal niet meer :(
Films die hij vroeger niet vond wegens zogezegd benaming, vindt hij nu plots wel, maar hier en daar zie ik gewoon dubbele films in mn bib !!!

Series ook toegevoegd en ook hier lootp alles in het honderd
Hij vind maar 3 series en 25 afleveringen
En ik heb er zeker meer :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Heb je nog films ingepakt staan? Rar pakt ie zelf on the fly uit en das dan weer een film.  :DOok de sample files ff wegmikken. Je komt er wel  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Nee geen sample files
Ik zie wel net dat als ik doe : instellingen->video-> bib opschonen

Daarna staan die oude 150 films nog steeds in de bib?
Hoe maak ik hem dan echt leeg?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

high-q

Quote from: skank1 on July 25, 2012, 18:12:53
Nee geen sample files
Ik zie wel net dat als ik doe : instellingen->video-> bib opschonen

Daarna staan die oude 150 films nog steeds in de bib?
Hoe maak ik hem dan echt leeg?


Met clean up library in je video settings :)

Quote from: skank1 on July 25, 2012, 16:40:14
:nopompom: :-[ :crazy:

Ik weet het niet meer :(
Voor de test eens een paar bestanden hernoemd

bv
Folder
\Watchmen\watchmen.mkv
\Water for elephants\water for elephants.mkv

Geen van beide vindt hij...

Is dit nu zo moeilijk? Ik bedoel, je kan toch niets anders noemen

Heb terug de opties bekeken enz, hij scant onderliggende mappen enz enz
Dus wat doe ik in hemelsnaam mis?

Verder kan je de namen van films en series zo laten zoals je ze download (van nieuwsgroepen):

Film: Water.for.elephants.2011
Serie: Greys.Anatomy.S01E01

Woorden in titels dus separeren door middel van een punt en toevoegen van een jaartal kan goed helpen. Persoonlijk geef ik dezelfde namen aan de mappen als aan de bestanden en dan scannen op Folder Name.

Bij series kan je afleveringen van seizoenen bijelkaar zetten voor het gemak.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skank1

Quote from: high-q on July 25, 2012, 19:15:38
Met clean up library in je video settings :)


Helpt niet zoals ik reeds zei!
Er blijven 150 titels staan !
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RalphH

Je zit met een rotte library file denk ik, is me ook ooit overkomen.
Mik even heel xbmc eraf of google naar waar de library file precies staat en dan ff overnieuw. Ik heb verder geen rare settings meer kunnen vinden.
Het is gepruts, ik weet het, maar kan gebeuren. Werkt hier als een zonnetje. Pak dan meteen de laatste van DanielA, ben je compleet.

en...ff half off topic...
Hoe vet is dit!
Net constellation geinstalleerd op de iPhone. Klikkerdeklik en gaan. Heel de reutemeteut bedienen op de telefoon. Library (het gehate ding ;D) pikt ie mooi op. Met 1 druk naar imdb, youtube voor trailers en info. Film starten met 1 druk op de knop, terloops nog een subje downloaden. Zit zelfs een scrollpad ingebouwd zodat je door de subs/info kan bladeren en je kunt er ook meer voor en achteruit spoelen. Netjes hoor!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

Quote from: skank1 on July 25, 2012, 19:32:56
Helpt niet zoals ik reeds zei!
Er blijven 150 titels staan !

Gevonden! Blijkt dus dat die clean library enkel de bestanden cleant die hij niet meer kan vinden

dus stel je hebt 300 films maar 50 ervan zijn dubbel, dan zal hij enkel die 50 cleanen
Waarom de rest dan niet? Omdat hij die nog vindt...
Dat was het probleem dus :) Zolang mn unraid systeem aanstond, zag hij dus die films ook staan...
Unraid ff laten slapen, library cleaned, en nu staan er 0 films in :)

En nu hopen dat wanneer ik het aanschakel, hij alles terug vindt

Constellation staat al klaar op de ipad maar nog niet mee gespeeld :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

LB06

Als je heel de database wilt legen kun je het beste gewoon het bestand zelf verwijderen (in de userdata dir).

RalphH

Quote from: skank1 on July 25, 2012, 20:19:50
Gevonden! Blijkt dus dat die clean library enkel de bestanden cleant die hij niet meer kan vinden

Goed bezig!!

Quote from: LB06 on July 25, 2012, 20:26:00
Als je heel de database wilt legen kun je het beste gewoon het bestand zelf verwijderen (in de userdata dir).

Ahja, daar staat ie.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1


Ik heb. Nog verder geprutst met de library en scrapen lukt nu perfect, eindelijk. Hier en daar een fout, das normaal, maar zelfs manueel aanpassen lukt me nu!
Ook het infoscherm krijg ik nu.


Heb al gelezn dat er verschillende versies zijn v xbmc maar wat zijn de verschillen daar nu in?
Ook open elec?

Ik heb ook gezien dat het mogelijk is je. Wii. Games ermee te spelen. Hoe werkt dat dan?
Ik heb nu mn wii met eenexterne hdd aanhangen waarop mn games staan. Heb je dan je wii niet meer nodig? En wat met controllers dan?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Niemand? Blijkbaar zitten er hier nog geen zo'n grote xbmc kenners.....

Ik moet zeggen, ik ben er meer en meer naar genijgd

Zopas constellation opgesteld, erg makkelijke setup.
Alles werkt prima heb alleen nog niet gevonden, i dunno of het mogelijk is, hoe ik de audio of video rechtstreeks op de ipad te zien/horen krijg
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

high-q

Quote from: skank1 on July 28, 2012, 12:53:44
Niemand? Blijkbaar zitten er hier nog geen zo'n grote xbmc kenners.....

Ik moet zeggen, ik ben er meer en meer naar genijgd


Het geval met XBMC is dat je door de grote flexibiliteit je eigen weg een beetje moet zoeken: Welk OS gebruik je XBMC op, welke branche/build, Laad je vanaf CD/DVD, welke plugins gebruik je, externe mediaplayers ... etc.


FF uitzoeken op de dedicated XBMC-fora ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skank1

Quote from: high-q on July 28, 2012, 12:59:31

Het geval met XBMC is dat je door de grote flexibiliteit je eigen weg een beetje moet zoeken: Welk OS gebruik je XBMC op, welke branche/build, Laad je vanaf CD/DVD, welke plugins gebruik je, externe mediaplayers ... etc.


FF uitzoeken op de dedicated XBMC-fora ;)

Hoe draai jij het dan?
OS?
zelf gemaakt htpc of bv een AIO van asrock (bv de vision)
Draai je er ook games op?
Kan hij qua audio en visueel gebied mee met bv een dune?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

bart_nl

Quote from: skank1 on July 28, 2012, 13:12:29
Hoe draai jij het dan?
OS?
zelf gemaakt htpc of bv een AIO van asrock (bv de vision)
Draai je er ook games op?
Kan hij qua audio en visueel gebied mee met bv een dune?
hoewel niet aan mij gericht draai ik al jaren XBMC. Ooit begonnen met de XBOX en wat afgehaakt toen ik HD video wilde afspelen. In 2009 een ASRock ION systeempje gekocht en daar draai ik live versies van XBMC op en dat bevalt prima. Wel heb ik er naast een Dune i.v.m. dts-hd en true-hd geluid. Sinds kort zou XBMC dat ook moeten kunnen maar heb ik nog niet geprobeerd.
Momenteel draai ik de OpenElec versies van XBMC op het ION systeem en dat werkt super. Speel er x264 en h264 rips in 1080p resolutie probleemloos mee af en alles te bedienen met de afstandsbediening. Het werkt veel gelikter dan de dune base hd 3 die ik alleen gebruik voor volledige blu-ray (rips) op de beamer.
Installatie OpenElec is super eenvoudig dus XBMC gaat nooit meer weg en tegen de tijd dat de OpenElec live versies dts-hd en true-hd ondersteunen gaat de dune ooit de deur uit. Tot die tijd ben ik erg blij met de dune ;)

RalphH

De OpenElec versies zeggen mij even niets.
Ik gebruik de DanielA versie die in afstemming met xbmc ontwikkelaars is/wordt gemaakt. Ondersteunt alle HD formaten. Initieel naar lpcm gecodeerd, maar sinds mijn nieuwe receiver bitstreamed.
Ben erg tevreden. Enige puntje is dat menustructuur nog niet wordt ondersteund. Bediening ben ik met constellation aan het uitvogelen. Kort gekeken vorige week en dat leek hoopvol.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

skank1

OpenElec is nochtans de way to go, zo blijkt...
Vraag me niet waarom
HD-audio zou ook mogelijk zijn en dus de dune helemaal overbodig als je geen full bd iso wilt afspelen..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

high-q

Quote from: skank1 on July 28, 2012, 13:12:29
Hoe draai jij het dan?
OS?
zelf gemaakt htpc of bv een AIO van asrock (bv de vision)
Draai je er ook games op?
Kan hij qua audio en visueel gebied mee met bv een dune?

Dualboot systeem met Win7 + XBMC & Ubuntu + XBMC

Zelfgebouwde HTPC gebaseerd op Intel E8400 proc, 4GB mem, ATI Radeon HD5450 en 64GB SSD ondergebracht in een Originae kast.

Geen games, omdat ik geen gamer ben

Persoonlijk vind ik een HTPC systeem fijner werken dan een Dune, zeker met de DanielaE HD-audio patch. Het Ubuntu gedeelte heb ik destijds geinstalleerd vanwege de automatische updates wat in windows nog niet werd ondersteund.

In mijn ruimte heeft de HTPC een dubbele functie: In eerste instantie is het een PC, maar wel met de nadruk op HT-gebruik.

Quote from: bart_nl on July 28, 2012, 14:29:41
hoewel niet aan mij gericht draai ik al jaren XBMC. Ooit begonnen met de XBOX en wat afgehaakt toen ik HD video wilde afspelen.

+1 :D

Quote from: bart_nl on July 28, 2012, 14:29:41
Wel heb ik er naast een Dune i.v.m. dts-hd en true-hd geluid. Sinds kort zou XBMC dat ook moeten kunnen maar heb ik nog niet geprobeerd.

Werkt super met de DanielaE patch, vind het persoonlijker fijner dan Dune.

Quote from: bart_nl on July 28, 2012, 14:29:41
Momenteel draai ik de OpenElec versies van XBMC op het ION systeem en dat werkt super.

Nog geen ervaring met OpenElec, Win7 of Ubuntu icm XBMC vind ik goed genoeg.

Quote from: bart_nl on July 28, 2012, 14:29:41
Speel er x264 en h264 rips in 1080p resolutie probleemloos mee af.

En untouched Blu-ray rips :)

Quote from: bart_nl on July 28, 2012, 14:29:41
alles te bedienen met de afstandsbediening.

MCE-remote en Logitech DiNovo mini

Quote from: bart_nl on July 28, 2012, 14:29:41
Het werkt veel gelikter dan de dune base hd 3 die ik alleen gebruik voor volledige blu-ray (rips) op de beamer.

Dune Max heb ik ernaast gehad en is nu overbodig geworden

Quote from: bart_nl on July 28, 2012, 14:29:41
Installatie OpenElec is super eenvoudig dus XBMC gaat nooit meer weg en tegen de tijd dat de OpenElec live versies dts-hd en true-hd ondersteunen gaat de dune ooit de deur uit. Tot die tijd ben ik erg blij met de dune ;)

Zie hierboven ;)

Quote from: RalphH on July 28, 2012, 18:48:50
Ik gebruik de DanielA versie die in afstemming met xbmc ontwikkelaars is/wordt gemaakt. Ondersteunt alle HD formaten. Initieel naar lpcm gecodeerd, maar sinds mijn nieuwe receiver bitstreamed.

Ben erg tevreden. Enige puntje is dat menustructuur nog niet wordt ondersteund. Bediening ben ik met constellation aan het uitvogelen. Kort gekeken vorige week en dat leek hoopvol.

Dat is inderdaad het ENIGE minpuntje tot nu toe, maar daar wordt aan gewerkt. Een wens van mij is eventueel ondersteuning van MadVR voor betere beeldkwaliteit.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Witalik

Ik had vanmiddag even me XBMC op me desktop geinstalleerd en de 15 films die ik erop heb staan gingen gewoon zonder problemen, maar mijn 1000+ cd's en flacs werden eigenlijk helemaal niet herkend of opgehaald?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

skank1

Quote from: Witalik on August  6, 2012, 06:52:23
Ik had vanmiddag even me XBMC op me desktop geinstalleerd en de 15 films die ik erop heb staan gingen gewoon zonder problemen, maar mijn 1000+ cd's en flacs werden eigenlijk helemaal niet herkend of opgehaald?

MUziekdatabase scraper toegevoegd?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

treky22

#73
Is er ook een topic/site/link, waar je vanaf scratch ziet hoe te beginnen met XBMC ?

Ik heb nu dus een Dune Base 3.0, en een Squeezebox Duet. De Duet (muziek) werkt met de tablet (transformer), htc, en iphone.
Doet XBMC dit ook, werkt het beter dan met bovenstaande apparaten ?
Heb geen ervaring met XBMC, daarom deze vragen.
Voor surround niet nodig, omdat ik met de stereo setup bezig ben. Geen surround meer  ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

skank1

Quote from: treky22 on August  6, 2012, 08:49:34
Is er ook een topic/site/link, waar je vanaf scratch ziet hoe te beginnen met XBMC ?

Ik heb nu dus een Dune Base 3.0, en een Squeezebox Duet. De Duet (muziek) werkt met de tablet (transformer), htc, en iphone.
Doet XBMC dit ook, werkt het beter dan met bovenstaande apparaten ?
Heb geen ervaring met XBMC, daarom deze vragen.
Voor surround niet nodig, omdat ik met de stereo setup bezig ben. Geen surround meer  ::)

Helaas niet..
Er zijn wel veel topics die je op weg helpen in het forum
http://forum.xbmc.org/index.php

Maar ik vind het niet echt overzichtelijk...

Ik heb het gewoon als volgt gedaan , vermits ik nog geen toestel heb met hdmi uitgang.
Ik heb het gewoon op mn windows desktop pc geinstalleerd om te zien of het iets voor mij is...
Gewoon eraan beginnen dus en eigenlijk is alles vrij eenvoudig in te stellen, in jet begin beetje zoeken maar dat lukt wel.
Het bevalt mij zo erg dat ik nu ook specifiek een htpc ervoor wil gaan bouwen.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii