RCA Caps, verbetering of onzin?

Started by RobertVanWoerden, August 15, 2010, 16:46:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Quote from: Hipster on August 15, 2010, 19:25:18
Nog even ter verduidelijking, wat ik waarneem mét.
Betere plaatsing en transparantie. Omschrijf het maar als "rust".
bedoel je ; bij het luisteren naar digitale inputs, als de rest vd ingangen met caps is uitgerust veronderstel ik ?
misschien een domme vraag, maar...wil dat zeggen dat je dan alle ongebruikte inputs van die caps moet gaan voorzien, of hoe ga je dan te werk ?
als ik hier alles wat ik niet gebruik moet voorzien van caps ben ik een fortuin kwijt  :eh:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raphie

ja, alles terminaten wat bloot ligt
JBL PRX Power!

Dirk

misschien een beetje kort door de bocht, maar...is het niet zo dat àls dit dusdanig hoorbaar wordt, er iets behoorlijk scheelt aan het ontwerp van desbetreffende (voor)versterker z'n ingangen ?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

Quote from: Raphie on August 15, 2010, 19:33:37
Nee, had wel verschil op m'n TAG maar niet meer op m'n Benchmark
Oké dan.
Dit was idd op mijn receiver.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: Dynky on August 15, 2010, 19:37:06
misschien een beetje kort door de bocht, maar...is het niet zo dat àls dit dusdanig hoorbaar wordt, er iets behoorlijk scheelt aan het ontwerp van desbetreffende (voor)versterker z'n ingangen ?
dat wordt ook gezegd over powercords, slechte voeding.
en dan.
tot op heden boek ik leuke resultaten mét. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RobertVanWoerden

Bedankt voor de reacties, dat lijkt toch wel interessant.

@Dynky, een fortuin hoeft het niet per se te kosten. Op ebay kun je voor een mooi prijsje al een set van 10 stuks krijgen.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260649047824&ssPageName=STRK:MEWAX:IT of hier, http://cgi.ebay.nl/Cardas-rca-caps-new-free-shipping-/330459945823?pt=Audio_Zubeh%C3%B6r

erik s.

Quote from: RobertVanWoerden on August 15, 2010, 20:10:25
Bedankt voor de reacties, dat lijkt toch wel interessant.

@Dynky, een fortuin hoeft het niet per se te kosten. Op ebay kun je voor een mooi prijsje al een set van 10 stuks krijgen.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260649047824&ssPageName=STRK:MEWAX:IT of hier, http://cgi.ebay.nl/Cardas-rca-caps-new-free-shipping-/330459945823?pt=Audio_Zubeh%C3%B6r
die 2de sluiten de ingang zo te zien niet kort.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

garmtz


dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

EJ

Quote from: garmtz on August 15, 2010, 21:50:10

Leuk verhaal, lijkt wel mooi technisch. Maar op welke versterkingsfactor is dit? Enne, als mijn voorversterker al niet hoorbaar ruist bij volle uitsturing welke geloofwaardigheid moet ik dan hechten aan het verder verlagen van de noisefloor?

Om nog een stap verder te gaan, welke geloofwaardigheid heeft het als ik al geen overspraak van input 2 naar input 1 heb bij uitsturing van input 2 en selectie van input 1? Dat het dan helpt om input 2 kort te sluiten?

Absolutie BS. Echt ongeloofwaardiger heb ik het niet gehoord of gelezen. Er is absoluut, maar dan ook echt absoluut geen geloofwaardige onderbouwing van dit verhaal te geven. Tenzij je natuurlijk met uitermate, maar dan ook echt uitermate slecht spul te maken hebt. Nou denk ik, hoop ik, weet eigenlijk wel zeker dat dat bij de mensen die zich hier op het forum met audio bezig houden, niet het geval zal zijn.

scrutinizer

#35
Quote from: EJ on August 15, 2010, 22:19:55
Leuk verhaal, lijkt wel mooi technisch. Maar op welke versterkingsfactor is dit? Enne, als mijn voorversterker al niet hoorbaar ruist bij volle uitsturing welke geloofwaardigheid moet ik dan hechten aan het verder verlagen van de noisefloor?

Om nog een stap verder te gaan, welke geloofwaardigheid heeft het als ik al geen overspraak van input 2 naar input 1 heb bij uitsturing van input 2 en selectie van input 1? Dat het dan helpt om input 2 kort te sluiten?

Absolutie BS. Echt ongeloofwaardiger heb ik het niet gehoord of gelezen. Er is absoluut, maar dan ook echt absoluut geen geloofwaardige onderbouwing van dit verhaal te geven. Tenzij je natuurlijk met uitermate, maar dan ook echt uitermate slecht spul te maken hebt. Nou denk ik, hoop ik, weet eigenlijk wel zeker dat dat bij de mensen die zich hier op het forum met audio bezig houden, niet het geval zal zijn.

Ik denk zowiezo dat we met uitermate slecht spul te maken hebben, maar vind die Cardas caps erg sexy en heb dan ook al jaren een spiegeltje tegen de achterwand om zowel mijn caps als de kleuren van mijn interconnects te bewonderen ..... tijdens het luisteren :lookaround:.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Interficior

#36
Quote from: EJ on August 15, 2010, 22:19:55
Leuk verhaal, lijkt wel mooi technisch. Maar op welke versterkingsfactor is dit? Enne, als mijn voorversterker al niet hoorbaar ruist bij volle uitsturing welke geloofwaardigheid moet ik dan hechten aan het verder verlagen van de noisefloor?
Hij zei toch ook: "If noise is a concern for you . . ."

Dat is bij jou niet het geval, dus heb je deze dingen ook niet nodig.

Edit: nee, geen reacties over platenspelers en dergelijke. :D
Take it or lease it

denoontje


Deleted member

Haha, ik heb die Cardas caps eerlijk gezegd al jaren op m'n Lyngdorf TDAi2200 onder t mom van baat het niet dan schaadt 't niet. Nooit voor en na vergelijking mee gedaan ook en ik denk ook eigenlijk dat 't effect verwaarloosbaar is. Ik heb in elk geval zeer schone niet gebruikte in- en outputs.  ;)

Peerless Monster

Quote from: scrutinizer on August 16, 2010, 09:32:41
Ik denk zowiezo dat we met uitermate slecht spul te maken hebben, maar vind die Cardas caps erg sexy en heb dan ook al jaren een spiegeltje tegen de achterwand om zowel mijn caps als de kleuren van mijn interconnects te bewonderen ..... tijdens het luisteren :lookaround:.

Anton.

Hahaha,
Dezelfde spiegel als op de slaapkamer plafond ;).
Ik geef je groot gelijk, het is sexy om te zien ;D
Van telos heb je ze ook, dan zijn ze nog duurder (Platinum...).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

RobertVanWoerden

Toch maar eens een setje aangeschaft, deze zijn het geworden, http://cgi.ebay.nl/Noise-Stopper-Gold-Plated-Copper-RCA-Plug-Caps-20-PCs-/270625018679?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item3f02821337. Kost bijna niets. Ik heb ze nu een week op de in- en uitgangen en het lijkt wel een verbetering te geven. Niet dramatisch, wat subtiele verschillen. En het ziet er netjes uit.

WimB

Dit onderwerp is ondertussen weer actueel geworden en ik vraag me toch af hoe het werkt en wat de verbetering dan zou moeten zijn. Werkt t op alle versterkers of is het alleen iets voor high end hoorbaar en moet je het op alle ondebruikte ingangen gebruiken of alleen op specifieke audioingangen? (Heb zo'n AVC van Denon en daar zitten heel veel ingangen op, dus dat zou in de papieren kunnen lopen.)

ajbeefde

Quote from: WimB on February  8, 2011, 13:59:43
(Heb zo'n AVC van Denon en daar zitten heel veel ingangen op, dus dat zou in de papieren kunnen lopen.)

Dan pak je ineens de gehele voorraad van de importeur....  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

AbZ

Quote from: WimB on February  8, 2011, 13:59:43
Werkt t op alle versterkers of is het alleen iets voor high end hoorbaar
Of het ergens werkt is de vraag maar van een hi-end versterker verwacht je
geen storende antennewerking in aansluitingen die niet gebruikt worden. 
Beste is als ze gewoon met relais afgekoppeld worden wanneer ongebruikt.

Staaled

Quote from: WimB on February  8, 2011, 13:59:43
Dit onderwerp is ondertussen weer actueel geworden en ik vraag me toch af hoe het werkt en wat de verbetering dan zou moeten zijn. Werkt t op alle versterkers of is het alleen iets voor high end hoorbaar en moet je het op alle ondebruikte ingangen gebruiken of alleen op specifieke audioingangen? (Heb zo'n AVC van Denon en daar zitten heel veel ingangen op, dus dat zou in de papieren kunnen lopen.)
begin dan met de digitale inputs
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AbZ

Quote from: Hipster on February  8, 2011, 15:03:55
begin dan met de digitale inputs
Kan je dat onderbouwen of anders rationaliseren?

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Madhouse

Ik heb mijn Marantz SR5004 en UD5005 er vol mee zitten. Meer onder het motto, baat het niet dan schaad het niet. Ik hoor niet echt verschil moet ik eerlijk zeggen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

RobertVanWoerden

Quote from: WimB on February  8, 2011, 13:59:43
Dit onderwerp is ondertussen weer actueel geworden en ik vraag me toch af hoe het werkt en wat de verbetering dan zou moeten zijn. Werkt t op alle versterkers of is het alleen iets voor high end hoorbaar en moet je het op alle ondebruikte ingangen gebruiken of alleen op specifieke audioingangen? (Heb zo'n AVC van Denon en daar zitten heel veel ingangen op, dus dat zou in de papieren kunnen lopen.)

Hallo Wim, ook dit kun je zo gek maken als jezelf wilt mbt de kosten. Er zijn RCA caps van 20,00 p stuk. Via de ebay link in mijn bericht boven je vraag kom je ze voor heel wat goedkoper tegen, en het zijn dezelfde caps (wat betreft materiaal, er staat alleen geen logo op). Toen ik ze er net op had gezet dacht ik wel iets verschil te horen. Je hebt overigens ook caps die lijken op een interlink uiteinde, zodat je het signaal echt kort sluit. Schijnt wel uit te maken.

ddejonge

Quote from: Madhouse on February  8, 2011, 19:24:49
Ik heb mijn Marantz SR5004 en UD5005 er vol mee zitten. Meer onder het motto, baat het niet dan schaad het niet. Ik hoor niet echt verschil moet ik eerlijk zeggen.

Precies! :withstupid:

Je rca's blijven lekker stofvrij, en in het donker is de kans kleiner dat je het verkeerde gaatje pakt... euhhh met een interlink dan heh!  ;D
Stereo:- HTPC + Roon - Mytek Brooklyn+ DAC/Pre- NuForce R9V3SE - Nordost Valkyrja
           - Wilson Audio Sophia I

HT      :- OPPO 93 - TAG McLaren AV32R bp192 - JVC DLA-X5900 - 3x JOB 150
           - Wilson Audio CUB II surround
           - Wilson Audio Watch center

Stroom:- Aparte audiogroep - Electra Glide Ultra Kahn II kabels - HiFi tuning zekeringen